Steve Irwin overleden

Het overlijden hoef ik idd niet te zien (net als autopsie die commerciele zenders tegenwoordig in NL laten programmeren), maar persoonlijk ben ik erg benieuwd naar de reden waarom Mrs Irwin de beelden van de bewuste rog niet vrijgeeft... Steve was altijd op het randje aan het werk; elk dier had fataal voor hem kunnen zijn. Nu komt het op mij over dat ze bewust willen verhullen dat Steve toch enige vorm van interactie zocht met de bewuste rog -> wat natuurlijk wel zijn stijl was en toch niet echt slim is... wij duiken al jaren en gedragen ons daarin als "visite" en niet als "bekenden"; raken nix aan (alleen gouden munten  :wink: ) en laten de dieren zo veel mogelijk met rust... We hebben erg genoten van Steve en zijn hypergedrag, vinden het jammer dat ie zo heeft moeten gaan maar hoe dan ook... eens is het zover dat je negen levens (Steve's eigen woorden) op zijn..

Ik denk niet dat het iets met verhullen te maken heeft. Zou jij willen dat de hele wereld kan zien hoe jouw partner doodgaat, dat dat filmpje tot in den treure wordt herhaald op tv, eeuwig blijft rondzwerven op internet, en jij en je kinderen dus voor de rest van je leven op elk willekeurig moment geconfronteerd kunnen worden met beelden waarop te zien is hoe je echtgenoot of vader sterft? Misschien dat ze de film bewaart om ooit aan zoon Bob uit te kunnen leggen hoe zijn vader is overleden, maar ik kan me prima voorstellen dat ze die film in de open haard pleurt om te voorkomen dat haar kinderen er ooit mee geconfronteerd worden.

Edit: Sorry, niet helemaal goed gelezen. Je had het over beelden van de rog, niet van de aanval en het overlijden zelf. Tja, da's iets lastiger. Al kan ik me voorstellen dat het misschien geen interessante footage is, vanuit het normale "crocodile hunter" perspectief. Normaalgesproken komt Steve nadat hij met het dier gezwommen heeft altijd weer even boven water om iets over het dier te vertellen, maar dat element mist hier natuurlijk. Nu dient het eigenlijk alleen om "het dier te laten zien waardoor Steve gedood is", wat misschien alleen maar onnodige angst voor stingrays oproept, iets wat Steve en Teri vast niet zouden willen.

Heb je ook gelijk in.. misschien ligt de nadruk wel te sterk op het feit dat dit zijn allerlaatste docu is, misschien moet tv zich focussen op al het moois wat ie van te voren heeft gemaakt  :smile:

Bindi Irwin is vaak op tv met reclames voor haar Bindi DVD (Ja, zing mee met Steve op de drums!) en haar Bindi tv show.
De Irwin bv draait gewoon door. Irwin's werk voor goede doelen gaat gelukkig ook gewoon door, maar hij is eindelijk gestopt met het zinloos vangen en vasthouden van dieren.

Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat de dieren het een fijne ervaring vinden om vastgehouden te worden door een mens. Het is me overigens niet helemaal duidelijk off die dieren echt hinder ondervinden, behalve die 2 minuten dat ze vastgehouden worden, van de daadwerkelijke actie. Zeker als je dit afzet tegen de TV-waarde/educationele waarde/natuurbehoud-waarde die er tegenover staat.

het is al weer 5 maand geleden en nog kijk ik elke dag de serie op tv onbegrijpelijk hij er niet meer is en nu bindi die zich zo jong al volop inzet om haar vaders werk voort te zetten knap hoor wij gaan over 2 en een half jaar richting brisbane als alles goed gaat mijn grootste doel was hem ontmoeten dat zal helaas niet meer gaan.
naar de zoo gaan we zeker wij wensen terry en de kinderen veel sterkte toe de komende tijd wij zullen hem zeker missen
auktje

[quote author=auktje link=topic=5550.msg80255#msg80255 date=1170186530]
het is al weer 5 maand geleden. mijn grootste doel was hem ontmoeten dat zal helaas niet meer gaan.
naar de zoo gaan we zeker wij wensen terry en de kinderen veel sterkte toe de komende tijd wij zullen hem zeker missen
auktje[/quote]

Aukje, zoals vele is het gemis van Steve groot.
Ook ons streven was hem bezig zien in zijn shows.
Helaas moet men extra ''gek'' met dieren omgaan om iets voor dieren te kunnen betekenen, Steve had veel bereikt.
Er zijn ,denk ik, nog veel mensen over de hele wereld die stil worden als ze Steve noemen of zien op tv.
Niet alleen voor de dieren of voor de mens maar het is ook erg voor bindi en bob die Steve als vader moeten missen, nog maar niet te spreken over zijn sterke vrouw.

Afgelopen maandagavond hebben ze hier (Adelaide) de laatste documentaire van Steve getoond en daarna nog een keer een docu over hoe hij met dieren omging. Inderdaad, als je hem ziet dan ziet dan realiseer je je weer een beetje het standaard 'de verkeerde mensen overlijden'-gezegde. Hij heeft prive grote delen natuur opgekocht om een habitat te vormen voor beschermde dieren enzo.

Maar goed: wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat de Australian Zoo de mooiste dierentuin is waar ik ooit geweest ben (en ik heb er best een aantal gezien). Het lijkt een beetje op Emmen (qua speelsheid, dieren bij elkaar) maar dan veel groter en Australier. Opvallend was het grote aantal staf dat er rond liep, veelal (vrouwelijke) studenten, allemaal met zo'n kaki shirt aan. Gaan!!!

[quote author=michielsylvia link=topic=5550.msg80329#msg80329 date=1170283751]
Maar goed: wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat de Australian Zoo de mooiste dierentuin is waar ik ooit geweest ben (en ik heb er best een aantal gezien). Het lijkt een beetje op Emmen (qua speelsheid, dieren bij elkaar) maar dan veel groter en Australier. Opvallend was het grote aantal staf dat er rond liep, veelal (vrouwelijke) studenten, allemaal met zo'n kaki shirt aan. Gaan!!!
[/quote]

Met de opmerking dat het de mooiste dierentuin is, ben ik het niet eens. Als je in de buurt dan is het best de moeite waard om even langs te gaan, maar om er vanuit Europa speciaal naar toe te komen, nee. Ik heb dierentuinen gezien die veel mooier en gevarieerder waren. Als dierentuin stelt het niet echt veel voor, als educatie en bewustwordingscentrum des te meer.

[quote author=tinusv link=topic=5550.msg80330#msg80330 date=1170284609]Met de opmerking dat het de mooiste dierentuin is, ben ik het niet eens. Als je in de buurt dan is het best de moeite waard om even langs te gaan, maar om er vanuit Europa speciaal naar toe te komen, nee. Ik heb dierentuinen gezien die veel mooier en gevarieerder waren. Als dierentuin stelt het niet echt veel voor, als educatie en bewustwordingscentrum des te meer.[/quote]

Daar heb je een punt, bv erg divers qua fauna is het er niet. Ik hield er in ieder geval een erg goed gevoel aan over.

Lang geaarzeld om wat over Steve te schrijven, maar na zoveel reacties dan toch ik ook.

Ben zelf 1,5 jaar geleden naar Australia Zoo geweest en vond het een erg leuke dierentuin, vooral de shows waren erg goed het is een echte "doe" dierentuin waar staff rondloopt met dieren en uitleg geeft aan een ieder die maar wat over dieren wil weten. Ik en mijn partner en kinderen hebben ons er prima vermaakt, hoog entertainment (infotainment) gehalte, veel leuker dan de gemiddelde dierentuin waar je alleen maar naar de beesten kan kijken.
Kan iedereen aanraden om erheen te gaan.

Nu over de Mediahype rond Steve, Terri en kids (vooral Bindi )

Wordt er een beetje niet goed van, tuurlijk heeft de man het een en ander gedaan voor de natuur ( met duidelijk ook een commercieel doel), maar als je met vuur speelt krijg je blaren.

De manier waarop Bindi "ge-exploiteerd" wordt daar word ik helemaal misselijk van. Laten we nou heel eerlijk zijn, ziet er op TV natuurlijk hartstikke leuk uit dat deze "nature warrior" zich met hart en ziel in khaki voor de dieren inzet.... maar om dat arme kind van land naar land, talkshow naar talkshow te slepen ( ja want "ik" heb pas een nieuwe tv serie / video / pop / ...BAH) toch geen leven voor een kind! Kind groeit op in een wereld tussen volwassenen en zou m.i. meer met kinderen van haar eigen leeftijd moeten spelen. Als ik Bindi hoor praten dan hoor ik geen kind van 8 jaar maar een volwassene. Indien je op internet naar foto's kijkt van Bindi staat ze daar altijd met een beest of een volwassene, waar zijn de pics met leeftijdsgenootjes....   De Koning is dood, lang leve de Koningin. De BV Irwin draait op volle toeren.

Willem

Volgens mij zet Bindi zich niet in om het werk van haar vader voort te zetten, ze wordt gewoon volop geexploiteerd. In Amerika deed ze in 1 week 3 tv shows per dag. Zelfs de Amerikanen gingen erover klagen.

En als je in Australie woont, begrijp ik niet waarom je naar een dierentuin gaat. De meeste dieren lopen hier gewoon los en worden niet tegen hun zin in gevangen gehouden en zinloos rond gezeult voor foto's en shows. Gewoon de woonwijk uit en de outback in.

[quote author=willem-lenie link=topic=5550.msg80333#msg80333 date=1170287877]
Indien je op internet naar foto's kijkt van Bindi staat ze daar altijd met een beest of een volwassene, waar zijn de pics met leeftijdsgenootjes.... 
[/quote]

In het foteboek van de familie Irwin. Een foto met leeftijdsgenootjes heeft geen sensatie-, nieuwswaarde.

Hm ja... wij (ik en m'n Australische omgeving) voelen ook dat Bindi een beetje gemaakt gedrag heeft. Het kind is zó vrolijk, dat je je afvraagt of ze haar verteld hebben dat haar pa dood is - bij wijze van spreken dan. Het voelt niet natuurlijk aan.

Maar goed...

Dierentuinen hier zijn heel anders dan in N'land. En de Australian Zoo is precies wat het zegt; Australian. Alhoewel er een heel stuk is uitgebreid om ook niet-Australische dieren te etaleren.
Als ik naar Alma Zoo ga, zie ik zo'n beetje dezelfde dieren als in Australian Zoo. Dan vond ik het poepdure Underwater World nog leuker, met de polar bears.

Ik hoop maar dat mensen er iets mee doen, als het educatief bedoeld is. Maar wat, dat weet ik niet :) Misschien dat ik het geld dat ik voor zo'n zoo betaal beter aan GreenPeace kan geven, zodat ze beren kunnen bevrijden, van die dingen...

Ireen.

Er zijn meer kinderen die te vroeg hun vader verliezen.
Toch de strenge hand van de familie die ineens wegvalt.
Je ziet ook vaker dat de oudste dat opvangt door zelf de volwassene ineens te zijn.

Er is een verlies maar ze kunnen niet permiteren dit verlies ''de hand'' kwijt te laten.

Dr. Phill Jack :evil:

Ik vond Bindi altijd al "te wijs" voor haar leeftijd. Denk niet dat dat ligt aan het overlijden van Steve. Ik moet de anderen wel gelijk geven: ze krijgt niet de kans om op te groeien als een kind (laat staan een jong kind van 8). Ouders zijn ervoor om haar daarin te beschermen. Volwassen zijn kun je nog je leven lang, de kindertijd komt nooit meer terug en dat inzicht heeft een kind nog niet.

Wij gingen een maand geleden nog naar Australia Zoo. Gewoon omdat we er passeerden en achteraf blij dat we er niet speciaal voor naartoe gereden waren. Ik kan er maar een ding over zeggen: 'the show must go on'. We bezochten ook Werribee Zoo en dit beviel ons veeeeeel beter. Ook de kinderen vonden het daar veel leuker. Maar al bij al blijft het jammer dat Steve er niet meer is...
Grtjs,
Nath

hallo ik had al eerder een reply gepland op deze topic maar hier ga ik
nog een keer ik vond steve tegek en ik ga ook zeker kijken morgenavond en droog
hou ik het ook niet.
al dat gezeur over hoe bindi  nu gebruikt word mensen wees reëel de hele wereld draait
om geld er zijn kinderen die het honderd keer slechter treffen dan bindi  en mogen helemaal
geen kind zijn ze heeft een hele groep mensen om haar heen die van haar houden.
en of ze nu gemaakt doet of niet ze is daar opgegroeid en weet niet beter vroeg of laat
was ze toch met haar vaders job verder gegaan.
ik vond steve een topper en ben nu al fan van bindi als we ooit in brisbane aankomen
gaan we ook zeker kijken. groetjes auktje

al dat gezeur over hoe bindi nu gebruikt word mensen wees reëel de hele wereld draait
om geld er zijn kinderen die het honderd keer slechter treffen dan bindi

Jouw wereld draait misschien om geld, die van mij om mijn kinderen !! Ben blij dat IK niet je dochter ben.

Willem

Back