tum
XPdite Sponsor
[quote author=Eerainuh link=topic=1162.msg106401#msg106401 date=1199217463]
Hee Miran,
het handigste is om overdag vast te stellen waar je webben ziet (die van de Redback is over het algemeen onder 2 voet boven de grond en zijn rommelig, maar ze kunnen ook naar beneden komen via een down light zonder web), en dan kom je tijdens dusk met je spray of slippers terug omdat moeders dan klaar zit. De baby Redbacks hebben trouwens een paar minuscule witte stipjes.
De Huntsman is trouwens compleet ongevaarlijk. Als je je huis 1x per jaar laat sprayen, kom je ze ook niet veel meer tegen (althans, dat is het idee van het sprayen ). Ze zijn te groot om binnen te pletten, maar het duurt tijden voor ze 't begeven van de Mortein of i.d. Het vervelende van de Redback is dat hun eitjes niet te 'behandelen' zijn.
Maar ach, zoals Lin al aangaf, op een gegeven moment weet je zo ongeveer wel waar ze uithangen, en dan hou je dat in de gaten.
Hee Bear, stomtoevallig hadden we het gister nog over die WhiteTip, en Steve vertelde dat hij inderdaad een plek met rottend vlees op de plek van de beet had. Hm, misschien was dat dan een andere onsympathieke spin :-D
Hier http://www.amonline.net.au/factsheets/white_tailed_spider.htm kan (wie wil) je het verschil tussen de dame en de heer zien, die zien er best heel verschillend uit. Ze hebben het daar ook over de discussie over rottend vlees wel of niet. Geen echt uitsluitsel, maar niet al te waarschijnlijk.
Nou, lekker onderwerp weer, bij het ontbijt!
Koeie dag!
[/quote]
Hé Ireen,
Inmiddels ben ik nu aan het typen, bij mijn ontbijt, inderdaad
lekker onderwerpje. Maaaar. goeie tips, Irene, ik heb verder
geen hekel aan spinnen of zo, maar als er overal van die redbacks
rondhangen dan moet je er in de omgeving van je huis toch even
iets aan proberen te doen.
Joe weet inmiddels wel hoe ze eruit zien...hij vindt ze prachtig...
maar weet ook dat het alleen maar kijken is en niet aankomen.
Gelukkig luistert hij daar wel goed naar en hij vindt het allemaal
machtig interessant. Tja wat wil je met een kind die kwallen
super vindt, haaien hartstikke cool, slangen mooi en cane toads
gaat zoeken met een zaklamp :grin: :grin:
Enneuh een Huntsman pletten, neuh, veel te grote vlek op de muur.
Is het niet zo, dat als je die in huis hebt, ze de insecten ook opeten?
Wij hebben hier in de herfst heel vaak van die dikke grote zwarte
spinnen (en ja het is waar, je ziet er 1, maar er zitten er 2). Die mogen
van mij gewoon 'vrij rondlopen'. Ze doen niets en eten het ongedierte
in huis op.
groetjes Miran
Hee Miran,
het handigste is om overdag vast te stellen waar je webben ziet (die van de Redback is over het algemeen onder 2 voet boven de grond en zijn rommelig, maar ze kunnen ook naar beneden komen via een down light zonder web), en dan kom je tijdens dusk met je spray of slippers terug omdat moeders dan klaar zit. De baby Redbacks hebben trouwens een paar minuscule witte stipjes.
De Huntsman is trouwens compleet ongevaarlijk. Als je je huis 1x per jaar laat sprayen, kom je ze ook niet veel meer tegen (althans, dat is het idee van het sprayen ). Ze zijn te groot om binnen te pletten, maar het duurt tijden voor ze 't begeven van de Mortein of i.d. Het vervelende van de Redback is dat hun eitjes niet te 'behandelen' zijn.
Maar ach, zoals Lin al aangaf, op een gegeven moment weet je zo ongeveer wel waar ze uithangen, en dan hou je dat in de gaten.
Hee Bear, stomtoevallig hadden we het gister nog over die WhiteTip, en Steve vertelde dat hij inderdaad een plek met rottend vlees op de plek van de beet had. Hm, misschien was dat dan een andere onsympathieke spin :-D
Hier http://www.amonline.net.au/factsheets/white_tailed_spider.htm kan (wie wil) je het verschil tussen de dame en de heer zien, die zien er best heel verschillend uit. Ze hebben het daar ook over de discussie over rottend vlees wel of niet. Geen echt uitsluitsel, maar niet al te waarschijnlijk.
Nou, lekker onderwerp weer, bij het ontbijt!
Koeie dag!
[/quote]
Hé Ireen,
Inmiddels ben ik nu aan het typen, bij mijn ontbijt, inderdaad
lekker onderwerpje. Maaaar. goeie tips, Irene, ik heb verder
geen hekel aan spinnen of zo, maar als er overal van die redbacks
rondhangen dan moet je er in de omgeving van je huis toch even
iets aan proberen te doen.
Joe weet inmiddels wel hoe ze eruit zien...hij vindt ze prachtig...
maar weet ook dat het alleen maar kijken is en niet aankomen.
Gelukkig luistert hij daar wel goed naar en hij vindt het allemaal
machtig interessant. Tja wat wil je met een kind die kwallen
super vindt, haaien hartstikke cool, slangen mooi en cane toads
gaat zoeken met een zaklamp :grin: :grin:
Enneuh een Huntsman pletten, neuh, veel te grote vlek op de muur.
Is het niet zo, dat als je die in huis hebt, ze de insecten ook opeten?
Wij hebben hier in de herfst heel vaak van die dikke grote zwarte
spinnen (en ja het is waar, je ziet er 1, maar er zitten er 2). Die mogen
van mij gewoon 'vrij rondlopen'. Ze doen niets en eten het ongedierte
in huis op.
groetjes Miran