spiders !?!?!?

Hoi allemaal,

Allereerst thanks voor alle adviezen etc.

Het is me inderdaad 1000% meegevallen :up:. Niet dat ik er helemaal niet meer over in zit, maar het fobische  :| is er wel een beetje af.

Die beesten blijf ik voor de rest van m'n leven niet leuk vinden, maar een 'tjakaa-cursus' lijkt me niet echt nodig.
Wat ik wel wil doen voor ik ga - of in iedergeval asap na aankomst, is naar een cursus/bijeenkomst om te leren welke giftige slangen, spinnen of ander eng ongedierte ik tegen kan komen, hoe ik ze kan herkennen en in het ergste geval, hoe te handelen na een beet ofzo.

Het is niet zozeer dat ik bang ben voor me zelf, maar we nemen natuurlijk wel twee kids :baby: mee die toch gevoeliger zijn voor gif etc.

Dus mochten er nog tips zijn of iemand iets meer over dit soort cursussen/bijeenkomsten weten, dan hoor ik het graag!  :-D
 
Hi Jeanine

Grappig om te lezen! Ik was vroeger in Nederland ook nogal panisch als ik een spin tegen kwam :-D Ik moet zeggen het slijt hier vanzelf wel. Maar of een cursus echt noodzakelijk is....en of ze bestaan??!! Je kunt ook gewoon even een bieb boek oppikken (en de enge spinnen en slangen copieren en zelf een soort boekje van maken voor de kids).  Soort EHBO boek voor enge dieren.

Maar de grootste tip die ik kan geven (denk ik) is om de kinderen vanaf het begin een aantal dingen aan te leren. Plekken in de tuin waar veel takjes en bladeren op een hoop liggen....niet met je vingers in zitten!!! (Of je kunt zelf de tuin heel netjes houden natuurlijk :)) Als ze een spin tegen komen tijdens het spelen NIET AANRAKEN, eventueel even checken met pap en/of mum. En voor je het weet zijn ze expert in het ontdekken van nieuwe species! :-D

Je zult zien dat het in de praktijk allemaal ontzettend mee valt!

Groetjes
Syl  (had ik al verteld dat we Redbacks onder het huis hebben... :))
 
:-D Goeie tip Syl, ik moet je bekennen dat dit me ook wel bezig houdt. Ik ben zelf bang voor spinnen maar weet dat ik het op een lopen zet voor die beesten. Onze dochters van bijna 5 en anderhalf die zijn erg geintresseerd in alles wat kruipt...! Iris de oudste is nergens van onder de indruk en komt dan ook regelmatig met slakken, pissebedden en kleine spinnetjes op de proppen!  :speechless:
Ja en Amber is nog zo klein dat niets haar deert. Maar ik leg Iris dus nu al uit dat in Australië heel veel gevaarlijke beestjes rondkruipen en dat ze daar NIETS aan mag raken laat staan oppakken!
Nu maar hopen dat dat werkt natuurlijk, maar ik zal me daar zeker door andere moeders laten voorlichten hoe zij dat doen met het kruipend gevaar en kindertjes.

Groetjes Lin
 
Hoi Syl,

Hartstikke bedankt voor je bieb tip! Lijkt me inderdaad een beter idee :up: - en waarschijnlijk ook nog een heel stuk goedkoper :-D !!  Daarbij komt dat mijn zoon (4,5 jaar) helemaal into de bieb is en hem er dus heel mooi bij kan betrekken. Beetje spelenderwijs op onderzoek uit. Ja, ben helemaal enthousiast!

Vwb de tuin netjes houden zal ik mijn man achter z'n broek zitten. Ikzelf ben nogal van het onderhoudsvriendelijke (asfalt enzo), maar hij houdt wel van een beetje tuinieren. Dus als er iemand de tuin netjes houdt dan is hij zeker degene!

Hgr, Jeanine
 
Graag gedaan :)

Grappig is trouwens wel dat ik Aussie mums hier nou nooit over hoor.,  :-D, zal wel second nature zijn! Moet ook altijd lachen als we "nieuwe mensen" in huis hebben, oftewel Europese vakantie gangers die hier nog nooit geweest zijn. Bij ieder geluidje en vreemde schaduw springen ze op!!! :-D hahaha.....ben zelf ook niet zo van de kakkerlakkerige maar man, daar gaat menigeen van op de loop hier. De buiten variant is dan ook wel een beetje aan de maat zo af en toe. Maar goed, lang leve de spuitbus of opgerolde krant (om iedereen happy te houden :up:).

Trouwens Lin. onze dochter (5) is ook helemaal weg van torren en ander gespuis! Verder is ze super girlie dus het is wel grappig om haar soms verkleed als fairy met een of ander insect op te zien komen draven :-D

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=1162.msg21530#msg21530 date=1122113968]

Trouwens Lin. onze dochter (5) is ook helemaal weg van torren en ander gespuis! Verder is ze super girlie dus het is wel grappig om haar soms verkleed als fairy met een of ander insect op te zien komen draven :-D

Groetjes
Syl

[/quote]

He Syl, ik denk dat Zoe gewoon probeerd om een spin in een prins om te toveren  :). Wie weet wat er straks voor gespuis in je huis rondloopt. Dat krijg je niet weg met een spuitbus en een krant denk ik.  :-D
 
hahahaha..........don't tell Tijn! Die maakt zich nu al druk.

Groetjes
Syl

p.s. een Honkbal knuppel misschien?
 
tip: Als je een grote viezerd ziet: niet doodstampen want er is een kans dat zn familie niet ver weg is en die komen zeker achter je aan ( waar gebeurt!)
 
Wat????  Heb je ineens heel de familie spin achter je aan :-D  :-D Nog even en je gaat vertellen dat die beesten kunnen praten... :roll:
 
[quote author=Anne link=topic=1162.msg21553#msg21553 date=1122181990]
tip: Als je een grote viezerd ziet: niet doodstampen want er is een kans dat zn familie niet ver weg is en die komen zeker achter je aan ( waar gebeurt!)
[/quote]
Klopt !
Die grote dragen een fototoestel en hebben een eigen website daar kom je
op te staan,   :computer: :loldevil:
verhuizen heeft dan geen zin meer  :lol1: :rotflmao:
 
Zoals ik het zei is het precies gebeurd: Zien dikke spin, harige aankomen, vriendin springt erop even later komen er twee dezelfde op haar afrennen, mij moesten ze niet.  Het is niet anders dan als je de baby van elk ander wild dier afslacht. Denk alleen niet dat dit voor alle spinnen geld.
 
:-D of ze hadden zelf een hekel aan moeder spin en kwamen aan rennen om te bedanken  :dancing: :dancing:
 
Dames en heren, mag ik aan u voorstellen: de huntsman:

1389029_500_500_d8UJ.jpeg


Groot maar ongevaarlijk, gevonden in de wc van onze Queenslander.
 
In de WC, wat had je gegeten??? :lol1:

Gee, that is a big boy! Wij hebben eigenlijk alleen maar heel af en toe Daddy Longlegs in huis......en de Redback family onder het huis dan. Trouwens, sinds wij een family Gecko's op de verandah hebben is de spinnen bevolking behoorlijk geslonken :up:

Groetjes
Syl
 
Back
Top