Stavaza Melissa88

Je trip klinkt goed maar ik zou zeker overwegen om van Cairns naar Sydney te reizen rond die tijd. Het is niet alleen het begin van het regenseizoen waardoor het alleen maar natter, heter en benauwder zal worden hoe verder het seizoen vordert, maar het is ook het cyclonenseizoen... wat aanzienlijk meer overlast kan veroorzaken en je reis zou kunnen maken of breken in het tropische Noorden.

Hoe dan ook veel plezier!

Allemaal bedankt voor jullie tips. Maar de reis is een semi-georganiseerde reis, het agentschap regelt alle verblijfplaatsen en transportmiddelen, invulling van de dagen kiezen we zelf. Dus de trip is van Sidney naar Cairns.
Zou het een verschil maken als we een week of 2 eerder zouden vertrekken, dus midden september tem midden oktober?

Aha, ik snap 't. Hoe lang gaan jullie?

Twee weken kan wel wat uitmaken maar zal niet veel schelen. Het nadeel is dat als je eerder in Sydney bent, het weer daar weer slechter en kouder kan zijn i.v.m. de winter... is voor beiden niet het ideale seizoen om te reizen helaas.

We hebben uiteindelijk beslist om onze reis te behouden zoals ze is, een regenjas zal sowieso in de valies zitten :p en desnoods huren we een rubber bootje ipv een auto :p
Wat IELTS en AACA betreft heb ik nog geen nieuws ontvangen. Elke dag mailbox en brievenbux checken en telkens een beetje teleurgesteld zijn omdat er niks bijzit :(

Aha, ik snap 't. Hoe lang gaan jullie?

Twee weken kan wel wat uitmaken maar zal niet veel schelen. Het nadeel is dat als je eerder in Sydney bent, het weer daar weer slechter en kouder kan zijn i.v.m. de winter... is voor beiden niet het ideale seizoen om te reizen helaas.
September is prima weer in Sydney, lage 20-ers en kan zelfs een 30-er afleveren. Nat kan het hier het hele jaar zijn (net 330mm in Januari gehad).

September is prima weer in Sydney, lage 20-ers en kan zelfs een 30-er afleveren. Nat kan het hier het hele jaar zijn (net 330mm in Januari gehad).

Hmmm, toen wij er in september waren was het toch echt fris en de gemiddelde temperatuur wordt aangegeven als 16 graden voor sept met een max van 20 en min van 10 graden... Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Niet echt koud maar ook niet warm, voor Aussies dan ;)

Hmmm, toen wij er in september waren was het toch echt fris en de gemiddelde temperatuur wordt aangegeven als 16 graden voor sept met een max van 20 en min van 10 graden... Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

We komen toe in Sydney op 30september, tegen dan zullen de temperaturen toch al beginnen stijgen zeker?

Ik kan me voorstellen dat het frisjes aanvoelt als je van Noord QLD komt. Maar als je uit Nederland komt waar de gemiddelde september temp 14.5 is, dan is het toch heerlijk en vooral naar het einde van de maand toe. Geen strandweer (voor de meeste dan) maar heerlijk om aktief te zijn.

Ik kan me voorstellen dat het frisjes aanvoelt als je van Noord QLD komt. Maar als je uit Nederland komt waar de gemiddelde september temp 14.5 is, dan is het toch heerlijk en vooral naar het einde van de maand toe. Geen strandweer (voor de meeste dan) maar heerlijk om aktief te zijn.

Klopt zeker, maar ik woon niet in Noord QLD hoor... Broome ligt zo'n kleine 4000 km naar het Westen ;-)

Last edited:
Oh, maar woonde je daar niet eerder? Zelfde verhaal voor Broome ;)

Same same inderdaad, alleen droger en heter :confused:

Uhm, nope niet eerder in het Noorden van QLD gewoond...10 jaar geleden was ik een paar maanden in Townsville maar verder niet, wel Darwin, Alice, Fitzroy Crossing etc. :)

Kleine Stavaza:
we hebben toch een kleine referentie kunnen vinden van hoelang de assessment van het AACA duurt, blijkbaar een 60-tal dagen vanaf dat zij de betaling ontvangen hebben.
als ik dit snel uitreken zou dit voor begin maart zijn. ik blijf nog steeds hopen dat het sneller zal zijn. zodat ik zo snel mogelijk mijn EOI kan indienen.

ik twijfel nog steeds of ik niet al best mijn toeristenvisum aanvraag voor onze reis in oktober voor moet ik niet tijdig mijn permanent residence visa krijgen. wat denken jullie?

Was het niet dat je beter niet naar Australië afreist tussen het moment dat je je visumaanvraag indient en dat je afwachtende bent van je visum? Om problemen te vermijden? Mij is het steeds afgeraden geweest hoor...
Volgende staat op de site van border.gov.au:
If you apply for a visa from outside Australia, do not make arrangements to travel to Australia until you are advised in writing that you have been granted a visa. Wait for a decision from us before you leave your job, sell your home or book your travel.

Was het niet dat je beter niet naar Australië afreist tussen het moment dat je je visumaanvraag indient en dat je afwachtende bent van je visum? Om problemen te vermijden? Mij is het steeds afgeraden geweest hoor...
Volgende staat op de site van border.gov.au:
If you apply for a visa from outside Australia, do not make arrangements to travel to Australia until you are advised in writing that you have been granted a visa. Wait for a decision from us before you leave your job, sell your home or book your travel.

maar dit is gewoon een vakantie é ;) nog niet de definitieve, one way, reis ;)

maar dit is gewoon een vakantie é ;) nog niet de definitieve, one way, reis ;)
En een toeristenvisum heb je binnen een paar werkdagen, dus mocht je PR in okt nog niet rond zijn, kan je altijd vlak voor die tijd je toeristenvisum online aanvragen. Tijd zat nog. Ik had binnen een werkdag dit visum al in de mail.

En een toeristenvisum heb je binnen een paar werkdagen, dus mocht je PR in okt nog niet rond zijn, kan je altijd vlak voor die tijd je toeristenvisum online aanvragen. Tijd zat nog. Ik had binnen een werkdag dit visum al in de mail.

ja, maar blijkbaar heft mijn toeristenvisum dan mijn PR viusm op

Volgens mij is dat alleen als het toeristenvisum na de PR wordt toegekend.
En dan nog kan ik me niet voorstellen dat een toeristenvisum een PR opheft. Ze zouden de aanvraag voor een toeristenvisum lijkt me afwijzen als je je PR al hebt gekregen.
Maar ook dan kan je nog tot een maand voor je vakantie makkelijk een toeristenvisum aanvragen en hoef je je daar m.i. Nu nog niet druk over te maken.

Dat heb ik nagevraagd destijds bij de overheid. HEt meest gunstigste visum blijft geldig. Oftewel PR.

Back