StaVaZa Jerden

Een vreselijk late reactie - een tijdje niet geforumd - maar:

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Gefeliciteerd!!

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Een grote :) vanuit Amsteram!

Marika

In die tijd van het jaar is het " hoe hoger, hoe droger" Dat moet dus goed komen!!

YES ! Vanmorgen zijn onze paspoorten teruggekomen vanuit Berlijn, met mooie verse stickertjes erin waarop staat dat we indefinitely in Australia mogen blijven. Poeh, wel een opluchting. Na het lezen van alle paspoortperikelen van Steven vreesde ik al het ergste voor die van ons. Vooral omdat we een paar weken geleden een aangetekende zending ook niet ontvangen hebben. Maar, het is dus gelukt, en nu is het pas helemaal echt vind ik. Hiervoor moest ik telkens de mail van onze CO opnieuw lezen om zeker te zijn dat we ons visum hadden, maar nu staat het ook echt in ons eigen paspoort. Heel leuk gevoel :grin:

Nu hopelijk deze vakantie wat duidelijkheid krijgen over dat gedoe ivm de health undertaking, en dan in september begin ik volop met de voorbereidingen voor ons vertrek. Nu maar hopen dat we ons visum kunnen gaan valideren en dat die aswolk geen roet in het eten komt strooien (of in de vliegtuigmotoren...) :|

Hiervoor moest ik telkens de mail van onze CO opnieuw lezen om zeker te zijn dat we ons visum hadden, maar nu staat het ook echt in ons eigen paspoort.
Haha, dat herken ik wel. Hoe langer het geleden was dat we de grant letter hadden gekregen, hoe meer ik nog ging denken: straks kom je daar bij de ambassade en dan zeggen ze: u heeft het helemaal verkeerd begrepen, u krijgt geen visum. Dus toen de stickertjes erin zaten was dat wel fijn!
Geniet ervan Denise, en drink er vanavond eentje op jullie toekomst!

Gefeliciteerd jongens!
afro.gif

Idd..het kan ook anders aflopen met het verzenden van paspoorts
sad.gif
....heb hem nog steeds niet
cry.gif

Geniet ervan Denise, en drink er vanavond eentje op jullie toekomst!

Doe ik volop! Mijn paspoort ligt hier naast me en ik kan het niet laten er telkens in te kijken, en dan maakt mijn hart telkens een sprongetje. Ik kan het soms nog steeds niet geloven dat het ons gelukt is. Ik hoop voor alle anderen hier op het forum die nog niet zover zijn dat ze blijven volhouden en ook voor hun inspanningen beloond worden. Ik gun het jullie van harte!

En Steven: hier zijn een paar duimen dat het nu eindelijk eens in orde komt met dat paspoort van je! :up: :up: :up:

:grin: Ik had dat met mijn Aussie paspoort. Iedere keer weer uit het hoesje halen en openslaan :lol:

Wat een geweldig gevoel, kan het me helemaal voorstellen dat je steeds weer in je paspoort kijkt!!! Fijn voor jullie, geniet ervan!

Mag ik nog even vragen waarom jullie pas volgend jaar zomer vertrekken?

:smile: Betty

Heb ondertussen mijn paspoort maar weer opgeborgen, anders is het versleten eer we het kunnen gebruiken :grin:

@Betty: wij moeten ons visum valideren voor 22 aug 2010 (medicals van Jeroen zijn maar een half jaar geldig owv een health undertaking), en we zagen het niet zitten om op 4 maanden tijd hier alles af te ronden en al definitief te vertrekken. En dan zijn er meerdere redenen waarom we uiteindelijk besloten hebben pas volgende zomer te vertrekken: belangrijkste eigenlijk is dat de kinderen dan hier nog hun schooljaar kunnen afmaken, en dan in Australië nog een paar maanden kunnen meedraaien in hun "oude" schooljaar, zodat ze toch al wat kunnen wennen aan de taal en de andere manier van lesgeven. Daarnaast hebben we nu toch een onverwacht dure vakantie dit jaar (zeker als de euro blijft dalen :| ) en komt het wel goed uit dat we nog wat extra kunnen sparen.

Maar niets is zeker, Jeroen werkt als zelfstandig consultant en als zijn contract afloopt en niet vernieuwd wordt zal het ook moeilijk zijn om voor een korte periode nog iets nieuws te vinden. Dus dan kan het zijn dat we toch vroeger vertrekken.

Voor ons was het vooral belangrijk de zekerheid te hebben dat we kunnen gaan, of dat nu dit jaar is of volgend jaar maakt dan minder uit. En ik vind het eigenlijk wel leuk dat ik nu op mijn gemakje alles kan uitzoeken en regelen, en dan ondertussen de familie de kans geef nog wat aan het idee te wennen. :smile:

Tja, het is in ieder geval iets waar wij ook nog nooit van gehoord hadden... (en de rest van het forum ook niet)

Als je je medicals doet zijn er blijkbaar 3 "scores" die je kan krijgen: ofwel wordt je afgewezen, ofwel krijg je een A (alles in orde) ofwel krijg je een B (ze hebben hun bedenkingen bij iets en willen dat eerst nader bekijken). Als je een A krijgt (wat de meesten krijgen), dan heb je normaalgezien 1 jaar vooraleer je je visum moet gaan valideren, maar als je een B krijgt wordt dat meteen gereduceerd tot een half jaar. Je krijgt dan ook alleen een visum als je je akkoord verklaart om een health undertaking te doen. Dwz dat je je binnen de 6 weken na aankomst in Australië moet melden bij een instantie, zij gaan dan zelf een onderzoek doen en je moet dan akkoord gaan met de behandeling die zij voorstellen. Als je weigert dat document te ondertekenen krijg je geen visum, als je het wel ondertekent krijg je je visum maar moet je je natuurlijk wel aan de voorwaarden houden.

Jeroen heeft dus een B gekregen, wij (en de panelarts) vermoeden dat het te maken heeft met medicijnen die hij al sinds 2004 neemt voor zijn maag wegens een scheurtje in het middenrif. De meeste mensen die een health undertaking moeten doen moeten dat owv problemen met de longfoto's. Maar die waren bij Jeroen allemaal in orde, zijn bloed ook, dus het kan eigenlijk alleen maar die maag zijn. Maar helemaal zeker weten we het niet, hebben verschillende mails gestuurd om het te weten te komen maar niemand kan het ons blijkbaar zeggen.

Jeroen vond het niet zo leuk om die form te moeten ondertekenen, want je verklaart je akkoord met een behandeling die je niets eens kent. Aan de andere kant heb ik wel genoeg vertrouwen in de Australische gezondheidszorg, en denk ik dat het niet slecht is dat het nog eens herbekeken wordt, want onze Belgische arts, en de Nederlandse arts waar Jeroen nog steeds gaat verschillen ook van mening over de behandeling, en een derde mening is dan wel meegenomen.

Ik hoop voor jullie dat het niet zo ver komt, want het is toch een extra onzekere factor, plus je tijdsplanning gaat de mist in. Maar: het is nog altijd beter dan weigering van het visum owv medische redenen!

Succes! :up:

Jeroen vond het niet zo leuk om die form te moeten ondertekenen, want je verklaart je akkoord met een behandeling die je niets eens kent.
Hoi Jerden,
begrijpelijk dat dit zo voelt maar eigenlijk verklaar je je akkoord met die behandeling als voorwaarde om te blijven. Als die behandeling erger is dan het visum verliezen hoeft het dus niet. Maar dat is wel slakken van wat zout voorzien, dat geef ik toe.
Ik hoop gewoon dat het met een sisser afloopt en dat ze daar zeggen: we hebben het gezien, blijf jij maar lekker je medicijntjes nemen en dan vinden wij het goed.

Omeprazol?? :|

Nee, hij neemt Nexium, maar op het doosje staat dat dat overeenkomt met esomeprazol, mss is dat iets gelijkaardigs? Als iemand van jullie Omeprazol moet nemen zit de kans er volgens mij wel in dat je ook te maken gaat krijgen met een health undertaking. Tenzij Rob dat effe voor jullie kan regelen ... (jullie zijn toch bij M2A he?)
Het heeft een hele tijd geduurd eer wij uiteindelijk bericht kregen van die health undertaking, in ons online dossier stond enkel dat zijn dossier doorgestuurd was voor controle door een andere dokter. Dus ik denk dat het niet standaard is dat je daarvoor een B-attest krijgt. Duimen maar :up:

begrijpelijk dat dit zo voelt maar eigenlijk verklaar je je akkoord met die behandeling als voorwaarde om te blijven. Als die behandeling erger is dan het visum verliezen hoeft het dus niet. Maar dat is wel slakken van wat zout voorzien, dat geef ik toe.

Ja, dat is dan ook de redenering die ik gebruikt heb om hem uiteindelik over de streep te trekken, want hij bleef het maar uitstellen om het te ondertekenen zolang hij niet meer informatie had. Ik denk dat het allemaal zo'n vaart niet gaat lopen en dat ze hem mss gewoon andere medicijnen gaan voorschrijven of zo, wat mss ook niet zo slecht is. En ik ga ervan uit dat er met die mensen toch ook wel te praten valt en dat ze niet als een soort dictator gaan zeggen: dit doe je en anders vlieg je het land uit! (tenminste, dat hoop ik...)

En nu even off topic: hoe zit het met die perfecte job in Adelaide Laurens? Al wat nieuws?

Bedankt voor de info! :up:
Dan kunnen we ons op een half jaar voorbereiden. (kan het alleen maar meevallen :up: )
Hier zelfde verhaal: scheur in mijn middenrif en nu dus ook protonpompremmers.
(Hopelijk in OZ niet weer een maagscopie.... :|)

En dat naast nog meer lichamelijke klachten, maar weer afwachten dus.
Vervelend dat er niet meer info over die medicals zijn.

Back