stand van zaken januari 2008 aanvragers

Hallo!

I.p.v. required/received, staat er nu op de checklist achter de documenten "met"
Er komt echt vooruitgang in.

groetjes, Marja

Dat houdt denk in dat je aan alle benodigde documenten voldoet. Dus waarschijnlijk checked de CO voor zichzelf of alles binnen is ofzo. Het lijkt erop dat het nu snel zal gedaan zijn voor jou/jullie.

Nou wij zijn nog steeds niet aan de beurt..... :cry:
Ze zijn nu bij 18-12-2007, wij zijn van 22-01-2008.

We hopen dat we voor de kerst nog wat horen.

Marcel

Marcel, nog even geduld en jullie mogen ook uit jullie vakantiebunker!!!
Nog even moed houden :up:, bij ons is het ook goed gekomen na 12,5 maanden. :roll:

Vandaag weer een mailtje gekregen dat ze bij de aanvragen tot 29-12-2007 zijn............ :shock:
Misschien dan toch nog voor de kerst?????????

Vanmorgen via de mail de decision letter binnengekregen:
VISA GRANTED!!
Het is nog heel onwerkelijk!
Maar, wat wel werkelijk is:
wij zijn hartstikke blij!!!
:roll: :roll: :lol: :lol: :grin: :grin:

Succes Marcel, jij hoort ook vast snel!!

groet,
Marja

:balloons:
GEFELICITEERD!!!!!!!!
Wat is dat snel gegaan he! Nog niet zo lang geleden een co , en nu een granted letter!! 
Geniet ervan!!!!

Wij vertrekken 15 januari 2009 naar Perth :smile:

Groetjes,
Ramon

Het lijkt haast lopende band werk te worden he, nu? maar al met al heeft het tien maanden geduurd, voordat het eerste contact met de CO er was.
Dat neemt niet weg dat wij hartstikke blij en trots zijn!

Het voelt nu heel rustig, nu we weten waar we aan toe zijn. De onzekerheid was toch soms lastig om mee om te gaan.

groetjes,
marja

He Marja !

Ja , lekker gevoel he! Het geeft inderdaad een gevoel van rust en opluichting dat alles nu goed is. Dat was het wachten el waard he!
Wij zijn nu aan het aftellen : op 12/jan komen ze onze spullen in een verhuiscontainer stoppen , de dag daarna is de overschrijving van ons huis , dan dus 3 dagen bij me familie even inwonen , en dan de 15/jan vetrekken we eindelijk naar OZ !! Naar al die jaren van beslissingen maken , visum aanvragen , papieren , etc , etc. , komt onze droom eindelijk uit: naar OZ en daar een nieuw leven opbouwen , proberen een restaurant op te starten, etc.  :smile:

Succes en fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2009 !

Ramon

Ze komen in de beurt.
Ze zijn nu bij de aanvragen tot 03-01-2008, wij zijn van 22-01-2008.
Als het klopt dat ze in werkelijkheid een paar weken verder zijn, dan moet ons dosier bij een CO op zijn bureau liggen.

Een kerstcadeautje zal het niet worden, maar echt lang zal het nu wel niet meer duren.

Gister heb ik onze vakantie woning nog maar 2 maanden langer gehuurd, tot 31-03-2009.
En onze vliegtickets verplaatst naar 01-04-2009, laten we hopen dat het geen grap wordt.

Voor iedereen alvast fijne feestdagen.

CU Marcel, Joyce en Isa

Hoi Marcel,

Lang zal het zeker niet mee duren. Dus nu duimen dat jullie ergens in jan. aan de beurt zijn. Liefst natuurlijk eerder.
Tja, je hebt nog een dak boven je hoofd. Wij vermaken ons nog wel even tot 8 jan. in onze bunker.
Is het bij jullie ook zo vochtig in het huisje en de stookkosten zijn ook behoorlijk hoog, geen droger dus de was binnen drogen. We houden er al rekening mee. We hebben hier wel dubbelglas maar het is en blijft een zomer/recreatiehuisje.
Wel lekker dat je weet dat je nog tot 31-03 in het huisje kan blijven, mocht het nog ietsje uitlopen en je krijgt het pas begin maart te horen dan hoef je in ieder geval niet te verkassen.
In ieder geval fijne kerstdagen zal ik zeggen. En natuurlijk voor de rest van januari aanvragens van 2008 ook.
Gr. Ingrid

[quote author=Ingriddh link=topic=8886.msg129438#msg129438 date=1230040666]
Hoi Marcel,

Lang zal het zeker niet mee duren. Dus nu duimen dat jullie ergens in jan. aan de beurt zijn. Liefst natuurlijk eerder.
Tja, je hebt nog een dak boven je hoofd. Wij vermaken ons nog wel even tot 8 jan. in onze bunker.
Is het bij jullie ook zo vochtig in het huisje en de stookkosten zijn ook behoorlijk hoog, geen droger dus de was binnen drogen. We houden er al rekening mee. We hebben hier wel dubbelglas maar het is en blijft een zomer/recreatiehuisje.
Wel lekker dat je weet dat je nog tot 31-03 in het huisje kan blijven, mocht het nog ietsje uitlopen en je krijgt het pas begin maart te horen dan hoef je in ieder geval niet te verkassen.
In ieder geval fijne kerstdagen zal ik zeggen. En natuurlijk voor de rest van januari aanvragens van 2008 ook.
Gr. Ingrid

[/quote]

Nee, bij ons is het niet zo vochtig.
En we huren all in, dus we stoken gewoon lekker.

Ook heb ik voor 140 euro een wasautomaat en droger gekocht.
Dus we hebben het best luxe, met een vaatwassen en canal+ (of hoe heet dat tegenwoordig)

Maar eigenlijk hadden we gewoon onze visum willen hebben, maar klagen mogen we eigenlijk niet.

CU

Hoi Marcel,

Jij hebt toch een state sponsorship aangevraagd? Dan zou je snel aan de beurt moeten wezen met de nieuwe regels:

Q21 What is the processing priority going to be now?
The new priority processing direction gives priority processing to permanent applications in the following order:
• employer sponsorship
• state or territory sponsorship
• an occupation on the CSL
• an occupation on the MODL
• and then all other applications.

Bron: http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/pdf/faq.pdf

Meer geluk dan mij want ik behoor tot de laatste categorie!  :loudcry: :cry2:

[quote author=Jan Katers link=topic=8886.msg130057#msg130057 date=1231317776]
Hoi Marcel,

Jij hebt toch een state sponsorship aangevraagd? Dan zou je snel aan de beurt moeten wezen met de nieuwe regels:

Q21 What is the processing priority going to be now?
The new priority processing direction gives priority processing to permanent applications in the following order:
• employer sponsorship
• state or territory sponsorship
• an occupation on the CSL
• an occupation on the MODL
• and then all other applications.

Bron: http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/pdf/faq.pdf

Meer geluk dan mij want ik behoor tot de laatste categorie!  :loudcry: :cry2:

[/quote]

Yep, wij hebben state sponsorship van Tasmanie.
Inderdaad zouden wij dan snel aan de beurt moeten zijn.
Onze visum (475) staat op de eerste plaats.
Ze vergeven 133500 visa, tellende vanaf 01-01-08, wij zijn van 22-01-08.
Dus lang kan het niet meer duren.

Jammer voor jou dat ze nu net weer die wijzigingen hebben doorgevoert, ivm de economische crisis.

Ik duim voor je dat het allemaal toch mee gaat vallen.

Cheers

Back