StaVaZa Jerden

cheers.gif
Hartelijk gefeliciteerd!
afro.gif

Hartstikke gefeliciteerd Jerden, eindelijk!
smiley_acav.gif

Nou jezelf nog even knijpen de komende dagen, het is gewoon echt waar.
Tja, familie... er is al veel over gezegd op het forum, onder andere een goede opmerking van Kathren dat jij in je hoofd verder bent dan zij, en dat het dus moeilijk is om positief te zijn voor ze. Nou moet ik daar wel aan toevoegen: ik vind dat ze wel de verantwoordelijkheid hebben er iets mee te doen. Gewoon ogen sluiten en het er niet meer over mogen hebben vind ik niet volwassen. Het is een realiteit dat iemand waar je van houdt wil en gaat emigreren. Als je inderdaad van diegene houdt ga je na die eerste schok toch proberen te begrijpen wat diegene beweegt vind ik. Niet iedereen doet dat, maar dat is niet blijvend het probleem van degene die gaat. Alweer: vind ik...
Veel wijsheid gewenst bij het omgaan hiermee! Maar vooral: gefeliciteerd!

Hey Denise, allereerst natuurlijk ^_^ van harte GEFELICITEERD!!! :D

Wij hebben onze paspoorten aangetekend naar Berlijn gestuurd (gewoon even in een bubbeltjes envelop doen, dan voelt niemand wat erin zit). Samen met de paspoorten doe je er een credit card authorisation formulier bij waarop je zegt dat ze 5 euro van je credit card mogen aftrekken, en binnen een mum van tijd heb je je paspoort terug met de felbegeerde sticker. Kost je bij elkaar misschien 20 euro. De euro's die je uitspaart om niet naar Berlijn te gaan kun je besteden aan een vliegticket vanaf Schiphol (want zeg nou zelf, Brussel kan wel goedkoop zijn (of was het Frankfurt), maar daar moet je ook nog zien te komen... En vanaf Schiphol is toch wel de meest relaxte/ makkelijkste optie).
Veel succes en plezier met het regelen van vanalles en nog wat! Het wordt vanaf nu alleen maar leuker!

Als je er voor kiest om je sticker in Parijs in te laten plakken om het te combineren met een rondje Eiffeltoren (staat bijna naast de ambassade), danmoet je eerst een afspraak maken. WIj hebben maandag gebeld en hadden voor woensdag een afspraak, dus het gaat wel snel. Maar opsturen is inderdaad een goedkopere oplossing (wij wilden nog even naar Disneyland Parijs met de kinderen....)

Sacha

Oei , succes met je ouders dit weekend Jerden. Is nooit leuk, en het zal even moeten bezinken...

Velen hebben hun paspoort opgestuurd en volgens mij is dat nog niet fout gegaan.Dus dat is ook een ( goedkopere ) optie. Vraag me niet hoe het werkt, want wij hebben er lekker een weekend Berlijn van gemaakt.
Ik dacht dat NL-ers naar Berlijn moesten en voor de Belgen is het Parijs. Maar pin me er niet op vast :p

Oh, edit, ik zie nu al die anderen berichten, ze hebben eht al mooi uitgelegd!

EINDELIJK!!!! Proficiat!! Kunnen we toch nog met z'n allen met Skippie meevliegen...

Toen ik vorige week m'n visum kreeg, begon ik me eerlijk gezegd toch wel een beetje af te vragen wat er bijjullie aan de hand was.... Gelukkig is alles nu in orde. Goed zeg!!! :up: :up: :up:

He, bedankt allemaal!

Misschien dat we onze paspoorten toch wel opsturen, maar ik vind het wel een griezelig idee. Stel je maar eens voor dat het fout gaat en dat je ze niet terug krijgt :| Nog maar eens over denken. Als we zelf gaan zal het Parijs worden denk ik. Hopelijk levert dat geen problemen voor Jeroen, ik heb een Belgisch paspoort en Jeroen een Nederlands, en de kinderen staan bij Jeroen erop. Maar Sacha, jullie hebben ook een Nederlands paspoort toch? En dat gaf geen problemen in Parijs? Goed dat we weten dat we een afspraak moeten maken. Nu denk ik er ineens aan. Dat moet natuurlijk op een weekdag. Dus het kan enkel in schoolvakanties.... Mmmm, mss toch maar opsturen dan. Nu we het eindelijk hebben wil ik het ook zo snel mogelijk in onze paspoorten staan hebben.

@Bloemetjes: je hebt gelijk, maar ik vind het toch heel moeilijk om me over mijn schuldgevoel heen te zetten. Ik hoop dat ik me zondagavond niet helemaal rottig voel :|

@Nien: vanuit Schiphol scheelt toch wel zo'n 1000 euro....

@Lucy: ja, ik begon ook een beetje wanhopig te worden. Bij ons is het gekomen door die Form 850 denk ik. Ik had die 3 weken geleden er al aan vastgehangen maar hij stond niet in onze lijst van attached documents. En aangezien ik geen foutmelding gekregen had durfde ik het niet nogmaals doorsturen en heb ik braafjes eerst een form ingevuld en op antwoord gewacht. Toen ik een week daarna nog steeds geen antwoord had heb ik het er toch opnieuw aangehangen en toen stond het wel in de lijst. Dus blijkbaar was er de eerste keer iets fout gegaan....

Ook ik heb m'n paspoort opgestuurd naar Berlijn. Gewoon aangetekend en in zo bubbeltjes envelop. Geen enkel probleem.

Phew, superdruk weekend achter de rug, met pijnlijke ogen van het voortdurend voor een PC-scherm zitten :rolleyes:

Ik heb de hele tijd zitten zoeken naar vliegtickets voor Brisbane, maar toen we vrijdagavond de mogelijkheden eens bekeken vonden we dat we mss toch beter een andere kant uit konden gaan. Twee jaar geleden zijn we al langs de oostkust gereisd, en volgend jaar gaan we ernaartoe verhuizen, dus mss moeten we ervan profiteren om eens een andere kant te zien. En we hebben na die lange winter zo'n enorme behoefte aan zon! Toen we 2 jaar geleden aan de oostkust waren hebben we regen gehad tot in Cairns :p Bovendien zou Brisbane meer een "functionele" vakantie worden, waar we alvast zouden gaan uitzoeken waar we willen wonen, welke scholen er zijn etc...

In ieder geval, vrijdagavond zijn we er niet uitgeraakt, maar zaterdag hebben we de knoop doorgehakt. We gaan voor een "plezier"vakantie (al kan uitzoeken waar je wil wonen ook wel leuk zijn, maar kom, daar is nog tijd voor...), en we vliegen op 8 juli naar Perth (jaaaa Sacha), waar we een camper huren om mee langs de westkust tot in Broome te reizen. We vliegen dan weer terug vanuit Broome op 9 augustus. Het enige dat een probleem zou kunnen zijn is die health undertaking van Jeroen. Hij moet meteen als we aankomen bellen naar het nummer dat we gekregen hebben, maar wij blijven maar 3 dagen in Perth (en komen dan nog aan op een zaterdag ook...) en reizen dan al naar het noorden. Dus er zal geen tijd blijven om een onderzoek te laten doen. Op het Britse forum hebben we wel gelezen dat je kan zeggen dat je er enkel bent om het visum te valideren, en meestal zeggen ze dan dat je opnieuw contact moet opnemen als je definitief komt. Dus daar hopen we dan maar op, want ik denk niet dat er in Broome zo'n health clinic is. En we kunnen nu geen contact opnemen, want we hebben enkel een gratis nummer dat alleen in Australië werkt. Anders konden we vanuit hier mss al een afspraak maken.

Nu alleen nog hopen dat in Perth niet te slecht weer is, want daar is het ook winter natuurlijk... Hoe was het daar vorig jaar in de winter/zomer Sacha?

Nog even voor alle duidelijkheid: voor een validatietrip gaat het er toch enkel om om Australië in te gaan he? Het maakt dan toch niet uit waar je naartoe gaat neem ik aan?

We gaan voor de stickers in onze paspoorten waarschijnlijk toch naar Parijs, met aansluitend een tripje naar Disneyland. Wel leuk voor de kinderen. Ik ga wel op voorhand bellen voor een afspraak, zodat we er zeker terecht kunnen.

En dan zondag heb ik het aan mijn moeder verteld. Ze vroeg waar we dit jaar met vakantie gingen en toen heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt. En het was heel gek, het was alsof ze het verwacht had dat ik nog eens ooit zoiets zou gaan doen (ik heb wel al heel veel rondgereisd, dus ze is al wel 1 en ander gewoon van me...). Ze begon meteen over een artikel dat ze pasgeleden in de krant gelezen had over een Belgisch koppel dat in Perth woont. En over de tornado die er in Queensland nog maar pas geweest is. Voor het overige nog wat over onze plannen verteld, maar eigenlijk niet zo veel, het gesprek is al heel snel weer op andere zaken gekomen. Ik denk dat het nog wel even moet bezinken en dat dan wel weer vragen gaan komen, maar kom, ik ben blij dat er geen boze of verdrietige reacties geweest zijn. Ik geef haar gewoon tijd om aan het idee te wennen, het duurt ook nog een jaar eer we vertrekken. Ik heb wel erbij gezegd dat we het een paar jaar willen proberen, en dat we dan wel zullen zien wat we doen. Ik heb ook gezegd dat Jeroen niet langer dan een jaar zonder werk wil zijn, dus als het niet lukt met werk vinden dat we dan terugkomen. Dat is ook wat Jeroen en ik zelf beslist hebben. Het is pas als je daar bent dat je echt weet hoe het is, we willen ons nergens op vastpinnen. Ik heb al een aantal jaren in het buitenland gewoond, en ik weet uit ervaring hoe anders dat kan zijn dan je verwacht had, en hoe het ook kan tegenvallen. En wij zijn natuurlijk met 4, als 1 van ons er ontzettend ongelukkig is moeten we daar rekening mee houden.

Maar kom, de ergste zaken zijn nu achter de rug, nu kan het genieten en het voorbereiden beginnen. Er valt ontzettend veel te regelen, ik ben blij dat we nog een jaar de tijd hebben om dat te doen. Ik begin nu alvast met lijstjes maken... :cool:

Nog even voor alle duidelijkheid: voor een validatietrip gaat het er toch enkel om om Australië in te gaan he? Het maakt dan toch niet uit waar je naartoe gaat neem ik aan?
Nee, waar je binnen komt moet je ook gaan wonen :grin:
En dat is helemaal geen straf hoor, als je in Perth binnenkomt.

Bart

Goed gedaan Jerden! Fijn dat die last van de onzekerheid over de reactie nu weg is.
Veel succes met het regelwerk en de voorbereidingen!

Wat heerlijk om zo'n voorbereiding te lezen zeg!!
Kan bij ons ook niet snel genoeg gebeuren!!

Als ik het goed begrijp gaan jullie 8 Juli voor een vakantie en volgend jaar defenitief?
En nog wel naar mijn favoriete plaats in Australie BROOME!!
evil.gif
Heel jaloers nu!!
evil.gif

Succes met de verdere voorbereiding!
afro.gif

Groeten Steven

Wat heerlijk om daar voor een vakantie naartoe te gaan! Vergeet in ieder geval Coral Bay niet onderweg naar boven, dat vonden wij echt heel mooi: uitgestorven stranden, redelijk basic maar een heerlijk visrestaurantje, baby haaien in een lagune (waar je tussen kunt gaan staan alhoewel je je dan toch afvraagt of het wel babies zijn....). Monkey Mia zullen jullie vast en zeker niet overslaan, wij vonden het alleen erg toeristisch na Coral Bay. Dolfijntjes zijn daar wel heel leuk.

Afijn, je merkt het al, ik zou de reis morgen zo weer doen, wat een heerlijk vooruitzicht. Geniet van alle voorbereidingen! En fijn dat het meegevallen is dit weekend, met je moeder.

Groet,
Annemarie

Zo zie je maar! 1,5 week geleden was je nog in alle staten en nu hebben jullie een datum waarop de visums gevalideerd gaan worden!!! Kan snel gaan zie je wel ;)

Ojeetje.... zal zorgen dat de koffie en de thee hier klaar staan tegen die tijd... en dat de kachel aan staat..

Die kachel is dan voor ons, want wij vinden het dan koud in Juli. We vinden het nl. nu al 's avonds koud worden. Overdag hebben we nu nog rond de 28 graden, maar 's nachts daalt te thermometer al flink naar rond de 14 graden. Wij zijn vorig jaar zelf in juni aangekomen en vonden het weer toen nog heerlijk, zeker als je verder naar boven zal gaan, want dat is het gebied waar de oudjes uit Perth en omstreken gaan overwinteren. Als je hier eenmaal woont en aan de temperaturen gewend bent, zal je de winter koud vinden. Gemiddelde temperatuur die wij in die periode hadden lag overdag rond de 22 graden, 's nachts rond de 5. Zorg dus in elk geval voor dikke truien en lange broeken voor de avonden.

Laat even weten wanneer jullie precies naar het Noorden gaan rijden, want dan rij je langs ons huis en kunnen we inderdaad even gezellig koffie drinken. Jullie zijn van harte welkom!

Sacha

Laat even weten wanneer jullie precies naar het Noorden gaan rijden, want dan rij je langs ons huis en kunnen we inderdaad even gezellig koffie drinken. Jullie zijn van harte welkom!

He, wat leuk! Doen we! Normaalgezien hebben we vanaf 13 juli een camper, maar daar zijn we nog over aan het onderhandelen. En zodra we de camper hebben vertrekken we. We houden jullie op de hoogte!

Hebben jullie eigenlijk veel regen in de winter? We hopen dat het tenminste vanaf Coral Bay een stuk warmer wordt, maar ja, 't is altijd afwachten he. Twee jaar geleden aan de oostkust hadden we helemaal niet verwacht slecht weer te hebben, en toen hebben we de eerste 3 weken met dezelfde kleren moeten rondlopen....

Nee, waar je binnen komt moet je ook gaan wonen :grin:

Hmm, oke, ik geef toe, dat was een domme vraag, maar een mens kan niet zeker genoeg zijn, toch!?

Als ik het goed begrijp gaan jullie 8 Juli voor een vakantie en volgend jaar defenitief?

Ja, we waren oorspronkelijk van plan om eind 2010 begin 2011 te vertrekken, maar omdat Jeroen zijn medicals maar 6 maanden geldig zijn zaten we nu ineens met een initial entry date die veel vroeger lag. En omdat we op een half jaar tijd geen 2x willen vliegen (plus we kunnen dan nog wat extra sparen....) hebben we besloten om volgend jaar in de zomer definitief te gaan. Dan hebben de kinderen hun schooljaar hier ook afgerond, wat mss niet slecht is.

En Broome, jaaaaa :cool: Wij zijn in 1999 van Darwin naar Coral Bay gereisd, en Broome en Coral Bay waren onze favoriete plaatsjes. Nu gaan we hetzelfde doen vanuit Perth, want Jeroen is nog nooit in Perth geweest, en dan willen we ook naar die nationale parken onderweg en naar Monkey Mia (ik weet het, waarschijnlijk enorm toeristisch maar de kinderen willen het absoluut :wink: )

En zoals Kathren zegt: het kan ineens snel gaan, dus volhouden, jullie tijd komt ook nog :up: Toen wij in oktober onze aanvraag deden had ik nooit gedacht dat we nu al ons visum zouden hebben. Als je dat eenmaal hebt is al het wachten en de onzekerheid en het gevloek de moeite waard geweest!

Jullie hebben gelijk, eerst lekker genieten en nog een beetje door sparen, het visum heb je al en dat is het belangrijkst!
afro.gif

WA is ook echt onze favoriete stukje van Oz. Wij willen zelf in Darwin gaan vestigen en ben stiekem al wat vakantie's aan het plannen richting Broome!
grin.gif

We houden zeker vol, al lijkt het een eindeloze weg die nog heel lang duurt! Maar thnx voor the thumbs up!
afro.gif

Voor nu geniet ik nog lekker van de verhalen en succes van een ander!

Groetjes Steven

Back