stand van zaken januari 2008 aanvragers

Jammer genoeg hebben wij ook nog niets gehoord.
Ik dacht, hou jullie maar even op de hoogte!
Ik ben in staat om de eerstvolgende die naar ons vium vraagt een
knal te geven.. :wall:
Maar, we proberen positief te blijven!!
(hiermee bedoel ik natuurlijk niet jullie he...hihi)

Allemaal succes met wachten, inmiddels is de eerste sneeuw gevallen :freezing:
ik zou zeggen: Kom op met dat visum!

Groetjes,
Marja

ps, we zijn inmiddels begonnen met spullen uitzoeken, dozen gekocht, planken ophangen
in de garage. We doen gewoon net alsof het al rond is!

He Marja,

En hoe staat het met het visum :grin:.
Het is toch ook al bijna rond  :roll:, nog even en dan kunnen ook wij (jullie en wij) naar Aussie.
Nog even doorbijten. Neem aan dat jij nog in je huis woont en niet zoals ons in de vakantiebunker.
Het is uit te houden maar het mag nu echt wel opschieten, we wacthen al 1 jaar en 3 dagen ( vanaf 21 nov. 2007).
Succes he met inpakken, weggooien, uitzoeken ...... hebben wij al achter de rug. Gooi die vuilnisbak maar vol.
Gr. Ingrid

Hoi Allemaal,

Wat duurt dat dan lang joh! :x

Wij gaan ook voor een 475 visum in SA maar ik ben net pas begonnen alles op te sturen voor de vetessess:-(
Ik hoop dat die goed uitkomt dan kan ik snel naar de volgende stap voor ielts en de DIAC.

Enige ervaring met aanvragen voor die 475 visum?

Groetjes
Kim

Haha Ingrid!

Ja, wij wonen nog in ons eigen huis. Er is al veel weg maar er
staat ook nog veel. Ja, wat wil je met drie kleine kinderen... :wink:

Succes Kim, met je aanvraag. Ik kan je niet verder helpen, misschien duurt jouw
aanvraag minder lang, ik hoop het voor je!

Fijne dag,
Marja

Vandaag hebben wij een CO toegewezen gekregen!
Ben er erg blij mee!
Ze vraagt nog om wat aanvullende info, en dat gaan we deze week verzamelen
en insturen.
Groetjes,
Marja

:up: he Marijs ,  dat is alvast en positief bericht !  Het zal nu snel gaan denk ik. Voor kerst heb je de visa  :smile:

succes!

Ramon

Dat is echt heel goed nieuws!!  :up: Voor jullie en voor ons  :wink:

Ik denk ook dat jullie voor de kerst het visum hebben en dan wij hopelijk snel daarna!

Joehoe: ze zijn bij ASPC dus toch niet in slaap gevallen  :lol:

[quote author=Ingriddh link=topic=8886.msg128715#msg128715 date=1228294866]
Jhoe, wij hebben onze pre grant letter! :up:
Nu duimen voor degene die hem nog moeten krijgen.

[/quote]

Hey, voor jullie gaat het eindelijk ook de goede kant op.
Wij hebben nog steeds niets, maar kan nu toch niet lang meer duren..........hoop ik.

hey allemaal........ ik ben verbaasd hoe lang het hele visum proces duurt....... ik heb een hele andere weg bewandeld.
ik ben 2 jaar geleden naar Oz gegaan via een werk visum en kan nu na 2 jaar een permanente krijgen...... dat duurde in totaal maar 3 - 4 maanden.

de goedkeuring was zelfs in een paar dagen.......... misschien ook een optie voor mensen die willen emigreren naar Oz?

ik kan het in ieder geval aanbevelen.

Je hebt het wss over een Employer Nominated Scheme visa; een permanent sponsored visa. Als je het inderdaad via een werkgever doet, gaat het een stuk sneller
Niet iedereen kan deze weg bewandelen natuurlijk; zo werk ik bijv. als contractor en mijn werkgever (een recruitment agency) kan geen mensen permanent sponsoren

De afhandeling van het Skilled Independent visum die Marijs, Ramon en ik hebben aangevraagd duurt helaas weer erg lang op het moment... Op de DIAC site staat er ook 12 maanden voor dus tsja...

Cheers,
Jan

Niet dat het wat uitmaakt, maar bij ons heeft het hele proces van begin
tot het 'krijgen' van het visum ook lang geduurt. Begonning Jan. 2005,
visum 'gekregen' Okt. 2006, maar dan heb je ook een visum zonder
beperkingen Jan en dat is heel wat waard, ik duim voor je!!

Tuurlijk zijn er ook geluksvogels die het allemaal sneller voor elkaar krijgen
en dat is geweldig.

Zeker Tum; daar doe ik het ook voor! Ik ben een contractor/freelancer dus voor mij is het nooit een optie geweest om via een werkgever te gaan. Het wachten is nu even vervelend maar als we het visum straks hebben zijn we dat zo weer vergeten  :smile:

Bedankt voor het duimen!  :up:

Oh, ik duim mee voor iedereen......... ik weet hoe vervelend het afwachten is...... vooral de onzekerheid is niet goed voor de gezondheid.

Trouwens een vraag, ik lees wel dat een 'permanent' visum geldig is voor 5 jaar. Na die periode moet je het weer verlengen. Weet iemand wat de voorwaarden daarvan zijn?

Is het verstandig om na 2 jaar op een residency over te gaan naar een volledig citizenship?

Het gaat uiteindelijk om het resultaat.
Aan een sponsored visum zitten ook nedelen / risico's neem ik aan ?

Dat het nu zolang duurt komt ook door het groot aantal aanvragen ivm de wijzigingen per 01/09/2007.

Ach, weer een wijze levens les gehad. Het hoofdstuk heet "Geduld hebben" en het is bijna uit gelukkig.
Op naar het volgende hoofdstuk. Dit heet Australie, ook weer spannend !

Groeten en succes iedereen !!
Johan

[quote author=cosmo modo link=topic=8886.msg128761#msg128761 date=1228384838]

Is het verstandig om na 2 jaar op een residency over te gaan naar een volledig citizenship?

[/quote]

Kan dat inmiddels niet pas na 4 jaar?

Maar volgens mij wordt je visum verlengt als je van de 5 jaar, twee jaar (aaneengesloten?) in australie hebt gewoont...

Ja, na totaal 4 jaar kan je inderdaad voor citizenhip gaan. Aangezien ik al 2 jaar achter de rug heb via mijn 457 Visa kan ik straks na 2 jaar op mn Permanent Visa daarvoor kiezen.

Volgens mij heeft een Sponsored Residency geen nadelen  :) 
Tja, je bent verplicht na ontvangst van je visa minimaal nog 1 jaar bij je werkgever(sponsor) te blijven dat is voor mij absoluut geen probleem.
Dat is heel redelijk aangezien mijn werkgever mij de mogelijkheid heeft geboden.
Dus ik blijf graag bij hen werken.

Hallo,

vandaag hebben wij de gevraagde documenten doorgemaild naar Adelaide, we wachten alleen nog op het rapport van de medische keuring van ons dochtertje. Hopelijk komt dat deze week binnen, dan kan dat ook gelijk door.
We wachten weer verder af!

groetjes,
Marja

De documenten die wij hebben verzonden zijn verwerkt op de checklist. Vanavond mailen we het medische rapport door, het origineel hebben we gisteren voor de zekerheid aangetekend naar het LCU verzonden.
Was wel blij om te zien dat de checklist zo snel was bijgewerkt!

Marja

Back