stand van zaken januari 2008 aanvragers

ja, het blijft op de een of andere manier steken in november! Hopelijk wordt dat snel december, en dan heeeeeeeeel snel januari!!

[quote author=Marijs link=topic=8886.msg124106#msg124106 date=1219170800]
ja, het blijft op de een of andere manier steken in november! Hopelijk wordt dat snel december, en dan heeeeeeeeel snel januari!!
[/quote]
Als dat eens zo is. Ik vermaak mij hier nog prima, alleen ik ben wel toe aan de volgende stap. Het zoeken van een appartement, geen kamer meer delen en vooral het uitpakken van mijn tas  :wink:

Hee Tweety!! Hoe is het met jou??
Heb je het naar je zin in Australie?
Ik begrijp dat jij ook nog niets hebt gehoord?
Hopelijk ben jij snel aan de beurt meid, dan kun je inderdaad verder.
Lekker een huisje zoeken, inrichten, heerlijk!!

Succes hoor, en leuk dat je even kwam kijken!
xx
Marja

dat mailtje van aspc.processing@immi.gov.au staat al weken op dezelfde datum, vraag me dus af wat daarvan klopt.

Wij hebben 21 november ingedient (paper based) nog meer mensen van rond die datum paper based ?

We moeten geduldig wachten maar ondertussen krijg ik er wel een  :gramps: van.
Het verlipe in het begin zo soepel, RPL was door de ACS binnen een maand goed gekeurd, bevestiging van de DIAC was er al na 5 dagen na indienen, etc.

Maargoed, we wachten geduldig  :bangcomputer: op wat komen gaat.
Op 1 september hebben we de overdracht van ons huis, daarna maar  :tent: en hopen dat het niet gaat  :cloud: Voordeel is wel dat als het visum er is we gelijk kunnen  :plane:

Groeten  :grin:
Johan

[quote author=Ingriddh link=topic=8886.msg124146#msg124146 date=1219224967]
dat mailtje van aspc.processing@immi.gov.au staat al weken op dezelfde datum, vraag me dus af wat daarvan klopt.

Groeten  :grin:
Johan
[/quote]
Al weken??
Al maanden!!
De eerste die ik opgevraagd heb, (12 mei dit jaar, een week na onze aanvraag), is bijna hetzelfde als die van gisteren.
De paperbased 176/176 is zelfs nog een dag teruggegaan :cry:

Ik heb vorige week Rob van M2A maar eens een mailtje gestuurd, of zij weten in hoeverre we die auto-reply serieus moeten nemen.

Bart

[quote author=Marijs link=topic=8886.msg124141#msg124141 date=1219222233]
Hee Tweety!! Hoe is het met jou??
Heb je het naar je zin in Australie?
Ik begrijp dat jij ook nog niets hebt gehoord?
Hopelijk ben jij snel aan de beurt meid, dan kun je inderdaad verder.
Lekker een huisje zoeken, inrichten, heerlijk!!

Succes hoor, en leuk dat je even kwam kijken!
xx
Marja
[/quote]

Hoi Hoi,

Alles prima hoor! Ik kan niet wachten om die ticket naar Nieuw Zeeland te boeken, maar ik hou jullie op de hoogte.
Maar hoe zo leuk dat je even kwam kijken?? Ik ben niet weggeweest hoor, lees bijna dagelijks nog even mee :wink:

Groetjes, Chantal

Sorry joh, dat had ik niet eens gemerkt! Vakantie he, dan ben je er een beetje uit... :oops:
Ik heb niet alles teruggelezen, maar dat jij al in Australie was wist ik wel.
En ook naar Nieuw Zeeland, meid, wat prachtig. Geniet er volop van!
Ga je boeken zodra je je visum hebt Chantal?

Nou meid, ik beloof verbetering hoor, enne.. geniet van de zon, de mensen, de vrijheid, de rust en....
De Arnotts Mint Slices...mmm!!!

groetjes Marja

[quote author=Marijs link=topic=8886.msg124175#msg124175 date=1219237659]
En ook naar Nieuw Zeeland, meid, wat prachtig. Geniet er volop van!
Ga je boeken zodra je je visum hebt Chantal?[/quote]

Euh niet helemaal....
Ik ga naar NZ omdat ik het land uit moet voordat ik mijn visum krijg. Ik heb deze namelijk offshore aangevraagd tja en dan mag je dus ook niet in het land zijn wanneer deze wordt afgegeven. Ik zit dus met smart te wachten op dat verlossende mailtje en dan ga ik dus boeken.

Als ik eenmaal in NZ ben heeft het mij immers toch geld gekost dan kan ik net zo goed even een tourtje boeken, ik heb wel aardige gezien van een dag of 4. Tja veel meer tijd gun ik het ook weer niet want ik wil toch verder in Melbourne, maar in ieder geval heb ik dit dan meegepikt.

Groetjes Chantal

Ik snap het, 'noodgedwongen' vlieg je naar Nieuw Zeeland! Maar.. als je daar bent,
blijf dan iets langer dan 4 dagen joh! Natuurlijk wil je aan de slag in Melbourne,
maar wat scheelt een extra weekje? Nieuw Zeeland is zo prachtig, daar moet je echt
een paar weekjes blijven...Maar ik weet natuurlijk niet of dat kan bij jou, het is  maar een tip.
Ik hoop met je mee Chantal, dat je snel het mailtje krijgt!

Hoe is het om in Aus te zijn? Gaat het goed zo in je eentje, ik bedoel, is het een beetje
wat je ervan had verwacht? Of is het te snel om daar nu al een antwoord op te geven?
Ik vind je stoer hoor!

Fijne dag verder, groetjes van Marja

Van Amoz hoorde ik dat een franse collega van haar vorige week een CO heeft toegewezen gekregen. Hij had z'n online 175 vlak voor de kerst gelodged

Dus de januari aanvragen komen in zicht!  :smile:

Voor onshore aanvragen zeker.......Alleen zit ik met mijn aanvraag van 9 december (176) nog steeds te wachten hoor!

Volgens mij werken ze gewoon het stapeltje af... alleen aanvragen uit landen als UK, States etc pikken ze eruit voor versnelde behandeling

Het is toch zo dat je niet altijd te horen krijgt of je een CO hebt? Met name als je alles ge-frontload hebt? Dan ploft onverwacht die pre-grant letter op je virtuele deurmat  :up:

Ik heb nu de NL VOG's en Ozzie police clearances binnen; die ga ik vanavond aan de aanvraag plakken en dan is mijn papierwerk (hopelijk) rond! Heb wel mijn verwachting van oktober bijgesteld naar november... ach: het is al eind augustus, heb nog een visum en een baan dus tsja...

Ik hoop dat jouw visum snel goedgekeurd wordt Chantal! Ik kan me zo voorstellen dat je wel wil beginnen met werken enzo...

Had gelezen op internet dat er veel problemen waren met de Januari aanvragen en zijn ze begonnen met de Februari aanvragen,
De januari aanvragen hebben ze 4 weekjes uitgesteld.

Jack :evil:

Wij krijgen net een mailtje van Tasmania, die ons sponseren.
Dat de visum aanvragers drie maanden voor het verlopen van de Vog/Medicals mogen vertrekken naar Tas/Oz.

Dit zegt ze:

“Dear Alida

Thank you for your email.  Unfortunately there is nothing we can do.  As you know, it’s not just Mrs Mortier but thousands of visa applicants are in the same situation.  I have already received similar emails from those who we sponsored, and I wish if I could help. 

As you know, the initial entry due will be set at least 3 months from the visa grant date in case that police/medical’s 12 months expiry date is too close to the visa grant date.  In other words, all visa applicants will have 3 months to prepare for departure.” 

[quote author=Jack link=topic=8886.msg124333#msg124333 date=1219659267]
Had gelezen op internet dat er veel problemen waren met de Januari aanvragen en zijn ze begonnen met de Februari aanvragen,
De januari aanvragen hebben ze 4 weekjes uitgesteld.

Jack :evil:
[/quote]

Hehe  :evil: Als dat zou kunnen... (ik ben een februari aanvrager)

Nee hoor: ik gun de december & januari aanvragers hun visum eerst! Ik wacht rustig m'n beurt af

[quote author=marcel1970 link=topic=8886.msg124334#msg124334 date=1219660487]
Wij krijgen net een mailtje van Tasmania, die ons sponseren.
Dat de visum aanvragers drie maanden voor het verlopen van de Vog/Medicals mogen vertrekken naar Tas/Oz.

Dit zegt ze:

“Dear Alida

Thank you for your email.  Unfortunately there is nothing we can do.  As you know, it’s not just Mrs Mortier but thousands of visa applicants are in the same situation.  I have already received similar emails from those who we sponsored, and I wish if I could help. 

As you know, the initial entry due will be set at least 3 months from the visa grant date in case that police/medical’s 12 months expiry date is too close to the visa grant date.  In other words, all visa applicants will have 3 months to prepare for departure.” 

[/quote]
Ik denk dat je dit verkeerd leest.
Volgens mij bedoelen ze dat de houdbaarheidsdatum van je VOG/medicals, indien nodig, verlengd wordt.

Bart

Dat kan ook. In ieder geval hoeven we geen nieuwe vog of medicals aan te vragen of te doen.

En wachten we weer rustig af.

Als het zo door gaat mogen ze het wel met een half jaar verlengen.

Hahaha Jack! :grin:
Gelukkig hebben ze 'ons' vier weekjes opgeschoven, en niet het hele zooitje
door de papiervernietiger gemoffeld!!

[quote author=Marijs link=topic=8886.msg124349#msg124349 date=1219685822]
Hahaha Jack! :grin:
Gelukkig hebben ze 'ons' vier weekjes opgeschoven, en niet het hele zooitje
door de papiervernietiger gemoffeld!![/quote]

Nee, niet die van jullie? Dan zal het mijn aanvraag wel zijn!  :grin:

Back