Stavaza Melissa88

oef! ik had dit nochthans ergens gelezen... vreemd!
maar ben nu terug een beetje gerustgesteld! ik hoop echt mijn pr visum voor oktober te hebben! want ik heb net 60punten in points test :s

maar ben nu terug een beetje gerustgesteld! ik hoop echt mijn pr visum voor oktober te hebben! want ik heb net 60punten in points test :s

En in november niet meer? Die connectie begrijp ik even niet....hoe dan ook, je kunt altijd immi bellen en vragen hoe het zit met je PR/toeristenvisum. Dan weet je het zeker. (Niet dat @FOL ongelijk heeft hoor ;))

En in november niet meer? Die connectie begrijp ik even niet....hoe dan ook, je kunt altijd immi bellen en vragen hoe het zit met je PR/toeristenvisum. Dan weet je het zeker. (Niet dat @FOL ongelijk heeft hoor ;))

had gewoon graag mijn pr al gehad voordat we op reis vertrokken. rare kronkel in mijn hoofd ;)

Ik heb net goed nieuws gekregen, mijn remark van IELTS is binnengekomen en heb mijn 7 voor writing gekregen :D

Je kan voor de zekerheid ff belletje doen. Ze zijn altijd erg behulpzaam. Is beter dan van een vreemde op een internet forum te horen :)

EOI ingediend!
oopsie...zag dit bericht niet. Gefeliciteerd, gaat lekker!

En in november niet meer?

Het kan wel, als je ouder wordt en daardoor puntenmindering krijgt.

Last edited:
Ik zit je verhaal even terug te lezen, maar dat is snel gegaan zeg. 18 febr EOI ingediend en nu al invitation, super!

Het gaat inderdaad allemaal zeer snel, ik hoop volgende week al mijn documenten te kunnen indienen! :)
Zo dat is snel!! Wij zitten in het zelfde schuitje. Afgelopen Maandag de EOI ingedient en afgelopen Woensdag al de uitnodiging. Dus ik hou jou topic in de gaten. Vraagje, op basis waarvan denk je dat je vg week je documenten al kan indienen ? Of gewoon en gokje?

Zo dat is snel!! Wij zitten in het zelfde schuitje. Afgelopen Maandag de EOI ingedient en afgelopen Woensdag al de uitnodiging. Dus ik hou jou topic in de gaten. Vraagje, op basis waarvan denk je dat je vg week je documenten al kan indienen ? Of gewoon en gokje?
Vanaf dat je je invitaties krijgt moet je samen met je VISA aanvraag je documenten mee uploaden.
Ik hoop tegen volgende week al mijn documenten te hebben zodat ik ze kan uploaden.

Ah righto. Bij ons gaat de aanvraag via een emigratiebureau. Dus die zullen ons nog wel vragen om VOG en Medicals te doen.

Hi @Melissa88

Ik heb je tweede" LaStaVaZa" topic verplaatst naar de juiste rubriek en
samen gevoegd met een al eerder geopende" LaStaVaZa" topic van je.

Ik heb nog een vraagje:
Ik heb gisteren al mijn documenten kunnen uploaden. Er is ook nog een health checklist die ik nog moet invullen, maar daarvoor wacht ik nog op een kopie van mijn medisch dossier (deze zou ik vrijdag moeten hebben).
Klopt het dat ik na het invullen van die checklist en het uploaden moet wachten op reactie van mijn case officer alvorens ik een afspraak mag maken voor de medicals?
Want ik heb nu al de mogelijkheid om een medisch attest te uploaden.
Het is mij niet echt duidelijk en op http://www.border.gov.au/ vind ik niet echt het antwoord.
Iemand die mij hierover duidelijkheid kan geven?

Ik heb nog een vraagje:
Ik heb gisteren al mijn documenten kunnen uploaden. Er is ook nog een health checklist die ik nog moet invullen, maar daarvoor wacht ik nog op een kopie van mijn medisch dossier (deze zou ik vrijdag moeten hebben).
Klopt het dat ik na het invullen van die checklist en het uploaden moet wachten op reactie van mijn case officer alvorens ik een afspraak mag maken voor de medicals?
Want ik heb nu al de mogelijkheid om een medisch attest te uploaden.
Het is mij niet echt duidelijk en op http://www.border.gov.au/ vind ik niet echt het antwoord.
Iemand die mij hierover duidelijkheid kan geven?

Volgens mij mag dit nu al! Je hebt mensen die hiermee wachten tot de CO erom vraagt, omdat het moment dat je de medicals laat doen (net als het verkrijgen van je police check) de datum bepaalt wanneer je voor de eerste keer in Australia binnen moet zijn. Je hebt dus mensen die dit liefst zo laat mogelijk doen, zodat ze meer tijd hebben om voor de eerste keer binnen te komen. Als je toch van plan bent om binnen kortere periode naar daar te vertrekken, zou ik dit nu al doen (dit is toch ons plan), net als de Police check. Als je trouwens zowel je police check en je medicals al gedaan hebt, kan het zijn dat je nooit een CO toegewezen krijgt, maar dat je een "direct grant" krijgt .. :)

Volgens mij mag dit nu al! Je hebt mensen die hiermee wachten tot de CO erom vraagt, omdat het moment dat je de medicals laat doen (net als het verkrijgen van je police check) de datum bepaalt wanneer je voor de eerste keer in Australia binnen moet zijn. Je hebt dus mensen die dit liefst zo laat mogelijk doen, zodat ze meer tijd hebben om voor de eerste keer binnen te komen. Als je toch van plan bent om binnen kortere periode naar daar te vertrekken, zou ik dit nu al doen (dit is toch ons plan), net als de Police check. Als je trouwens zowel je police check en je medicals al gedaan hebt, kan het zijn dat je nooit een CO toegewezen krijgt, maar dat je een "direct grant" krijgt .. :)

Mijn police check is gisterenavond al ingediend! maar dan ga ik meteen die medicals vast leggen :)
wij hebben in oktober een reis naar Australie geboekt :)
bedankt voor de info!

Mijn police check is gisterenavond al ingediend! maar dan ga ik meteen die medicals vast leggen :)
wij hebben in oktober een reis naar Australie geboekt :)
bedankt voor de info!

Dan zou ik het inderdaad ook zo doen, hoe sneller je volledige informatie doorgeeft, hoe sneller het hopelijk allemaal gaat! :)

Toen wij in de procedure zaten moesten we wachten tot we werden opgeroepen voor de medicals.
Zou mooi zijn als dit allemaal is verandert en je het nu kan in dienen. Hoop voor je dat dit het geval is.

Back