STNI of SIR

Hoii Tamara,

Ik weet dat je in ieder geval een beroep moet hebben die op de sol- of modl- lijst staat.
Als je in dat beroep voor visa aanvraag (sir of stni) 3 van de 4 jaar gewerkt hebt dan is je beroep pas geldig.
Je kan een hoop informatie vinden op www.emigratie.pagina.nl Hier vind je ook de Australian dep. of immgration Hier vind je echt alles van de verschillende visa het is wel een enorm gepuzzel :lol: Als je booklet 6 download  en er even voor gaat zitten weet je vrij snel of je een beetje kans maakt. Je kunt ook zoeken op de site zelf maar ik vond het wel fijn om alles eerst rustig te lezen zodat je ongeveer weet wat het inhoudt :cool:.
De rest van je vragen kun je dan hier wel vinden :up:
Hoop dat het een beetje helpt, Australie voert wel een ontmoedigingsbeleid wat visa aanvraag betreft. Laat je niet afschrikken, we slaan ons er wel doorheen hoooor :nana:

Succes verder,

Liefs Eutrice
 
Hoi!

Ik studeer Klinische Psychologie (staat dus op de SOL-lijst voor 60 punten)  Het probleem is, ik heb nog helemaal geen werkervaring.  Ik las in Booklet 6 dat ik 12 maanden werkervaring moet hebben voor een beroep met 60 punten, klopt dat? Ik heb 115 punten, dus een Skilled Independent gaat net niet (daar heb je 120 punten voor nodig, en extra punten voor werkervaring krijg je pas na 3 jaar)  Ik kom niet in aanmerking voor een STNI visum, omdat psycholoog niet op de lijst staat.  Ik kom wel in aanmerking voor de SIR, weet iemand hoeveel jaar ervaring je daarvoor nodig hebt? Hoe streng zijn ze?  Stel, ik ga hiet in NL een half jaar stage lopen, en een half jaar werken met geestelijk gehandicapten, telt dat als 12 maanden werk-ervaring? 

Annelies
 
Hallo allemaal ook weer eens een vraagje van mijn zijde:

Mijn Skills assessment heb ik vorige week vrijdag per aangetekende post de deur uitgedaan, dus ik ben aan het afwachten. Zoals al door Rob en anderen vermeld doet WA aan STNI. Tot voor kort heb ik eigenlijk altijd mijn zinnen op Skills independent gezet (kom aan mijn 120 punten), echter we willen heel graag, zo snel mogelijk naar WA.

Ik heb in mijn laatst e-mail van aspc.processing@immi.gov.au het volgende gelezen:

Quote:
Applications eligible for priority processing

2.    For applicants whose nominated occupation is not on the MODL,
applications for any of the following visas are given priority:

a)    Skill Matching (Migrant) (Class BR) - Subclass 134 - Skill Matching
B)    Skilled - Independent (Migrant) (Class BN) – Subclass 137 - Skilled -
State/Territory-nominated Independent
Unquote.


STNI (4-8 maanden) versus Skilled Independent (8-14 maanden (denk ik zo'n beetje), bracht mij op het idee om misschien toch maar voor STNI te gaan. Wat is jullie mening daarover? (Ik ben mechanical engineer).

Wat ik echter nog niet begrijp als ik die Priority Skills List van WA lees is het volgende:

Voor Mechanical Engineer staat dat er demand for occupation is voor Goldfields Esperance, Peel, Pilbara en South West. Betekent dit nou dat ik alleen in deze gebieden mag werken, of kan ik ondanks deze tekorten (in deze regio's) toch overal in WA aan het werk?

Ik hoop dat 1 van jullie wat meer op de hoogte is hierover....ik hoor het graag :up:

Gr Frank
 
STNI en MODL 136 visa (skilled independent met jou beroep) hebben volgens mij een vergelijkbare verwerkingstijd (4 - 6 maanden vanaf het moment dat je je aanvraag bij DIMA hebt ingediend). Als je skilled independent kan doen, zou ik dat kiezen, want je bent daarmee toch vrijer om te gaan en staan waar je wilt.
Het is met je STNI wel de bedoeling om te werken waar de staat je het sponsorship voor gegeven heeft (in ieder geval initieel lijkt mij).

@Annelies: stage etc. geldt ook als werkervaring. Ik weet niet of je op die manier toch aan de 12 maanden uit de 18 maanden voorafgaand aan je aanvraag kunt komen? Of eigenlijk geldt willekeurig welke baan van de SOLlijst. Misschien heb je toch ergens gewerkt (voor min. 20 uur per week). Je constructie van half jaar stage en half jaar werk kan volgens mij werken.
Voor SIR gelden dezelfde basiseisen (de bekende 5 basic requirements: leeftijd, taal, werkervaring, een beroep ....en die laatste vergeet ik altijd!)

@Eutrice. Die 3 van de 4 jaar is geen basiseis hoor. Die is 12 vd 18 maand voor een 60 punten beroep en 2 van de 3 jaar voor een 50 punten beroep. Wel kun je meer punten krijgen als je vervolgens nog meer werkervaring hebt......

Hoop jullie nog weer een beetje vooruit te hebben geholpen, al weet ik niet of jullie allemaal nog wel op het forum zitten.........

Henriette
 
Henriette, bedankt!! Ik heb voor de zekerheid nog ff gechecked maar mechanical engineer staat helaas niet op de MODL (wel op de SOL) dus als ik voor skilled independent ga, ga ik denk ik toch wel het "langzame traject" in.

Maar weet jij of de staat nou gaat bepalen in welk gebied ik mag gaan werken (in geval van STNI) (dus krijg ik een brief oid waarin staat dat ik bijvoorbeeld alleen in Goldfields Esperance en/ of Peel en/ of Pilbara en/of  South West mag werken)?
 
Nee, ik weet niet precies hoe dat gaat. Wel weet ik dat je de staat op de hoogte moet houden van waar je woont en werkt. Is er niets te vinden op de WA-STNI site daarover? Anderen weten dit waarschijnlijk veel beter.....dus wie o wie weet het antwoord op deze vraag voor wat betreft STNI in WA?

Henriette
 
Zoals ik al in een mailtje aan Frank heb bericht, kun je eventuele vragen kwijt over WA op:

sue.harcus@doir.wa.gov.au

Dit e-mail adres heb ik gekregen bij mijn nominatie voor WA (die ik overigens niet ga gebruiken)

Groeten, Bart
 
Hi allemaal!

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die zitten te wachten op het sponsorship voor SA.  :-o    Wat ik hier en daar zoal gelezen heb moet het gewoonlijk binnen een aantal weken rond zijn, maar wij hebben onze formulieren en andere benodigdheden half april verstuurd naar SA voor het aanvragen van sponsorship, maar nog steeds geen reactie. Ik krijg te horen dat het ligt aan de veranderingen in de online-aanvraag. Ze hebben daardoor een achterstand op gelopen.

Wie zit ook al een tijdje te wachten???    :?

Greetzz Aussiegirl
 
Back
Top