StaVaZa Jerden

Hoi Sacha

zo, het is achter de rug! (voorlopig dan toch ...)

Hij vermoedt dat hij het met lezen en schrijven niet gehaald heeft. Luisteren ging eigenlijk goed, en spreken viel ook wel mee, hij moest het over de klimaatverandering hebben en dat ligt hem wel. Maar het lezen viel erg tegen. Er waren geen multiple-choice-vragen bij, en dat zijn nu net de vragen waar hij altijd wat tijdswinst kon boeken bij het oefenen. In plaats daarvan waren de 2 laatste secties ellenlange stukken tekst (volgens hem toch...) en dan slaat ie gewoon tilt. Op het eind heeft hij gewoon zitten gokken, want hij kon niets meer terugvinden in de tekst. De brief schrijven ging ook nog wel, maar de tweede schrijfopdracht had hij niet genoeg tijd meer (hadden we ook wel verwacht).

In ieder geval, even 2 weken niets doen en relaxen (tenzij we natuurlijk van ACS te horen krijgen dat we een RPL moeten doen, aiii). Hoe we het te weten gaan komen hebben ze eigenlijk niet gezegd, via email, via post, via telefoon..?? We zijn wel ontzettend benieuwd naar de uitslagen...!

grtjs

Gewoon even positief blijven denken en de billen samengeknepen houden!

Succes!

Sacha

Zo, we hebben de resultaten van Jeroen zijn Ielts binnen en al bij al valt het nog mee. Als enkel het gemiddelde telt zou hij het zelfs gehaald hebben.
Luisteren: 7
Lezen: 5,5
Schrijven: 5,5
Spreken: 7
gemiddelde: 6,5

Hij heeft er nu gelukkig weer wat moed in, had nooit gedacht dat hij voor schrijven nog een 5,5 ging halen, en die 2 zevens zijn natuurlijk ook heel oppeppend. Spijtig dat ze niet kunnen meegenomen worden naar de volgende test  :p 

Dus maar ingeschreven voor de volgende test, op 13 juni in Brussel dit keer. Hopelijk lukt het nog want de groep was bijna voltallig.

En nu gaan we weer volop oefenen

en oefenen

en oefenen...

:evil:

Wens Jeroen veel succes met oefenen, als hij zo positief blijft moet het wel lukken de volgende keer.

Heel veel succes met het oefenen.

Positief blijven is inderdaad het beste, hoewel het niet altijd even gemakkelijk is.

Maar geloof me, op het moment dat je 's morgens die ene mail leest is het het allemaal waard geweest.

Axel

Bedankt voor het meeleven  :smile:

Ik zie dat jullie allemaal binnenkort op weg zijn, gelukzakken!! En bij jou Axel is het nieuws nog wel heel vers he! Proficiat  :up:

Ben nog even in spanning of 13 juni gaat lukken, nog geen bevestigingsmail gekregen. Anders gaat het niet meer lukken om ons visum nog voor juli aan te vragen, en dan vrees ik een beetje voor verandering van de lijsten...

Maar kom, we blijven idd positief, we moeten wel, bij de pakken gaan neerzitten helpt niemand vooruit. En die 2 halve puntjes moeten toch in te halen zijn lijkt me, zeker omdat hij op schrijven bijna niet geoefend had omdat hij dacht dat het toch sowieso hopeloos zou zijn...

Ik duim voor jullie dat 13 juni gaat lukken!
Èn natuurlijk die 2 halve puntjes erbij!

groetjes Miranda

Hoi Jerden, had je ook gekeken bij het BLTC in Amsterdam? Daar zijn wij geweest voor de Ielts test en daar kon Rimko weer meteen 4 weken later terecht toen bleek dat ie opnieuw moest gaan.
En nog een tip, (mocht je deze nog niet kennen) wij vonden deze site erg fijn om te oefenen, veel voorbeelden en brievenvoorbeelden hoe het zou moeten : www.ielts-exam.net
Wat Rimko merkte bij de schrijftest is dat het aantal woorden niet zo zwaar telt als je maar een goede inleiding hebt, dan een paar hoofdstukken met de voor en of nadelen ( je mening, met voorbeelden ) en een goede afsluiting waarin je nogmaals duidelijk jou statement verteld. Rimko had ook moeite met de tijd, dus had ie misschien maar 200 woorden gebruikt in het 2e deel van de schrijftest, en geen onvoldoende behaald...

Succes in ieder geval! Groetjes Ingrid

joepie, 13 juni is bevestigd!

Ingrid, bedankt voor de tips! Wij hebben eigenlijk alleen maar op de site gekeken wanneer de eerstvolgende testdatum vrij was, en voor Brussel was dat 13 juni en voor Utrecht al 27 juni. Houden ze dan speciaal voor "herkansers" nog extra plaatsjes vrij?
Misschien dat het in Amsterdam anders geregeld is. Maar Amsterdam is sowieso te ver voor ons, we wonen in de grensstreek Antwerpen-Breda.
De oefeningen van Scotts Ielts hebben we bijna allemaal gedaan, dus die site die je noemt gaan we zeker ook gebruiken. Hoeveel punten kwam Rimko te kort? En heeft hij het de tweede keer gehaald?

Ook Miranda bedankt voor het meeduimen!

grtjs
Jerden

[quote author=Jerden link=topic=9612.msg138298#msg138298 date=1241984891]
joepie, 13 juni is bevestigd!

Ingrid, bedankt voor de tips! Wij hebben eigenlijk alleen maar op de site gekeken wanneer de eerstvolgende testdatum vrij was, en voor Brussel was dat 13 juni en voor Utrecht al 27 juni. Houden ze dan speciaal voor "herkansers" nog extra plaatsjes vrij?
Misschien dat het in Amsterdam anders geregeld is. Maar Amsterdam is sowieso te ver voor ons, we wonen in de grensstreek Antwerpen-Breda.
De oefeningen van Scotts Ielts hebben we bijna allemaal gedaan, dus die site die je noemt gaan we zeker ook gebruiken. Hoeveel punten kwam Rimko te kort? En heeft hij het de tweede keer gehaald?

Ook Miranda bedankt voor het meeduimen!

grtjs
Jerden
[/quote]

Rimko heeft het inderdaad de 2e keer wel gered met genoeg punten. Bij de 1e Ielts kwam hij net 0,5 punt te kort. Erg he.... en ook op een onderwerp waarvan hij het niet verwacht had, lezen. Hij dacht meer moeite te hebben met schrijven maar dat viel dus mee.
Ik geloof niet dat ze plaatsjes vrij houden voor evt herkansers. In Amsterdam is gewoon misschien meer ruimte en meer lokalen? Ik vond het best relaxt daar.Ook voor ons ( dicht bij de Belgische grens ) was Utrecht dichterbij, maar ach wat is een 1/2 uurtje verder rijden? Helemaal niks in Australische termen! :smile:
Succes met oefenen, laat maar even weten hoe je die site vindt ielts-exam.net? Wij vonden het heel fijn om te oefenen.
Groetjes Ingrid

Succes hoor, de dertiende!
(toch niet bijgelovig ingesteld... :wink:)

Spannend he, zo allemaal!

groet,
Marja

Tja Marijs, als het nu een vrijdag de 13de zou zijn zou ik er toch wat minder happy mee zijn, maar een zaterdag zal wel meevallen toch?  :lol:

Weer goed nieuws vandaag, heb in een aparte post mijn vreugde al uitgeschreeuwd: we hebben een positieve skills assessment van ACS gekregen! YES! Niks geen RPL, en we krijgen de punten voor MODL en werkervaring, joepie!

Jeroen voelt de druk nu wel stijgen, het hangt nu helemaal van zijn scores op Ielts af of we de aanvraag nog voor juli kunnen doen of niet. En ook al kwam hij maar 2x een half puntje tekort, het zal toch niet makkelijk worden voor hem. Er was de eerste keer minder druk omdat hij er toch van uit ging dat hij het niet ging halen. Hij is nu weer stilaan begonnen met oefenen en raakt alweer helemaal gefrustreerd (o o wat heeft hij een hekel aan taal!). Dus ik hou mijn hart vast... :?

Morgen is het zover: Jeroen moet voor de tweede keer zijn Ielts gaan doen. Hij heeft heel hard zitten oefenen de laatste weken, we hebben fondant-chocolade en MOR-EPA-capsules in huis gehaald, vandaag gaat hij zijn laatst overgebleven testen van Scotts Ielts doen, en dan zullen we maar hopen dat hij het dit keer redt! Het is allemaal wel heel erg spannend, ik ga morgen bloednerveus zijn!

Ik heb ondertussen zelf mijn Ielts-scores gekregen, en ik was wel tevreden ermee. Een 9 op listening en reading, een 7,5 op writing en een 8 op speaking, overall score 8,5. Zonde eigenlijk dat ze helemaal niet meetellen  :| , ik hoefde eigenlijk maar een 4,5 te halen op elk onderdeel. Ik zou het zo graag even overnemen van Jeroen morgen, maar helaas, ik kan me nog niet in hem vermommen... Iemand had me verteld dat je al vlak na middernacht je scores kan opvragen, en dat was idd zo. Veel beter geregeld dan in Utrecht, waar ze pas op de 13de dag op de post gedaan worden.

Hopelijk kan ik hier morgenavond schrijven dat hij er een goed gevoel bij heeft...  :roll:

bedankt Bart!!  :up:

Hopelijk heeft het geholpen, het zal echt kantje boord zijn. Weer opnieuw te weinig tijd met lezen en schrijven, maar hij heeft er wel een beter gevoel bij dan vorige keer. Toen was hij overtuigd dat hij het niet gehaald had, nu zegt hij zelf dat het erop of eronder kan zijn. Dus het worden 2 hele spannende weken. We proberen er nu gewoon maar niet teveel aan te denken, als hij het niet gehaald heeft zullen we dan wel zien hoe we verder moeten. Ik heb alleen zo'n schrik dat ze de scores die je moet halen naar boven gaan doen, zodat je bvb op elk onderdeel een 7 moet halen. Dan wordt ie echt helemaal gek. En ik ook!  :w00t:

Maar kom, voorlopig blijven we positief. Effe niet teveel nadenken ...  :p

Heel veel succes. Ik zal voor jullie duimen :up: Zo jammer dat die uitslag ook 14 weken duurt. Lijkt nooit lang (2 weken), maar op zo'n moment is het toch echt een hele tijd!

Back