STNI of SIR

Cajendra

New Member
Ik vroeg me af wat nou het eigenlijke verschil is tussen deze 2. We zijn nu bezig met het kijken voor een SIR visa, maar STNI lijkt er volgens mij veel op. Vandaar dat ik me afvraag wat nou eigenlijk het grootste verschil.

Grtz Tanne  :cool:
 
Om te beginnen is het grootste verschil dat een SIR-visum maar 2 jaar geldig is en een STNI-visum is permanent!!
Voor de rest zijn er nog wel verschillen, bv voor SIR moet je wel 120 pnt halen terwijl je voor de STNI slechts de poolmark, 70 pnt, nodig hebt!

Voor meer informatie zie Booklet6, daar staat het precies in

Groetjes Wilbert
 
Daarnaast is de STNI nog maar in 3 staten mogelijk.

South Australia: http://www.immigration.sa.gov.au/site/page.cfm?c=654
Victoria:  http://www.liveinvictoria.vic.gov.au/CA256E8400227764/AllDocs/E6648E2AE31D6555CA256E70001EE18C
Tasmania: http://www.development.tas.gov.au/lifestyle/stni.html
 
Een STNI visum heeft ogenschijnlijk meer voordelen dan een SIR visum en je hebt minder punten nodig om hem te krijgen. Vergis je echter niet! Mijn ervaring is dat ze erg terughoudend zijn met het verstrekken van STNI visa.
 
Je bedoelt dat de betreffende staten terughoudend zijn met het nomineren??

Als je eenmaal de fiat van de betreffende state hebt lijkt me de verdere visumafhandeling toch geen probleem meer?

Trouwens Louw, jij hebt zelf toch wel een STNI visum, dacht ik!

Groetjes Wilbert
 
[quote author=Lost link=topic=1379.msg11392#msg11392 date=1111164512]
Een STNI visum heeft ogenschijnlijk meer voordelen dan een SIR visum en je hebt minder punten nodig om hem te krijgen. Vergis je echter niet! Mijn ervaring is dat ze erg terughoudend zijn met het verstrekken van STNI visa.
[/quote]

Ja dat heb ik wel gemerkt. Op de site van victoria word het SIR visum heel erg gepromoot en het is pas na erg grondig zoeken dat ik wat info vond over de STNI. Maar ik had al een pre-application gestuurd voor een SIR, dus heb nu nog na gestuurd of een STNI ook mogelijk is. Is kijken of dat wat uit haald. Want wat ik zo begrijp is dat het toch een stuk beter is dan een SIR.

Grtz Tanne  :cool:
 
Heeft iemand wat info over de STNI? Ik ben beetje blont (wel geverft, camouflage he :p) en ik kan niks vinden op die site..

Wat moet je voor dat visum doen, behalve dat je niet in een grote stad mag wonen? Mag je dan bijv wel een half uurtje van een grote stad afwonen? En heb je ook net zoveel werkervaring nodig als bij een gewoon Skilled Visum? 4 jaar dacht ik dat dat was..

Trouwens, voor alle Skilled Visum's, naast die werkervaring, heb je dan ook een volledige opleiding daarbij nodig (diploma's enzo).. Of is werkervaring goed en bijv een "halve opleiding" of een opleiding on-the-job zonder diploma..


Bah! Het gaat tenminste nog 5 jaar duren voordat ik kan emigreren :cry:
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=1379.msg11394#msg11394 date=1111168074]
Je bedoelt dat de betreffende staten terughoudend zijn met het nomineren??
[/quote]

Ja, ze zijn best terughoudend met nomineren voor STNI, zeker nu het SIR visum er is.

[quote author=Wilbert67 link=topic=1379.msg11394#msg11394 date=1111168074]
Als je eenmaal de fiat van de betreffende state hebt lijkt me de verdere visumafhandeling toch geen probleem meer?
[/quote]

Ik heb gesprekken gehad met de "Department of Economic Development" van Tasmanie en heb geprobeerd om ze me te laten sponsoren voor een STNI visum i.p.v. een SIR visum. Op zich wilden ze dat wel maar ze waarschuwden me dat ze bang waren dat de DIMIA mijn aanvraag zou afwijzen. Ze raadden mij dan ook aan om toch voor een SIR visum te gaan. Dus zelfs als je een staat kunt vinden die je wil sponsoren voor een STNI visum, is het afwachten of de DIMIA je ook echt een STNI visum zal geven :-(.

[quote author=Wilbert67 link=topic=1379.msg11394#msg11394 date=1111168074]
Trouwens Louw, jij hebt zelf toch wel een STNI visum, dacht ik!
[/quote]

Nee, ik heb een SIR visum (maar ben er hartstikke blij mee :wink:).
 
Ok bedankt,

dan toch maar hopen dat we in eerste instantie de 'gewone' skill independent erdoor krijgen!

Groetjes Wilbert
 
Wat ik zo begrijp is dat een STNI gewoon veel onzekerder is dan een SIR.. Maar lost, ga jij na je 2 a 3 wel voor permanent visa? En weet je of je dan veel kans maakt op een permanent visa?

Grtz Tanne  :cool:
 
Ja, zodra ik voor een permanent visum in aanmerking kom vraag ik die aan. Het ligt een beetje aan de omstandigheden waarin je op het moment van aanvragen verkeert, maar ik denk niet dat het erg moeilijk zal zijn om die te krijgen :wink:.
 
Hallo,

Wij hebben net een STNI visum aangevraagd voor South Australia en hadden binnen 5 werkdagen bericht dat we genomineerd zijn.
South Australia is blijkbaar wat guller in het uitgeven van het STNI-visum dan Victoria en Tasmanie.

Mocht iemand meer informatie willen, gewoon even mailen.

Groet,
Tammie
 
Ik zou wel wat meer info hierover willen ontvangen.
Je mag het ook wel in dit topic posten, dan hebben meer mensen er wat aan  :up:
 
De meningen zijn hier dus over verdeelt.. Ik denk dat we toch gaan proberen voor een STNI en dan kunnen we altijd nog voor een SIR gaan, toch?!?!

Grtz Tanne  :cool:
 
[quote author=Bacchus link=topic=1379.msg11675#msg11675 date=1111507798]
Ik zou wel wat meer info hierover willen ontvangen.
Je mag het ook wel in dit topic posten, dan hebben meer mensen er wat aan  :up:
[/quote]

Hier komt ie dan:

South Australia heeft zijn eigen lijst met beroepen samengesteld.
Zie: http://www.immigration.sa.gov.au/site/page.cfm?u=251
http://www.immigration.sa.gov.au/site/page.cfm?c=654

Als je beroep hierop voorkomt, kan je in aanmerking komen voor het STNI visum door de IELTS test te doen en je beroep te laten testen bij de desbetreffende instelling. Als dit lukt, kan je het STNI visum aanvragen. Bij dit visum heb je dus niet een bepaald aantal punten nodig.

De enige voorwaarde is dat je minimaal 2 jaar in South Australia blijft wonen.

Groetjes,

Tammie
 
Ik zou altijd voor een STNI visum gaan indien mogelijk. Jouw beroep met dan wel op de lijst van de betreffende State staan, maar als dat zo is dan kun je hiermee dus betrekkelijk eenvoudig een permanant visum verkrijgen. In tegenstelling tot wat anderen vermelden, geldt er wel een puntentest. Het aantal punten dat je nodig hebt is echter maar 70, dus dat haal je makkelijk. Momenteel is een STNI visum alleen mogelijk voor VIC, SA en TAS.

Mocht jouw beroep niet op de lijst van de State staan, dan kun je voor een SIR visum gaan. Een SIR visum is mogelijk in alle staten m.u.v. ACT en je hebt 110 punten nodig.

Ik weet dat m.n. South Australia erg geinteresseerd is in het binnenhalen van immigranten via een STNI of SIR visum.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Kan op deze lijst helaas niets vinden wat volgens mij in aanmerking zou komen?
Weet iemand, jij bv Rob, waar je als controller (universitaire opleiding economie en post-HBO HOFAM) terecht kunt in SA of maak je geen kans?
 
:Cooking:

Mijn man is hoofdkok in een hotel en (helaas voor de punten) net 30 geworden. Hierdoor halen we 'maar' 115 punten.

We overwegen om voor stni West Australia te gaan. Nu staat er wel 'Chef'' op de lijst maar zijn er ergens meer specificaties te vinden met wat daarvoor precies de eisen zijn? Weet iemand dit?

Alvast hartelijk dank!

Groetjes,

Neeltje
 
Hallo Neeltje,

Western Australia kent geen STNI visum. Dat geldt alleen voor SA, VIC en TAS.
Verder denk ik dat je in jouw puntentelling iets over het hoofd ziet.
Geef me jouw puntentelling even, dan kijk hem wel voor je na.
Je kunt hem ook per email naar mij toesturen als je dat liever doet.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Back
Top