The K.C's in Pine Rivers (QLD)

[quote author=KC link=topic=647.msg28890#msg28890 date=1127444999]
Tja, ik had het ook even te kwaad maar ja, dat hoort er nu eenmaal bij. Op dit soort momenten heb ik het eventjes moeilijk maar omdat ik het reuze naar mijn zin heb hier in Oz, was het snel weer over.

We zijn overigens nu ook landeigenaar. Van de week is de projectontwikkelaar accoord gegaan met ons bod. Tot onze verrassing overigens want we zaten meer dan $ 20.000 onder de vraagprijs. Dus nu moeten we op zoek naar een leuk, betaalbaar huis om erop te laten bouwen!
KC
[/quote]

Hoi KC! Wel verlaat (door omstandigheden) maar alsnog: CONGRATS !!  :congrats:

Ja dat dubbele gevoel van je familie missen met name op bepaalde bijzondere dagen en bij gebeurtenissen en de bijbehorende emoties... heel herkenbaar !

Ik had het geluk dat mijn ouders mij een retourtje Brisbane- Amsterdam kado deden dus ik heb zojuist kunnen genieten van tijd doorbrengen met mijn familie in Nederland en verjaardagen vieren enzo ! Ik kan er weer even helemaal tegen !

En ook congrats met de aankoop van de grond.. gaaf! Good on ya mate !  :up:

Ik vind het erg leuk om met jullie (en andere Aussie newbies!) mee te lezen en leven hoe jullie het leven weer op de rails krijgen !

Keep up the good work !

Ingrid.

Dank jullie wel voor de felicitaties  :up: We zijn zaterdag naar een display village bij Caboolture geweest. ff shoppen  :lol: Maar de huizen die we mooi vinden zijn natuurlijk on-be-taalbaar  :cry: En je krijgt ook van die verschillende adviezen. Het stuk land heeft een verval van ruim 3 meter (over 42 meter) en de een zegt dat 'earth works' ruim $ 15.000 zal gaan kosten en de ander zegt 'misschien niets of maximaal $ 5.000).
We willen een 'low set' huis laten bouwen, minimaal 4 slaapkamers en een study. Niet dat we aan gezinsuitbreiding denken  :roll: maar bij eventuele verkoop in de toekomst zal dat alleen maar beter zijn.

Op werk gaat het prima. Mijn laatste maand van mijn proeftijd breekt bijna aan. Heb al een tussentijds gesprek gehad en te horen gekregen dat iedereen heel tevreden over mij is. Doet een mens natuurlijk heel goed om zoiets te horen.  :)

KC

minimaal 4 slaapkamers en een study
...en een ensuite!  Het huis is al snel te klein als er een kudde gasten op de stoep staat voor een paar weken :up: :)

Groetjes
Syl

[quote author=KC link=topic=647.msg29115#msg29115 date=1127704123]
Op werk gaat het prima. Mijn laatste maand van mijn proeftijd breekt bijna aan. Heb al een tussentijds gesprek gehad en te horen gekregen dat iedereen heel tevreden over mij is. Doet een mens natuurlijk heel goed om zoiets te horen.  :)
KC
[/quote]

Kijk dat zijn de betere berichten !  :up:

Jammer idd dat je zoveel tegenstrijdige info krijgt als het gaat om het laten bebouwen van je stuk grond... :-( maar het zal vast wel goed komen ..

good luck!

Ingrid.

Geweldig KC. Een stukje Australie in eigendom. Lijkt me geweldig. Hoeveel grond heb je en staan er ook mooie GUMS op?

Nou, het is dus nu officieel. Sinds afgelopen maandag zijn we (voor NL begrippen) groot-grond bezitters  :-D En zitten dan nu dus ook aan een kleine hypotheek  :-( Da's wat minder, maar ja... Dat hoort er nu eenmaal bij. De schuld zal straks alleen nog maar groter worden als een huis gebouwd moet worden. Geen zorgen hoor, we gaan niet alleen werken om een huis te kunnen af betalen, we willen ook nog van de leuke dingen in het Australische leven blijven genieten  :cool:. Het stuk land is 808 m2 groot. Het ligt in Cashmere, in Pine Rivers. Kijk eens rond op www.cottagegardenestate.com.au dan kun een beetje van de sfeer proeven. En Annelies, er staan geen gumtrees op ons stukkie land maar wel in de omgeving. De estate ligt aan een zgnd Koala-corridor. Gumtrees en koala's in overvloed  :up:

We zijn ook in gesprek met een 'builder'. We kiezen waarschijnlijk huistype 'Claremont 2770' van Planbuild www.queenslandhouseandland.com We willen wat kleine dingetjes laten aanpassen. Zo willen we de 'living' en de 'master bedroom' omwisselen. Hopelijk horen we zondag meer hierover.

Verder ben ik heelhuids door mijn proeftijd gekomen. Dus ben in nu in vaste dienst. Jippie, weer een zorg minder! Nu Mrs KC nog. Ze werkt via een uitzendbureau en heeft nog werk tot de kerst. Ze vindt het daar helemaal niet leuk maar omdat het toch een aardig zakcentje oplevert blijft ze het contract volmaken. Dan neemt ze een paar weekjes rust en gaat dan weer met volle moed weer aan een nieuwe sollicitatie-ronde beginnen.

En kleine Emma? Die begint langzamerhand in een kleine Aussie te veranderen. Nederlands wil ze niet meer praten. Helaas.... Er komt soms nog wel af en toe een Nederlands woord uit. Zo zei ze van de week op het kinderdagverblijf tegen de leidster: I've got a rok on. De leidster keek haar met grote, verbaasde ogen aan. 'A rok' ??????:-D  :-D  :-D
Ze wil elke dag wel naar de 'beach' en naar de speeltuin. Dus die geniet wel van het buitenleven!

Tot zo ver weer mijn update van ons avontuur in Oz!

Groetjes!

KC

Ben even wezen kijken naar jullie huis. MOOI zeg. Ik had waarschijnlijk ook de slaapkamer veranderd van plaats.

Het Estate is ook mooi! En niet ver van een meer.

Ik wens jullie nog veel plezier en sux6 met je plannen.

Rene

Ik heb ook even gekeken... Kon zo snel maar een kavel van 808 m2 vinden, dus dat moet dan kavel 38 zijn :) Leuk hey!! Nu nog even op de site van de builder kijken :)

Inmiddels ook op de site van de builder gekeken... Je moet me toch ff helpen hoor ;) Je hebt dus een living en een familyroom... Das toch eigenlijk hetzelfde? En ik zag ook nog een activity room. Is dat dan vergelijkbaar met de rumpus? Is wel supergaaf zeg! En ja... ook ik zou er voor kiezen om de master en de living om te draaien. :)

Ziet er geweldig uit!!  :)
Geweldig hoe Emma het doet! Een echte kleine Ozzie!!!

Groetjes Lin :bye:

Inmiddels ook al weer een jaar Down Under! :balloons: ! Time flies when you're having fun!

- De bouw van ons nieuwe huisje is nog steeds niet begonnen. We zijn bezig met onze laatste 'colour'selectie's en we wachten op een brief van onze bank dat alles met de hypoyheek ok is voordat de eerste spade de grond in kan. Alles met elkaar heeft al zoveel stress opgeleverd in huize KC dat als het aan Mrs KC ligt, het bordje 'TE KOOP' meteen de grond in gaat bij de sleuteloverdracht  :loldevil:

- Terwijl Mrs KC nog steeds geen vaste baan kan vinden, werkt ze wel steeds tijdelijk via uitzendureaus. Ik heb inmiddels promotie gemaakt binnen het bedrijf. Ik heb intern gesolliciteerd en de baan als Assistent Accountant gekregen.  :applaus:

- Ik doe mee aan 'the biggest loser' competie op werk en heb in 4 weken 3,25 kg verloren  :bike: wat een tijdelijke 2e plaats opleverde

- En we hebben ondervonden hoe Queensland Health werkt. Niet dus. Afgelopen vrijdag met Mrs KC naar de Emergency afdeling van de Royal Brisbane. Ze schreeuwde het uit van de pijn tijdens lopen, staan zitten, liggen... Blijkt een inwendig abces in haar bovenbeen te hebben. Ligt nu al sinds die tijd in het ziekenhuis te wachten op een operatie. :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:

- In zulke tijden boffen wij weer dat we haar familie en vrienden in de buurt hebben wonen.

Groetjes!

KC

:? Heel veel beterschap voor Mrs.KC.... Hoop dat ze snel geholpen wordt zeg...

En jij gefeliciteerd met je promotie!! :up:

Leuk weer wat van jullie te lezen!

Groetjes Lin

Leuk om weer een update te lezen en inderdaad wat gaat de tijd snel zeg.
Ben ook benieuwd wanneer alles rond is voor het bouwen van het nieuwe huis.
Super die promotie :up:, gefeliciteerd!!
En natuurlijk heel veel beterschap Mrs. KC, dat je inderdaad snel geholpen mag worden.

Groetjes,
Mel

Veel beterschap gewenst voor mrs KC, wat een ellende, nu maar hopen dat het snel achter de rug is. Wel ontzettend gefeliciteerd met je promotie èn het verliezen van de 3,25 kg  :win2: op naar de 1e prijs :win1:

groetjes Miranda  :)

Een applausje voor Queensland Health  :up: Mrs KC is uiteiendelijk gisterenavond toch nog geopereerd en mag waarschijnlijk morgen weer naar huis. De chirurg zei dat "de operatie net op tijd was, het abces was groter dan verwacht...." Nou ja zeg.......

Trouwens, het ziekenhuispersoneel was grandioos hoor! Daar lag het helemaal niet aan...... Ik kan niet wachten tot Mr Beattie zelf in het ziekenhuis komt te liggen.... Maar hij zal wel weer particulier verzekerd zijn, denk ik en zal dus wel geen last hebben van wachttijden  :wink:

KC

Hey KC,

Wens Mrs KC een goed herstel van ons, en beter  laat dan nooit ook van ons gefeliciteerd met je promotie... :up:

Gr.Koen

Back