Steve Irwin overleden

ik heb een documentaire gezien ook achter de schermen waarbij ze niet afgekoelt werden zoals jij hier schrijft maar er werdt juist rekening gehouden dat de dieren het niet te warm kregen het was ook voor een documentaire dus tja wat moet je geloven ?!!
ik blijf hem zien zoals ik hem zag en wat hij deed en hoe !!

en negatieve dingen komen vaak altijd wel naar boven juist helemaal na dat iemand dood is gegaan zo gaat dat atlijd
hier mee wil ik niet zeggen dat de ranger die jij kent zit te liegen ;-) want ik ken hem niet en weet niks van hem

steve blijft voor mij een hero ;-)

Ik kan me prima voorstellen dat als je in een vreemd land met slangen gaat werken waarvan je het karakter niet goed kent --of in ieder geval lang niet zo goed kan inschatten als het karakter van de Australische slangen waar je al jaren mee hebt gewerkt-- je probeert een zo veilig mogelijke situatie te creeren, voor jezelf, je crew en de slang. Dat het geheel daardoor in scene moet worden gezet, ja ach, is dat nou zo erg? Wat op tv is nou wel echt? Het gaat erom je boodschap over respect voor dieren bij zoveel mogelijk mensen in de huiskamer te krijgen, en dat lukt alleen als je het een beetje spectaculair maakt.

Of het slecht van ze is dat ze de slangen niet in hun eigen habitat hebben teruggeplaatst, is natuurlijk moeilijk in te schatten als je niet weet in wat voor omgeving ze zijn teruggeplaatst en hoe ver die omgeving verschilt en/of verwijderd is van de "juiste" habitat.

Hoi,

Als je een film wil maken over gevaarlijke gifslangen, (om een waarschuwing aan de mensen af te geven?) dan moet je ze al helemaal niet vangen. Dan benader je e.d. dier tot een respectvolle afstand. Ga dan niet iets in scene zetten, waardoor mensen op het verkeerde been worden gezet.
Blijkbaar heb je reality programma's en sub-reality programma's  :wink: Ook D. Attenborough maakt boeiende films over gevaarlijke dieren, maar doet dat niet zo sensationeel, wel spectaculair! En dat is een groot verschil. De integriteit stel ik niet ter discussie.

De boodschap overbrengen om respectvol met dieren om te gaan, doe je volgens mij niet door ieder dier proberen te vangen wat je "tegenkomt" of in een dierentuin te stoppen. Je laat een dier dan zien, in zijn volle glorie, met zijn natuurlijk gedrag.

Het zo maar stil leggen van de spijsvertering van slangen met een volle darm, betekent een grote kans op inwendige infecties voor het dier. Op de momenten dat ik vroeger mijn slangen in winterslaap liet gaan,  was het van cruciaal belang dat het spijsverteringskanaal zo leeg mogelijk is. Zeker de eerste dagen uit de koeling is een slang inactief. Het onderkoelt terug zetten van slangen, betekent dat ze eerder ten prooi vallen aan rovers.

Ook zijn Nationaal Parken groot en dat de slangen tientallen kilometers verderop uit hun habitat gehaald zijn. Het habitat waar de slang meerdere schuilplaatsen heeft, en waar de draagkracht voldoende was, om het aanwezige aantal slangen te herbergen.

Tuurlijk moet Steve een held blijven voor zijn familie en fans, maar het onderscheid tussen TV-maker, ondernemer en natuurbeschermer zijn niet gescheiden van elkaar. Het feit blijft inderdaad dat hij veel voor het milieu / de natuur gedaan heeft.

Uiteraard mogen we verschillend hierover denken, en zullen we niet op 1 lijn komen. En dat hoeft ook niet.

Groeten sander

Ik ben maar een leek als het op slangen aankomt en als ik het zo lees, heb jij d'r wel iets meer verstand van, dus ik geloof je als je zegt dat het niet goed is voor een slang om zo behandeld te worden. Niemand is perfect, ook Steve niet.

[quote author=r2d2 link=topic=5550.msg73796#msg73796 date=1161760906]
...maar het onderscheid tussen TV-maker, ondernemer en natuurbeschermer zijn niet gescheiden van elkaar...[/quote]Daar heb je helemaal gelijk in en dit is inderdaad de crux: hoe ver moet je gaan om hogere kijkcyfers te halen en dus meer te verdienen waarmee je dan meer land kunt aankopen en zo meer habitat kunt beschermen? Hoe weeg je het discomfort, of erger, van een dozijn slangen tegen het creeren van een extra stukje beschermd natuurgebied? Lastig...

Hoi,

Als je een film wil maken over gevaarlijke gifslangen, (om een waarschuwing aan de mensen af te geven?) dan moet je ze al helemaal niet vangen. Dan benader je e.d. dier tot een respectvolle afstand. Ga dan niet iets in scene zetten, waardoor mensen op het verkeerde been worden gezet.
Blijkbaar heb je reality programma's en sub-reality programma's  :wink: Ook D. Attenborough maakt boeiende films over gevaarlijke dieren, maar doet dat niet zo sensationeel, wel spectaculair! En dat is een groot verschil. De integriteit stel ik niet ter discussie.

De boodschap overbrengen om respectvol met dieren om te gaan, doe je volgens mij niet door ieder dier proberen te vangen wat je "tegenkomt" of in een dierentuin te stoppen.

Op de momenten dat ik vroeger mijn slangen in winterslaap liet gaan,  was het van cruciaal belang dat het spijsverteringskanaal zo leeg mogelijk is.

Tuurlijk moet Steve een held blijven voor zijn familie en fans, maar het onderscheid tussen TV-maker, ondernemer en natuurbeschermer zijn niet gescheiden van elkaar. Het feit blijft inderdaad dat hij veel voor het milieu / de natuur gedaan heeft.

Groeten sander
[/quote]

Wat klopt hier niet? Steve mag geen dieren in de dierentuin stoppen maar jij mag wel een slang in een hokje stoppen? Mm, kniebegrijpnie.

En inderdaad, Steve heeft heel veel goeds gedaan voor de natuur, dat mag zeker niet vergeten worden.

[quote author=Erna link=topic=5550.msg73885#msg73885 date=1161845587]
Hoi,

De boodschap overbrengen om respectvol met dieren om te gaan, doe je volgens mij niet door ieder dier proberen te vangen wat je "tegenkomt" of in een dierentuin te stoppen.

Op de momenten dat ik vroeger mijn slangen in winterslaap liet gaan,  was het van cruciaal belang dat het spijsverteringskanaal zo leeg mogelijk is.

Groeten sander
[/quote]

Wat klopt hier niet? Steve mag geen dieren in de dierentuin stoppen maar jij mag wel een slang in een hokje stoppen? Mm, kniebegrijpnie.

En inderdaad, Steve heeft heel veel goeds gedaan voor de natuur, dat mag zeker niet vergeten worden.
[/quote]

@Hans: Inderdaad niemand is perfect. Ik, jij en Steve ook niet. Daarom vermeld ik ook als laatste dat hij veel voor natuur en milieu gedaan heeft, meer dan ik ooit zou kunnen doen.

@Erna: Hoezo mag Steve geen slangen meer in een dierentuin stoppen? Dat lees je verkeerd.  Ik geef alleen aan dat het overbrengen van respect voor dieren, niet hoeft door ze in een dierentuin te houden. Een dierentuin is daar niet de juiste plek voor m.i.
Beter is om "het respect voor dieren" over te brengen waar dieren zelf in hun element zijn. Hun natuurlijke omgeving dus, waar hun camouflage, vluchtgedrag, voortplanting enz. wel tot uitting kan komen. In een Nationaal Park of de vrije natuur.
Denk aan de kangaroes in de dierentuin. Nooit onder de indruk, als ze in hun verregende vacht wilgentakken zaten te eten, onder een afdakje in Diergaarde Blijdorp.
Pas in Oz zag je hun snelheid, waakzaamheid, wendbaarheid en kracht.

Ik zelf ben een frequent bezoeker van zoo's, maar ik krijg daar geen gevoel van ontzag of respect voor de dieren. Alleen verbazing  over de diversiteit.

De reden dat ik nu ruim 6 jaar geleden met pijn in mijn hart ben gestopt met het houden van reptielen, is inderdaad omdat ik ook tot inzicht ben gekomen dat de huisvesting van dergelijke dieren in een woonkamer geen optimale situatie is. Helemaal mee eens dus!

Wat begrijp je dan niet?

Groeten Sander

Heel veel mensen zijn niet in staat om bijzondere dieren in het wild te zien, maar willen ze wel graag zien.
Daar is de dierentuin voor. .
En Steve's boodschap was dat de mens niet perse bang hoeft te zijn voor wilde dieren, maar ze heel goed samen gaan zolang er maar respekt is voor de dieren en zijn omgeving.
Hij heeft mij in ieder geval geleerd dat ik niet bang hoef te zijn voor slangen, krokodillen enz. Ik kijk er nu anders tegenaan dan eerst en vind dat knap dat hij dat voor elkaar gekregen heeft alleen al via een beeldscherm..
Misschien stom maar bij mij heeft het gewerkt.  :lol:

[quote author=barbarozzie link=topic=5550.msg73962#msg73962 date=1161940013]
Heel veel mensen zijn niet in staat om bijzondere dieren in het wild te zien, maar willen ze wel graag zien.
Daar is de dierentuin voor. .
En Steve's boodschap was dat de mens niet perse bang hoeft te zijn voor wilde dieren, maar ze heel goed samen gaan zolang er maar respekt is voor de dieren en zijn omgeving.
Hij heeft mij in ieder geval geleerd dat ik niet bang hoef te zijn voor slangen, krokodillen enz. Ik kijk er nu anders tegenaan dan eerst en vind dat knap dat hij dat voor elkaar gekregen heeft alleen al via een beeldscherm..
Misschien stom maar bij mij heeft het gewerkt.  :lol:

[/quote]

Nee hoor, totaal niet stom!

Dat heeft Steve inderdaad bij veel mensen bereikt. Alleen de manier waarop stel ik ter dicussie. Niet het doel!

Groeten Sander

Oke, vraag me dan alleen af hoe hij het dan had moeten doen..
Denk dat hij miljoenen mensen heeft bereikt juist omdat hij zo enthousiast kon vertellen.

Hoi,

Zijn enthousiastme is niets mis mee. Daar lag zijn kracht!
Maar alle dieren proberen te vangen die hij tegenkomt, dat stuit mij wat tegen de borst. (En dan heb ik het niet over de vangmethode)

Van een afstandje dieren spotten, en hun gedrag te observeren, leer je meer van dan alle dieren te klemmen tussen je handen en oksels.
Een manier zie je nu ook op Animal Planet: met een verstopte camera in een rijdende rots tussen een olifantenkudde heen rijden.
Waarom willen mensen altijd dieren aanraken/vastpakken (vergelijk het met Uluru beklimmen - het gevoel van dominantie?)

Op die manier heb je geen kans op beschadiging van het dier, geen stress voor het dier en ook geen risico voor jezelf.

Groeten Sander

Ja, daar kan ik het alleen maar met je eens zijn!  :)
Ik vond wel dat Steve dat alleen kon doen omdat hij zo enthousiast was, als een ander het deed/doet dan dacht ik precies hetzelfde zoals jij..zo'n effect heeft Steve op mij gehad..

Snappie het nog?  :lol:

[quote author=barbarozzie link=topic=5550.msg73992#msg73992 date=1161956581]
Ja, daar kan ik het alleen maar met je eens zijn!  :)
Ik vond wel dat Steve dat alleen kon doen omdat hij zo enthousiast was, als een ander het deed/doet dan dacht ik precies hetzelfde zoals jij..zo'n effect heeft Steve op mij gehad..

Snappie het nog?  :lol:
[/quote]

Volledig! Steve heeft op ieder een ander effect, en daarom kijken mensen met verschillende "brillen" naar hem.

Groeten Sander

Rel rond grap South Park over dood Steve Irwin
AMSTERDAM - De Britse mediawaakhond Mediawatch is onthutst over de aflevering van de Amerikaanse satirische animatieserie South Park van deze week. De makers steken daarin de draak met de dood van de Australische krokodillenjager Steve Irwin, die vorige maand stierf na te zijn gestoken door een pijlstaartrog. Dat berichtte de Amerikaanse zender CNN vrijdag.

Irwin verschijnt in de aflevering op een feestje dat Satan heeft georganiseerd ter gelegenheid van Halloween. Hij draagt een bebloed shirt, een flesje bier in de hand, en er steekt een pijlstaartrog in zijn borst. Volgens Mediawatch getuigt de episode van grove onverschilligheid en zeer slechte smaak. „Steve's familie rouwt nog”, zei een woordvoerder.

Sukkels heb je overal,
trouwens, die goedkope tekenfilmpjes van southpark heb ik nooit iets gevonden.

Hopend voor hun dat ze nooit fan's van Steve tegenkomen

Jack :evil:

http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,21985,21021707-662,00.html

Jack :evil:

Ja, ze laten nu overal stukjes zien. Weet niet meer of het nu op Entertainment Tonight was of A Current Affair.. Daar lieten ze het stukje met die vis en de crocodile zien.

Vind het niet goed, maar ja, het is uiteindelijk de beslissing van Teri.. .. ..

CRIKEY!

Steve Irwin would have been proud. Mum Terri certainly was, wolf-whistling and cheering as Bindi took centre stage at the family's Australia Zoo yesterday for the first time since her famous father's death.

http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,21985,21017450-662,00.html

Zolang ze alleen de week voor het ongeluk laten zien vind ik er niks mis mee. Als ze het daadwerkelijke overlijden zouden laten zien, zou ik het wat anders vinden overigens.

Back