Phew, superdruk weekend achter de rug, met pijnlijke ogen van het voortdurend voor een PC-scherm zitten
Ik heb de hele tijd zitten zoeken naar vliegtickets voor Brisbane, maar toen we vrijdagavond de mogelijkheden eens bekeken vonden we dat we mss toch beter een andere kant uit konden gaan. Twee jaar geleden zijn we al langs de oostkust gereisd, en volgend jaar gaan we ernaartoe verhuizen, dus mss moeten we ervan profiteren om eens een andere kant te zien. En we hebben na die lange winter zo'n enorme behoefte aan zon! Toen we 2 jaar geleden aan de oostkust waren hebben we regen gehad tot in Cairns
Bovendien zou Brisbane meer een "functionele" vakantie worden, waar we alvast zouden gaan uitzoeken waar we willen wonen, welke scholen er zijn etc...
In ieder geval, vrijdagavond zijn we er niet uitgeraakt, maar zaterdag hebben we de knoop doorgehakt. We gaan voor een "plezier"vakantie (al kan uitzoeken waar je wil wonen ook wel leuk zijn, maar kom, daar is nog tijd voor...), en we vliegen op 8 juli naar Perth (jaaaa Sacha), waar we een camper huren om mee langs de westkust tot in Broome te reizen. We vliegen dan weer terug vanuit Broome op 9 augustus. Het enige dat een probleem zou kunnen zijn is die health undertaking van Jeroen. Hij moet meteen als we aankomen bellen naar het nummer dat we gekregen hebben, maar wij blijven maar 3 dagen in Perth (en komen dan nog aan op een zaterdag ook...) en reizen dan al naar het noorden. Dus er zal geen tijd blijven om een onderzoek te laten doen. Op het Britse forum hebben we wel gelezen dat je kan zeggen dat je er enkel bent om het visum te valideren, en meestal zeggen ze dan dat je opnieuw contact moet opnemen als je definitief komt. Dus daar hopen we dan maar op, want ik denk niet dat er in Broome zo'n health clinic is. En we kunnen nu geen contact opnemen, want we hebben enkel een gratis nummer dat alleen in Australië werkt. Anders konden we vanuit hier mss al een afspraak maken.
Nu alleen nog hopen dat in Perth niet te slecht weer is, want daar is het ook winter natuurlijk... Hoe was het daar vorig jaar in de winter/zomer Sacha?
Nog even voor alle duidelijkheid: voor een validatietrip gaat het er toch enkel om om Australië in te gaan he? Het maakt dan toch niet uit waar je naartoe gaat neem ik aan?
We gaan voor de stickers in onze paspoorten waarschijnlijk toch naar Parijs, met aansluitend een tripje naar Disneyland. Wel leuk voor de kinderen. Ik ga wel op voorhand bellen voor een afspraak, zodat we er zeker terecht kunnen.
En dan zondag heb ik het aan mijn moeder verteld. Ze vroeg waar we dit jaar met vakantie gingen en toen heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt. En het was heel gek, het was alsof ze het verwacht had dat ik nog eens ooit zoiets zou gaan doen (ik heb wel al heel veel rondgereisd, dus ze is al wel 1 en ander gewoon van me...). Ze begon meteen over een artikel dat ze pasgeleden in de krant gelezen had over een Belgisch koppel dat in Perth woont. En over de tornado die er in Queensland nog maar pas geweest is. Voor het overige nog wat over onze plannen verteld, maar eigenlijk niet zo veel, het gesprek is al heel snel weer op andere zaken gekomen. Ik denk dat het nog wel even moet bezinken en dat dan wel weer vragen gaan komen, maar kom, ik ben blij dat er geen boze of verdrietige reacties geweest zijn. Ik geef haar gewoon tijd om aan het idee te wennen, het duurt ook nog een jaar eer we vertrekken. Ik heb wel erbij gezegd dat we het een paar jaar willen proberen, en dat we dan wel zullen zien wat we doen. Ik heb ook gezegd dat Jeroen niet langer dan een jaar zonder werk wil zijn, dus als het niet lukt met werk vinden dat we dan terugkomen. Dat is ook wat Jeroen en ik zelf beslist hebben. Het is pas als je daar bent dat je echt weet hoe het is, we willen ons nergens op vastpinnen. Ik heb al een aantal jaren in het buitenland gewoond, en ik weet uit ervaring hoe anders dat kan zijn dan je verwacht had, en hoe het ook kan tegenvallen. En wij zijn natuurlijk met 4, als 1 van ons er ontzettend ongelukkig is moeten we daar rekening mee houden.
Maar kom, de ergste zaken zijn nu achter de rug, nu kan het genieten en het voorbereiden beginnen. Er valt ontzettend veel te regelen, ik ben blij dat we nog een jaar de tijd hebben om dat te doen. Ik begin nu alvast met lijstjes maken...