hehe, de application is de deur uit! :lol:
Wat een werk zeg, bijna de hele dag mee bezig geweest en dan had ik zelfs nog geen documenten eraan toegevoegd. Daar ben ik vandaag mee begonnen en op een paar dingetjes na hangt alles eraan vast.
Maarreh: dacht ik dat ik het ergste achter de rug had, krijg ik zo'n automatische mail waarin staat dat ik form 80 en form 1221 ook nog moet toevoegen.... Houdt het dan nooit op!?? :loudcry: Die form 1221 gaat dan nog min of meer, maar form 80....tjonge, daar heb ik echt effe totaal geen zin meer in. Bijkomend probleem is dat daar dingen moeten worden ingevuld die we aan onze familie moeten vragen (geboorteplaatsen van alle familieleden ... sorry hoor, maar dat weet ik niet!), en we hebben tot nu toe nog niets gezegd tegen hen. Met opzet gewacht omdat het zo onzeker was met die Ielts van Jeroen. Bovendien is het met al die veranderingen ook nog lang niet duidelijk of en wanneer we ooit gaan vertrekken. Om nu halsoverkop dat te gaan zeggen enkel en alleen voor dat idiote form 80 ....
Dus even onzekerheid: toch invullen of maar doen of onze neus bloedt...? Want er zijn hier op het forum blijkbaar toch nogal wat mensen die die form 80 nooit ingevuld hebben of pas als de CO erom vroeg. En hoe zit het met die form 1221? Er staat bij dat die voor elke applicant boven de 18 moet worden ingevuld, maar waarom moeten zij iets weten over mijn qualifications en werkervaring, ik lift maar gewoon mee. :?
Iemand enige tips ?!?
Ben nog even nieuwsgierig.... hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?
Blijkbaar wordt er toch meer werk uit handen genomen dan ik dacht, want wij hebben wel alles moeten aanleveren maar wij hebben het niet online ingediend,dat deed M2A en daarin moet je volgens mij ( en zoals ik jou verhaal lees ) zo vaak iets dubbel invullen.En die tijd hebbben wij onszelf bespaard.En volgens mij is het net ff niet zo uitgebreid wat wij moesten inleveren als wat je moet doen als je het zelf verstuurd. Maar daar weet ik het fijne niet van.Hoi Ingrid
da's idd een heerlijk gevoel! Ik geniet er met volle teugen van. Maar hebben jullie dan niet zelf de application moeten doen? Ik dacht dat het qua papierwerk niet veel uitmaakte of je het nu met of zonder een bureau deed. Alleen het feit dat zij de boel in het oog houden en op tijd op je schouder tikken als je iets vergeten bent leek mij het grootste voordeel van een bureau. Nu ligt de verantwoordelijkheid volledig bij ons, bij mij eigenlijk want ik heb al het papierwerk op me genomen en alles uitgezocht. En dat is soms wel een beetje beangstigend. Maar kom, ik heb alles tien keer nagekeken dus ik ga ervan uit dat het in orde is. En anders moet de CO ons maar op de schouder komen tikken.
Geen idee hoelang het gaat duren, ik vind dat het bij jullie echt wel supersnel gegaan is. En mss zit M2A daar voor iets tussen. Nu ja, we gaan er ons niet druk in maken, ik hoop wel dat het niet langer dan een jaar duurt. Who knows.... :lol:
Het is helemaal jouw keuze wanneer je wie wat gaat vertellen. Maar neem van mij aan dat het voor je kinderen een geweldige ervaring zal zijn. Wij zitten hier nu 5 maanden en onze meiden (nu 6 en 3) willen echt nooit meer terug naar Nederland. Natuurlijk was het voor de oudste ontzettend eng om naar een nieuwe school te gaan waar niemand je verstaat en je ook niet begrijpt wat die andere kinderen zeggen. Maar inmiddels is Suzanne getest en blijkt dat gewoon mee kan draaien in de klas, vriendinnen heeft en al niet meer op valt dat ze uit Nederland komt. Mijn meiden genieten van het buitenleven (lekker fietsen, steppen, naar het strand, wandelingen maken....) en Nederland... Dat gebruik ik nu als dreigement voor wanneer ze echt heel vervelend zijn, dan moeten ze nl. terug van mama en dan heb ik ineens weer 2 zeer brave kinderen.
De oma's worden door de meiden erg gemist, maar gelukkig vinden ze het leuk om via MSN en Skype te kletsen en sturen ze tekeningen op. De Oma's sturen regelmatig een kaartje of een kadootje op.
Na die 2 jaar kan je altijd nog terug naar Nederland, maar laat niemand je wijsmaken dat jij je kinderen iets "aan doet", ze zullen er van gaan genieten!!!!!
Laurens: de bevalling komt nu wel heel dichtbij he! Of is ie al geboren? Hebben de grootouders het daar niet extra moeilijk mee?