stavaza nesje

Hallo daar,

Heb je al bericht terug van je re-marking???
Wij hebben vandaag de uitslag van Ro's eerste IELTS re-marking voor writing te horen gekregen!
Zijn writing is dus met 1 punt omhoog gegaan! :up:
Dit hadden we zeker niet verwacht en betekent dat de spanning eraf is!
Ro hoeft niet meer voor de derde keer op!
Wilde je het even laten weten omdat je ook vaak voor ons berichtjes hebt achter gelaten en ons weer goeie hoop gaf!
Hopelijk zal de re-marking voor jullie ook goed uitpakken! :wink: :up:

Fingers crossed!

Smiles, Betty

Hey Betty,

Super!!! Ben echt blij dat het voor jullie positief is uitgedraaid!

:congrats: :congrats: :congrats: :congrats:

Hoe lang hebben jullie moeten wachten op het resultaat?
Wij hebben nog steeds geen nieuws en ik word daar erg zenuwachtig van... ik hoop dat het voor mij ook zo positief uitdraait, want heb helemaal geen zin om dat stressy gedoe over te doen!

Wij hadden urgentie aangevraagd! Ze konden ons in Utrecht niks beloven of ze in Oz de re-marking daardoor sneller zouden doen maar toch duurde het nu i.p.v. 6 weken of langer voor ons nog geen 4 weken. Hier waren we erg blij mee, net optijd, want anders had Ro zich al aangemeld voor a.s zaterdag om voor de derde keer IELTS te gaan doen. Weer 182,50 euro armer, een hele dag kwijt, een hoop gestress tijdens en in afwachting op de uitslag.
Nee, ik hoop echt voor jullie dat de uitslag snel binnen is en positief! :up:
We hoorde trouwens van Rob dat het uitzonderlijk is dat een re-marking met een hele punt omhoog wordt gebracht, dus wij echt super dubbel blij.
Ik duim voor je, think positive!

smiles, Betty

hey Betty,
Ik wist niet dat je urgentie kon aanvragen. Wij wachten nu al van 15 oktober en begin het echt redelijk beu te worden...

Ik hoop echt op dat halve puntje meer, dat is voor mij al meer dan genoeg!

succes met de veredere aanvraag :up:

He Nesje

heb net op het forum gelezen dat Rob je morgen belt.
Ik duim voor je. Hopelijk brengt hij goed nieuws.

Gr Helmut

:up: :up: :up:

Bedankt Helmut,

Wij hopen ook dat hij positief nieuws heeft! wordt spannend afwachten.... :unsure:

Vandaag dus mail gehad van Rob dat de kansbeoordeling negatief is.
Hij belt vanavond om 00.30u Belgische tijd om meer uitleg te geven.

Het was toch wel even schrikken voor ons, zeker omdat we van Buysse een positieve kansbeoordeling hadden gekregen. Dit laat maar weer eens uitschijnen dat het Buysse enkel om ons geld te doen was!

Ik wacht nu rustig het gesprek van vanavond af en dan zien we wel verder.

Ik heb nog steeds de studie mogelijkheid ... we zien wel...niemand heeft gezegd dat het makkelijk ging zijn...

:wall: :wall:
Pff, dat valt weer dik tegen, he meid.
Moet zeggen dat ik eigenlijk ook wel een positieve beoordeling had verwacht.
Wat steekt die Buysse toch maar niet allemaal uit dat het volgens hem wel zou gaan? :angry:

Ik ben benieuwd wat Rob nog juist zal zeggen straks.
't Zullen nog lange wachtuurtjes worden voor jullie, he.

Gesprek met Rob is achter de rug! Een fijne man, heeft echt een zeer duidelijke, eerlijke uitleg gegeven.

Even op een rijtje zetten :
Mijn 3 jarige batchelor is dus niet genoeg om mijn skills assessment in orde te krijgen (volgens buysse was dit geen probleem!)

mogelijkheden :
1) zorgen dat ik een extra jaar studeer en zo een licenciaatsdiploma heb
--> probleem : daarvoor moet ik universiteit doen en in belgië zal ik dan eerst een schakeljaar moeten doen en dan ben ik 2 jaar verder en dan moeten we nog alles in gang zetten
2) via employer sponsored
--> moeilijk om vanuit België te solliciteren...
3) studeren
--> volgens Rob een zeer risico volle weg, maar niet onmogelijk, indien de juiste mogelijkheden zich voor doen. Het hele probleem is ontstaan door het teveel aan studenten momenteel

Dat wordt dus nog effe serieus nadeken en uitzoeken wat de mogelijkheden zijn

Conclusie : Buysse is een zakkenvuller! maar ja dat wisten we ondertussen al!

Wat vervelend dat het niet helemaal loopt zoals je gehoopt had Nesje. Gelukkig heb je nog wel een paar mogelijkheden om hier te komen. Success met uitzoeken.

Ha Nesje!

Das zeker even een grote tegenslag! Gelukkig zit je nu wel bij een goed bureau!
Laat alles even bezinken en je weet dat je aan Rob een goeie hebt!

Sterkte en succes!

Groeten,

Leon en Chantal

Lekker shit!! Maar het is wel goed dat je nu duidelijkheid hebt! Denk er goed over na.. je hebt gelukkig wel kansen om er te geraken. Zouden jullie niet naar OZ op vakantie of was dat iemand anders?? Anders kun je daar al om je heen kijken of iemand je wil sponsoren. Via internet zal het idd lastig worden, maar het is niet onmogelijk!

Succes!

hey alie,
wij gaan inderdaad in juli en augustus naat oz...
we zullen wel zien
momenteel laat ik effe rustig alles bezinken en nemen we nog geen overhaatse beslissingen, dat we gaan staat vast...alleen nog niet hoe en wanneer...

He nesje

Dat is echt balen als je dat te horen krijgt.
Ook wij waren twee jaar terug met een verkeerd bureau in zee gegaan. Ze hadden toen ook beloofd dat wij een visum konden krijgen maar bij de Vetassess ging het al niet door. Ze was niet op de hoogte gebleven van alles en er was een regel veranderd. Was ook ontzettend balen.

Toen hebben we ook even rustig aan gedaan en gekeken of we toch ergens anders dan heen zouden willen gaan. Was bijna Oostenrijk geworden maar nu zijn we toch weer aan het uitzoeken op welek manier het mogelijk is om naar Australië te gaan.

Wij willen in Mei voor een paar maanden naar Australië, met de kids.
Kunnen ook alleen maar hopen.

Succes met de juiste beslissing te nemen en hopelijk zitten we samen over een paar jaartjes aan een lekker wijntje op het terras in Australië.

Greetings Helmut

hey helmut,

had jullie situatie al even gelezen op jullie blog.

Jullie zitten nog met zeer jonge kids en dan is het iets makkelijker om voor een paar maanden naar oz te gaan natuurlijk. O,ze zoon is al 10 en dan wordt dat allemaal iets moeilijker.
Wij gaan zeker in juli en augustus 2010 en misschein kunnen we dan wel iets vinden al hoop ik daar niet te hard op.

we zien wel... we geven vooral de moed niet op

hoe plannen jullie te blijven? waar gaan jullie zoal heen? kunnen we misschein iets afspreken in oz?

we hebben al heel wat bezoeken af te leggen als we er op vakantie zijn, lijkt me wel leuk!

grtjes

He Nesje

Ook jullie blog was ik aan het lezen maar heb nog niet alles gelezen, zal vandaag of morgen zeker gebeuren.
Onze kids zijn 2 en 1 als we gaan. Dus dat is inderdaad makkelijker. We willen proberen om daar voor een langere periode een huiste huren zodat we niet steeds aan reizen zijn. We willen ergens tussen Adelaide/melbourne kijken maar zeker weten we het niet. Ook proberen we dan om een sponsor te zoeken maar zoals je al weet en ook gehoord hebt van Rob is dit nog niet zo gemakkelijk. Ook een studie volgen was geen optie want er waren zo ontzettend veel mensen die dat wilde dat we weinig kans maken.
De kans dat we voor 2012/2013 daar zijn was volgens hem heel klein. We kunnen alleen maar hopen dat de economie heel hard aan trekt daar zodat men weer eerder en makkelijker mensen toe laat.

Misschein spreken we elkaar nog wel eerder want Waalre is niet zover van België af.... haha

Gr Helmut

Hoi Nesje,

Wat ontzettend balen zeg! Wij weten hoe het is om telkens weer voor een gesloten deur te staan! Maar zo goed dat jullie het niet opgegeven! Hebben wij ook nooit gedaan en als het goed is ligt onze visum aanvraag na jaren en jaren eindelijk van de week ergens bij de DIAC... dan wel op de boekenplank om na 3 jaar stof verzamelen in behandeling te worden genomen, maar toch... we hebben er echt alles voor gedaan dus die 3 jaartjes boeien ons niet eens meer! Wij komen er wel! En jullie ook, als je maar niet opgeeft.
Heb je nu al de uitslag van IELTS? Dat duurt en duurt ook maar zeg!
Wat geweldig dat jullie volgend jaar naar Oz op vakantie gaan.
Bij ons zijn de centjes even op! Zou het denk ik ook erg balen vinden als je na de vakantie weer terug naar hier moet? Wij gaan de komende jaren flink sparen, huisje opknappen en maar hopen dat we onverwachts eerder mogen gaan!

Keep smiling, Betty :up:

Goh Nesje, balen zeg.
Wat nu?

Laat 't even bezinken, verwen jezelf met wat leuks en maak een nieuw plan.
Waar een wil is is een weg... :up:

Succes met nadenken... :?

Marie

Back