Stavaza Melissa88

Neem eens contact op met Edine bakker van interline translations. Nederlandse, maar goede prijs en denkt met je mee.
Hier ook goede ervaring met Edine van Interline Translations.

50 euro voor een document vertalen wat dan ook meteen een 'officieel kopie' is is niet zo heel duur vind ik.

Hier ook goede ervaring met Edine van Interline Translations.

50 euro voor een document vertalen wat dan ook meteen een 'officieel kopie' is is niet zo heel duur vind ik.

Eens met @Gwen, 50 euro is echt niks! Ze hebben ons samenlevingscontract en de testamenten moeten vertalen en laten legaliseren, dacht dat dat al rond de 400 euro of zelfs meer was. Waren wel veel pagina's en geregeld via werk dus het zijn misschien commerciële tarieven, maar een vertaler is niet goedkoop. Volgens mij rekenen ze per pagina en soms zelfs per woord.

Ik had Edine gecontacteerd, de vertaling kwam op bijna 750euro :s en dan was het nog geen officiele kopie :s dat zou mij nog eens 170euro gekost hebben. Dit voor een 4-tal documenten.
Mijn zoektoch naar een vertaler gaat dus verder. Heb nu via de rechtbank een lijst van officiele beëdigde vertalers in mijn regio kunnen verkrijgen, deze namiddag eens contacteren en offerte vragen. Hier zal ik wel zeker zijn dat de vertalingen dan officiele kopieen zijn.

Hoi,
Wij hebben gebruik gemaakt van doubledutch translations uit Australie van Louis Vosterman. Volgens mij goedkoper dan in nl. En snelle, beëdigde vertaling digitaal en per post verzonden. We hebben hem gebruikt voor de Vetasses aanvraag en alles was goedgekeurd.

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik heb een vertaler gevonden via de rechtbank hier in Gent. Donderdag heb ik mijn vertalingen :D daarna mag ik naar allerhande instanties lopen op alles gelegaliseerd te krijgen :s

Teleurstelling bij de resultaten van mijn IELTS:
listening: 8
reading 8
writing 6.5
speaking 7
heb al mijn aanvraag gedaan voor een remark voor writing

Oh jammer meis!!! Moest je 7ens hebben voor de diploma validatie..? Ik duim mee voor een positieve remark!

Oh jammer meis!!! Moest je 7ens hebben voor de diploma validatie..? Ik duim mee voor een positieve remark!
ik moet idd minsten een 7 hebben, liefst een 8
voor de zekerheid doe ik morgen de PTE test

maar er komt wel schot in de zaak, mijn vertalingen zijn gelegaliseerd door de rechtbank, nu kan ik ze morgen laten legaliseren door FOD Justitie. Ben ik alweer een stapje dichter mijn AACA

Al mijn documenten zijn in orde voor de accreditatie van mijn diploma, enkel nog de storting van de fee uitvoering en dan is stap 1 afgerond!
Australië komt al een stapje dichterbij!

Remark is aangevraagd bij IELTS.
Gisteren PTE test afgelegd, het leek mij gemakkelijker dan IELTS. Hiervan krijg ik deze week mijn resultaten. Duimen op een 8!

resultaten PTE test:
listening: 76
reading: 80
speaking: 90
writing: 66

hopen op de remark van IELTS anders wordt het nog eens de test afleggen

Hoi allemaal,

Ondertussen al een paar weken/maanden verder sinds mijn IELTS ed, dus even een kleine stavaza!

Net voor de kerstvakantie heb ik mijn AACA (Architects Accreditation Council of Australia) ingediend zodat mijn diploma geaccrediteerd wordt en geldig zal zijn in Australie. Volgens de doucmenten kan de provisional assessment 16weken duren, ze hebben het nu al officiaal 4 weken geleden ontvangen. Ik kruis mijn vingers in de hoop dat ik komende weken als nieuws hierover ontvang! Hoe sneller ik dit heb, hoe sneller ik mijn EOI kan indienen, hiervoor heb ik al 95% van de documenten, enkel nog vertalen en de nodige stempels.
In december heb ik een EOR application gedaan bij IELTS om de 6.5 van mijn writing naar een 7 te krijgen, ook dit duurt 8 weken, dus normaal gezien krijg ik deze week of volgende week mijn resultaat hiervan. Ook hier weer fingers crossed!

Toch een beetje leuk nieuws, vorig weekend hebben mijn vriend en ik onze reis geboekt naar Australie (road/vliegtrip van Sidney naar Cairns). In oktober zal ik dus eindelijk dit prachtige land kunnen bezoeken!!!
Het aftellen kan dus beginnen!
We hebben beslist dat we onze verhuisplannen na deze reis aan mijn familie zullen vertellen. Telkens als ik hier aan denk begin ik al een beetje te stressen, want ik heb geen idee hoe ze zullen reageren!

Voila, dit was het zo een beetje en hopelijk kan ik komende weken alleen maar goed nieuws posten! ;)

wauw, klinkt goed allemaal meis. Dus dit jaar komen jullie voor het eerst naar dit geweldige land. Is dat dan het moment om er definitief voor te gaan?
Ga je van Sydney naar Cairns of andersom? Het regenseizoen begint rond die tijd, neem het even mee in je plannen.

wauw, klinkt goed allemaal meis. Dus dit jaar komen jullie voor het eerst naar dit geweldige land. Is dat dan het moment om er definitief voor te gaan?
Ga je van Sydney naar Cairns of andersom? Het regenseizoen begint rond die tijd, neem het even mee in je plannen.

Voor mij zal het de eerste keer zijn! Mijn vriend is daar geboren dus voor hem is het niet de eerste keer ;) ik heb eigelijk al definitief besloten om er voor te gaan, ik ben er zeker van dat Australië mij niet zal teleurstellen ;)
We gaan van Sidney naar Cairns. Bedankt voor de info, zal zeker mijn regenjasje inpakken ;)

En rubberboot :p

Regen in Tropical is iets wat je niet snel zult vergeten. Wij hebben in ook al wel eens een paar dagen 'vast' gezeten in Derby WA vanwege regenval. Maar je gaat het sowieso gaaf vinden. Regen of geen regen!

:up:

En rubberboot :p

Regen in Tropical is iets wat je niet snel zult vergeten. Wij hebben in ook al wel eens een paar dagen 'vast' gezeten in Derby WA vanwege regenval. Maar je gaat het sowieso gaaf vinden. Regen of geen regen!

:up:

Zo heb ik dat dan ook al eens meegemaakt ;) niet enkel het mooie en warme weer :p

Je trip klinkt goed maar ik zou zeker overwegen om van Cairns naar Sydney te reizen rond die tijd. Het is niet alleen het begin van het regenseizoen waardoor het alleen maar natter, heter en benauwder zal worden hoe verder het seizoen vordert, maar het is ook het cyclonenseizoen... wat aanzienlijk meer overlast kan veroorzaken en je reis zou kunnen maken of breken in het tropische Noorden.

Hoe dan ook veel plezier!

Back