spiders !?!?!?

[quote author=Eerainuh link=topic=1162.msg106401#msg106401 date=1199217463]

Hee Miran,

het handigste is om overdag vast te stellen waar je webben ziet (die van de Redback is over het algemeen onder 2 voet boven de grond en zijn rommelig, maar ze kunnen ook naar beneden komen via een down light zonder web), en dan kom je tijdens dusk met je spray of slippers terug omdat moeders dan klaar zit. De baby Redbacks hebben trouwens een paar minuscule witte stipjes.

De Huntsman is trouwens compleet ongevaarlijk. Als je je huis 1x per jaar laat sprayen, kom je ze ook niet veel meer tegen (althans, dat is het idee van het sprayen :)). Ze zijn te groot om binnen te pletten, maar het duurt tijden voor ze 't begeven van de Mortein of i.d. Het vervelende van de Redback is dat hun eitjes niet te 'behandelen' zijn.

Maar ach, zoals Lin al aangaf, op een gegeven moment weet je zo ongeveer wel waar ze uithangen, en dan hou je dat in de gaten.

Hee Bear, stomtoevallig hadden we het gister nog over die WhiteTip, en Steve vertelde dat hij inderdaad een plek met rottend vlees op de plek van de beet had. Hm, misschien was dat dan een andere onsympathieke spin :-D
Hier http://www.amonline.net.au/factsheets/white_tailed_spider.htm kan (wie wil) je het verschil tussen de dame en de heer zien, die zien er best heel verschillend uit. Ze hebben het daar ook over de discussie over rottend vlees wel of niet. Geen echt uitsluitsel, maar niet al te waarschijnlijk.

Nou, lekker onderwerp weer, bij het ontbijt!

Koeie dag!



[/quote]

Hé Ireen,

Inmiddels ben ik nu aan het typen, bij mijn ontbijt, inderdaad
lekker onderwerpje. Maaaar. goeie tips, Irene, ik heb verder
geen hekel aan spinnen of zo, maar als er overal van die redbacks
rondhangen dan moet je er in de omgeving van je huis toch even
iets aan proberen te doen.

Joe weet inmiddels wel hoe ze eruit zien...hij vindt ze prachtig...
maar weet ook dat het alleen maar kijken is en niet aankomen.
Gelukkig luistert hij daar wel goed naar en hij vindt het allemaal
machtig interessant. Tja wat wil je met een kind die kwallen
super vindt, haaien hartstikke cool, slangen mooi en cane toads
gaat zoeken met een zaklamp  :grin: :grin:

Enneuh een Huntsman pletten, neuh, veel te grote vlek op de muur.
Is het niet zo, dat als je die in huis hebt, ze de insecten ook opeten?
Wij hebben hier in de herfst heel vaak van die dikke grote zwarte
spinnen (en ja het is waar, je ziet er 1, maar er zitten er 2). Die mogen
van mij gewoon 'vrij rondlopen'. Ze doen niets en eten het ongedierte
in huis op.

groetjes Miran
 
[quote author=tum link=topic=1162.msg106616#msg106616 date=1199347097]
Die mogen van mij gewoon 'vrij rondlopen'. groetjes Miran [/quote]

Hoe zal Miran reageren als er eentje snachts over haar bedje kruipt.

[quote author=tum link=topic=1162.msg106616#msg106616 date=1199347097]
Ze doen niets en eten het ongedierte in huis op.

groetjes Miran [/quote]

Dan hou je man maar in de gaten...  :shock: :smile:

Jack :evil:
 
Hoe zal Miran reageren als er eentje snachts over haar bedje kruipt.
Zo'n grote dikke zwarte spin, formaat klein
schoteltje heeft al eens over mijn hoofd gelopen..en ja...ik lag in
bed  :grin:, weet dat beest veel, die denkt dat je gewoon tot
zijn meubilair hoort, effe schrikke, maar hij mocht blijven  :grin:


Ze doen niets en eten het ongedierte in huis op.
Dan hou je man maar in de gaten...  :shock: :smile:
hahahaha....misschien ben ik wel zo'n
black widow  :lol:...jammie, eerst de lol... :wink:..en dan nog
lekker eten ook  :shock:


Miran
 
Op zich ben ik niet heel erg bang voor spinnen, maar ik hoef ze niet aan te raken..... Het is voornamelijk de schrik bij mij als ik ineens zo'n ding zie! De grootste spinnen die ik tot nu toe heb gezien zijn, denk ik, zo'n 3 a 4 cm groot geweest.... Zal eens kijken hoe groot de huntsman is, want die ziet er redelijk groot uit :(
 
Miran de black widow :grin: :grin:
Vind het best Zolang je maar geen details geeft over de voorafgaande ''lol''.  :roll:

Jack :evil:
 
wil niet vervelend zijn... :evil:... maar mijn oom vertelde dat die huntsman wel pijnlijk kunnen bijten (grote kaken) als je ze niet goed plet.....maar inderdaad ongevaarlijk... :roll:
 
Ieuw, ieuw, ieuw... tot nu toe nog nergens last van gehad (kleine huntsman en een heeeele boel kakkerlakken) maar gisteren bij de voordeur zag ik iets snel wegschieten en jawel: een dikke vette white tailed (white tip, what ever, kwam overeen met het plaatje op de website via Irene. Oh well, was natuurlijk weg toen ik weer thuis kwam. Da's wanneer het spannend wordt: je hebt 'm gezien, maar bent 'm 'kwijt'... tada      tada    tadatada  tadatadatadatadatada (Jaw's deuntje)......
 
[quote author=Kathleen link=topic=1162.msg107031#msg107031 date=1199612253]
tada      tada    tadatada  tadatadatadatadatada (Jaw's deuntje)......
[/quote]

Oh, dacht even dat het James Bond was.... :-D

Maar je hebt wel gesprayed waar 'ie voorheen zat? Wil 'ie dan vast niet meer terugkomen.

OVERIGENS.... www.pestrol.com.au !!! Nog helemaal niet aan gedacht om dat hier te vermelden, terwijl we het zelf in huis gebruiken! Duhhh!

(Haarlak werkt overigens ook goed, op Huntsmen).
 
Hoi,

Afgelopen week nog een schitterend broertje (of zusje) van de Huntsman Spider gezien: De Badge Huntsman Spider
DSC_3178.JPG


en nog een close-up
DSC_3180.JPG


en de laatste
DSC_3183.JPG


Groeten Sander
 
Mooie foto's zeg!
Wij hebben vorige week voor het eerst pest-control gehad. We hebben veel last van Redback's hier. Op een zondag vond ik er wel 14!
Maar goed, buiten is weinig aan te doen, maar vorige week had ik ze binnen!
174884324_5_mFxp.jpeg

Ja, dat hoeft nu ook weer niet!
 
Ja, Redbacks bínnen, daar word ik ook wel een beetje zemelappig van, ze kwamen hier ooit door de afzuiger in de ensuite naar beneden, en vanuit een downlight. Het is blijkaar een gezellige boel op zolder. Maar 14 buiten is ook meer dan genoeg zeg! Ze voelen zich blijkbaar lekker bij jullie! Gelukkig dat je op een gegeven moment weet waar je moet kijken. Die dames hebben we niet nodig! (Alhoewel, Joost weet zouden we een mierenplaag krijgen zonder hen. Ge wittut ooit nooit nie!).
 
Ik wittut oit ok nie of ze vaarlik zen of nie doarom verdwene ze mestal onder mien schoen, :smile:
Hele mooi te bezonderen op mijn website.......pas 250 foto's aangevuld. :up:

Jack :evil:
 
We wonen redelijk dicht aan de kust, zo'n kilometer. Dus we hebben aardig breeze. Daar schijnt het mee te maken te hebben. En het feit dat er veel om ons heen gebouwd wordt. Voorlopig zouden we hier nog wel even last van houden. Maar nu hebben ze even een anti boost gehad en kunnen we het zelf weer goed bij gaan houden met het bussie gif! :up:

Ik ga eens eventjes foto's bij je kijken Jack, maar dan eerst maar even een bakkie koffie erbij, 250 is nogal een hap!
 
Nou woon ik hier al weer bijna 2 jaar en verdorie .... nog steeds geen Red Back gezien.  :cry:

Wel deze Grey Huntsman, die ik vorige week tegen het lijf liep.

DSC_4246.JPG
 
Lin als je naar mijn wereldbolletje voor de foto's gaat   zet 'm op ''slideshow'' hoef je niks te doen............only sit down drink a cup of coffe and relax... :up:

Deze is veel te zien in the outback of the NT ,zo'n 15cm groot...brrrrrrr
2499837860102738101S600x600Q85.jpg


Jack :evil:
 
AAAAARGHHHH , vannaaf bij het naar binnengaan: dikke vette huntsman in de hoek van de gang, mozes kriebel wat een joekel! Geen foto van kunnen maken, veeeeeeeel te eng!! Zag de oogjes glinsteren in het donker...waaaaaaaaaah, ril ril ril, kriebel, kriebel...
 
[quote author=Jack link=topic=1162.msg109428#msg109428 date=1201603802]

Deze is veel te zien in the outback of the NT ,zo'n 15cm groot...brrrrrrr

Jack :evil:
[/quote]

Das een Golden Orb-Weaver. Die kunnen inderdaad vrij groot worden jah.  :up:
 
Back
Top