stavaza nesje

Hehe, dat was een zware bevalling voor die Britten. :lol:

Jammer dat er geen wijzigingen zijn maar zo'n engels programma is inderdaad geen slecht idee. Ondertussen ben je al daar en wie weet hoe goed je engels dan zal zijn. :wink:

Ook hier blijven de duimen werken voor je. :up: :up:

Alle papieren zijn verstuurd naar Kilroy education.

Zij doen nu alle verdere stappen.

Nu is het wachten op een condtional offer om de opleiding "graduate diploma in early childhood" te starten in februari 2012 (nog ver weg hé), zodat ik me kan registeren als 4-year educated teacher bij teach australia en mijn skills assessment in orde geraakt.

Als ik het conditional offer heb, dan kan ik me inschrijven voor het English Language Bridging programme dat start in oktober 2011 en 15 weken duurt.

Alles dit alles lukt kunnen we toch nog augustus 2011 vertrekken zoals we graag zouden willen...

thumbs up :up:

Heel veel succes met je x-stappen-meerjarenplan nesje! Ik hoop dat je er gaat komen (en dan liefst voor je pensioen).

Dat zou fijn zijn Nesje. Ik vind het zo knap van je dat je goed hebt uitgezocht hoe je er kunt geraken, en dan zo'n lange weg moet gaan.
Pittbulletje : vastbijten en niet meer loslaten :up: :dog:

tja...wij willen er gewoon zoooooooooooo graag heen... en dan zoek je alle mogelijke wegen om het te laten lukken...

ik ben inderdaad een doorbijter (grrrrrrrrr....pas maar op :lol: )

Nesje,

ik ben eens gaan lezen in jouw LaStaVaZa (naar aanleiding van je berichtje in die van mij) en ik moet zeggen: RESPECT meis!!! Knap van je dat je je er zo in vastbijt!
Als ik in aanmerking zou komen, dan zou ik je zo sponsoren!! Ik geloof erin voor jou/jullie dat je er komt! Hang in there!!!
Ik duim voor jou betreffende de komende veranderingen!! En 'k zal je zeker opvolgen!

Liefs en succes!
Angeline.

Hey Angeline,

Tof van je :wink:

Wij willen gewoon zooooooooooo graag gaan. We willen voor natuurlijk voor onszelf gaan. We houden enorm van het buitenleven en worden in België elk jaar minstens 4 maanden compleet gek. Als het hier winter is ligt het leven gewoon stil, dan is het werken , thuis komen en dan ...zetel hangen en slapen.
Als het dan eindelijk terug lekker weer wordt beginnen wij terug te leven...dan begint de dag na je werk pas, fietsen, wandelen, lekker BBQ'n, zwembad.......

Ook voor onze zoon willen we wat anders. Ik zou echt niet weten naar welke middelbare school ik hem zou moeten sturen in België. Alles is hier zo gericht op kennis (stomp zoveel mogelijk in het kopke!).
Als ik het lessenpakket in Oz bekijk, dan denk ik, ja DAT wil ik voor hem.

Dus we gaan er gewoon voor! Nothing will stop us :evil:

Wij willen gewoon zooooooooooo graag gaan. We willen voor natuurlijk voor onszelf gaan. We houden enorm van het buitenleven en worden in België elk jaar minstens 4 maanden compleet gek. Als het hier winter is ligt het leven gewoon stil, dan is het werken , thuis komen en dan ...zetel hangen en slapen.
Als het dan eindelijk terug lekker weer wordt beginnen wij terug te leven...dan begint de dag na je werk pas, fietsen, wandelen, lekker BBQ'n, zwembad.......

Dus we gaan er gewoon voor! Nothing will stop us
evil.gif

Hey nesje,

Dat gevoel herken ik goed!!
Het leven is te kort om de helft van het jaar binnen te zitten sávonds!

Maar zo te lezen komen jullie er wel!

Volhouden en hopen op een goede uitkomst 30 April voor jullie!
Er is in elk geval weer nieuwe hoop
afro.gif

Greetz,
Steven

Volhouden maar ! :clap2: Er zijn hier al een heleboel mensen die voor je duimen :thumbs2: :thumbs2:

Wat ik me nog heb zitten afvragen en wat ik eigenlijk niet direct kan terugvinden in andere posts: komt je man niet in aanmerking voor een visum? Waarschijnlijk niet anders had je die weg al wel bewandeld, maar toch, ik vroeg het me af... Hopelijk zal de nieuwe lijst jullie wat beter gezind zijn. Ik duim mee! :thumbs2: :thumbs2: :thumbs2:

Wat heerlijk dat hier mensen zijn die er precies zo over denken als ik! Ik heb al jaren de balen dat je maar een half jaar per jaar echt kunt leven en iedereen vindt me een aansteller. Dan zeggen ze dat het in de winter toch ook gezellig is. Ja, voor drie weken, maar niet vijf maanden! Volgens mij spelen ze verstoppertje: als het lente wordt vindt iedereen dat heerlijk en als ze op vakantie zijn geweest dan was het zo lekker zonnig. Maar als je dat dan meer probeert te krijgen in je leven ben je raar!

@ bloemetje : dat is zoooooo waar hé! we zijn altijd aanstellers als we erover beginnen...pfffff

@ jerden : mijn man heeft enkel diploma havenarbeider en getuigschrift verhuizer en een getuigschrift voor vorkliftchauffeur, daar kom je spijtig genoeg nergens mee. We hebben ook al bekeken of hij zich zou kunnen omscholen, want hij heeft ook getuigschrift lager secundair onderwijs electriciteit gedaan, maar elke opleiding duurt minstens 3 jaar en hij is niet zo'n fervent studeerder :evil: Ik daarentegen zit er helemaal niks mee in om een à twee jaar de studeren. Lijkt me zelfs een enorme uitdaging en de perfecte manier om te te integreren.
Voor mijn Engels zou het ook niet slecht zijn, want ik spreek wel goed Engels en versta echt alles;, om er nu meteen les in te geven, is toch wel wat anders.

Hoi Nesje,

Het is weer een tijdje geleden dat ik hier op het forum heb gekeken.
Maar zoals ik lees ben je nog steeds hard aan het knokken to get to OZ!
Goed hoor!
Ben het zo met je eens, wij willen ook niets liever dan lekker naar Australie, voor dezelfde redenen!
Mensen vragen ons vaak; (we zijn inmiddels meer dan 5 jaar bezig met onze weg naar Oz, dus praten er erg vaak over) Wat gaan jullie daar doen dan? Ons antwoord... gewoon daar zijn! Moeilijk om dat uit te leggen maar ik denk dat jij wel weet wat ik hiermee bedoel!

Good luck, keep smiling, Betty :up:

Volgende citaat las ik net op de site van "migration news"

Under the changes, new International Students will be able to apply for permanent residence, after completing their studies, if their occupation is on the new skilled occupations list.

Nu maar hopen dat mijn beroep er werkelijk op staat op 30 april!

inderdaad, erg spannend...

weet niet hoe ik zal reageren als het er niet tussen staat... wil er niet aan denken... :|

Wauw!! Dat is goed nieuws Nesje!

Stond jouw beroep niet op de voorlopige lijst die uitgekomen is?

Nog een paar dagen en dan weet je het in iedergeval zeker!!

My thumbs r up
afro.gif
afro.gif

Back