StaVaZa Jerden

begrijpelijk dat dit zo voelt maar eigenlijk verklaar je je akkoord met die behandeling als voorwaarde om te blijven. Als die behandeling erger is dan het visum verliezen hoeft het dus niet. Maar dat is wel slakken van wat zout voorzien, dat geef ik toe.

Ja, dat is dan ook de redenering die ik gebruikt heb om hem uiteindelik over de streep te trekken, want hij bleef het maar uitstellen om het te ondertekenen zolang hij niet meer informatie had. Ik denk dat het allemaal zo'n vaart niet gaat lopen en dat ze hem mss gewoon andere medicijnen gaan voorschrijven of zo, wat mss ook niet zo slecht is. En ik ga ervan uit dat er met die mensen toch ook wel te praten valt en dat ze niet als een soort dictator gaan zeggen: dit doe je en anders vlieg je het land uit! (tenminste, dat hoop ik...)

En nu even off topic: hoe zit het met die perfecte job in Adelaide Laurens? Al wat nieuws?

Ik ga er ook vanuit dat je met ze kunt praten en dat ze niet zeggen: deze behandeling of wegwezen. Ik zou me niet onnodig druk maken, volgens mij komt dat best goed. Er is goed te leven met de kwaal begrijp ik uit eerdere posts (ik heb zelf geen ervaring) dus gaat daar dan toch ook lijkt me.

Bedankt voor de belangstelling Jerden, ik heb gister een prachtige sollicitatiebrief gedicht (vind ikzelf) en verzonden. Ik kan me niet voorstellen dat ze mij de baan geven maar zo heb ik al een beetje geoefend en het leek me een erg leuk bedrijf. Nu kennen ze me een beetje en kan ik ze later spammen met een open sollicitatie. Ik ben vooral blij dat ik dit gedaan heb zodat ik niet tegen mezelf hoef te zeggen: je hebt het niet eens geprobeerd.

Vervelend dat er niet meer info over die medicals zijn.

Toen ik in alle staten was en niet wist wat er allemaal aan de hand was met die medicals van Jeroen heeft Angeline me deze link doorgegeven: http://www.immi.gov.au/gateways/panel_doctors/conducting_medicals/instructions/panel-doctors-instructions.pdf. Geen idee hoe ze het gevonden heeft, maar daar staat wel enorm veel in, vooral op blz 44 en dan blz 54 tem 58. Misschien wordt het dan wat duidelijker. Alhoewel <_<

ik heb gister een prachtige sollicitatiebrief gedicht (vind ikzelf) en verzonden.

Way to go Laurens :up: Niet geschoten is altijd mis. En als oefening is het altijd mooi meegenomen. En wie weet wat de gevolgen zijn .... :rolleyes: Succes in ieder geval, de duimen staan omhoog! :up:

Thanks! :up:

Ik ben bang dat ik die A wel kan schudden..... :cry:
(Op drie onderdelen....)
Maar goed als dat het ergste is. :wink:

Zolang je dat visum maar in handen kan krijgen toch
afro.gif

Zo, we zijn terug van onze validatiereis. Twee weken eigenlijk al, maar het was drukdrukdruk de laatste weken. Moet nog een heleboel bijlezen op het forum...

Zo heerlijk om weer in Australië te zijn. Buiten Perth (regen, wind, storm...) hebben we eigenlijk ook heel mooi weer gehad, beetje koude wind in de namiddag maar niet zo veel regen. Broome was een week lang 30 graden. Zaaaalig!

We hebben in Perth al gebeld voor die Health Undertaking maar het was zoals ik al verwacht had: het neemt teveel tijd in beslag om te doen tijdens een validatiereis dus we moeten maar terugbellen als we definitief komen... :huh: Wel een beetje stom als dan daardoor je periode om te valideren ineens halveert, als ze er dan toch niet direct iets mee doen. Maar kom, we zien het dan wel volgend jaar. Zijn ten noorden van Perth ook langs geweest bij Sacha en Dirk en hun 2 dochters. Was heel leuk en hebben een schat aan informatie gekregen. Nog es bedankt Sacha!

Wat wel behoorlijk tegenviel in Australië waren de huizenprijzen en de voedselprijzen. Tjonge zeg, op dat vlak is het echt een duur land. De prijs voor een stuk bouwgrond is meer dan het dubbele van hier in België, de bouwgronden waren ook heel klein en de huizen in de suburbs staan bijna tegen elkaar aan, met amper een metertje of zo tussen de woningen. En dit straten en straten aan een stuk. Ik kreeg er echt een beetje een benauwd gevoel van. Het is niet wat je verwacht in zo'n enorm land met zoveel ruimte, en het is in ieder geval niet was we ons voorstellen bij wonen in Australië... :-(
Ik kan me niet herinneren van 2 jaar geleden of dat in Queensland ook zo was. Ik hoop van niet maar vrees ervoor... Dat is toch wel iets waar we ons wat zorgen over maken. Ook de huur is enorm hoog, en dan word je blijkbaar ook nog elke 5 á 6 weken gecontroleerd door het immokantoor of je het huis wel goed onderhoudt en het gras afdoet en er niet teveel rommel in je huis ligt. Ik viel bijna achterover toen ik dit hoorde. Een behoorlijke inbreuk op je vrijheid vind ik.

Dus dat is wel even een mindere kant van Australie, ik vraag me af of we ons daar überhaupt een woning gaan kunnen veroorloven. De voedselprijzen zullen in Queensland wel wat lager liggen denk (hoop) ik, want we zijn natuurlijk wel in stadjes geweest die honderden kilometers van de bewoonde wereld afliggen en dan kan ik me voorstellen dat de prijzen van voedsel de hoogte in gaan.

Al bij al hadden we in ieder geval nog steeds een goed gevoel bij Australië, de mensen zijn nog steeds vriendelijk, de natuur is nog steeds prachtig, de stilte 's avonds is nog steeds overweldigend. Geen spijt van onze beslissing dus. Vanaf september beginnen met uitzoeken wat er allemaal geregeld moet worden. Planning is volgend jaar in de zomer te vertrekken.

That's it voor nu. Ga me binnenkort maar eens aan het lezen zetten :roll:

He hallo vakantiegangers!!!!

Heb nog aan jullie gedacht, in het lekkere warme Broom! Was inderdaad super gezellig, de meiden hebben er ook van genoten.

Goed te horen dat jullie weer veilig thuis zijn aangekomen. Had niks gelezen over gestrande of vermiste toeristen, dus dacht al dat het allemaal goed was.

Weet alleen niet of je Perth nu met Queensland kan/moet vergelijken. Hier wil iedereen zo dicht mogelijk bij de kust wonen vanwege de koele zeewind in de zomer en het centrum van Perth mag natuurlijk ook weer niet te ver reizen zijn...
Gevolg: De nieuwe stukken grond worden steeds kleiner en de prijs per vierkante meter steeds duurder.

Nu alles rustig regelen voor vertrek. Geniet ervan!

Ik snap wat je bedoelt,
De huizenprijzen in Darwin zijn de laatste 5 jaar ook de pan uitgerezen! Vind dit ook een groot minpunt, ook de huurhuizen zijn flink aan de prijs.
Maar vind de huurhuizen in Perth toch wel weer wat goedkoper vergeleken met Darwin.

Maar dat mag zeker de pret niet drukken.. :grin:

En wat is Broome toch een heerlijke plaats he? :smile:

Wat heerlijk om te horen zeg! Wij willen ook snel eens naar Broome, zijn nooit verder dan Coral Bay gekomen......

En ja, die huizenprijzen en stukken grond, dat viel ons ook wel tegen moet ik zeggen.
Wordt een spannend jaar zo, met alle voorbereidingen!

Groet,
Annemarie

hey jerde,
wij zijn ook net terug van oz en zijn ook héél hard geschrokken van de voedselprijzen! 10 jaar geleden toen we er waren was het eten echt veel goedkoper. Ook in nieuw-zeeland was het eten veel goedkoper.
We hebben met heel wat australiers gesproken en zei zeggen dat deheel wat australiers goed de kost verdienen en dat daardoor de prijzen zo gestegen zijn.

Wat jij beschrijft van Perth en de huizen is een van de redenen waarom ik nooit naar daar zou willen gaan wonen. In queensland, regio Cairns is het (nog) niet zoals jij beschrijft. We hebben daar ook huizen gezien aan zeer redelijke prijzen, maar wij verkiezen er dan ook voor om niet in de stad, maar er iets buiten te wonen.

Welke regio zouden jullie willen wonen?

Ik ben blij dat wij niet de enigen zijn die het allemaal zo duur vonden! Op het forum lees je daar eigenlijk niet zo heel veel over, terwijl het toch wel heel belangrijk is vind ik. Hopelijk is het idd zo dat Australiërs goed verdienen, maar wij hadden er ons al op ingesteld dat we daar, toch zeker in het begin, (veel) minder zouden verdienen dan hier, en dan gaan we echt wel moeten krabben om rond te komen. We hebben ook nog met een Australisch koppel met kinderen gesproken die in de suburbs van Perth wonen, en zij wilden heel graag een huis dicht bij de kust op een wat groter stuk grond, maar konden het zich niet veroorloven. Dus volgens mij begint het voor veel Australiërs ook wel een beetje de pan uit te rijzen... :huh:

Wij plannen om in de buurt van Brisbane te gaan wonen. We willen gerust verder van de steden af, maar ik vrees dat dat niet zal gaan met Jeroen zijn werk. Hij werkt als IT-consultant, en die jobs zijn volgens mij enkel in de grote steden te vinden. Dus veel keuze hebben we dan niet. En te lang onderweg zijn wil hij ook niet, hij moet nu al elke dag van Brecht naar Rotterdam, en is die lange afstanden echt wel beu. Trouwens, die suburbs in Perth waren ook al meer dan 50 km van Perth vandaan.

Het is idd ongelooflijk wat een verschil het is met 10 jaar geleden. Ik heb al heel vaak gedacht dat we er veel eerder aan hadden moeten beginnen. Maar ja, daar is het nu wat te laat voor. We kunnen alleen maar hopen op een instorting van de huizenprijzen, maar daar zijn ze op het Britse forum al lang over aan het speculeren en het gebeurt maar niet :-(

Nu ja, we mogen al blij zijn dat we een visum hebben, en die prijzen zullen we dan daar wel zien. Maar het baart wel wat zorgen...

En om met een positieve noot te eindigen: Steven: Broome was inderdaad heerlijk! Zo'n leuk stadje, we hebben er echt van genoten. Wel totaal niet meer te vergelijken met 15 jaar geleden, toen we er voor het eerst waren. We herkenden het zelfs niet, het is enorm uitgebreid en een stuk toeristischer geworden. Vooral de straten rond Cable Beach. Neemt niet weg dat we ervan genoten hebben. We hebben ook vlakbij Cape Range NP gekampeerd gedurende een week (ten noorden van Coral Bay), en daar was het eigenlijk nog mooier. Die stranden en die duinen daar zijn gewoon ongelooflijk. Ik bleef maar foto's maken! Het is wel een goed idee als je daar naartoe gaat om een 4WD te huren. Wij hadden een gewone camper, en moesten tot grote frustratie van Jeroen langs al die zandpaadjes doorrijden. Hij had er zo graag eens lekker doorheen gesjeesd :rolleyes: West Australie is echt een paradijs voor 4WD.

Kijk in ieder geval heel erg uit naar de verhalen van de nieuwe emigranten die in augustus verhuisd zijn. Spannend :cool:

Hey Denise,

Heb net weer eens even bij zitten lezen over jullie laatste stand van zaken. Kan me voorstellen dat die stijging van prijzen je zorgen baart. Eerst ben je vooral bezig met het visum en als je dat dan eenmaal hebt dan worden die dingen ineens een stuk realistischer.

Ook wat je schrijft over al die huizen dicht op elkaar, ik ben er zelf nooit geweest maar het valt me wel op als je op die real-estate pagina's kijkt. Dan vraag ik me idd af waarom je in een land met zoveel ruimte zo dicht op elkaar moet zitten: daar verhuis je toch niet voor naar de nadere kant van de wereld :think:

Toch denk ik dat het best te vinden is (of misschien hoop ik het alleen maar) een betaalbare woning met wat grond eromheen. En er zijn gelukkig nog veel meer redenen waarom je daarheen zou willen... :surfer: :flipper: :happysun: :beach: :tent: of zoiets.. :grin:

Succes verder met voorbereiden!:up:

:)
Marika

Hoi Marika

ja, dat klopt wel wat je zegt: zolang je met het visum bezig bent denk je over dat soort dingen nog niet echt na. In die zin was deze vakantie wel nuttig (nu ja, zou nog nuttiger geweest zijn als we naar Queensland gegaan waren maar kom :rolleyes: )

Het blijft ons wel wat zorgen baren. De Guppy's schreven ook al iets eender in hun laatste stand van zaken, dat de betaalbare wijken eerder wat mistroostig uitzien, en de mooiere wijken gewoon veel te duur zijn. Het probleem is denk ik dat het meeste werk gewoon in de steden is, en niemand heeft zin in een reistijd van meer dan een uur. Dus bouwen ze alles zo dicht mogelijk op mekaar. Brengt ook lekker veel op. Wel stom vind ik, het land wordt er op die manier niet mooier op. Ik hoop echt dat iemand in de regering daar eens over na gaat denken, en dat ze een beetje zorg besteden aan hun woonbeleid. Als ik hier in België aan de kust rondwandel word ik gewoon niet goed van al die hoge gebouwen die ze daar neergekwakt hebben zonder enig oog voor hoe het uitziet. Ze hebben de hele kust ermee verknoeid, gewoon om er zoveel mogelijk geld uit te kunnen slaan. En toen ik in Australië in die suburbs rondkeek kreeg ik een beetje hetzelfde gevoel.... Niet leuk :mellow:

Neemt idd niet weg dat er andere redenen zijn om naar daar te verhuizen, bij mij nog steeds met stip op nummer 1 de vriendelijkheid van de mensen. Hopelijk verandert dat ook niet als iedereen zo op een hoopje moet gaan leven... <_<

Ik hoop dat het jullie snel lukt om iets concreets vast te krijgen op vlak van werk en/of visum. Jullie hebben zeker geen gemakkelijke weg, en ik hoop echt dat het jullie lukt. Succes ! :up:

Tja dat blijft natuurlijk een probleem, de grote bedrijven willen in een grote stad zitten.
En de meeste mensen willen ook niet in een gat zitten waar niets gebeurd.
Dus kruipt iedereen dicht op elkaar en worden de woningprijzen opgedreven. Het is stervusduur, niet leuk meer.
De NSW overheid probeert er trouwens iets aan te doen met 'evo cities'. Ik zag er een advertentie van toen ik stil stond bij het stoplicht. Klinkt leuk, maar ze liggen dan allemaal inland. En een beetje dicht bij de zee wonen is nou net zo leuk hier.

http://www.evocities.com.au/

De NSW overheid probeert er trouwens iets aan te doen met 'evo cities'

He, dat is wel interessant, had ik nog niet van gehoord. Heb even opgezocht of dat in Queensland ook bestaat maar daar vind ik niets van terug. Het is natuurlijk wel zo dat dicht bij zee wonen de voorkeur geniet, maar als dat financieel niet haalbaar is zullen we toch eens moeten herbekijken. Stiekem hoop ik nog steeds dat tegen de tijd dat wij daar aankomen de huizenprijzen volledig in elkaar gestort zijn (een mens mag dromen toch.... :rolleyes: )

Heb trouwens net nog een interessante discussie hierover teruggevonden op het Britse forum:

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=688167

Klinkt eigenlijk niet zo goed.... :-(

We moeten niet vergeten dat nederland ook erg duur is geworden de laatste 5 a 10 jaar.
En goedkoper word het ook echt niet.

Liever dan krom onder de zon! :grin: :grin:

Ik ben blij dat wij niet de enigen zijn die het allemaal zo duur vonden! Op het forum lees je daar eigenlijk niet zo heel veel over, terwijl het toch wel heel belangrijk is vind ik. Hopelijk is het idd zo dat Australiërs goed verdienen, maar wij hadden er ons al op ingesteld dat we daar, toch zeker in het begin, (veel) minder zouden verdienen dan hier, en dan gaan we echt wel moeten krabben om rond te komen.

Wij plannen om in de buurt van Brisbane te gaan wonen. We willen gerust verder van de steden af, maar ik vrees dat dat niet zal gaan met Jeroen zijn werk.

We kunnen alleen maar hopen op een instorting van de huizenprijzen, maar daar zijn ze op het Britse forum al lang over aan het speculeren en het gebeurt maar niet :-(

Kijk in ieder geval heel erg uit naar de verhalen van de nieuwe emigranten die in augustus verhuisd zijn. Spannend :cool:

Dan zal ik er maar eens iets over schrijven, zodat je het hoort van een nieuw bakken QLD-er.
Wij wonen sinds augustus in the Sunshine Coast. Ik heb al wel gehoord dat het een stuk duurder was geworden. ( beetje kletsen met forummers maar dan in een PM )

De prijzen in de supermarkt vond ik in eerste instantie ook behoorlijk hoog.Maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat het dollars zijn, en hoe snel kunnen we (precies) omrekenen? Tuurlijk, sommige producten vind ik erg duur, vooral groenten en fruit jammer genoeg.Irritant is dat alle fast food zooi veel goedkoper is dan een gezonde maaltijd zelf te maken/koken. ( raar dat er zo ontzettend veel dikke Aussies zijn )

Huren is belachelijk duur vind ik. Wij betalen voor een klein flatje ( wel 2 slaapkamers,1 badk.)$ 340,- per week( is € 964,- per 4 weken ).We hoeven geen verzekering te betalen want het is gemeubileerd en dus verzekering incl.Ook water ( tot een bepaalde hoogte ) is incl. Er is geen gas, dus alleen electr moeten we zelf betalen.Van milieu belasting of gemeente belasting heb ik nog niks gehoord.
In NL hadden we een hele grote flat met 2 slaapk,1 badk voor € 375,- per maand.Maar dan nog vaste lasten rond de 350,- ofzo?
Maarrrrrr hier wonen we op 2 min loopafstand van het strand, in een rustige leuke buurt, en een groot winkelcentrum op 15 minuten loopafstand.We zitten hier dus heerlijk!
Wat zou het kosten om zoiets in NL te vinden.....?

We willen heel graag een appartement aan zee kopen ooit... maar we weten dat dat waarschijnlijk nooit haalbaar zal zijn.Dus komen we waarschijnlijk uit op een land en house package ( waarin alles incl. is, wat we verschrikkelijk vinden! ) maar wel het best betaalbare, en dat zal dan op max 30 min rijden zijn naar het strand.Er zijn genoeg leuke wijken die niet zo heel ver van het strand af liggen, maar voor op loopafstand zul je echt een miljonair moeten zijn.
Wij horen ook verhalen dat de huizen markt wel eens zou gaan instorten, maar wanneer en of?? Das niet te voorspellen natuurlijk.Dus we wachten het op ons gemakje af.
Kijk vaak op realestate.com.au en je kunt de huur en koop prijzen in de gaten houden.Ik vond het heerlijk om op die site rond te kijken en je krijgt dan een idee wat je kunt verwachten.

Wat wel fijn is om te weten, is dat ik van iedereen tot nu toe hoor, dat je hier meer verdient dan in NL.Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat jij/ jullie minder en al helemaal niet VEEL minder zult gaan verdienen.
Mijn vriend verdient hier meer dan wat je in NL zou krijgen als je voor een baas werkt.( en dan moet je denken aan €1000,- in de maand meer )
Ook zijn de bedragen wat ik heb gezien voor medisch receptioniste ( mijn vakgebied ) veel meer dan wat ik in NL kreeg.( per maand zou het +/- € 500,- meer zijn )

En de benzine is veel goedkoper!( jammer genoeg hebben we nu een bak die veel meer zuipt ) :grin:

Neemt idd niet weg dat er andere redenen zijn om naar daar te verhuizen, bij mij nog steeds met stip op nummer 1 de vriendelijkheid van de mensen.

Dan zou je hier goed zitten want jou nummer 1 vind ik helemaal kloppen! Echt overal vind ik de mensen behulpzaam en vriendelijk. Soms misschien een beetje TE, dat je denkt dat is nep.Maar dat liever dan het gesjagerijn in NL.
Nee wat dat betreft zit je in QLD goed.Ik heb gehoord van sommige Aussies dat het in andere delen wel anders kan zijn. ( b.v Melbourne , maar das een grote stad, dus misschien niet te vergelijken? )
De mensen hier worden niet gefrustreerd van je als je iets niet snapt of niet verstaat.Ze zijn over het algemeen echt heel aardig en grappig.I love the Sunhine Coast! :smile:

"een hele grote flat met 2 slaapk,1 badk voor € 375,- per maand"

Dat lukt me hier in Nederland ook echt niet en ik woon niet in een grote stad. Maar daarvoor betaal ik hier ook 800 euro.

Australie is zeker een stuk duurder geworden de laatste jaren, maar dat is in Nederland ook gebeurd. Denk dat het moeilijk te vergelijken is. In vele delen van australie heb je weer veel minder stookkosten, aangezien de verwarming hier heel de winter hard staat te branden. Denk dat het ene duurder is en het andere goedkoper.

Hey Skippie

bedankt voor de uitgebreide uitleg. En wat een geluk dat de mensen nog steeds vriendelijk zijn! Ik vind dat persoonlijk enorm belangrijk, ik word er soms echt een beetje depri van als ik zie hoe nors de mensen er hier vaak bijlopen. En liever té vriendelijk dan een zuur gezicht.

Het zal idd ook wel zo zijn dat hogere prijzen voor het ene gecompenseerd worden door lagere prijzen voor iets anders. Maar die huizenprijzen vallen natuurlijk direct op, omdat dat het eerste is dat je nodig hebt. En wij wonen in België, en de huur-en woningprijzen hier zijn toch nog een stuk lager dan in Nederland, dus als Nederlanders al zegggen dat het duur is dan is het voor ons helemaal slikken <_<

Maarrrrrr hier wonen we op 2 min loopafstand van het strand, in een rustige leuke buurt, en een groot winkelcentrum op 15 minuten loopafstand.We zitten hier dus heerlijk!

Waar is dat ook alweer!!?? Dat klinkt inderdaad zeer aantrekkelijk! Is het een beetje in de buurt van Brisbane?

Wat ik me wel afvraag is of er in Australië bij de bevolking en de regering geen bezorgdheid is over die hoge huizenprijzen. Want ik heb toch ook al gelezen dat het ook voor Australiërs steeds moeilijker wordt om iets betaalbaars te vinden....

Back