STNI of SIR

Hallo Rob,

bedankt voor je reactie!! Ik bedoelde South Australia.....! Stom dat ik west schreef...

Ik las na mijn bericht dat kok nu op de MODL list staat wat ons 15 punten extra zal opleveren dus dat is super! Wel zo makkelijk en duidelijk.

Ons lijstje met punten is nu zo:

Beroep kok (6 jaar)= 60
Werkzaam afgelopen 3 v/d 4 jaar = 10
Leeftijd (30 jaar) = 25
Ielts = 20
Totaal = 115
 
Kom je ook nog in aanmerking voor de 5 bonuspunten voor de Nederlandse taal? Als dat zo is, kom je op 120 (magisch getal  :))
 
Hallo Neeltje,

Ik dacht al dat je iets over het hoofd zou zien. Als je die 15 punten van de MODL erbij optelt kom je dus aan de 130 punten en dan kun je een aanvraag doen voor een Skilled Independent visum. Je kunt dan dus gaan wonen waar je wilt. Verder kun je zelfs bij de IELTS test nog een steekje laten vallen. Als je "vocational" i.p.v. "competent" haalt, dan krijg je geen 20 maar 15 punten, maar is er nog geen man overboord.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hello,
Toch nog ff een vraag over bijvoorbeeld STNI of SIR visum. Moet je nu een beroep hebben die ze speciaal in SA vragen of mag het beroep gewoon op de lijst staan.  :-o

[move] Gr. Erik [/move]
 
[quote author=sterik link=topic=1379.msg16266#msg16266 date=1117116760]
Hello,
Toch nog ff een vraag over bijvoorbeeld STNI of SIR visum. Moet je nu een beroep hebben die ze speciaal in SA vragen of mag het beroep gewoon op de lijst staan.  :-o

[move] Gr. Erik [/move]
[/quote]

Voor de STNI moet je beroep op de lijst voorkomen van de betreffende staat.
Voor de SIR moet je beroep op de SOL staan.
 
Huh...  :?
Is dat de SSASSL-lijst dan ofzo voor STNI visum (ik begrijp niet wat je bedoelt??)

Trouwens een weetje voor een SIR visum: hierbij moet je je wel particulier verzekeren en val je niet onder de Medicare (booklet 6 - part2 - pagina 17 onderaan)  :-(

gr. ERik
 
Hier vind je meer info over de STNI per staat

South Australia: http://www.immigration.sa.gov.au/site/page.cfm?c=654
Victoria:  http://www.liveinvictoria.vic.gov.au/CA256E8400227764/AllDocs/E6648E2AE31D6555CA256E70001EE18C
Tasmania: http://www.development.tas.gov.au/lifestyle/stni.html
West Australia: http://www.doir.wa.gov.au/businessandindustry/FFDAD4F6AC6D48B0B07FF8D64F495BF8.asp

Succes
 
kan iemand mij vertellen wat het verschil is als het gaat om na een tijd permanent residency aan te vragen?

Ik begrijp dat STNI al direct permanent is, maar dan moet je beroep maar net op die lijst staan.....

Dus stel mijn assessment lukt niet en ik ga voor een minder punten beroep, dan zou ik voor een STNI in Queensland kunnen gaan, of voor een SIR in SA.....maar ik ben niet van plan om maar voor 2 jaar te gaan, dus hoe gaat het dan in zijn werk als je een STNI of SIR na verloop van tijd om wil laten zetten naar P.R.? Aan welke eisen moet je dan voldoen, bijv. een vaste baan-sponsorship of hoe moet ik dat zien? Of als je 2 jaar in de betreffende staat hebt gewerkt en gewoond mag je het dan zonder voorwaarden over laten zetten..... :|

Gr. Sab
 
Hallo Sabien,

Even voor de goede orde: Queensland kent geen STNI visum, maar South Australia wel. Beiden kennen wel het SIR visum.

Als je enigszins de mogelijkheid hebt, dan zou ik kiezen voor een STNI visum, omdat je dan meteen zekerheid hebt. Het is een permanent visum, terwijl het SIR visum een tijdelijk visum is.

Met een SIR visum (dat geldig is voor drie jaar) mag je na twee jaar een aanvraag doen voor een permanent visum. Het wordt dus niet automatisch omgezet in een permanent visum!!!!

Om een aanvraag te mogen doen voor een permanent visum moet je aan twee voorwaarden hebben voldaan:
1. Je moet minimaal twee jaar in regionaal Australia hebben gewoond of in een metropolitan area met een lage bevolkingsgroei.
2. Je moet minimaal een jaar werkzaam zijn geweest in bovengenoemde gebieden.

Als je aan deze eisen voldoet, dan kun je de volgende visa aanvragen:
1. RSMS (Regional Sponsored Migration Scheme).
2. STNI (State Territory Nominated Independent).
3. SBO (Sponsored Business Owner).

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=1379.msg16444#msg16444 date=1117275494]
Om een aanvraag te mogen doen voor een permanent visum moet je aan twee voorwaarden hebben voldaan:
1. Je moet minimaal twee jaar in regionaal Australia hebben gewoond of in een metropolitan area met een lage bevolkingsgroei.
2. Je moet minimaal een jaar werkzaam zijn geweest in bovengenoemde gebieden.

Als je aan deze eisen voldoet, dan kun je de volgende visa aanvragen:
1. RSMS (Regional Sponsored Migration Scheme).
2. STNI (State Territory Nominated Independent).
3. SBO (Sponsored Business Owner).
[/quote]

Hoi Rob,

Bedankt voor je input.

Twee vragen:

Als ik jouw uitleg hierboven begrijp dan is iemand als Sabien (en ik zelf ook) toch helemaal niet in staat om te beginnen met een STNI visum, want ze voldoet niet aan die twee eisen die je vermeldt (?).

Dus dan zou een SIR visum als mogelijkheid over blijven.
Maar is het niet zo, i.t.t. wat Sabien mogelijk denkt, dat je voor een SIR visum ook een positieve skills assessment moet hebben gehad? Ik dacht namelijk dat je bij een SIR visum weliswaar voldoende hebt aan 70 punten bij DIMIA, maar dat je wel nog steeds door de skills assessment moet komen (?).
 
Als ik jouw uitleg hierboven begrijp dan is iemand als Sabien (en ik zelf ook) toch helemaal niet in staat om te beginnen met een STNI visum, want ze voldoet niet aan die twee eisen die je vermeldt (?).

Als ik het allemaal goed begrepen heb dan zijn deze 2 eisen alleen van toepassing bij het omzetten van een SIR naar een permanent visum!

Ik dacht namelijk dat je bij een SIR visum weliswaar voldoende hebt aan 70 punten bij DIMIA, maar dat je wel nog steeds door de skills assessment moet komen (?).
Wat ik zelf heb begrepen is dat je voor een SIR minimaal 110 punten bij de skills assessment moet hebben! Please dit is toch correct..... Zelf ben ik me momenteel helemaal aan het verdiepen in de mogelijkheden voor een STNI of SIR, aangezien ik niet in aanmerking kom voor een Skilled independent visum. Dus als iemand nog tips heeft ik hoor ze graag.
 
AJ,

Volgens mij haal je een paar zaken door elkaar. Voor een SIR visum heb je 110 punten nodig, voor een STNI 70. Na een SIR visum (3 jaar geldig) kun je in aanmerking komen voor een STNI visum. Alleen als je eerst een SIR visum hebt gehad en daarna voor een STNI visum gaat, moet je aan de voorwaarden voldoen die Rob gaf. Je kunt ook direct een STNI visum aanvragen, maar zoals ik al eerder heb gezegd in een ander topic, heb ik de ervaring dat sommige staten daar niet zo happig meer op zijn sinds de invoering van het SIR visum. Voor een SIR en STNI visum moet je wel aan alle voorwaarden voldoen die bij het betreffende visum worden genoemd. Eén van de voorwaarden is dat je je skills assessment doorkomt.
 
Chantal,

Met het skills assessment zelf kun je in principe geen punten halen. Je haalt punten door een opleiding/beroep te hebben die gewild is. Sommige beroepen zijn 40 punten waard, sommige 50 of zelfs 60. Om deze punten te claimen moet je een skills assessment doen. Ze kijken dan of je opleiding en vaardigheden voldoen aan de Australische eisen. Beroepen van 110 punten bestaan niet, 60 is het hoogst.

Alle punten van je beroep, leeftijd, etc. tel je bij elkaar op en aan de hand van dat getal kijk je welk visum het meest haalbaar is. Heb je 120 punten of meer? Dan is het makkelijk en ga je voor skilled independant. Heb je 110-115 punten ga je voor SIR of STNI. Heb je 70-105 punten dan kun je alleen proberen voor het STNI visum te gaan.
 
Ja zo had ik het ook begrepen uit 'booklet 6'.
Met dit STNI visum ben je dus wel heel beperkt in je keuze. En moet je dus nog maar afwachten of het lukt. Want ik heb wel het gevoel dat niet veel mensen op dit forum hiervan gebruik maken en ook daadwerkelijk het visum kunnen krijgen.


Erik
 
[quote author=Chantal link=topic=1379.msg16461#msg16461 date=1117309309]
Wat jij schrijft is precies wat ik bedoelde.... Helaas was ik niet zo duidelijk. Sorry!
[/quote]

No worries! Better safe than sorry! :up:
 
Back
Top