Steve Irwin overleden

@Jack, geen idee of het online te vinden is. Wel weet ik dat de memorial binnenkort op dvd uitkomt en dat de opbrengst daarvan naar o.a. Wildlife Warriors gaat.

Erna

Alles voor de natuur/dieren....
En zo hoort het ook, de mens heeft al genoeg stuk gemaakt.

Al zijn geld stopte hij om dieren meer ruimte te geven en gezondheid.
Geen corvette of Mercedes voor hem......
Perfectionisten met passie , daar kun je je hele leve op draaien ,
Alleen voor Steve was it te kort.
Gelukkig met een sterke vrouw zoals Terri en best mate Wes en de rest van de animal-lovers zal het op volle kracht door blijven gaan.

Als iemand nog dat interview van Terri weet online , laat het me maar weten.... :up:

Jack

Misschien op ninemsn Jack. Geen idee.

Waren er maar meer mensen zoals Steve op deze aarde of eigenlijk, was iedereen maar zo dan zag de wereld er een heel stuk beter uit.

HIHA  :lol: :lol: Ya Syl,

Bedankt voor de link hierboven, soms hard om ernaar te kijken , naar het verdriet van Terri.

Sommige links kon ik niet bekijken omdat dit alleen kon bekeken worden naar Australische inwoners.
Toch vele mooie momenten gezien van Terrie, ze is sterk en haar laatste moment van Steve zal ze nooit meer vergeten, "Steve stond boven op zijn 4x4 met de armen wijd omhoog Terrie en de kids uit te zwaaien toen Terrie vloog naar Tasmanie".

Is such a shame...........

jack

http://mp3.news.com.au/bcm/irwin-funeral.html  :cry:

de mermorial service pt1 begint van zelf daarna op pt2 etc drukken

naast waar de filmpjes afgespeelt worden kun je klicken dan kun je 3 stukken zien van intervieuw met Terri

Dixie Chicks pay homage to the Irwins.........

http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=149823

NU bij Shownieuws op SBS6 in Nederland; het eerste deel van het interview met Terri, morgen komt het tweede deel.

Groetjes
Ineke

Hai Ineke,

Hoe laat was het vandaag, en de volgende vraag, hoe laat dus ook morgen heb het natuurlijk nu gemist.

Groetjes, Mariette

Volgens mij zo rond 19.30-19.45 tot 20.30.

Het is het interview met Barbara Walters wat in Amerika uitgezonden is.

Grotjes
Ineke

Voor de geïnteresseerden. Er was vanavond op ABC in Australian Story een interview met John Stainton, Steves manager. Op deze link http://www.abc.net.au/austory/ is er iets over te lezen.

Erna

Ja , wat moet je hier van zeggen,

http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,21985,20617342-661,00.html

Let Steve r.i.p.
En laat deze verhalen weg voor de family

Jack

Je kunt het ook zien als een waarschuwing voor anderen.

Hoe hard het ook voor hen is, je junt ze niet overal voor afschermen.
En als je zelf niet op een bepaald moment in zo'n (verwerkings)proces zit, kun je absoluut niet inschatten hoe iemand anders (die daar wel in zit) reageert op een bepaald signaal.
ik denk dat zij zo'n bericht anders interpreteren als wij buitenstaanders op zo'n moment doen.

Mariette

Dan zou je nooit meer artikelen mogen plaatsen, omdat het anderen kan kwetsen. Tuurlijk is het vervelend te horen, aan de andere kant is het inderdaad ook een waarschuwing. Het is daarnaast geen negatief artikel over hoe Steve Irwin heeft gehandelt, omdat dat een instinctieve handeling was. Maar het laat wel zien dat instinctieve handelingen niet altijd de beste zijn (en eigenlijk berust het meer op toeval wat jijzelf doet in zo'n situatie omdat het sneller gaat dan je bewuste denkvermogen).

Wat ik ervan begrepen heb dat bij Steve de barb door het hart ging en bij deze man ernaast; denk dat dat ook wel een factor is.

Besides that: het is altijd als als als... Wanneer je daar teveel over na gaat denken...

[quote author=Jan Katers link=topic=5550.msg73556#msg73556 date=1161557336]

Besides that: het is altijd als als als... [/quote]

Right Jan,

[size=12pt]Als[/size] ik de 6 nummers wist van tevoren dan heb ik de lotto gewonnen :) :up:

Jack :evil:

Hoi,

Mensen die Steve zien als de personificatie van natuurliefhebber of -beschermer kunnen dit bericht misschien beter niet lezen. Ik probeer geen laster in de wereld te helpen, maar een kritischere kijk lijkt me op mijn plaats.

Twee weken geleden sprak mijn collega (ook docent Biologie) een Ranger van een wildpark in Kenia. Zijn park heeft Steve daar een tijd geleden ontvangen voor een programma over Africa's Deadliest Snakes (of iets in die richting). Steve arriveerde daar uiteraard met een grote crew.

Circa 10 mannen gingen allerlei reptielen vangen, die vervolgens enkele dagen in de koeling werden gelegd, om ze inactief te maken. (spijsvertering, enz. stil leggen). Daarna werden ze "verstopt" zodat Steve ze kon "vangen" voor de film.
Na afloop van de shoot werden alle reptielen op dezelfde plek losgelaten, zonder ze terug te brengen naar hun oorspronkelijk habitat.

Mijn collega en ik zien geen reden om aan deze ranger te twijfelen. Mij is onbekend of deze ranger ook voor de dood van Steve hierover gepraat heeft.  Ik twijfel niet aan de beweegredenen van Steve, maar vindt deze manier van handelen ongepast!

Groeten Sander

Ten eerste moeten we het niet al te zwart-wit nemen, want als dat zo is, is het nog niet zeker dat dat altijd zo gebeurde.
Het is heel moeilijk om daarover te oordelen.

Feit blijft dat hij toch veel voor de environment heeft gedaan.

Tevens is het, als het gestelde waar is, dan niet meer nodig om hem te beschuldigen van onverantwoord bezig zijn.

Kortom, aan iedere stelling kleven waar- en onwaarheden en hebben zowel voor als nadelen.

Mariette

Back