The K.C's in Pine Rivers (QLD)

Hi K.C.,
goed om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben. Ehm jij dan, en dat heimwee gevoel ken ik wel een beetje hoor. Ik heb er niet veel last van, maar wel meer dan Martijn. Hoe dan ook, fijn om een berichtje te lezen. Even heel praktisch: hoelang hebben jullie spullen over de quarantine gedaan?? Die van ons zijn daar nu, en daarna komen ze richting brisbane. Hmm het duurt een beetje langer dan we hoopten... Maar straks zijn we helemaal gesettled!

Groetjes Rebekka

Hi KC

Leuk om je hier weer tegen te komen, hoe bevalt het werk??  en spreekt Emma inmiddels al Aussie slang? Ik hoop dat je vrouw dat gevoel snel van zich af kan schudden. Zoals je zelf al aangeeft zal een eigen plekkie daar ongetwijfeld bij helpen. Wederom veel succes gewenst!

Groetjes
Syl

p.s. JufRebekka als je even over de pros & cons van H&M Down Under wilt praten of "hoe we ze hier heen krijgen" dan moet je gewoon even bellen :call:  :-D

Rebekka,

Bij ons is het alsvolgt gegaan: Wij hadden dus 1 container, helemaal voor ons en wij hebben aan Chess (het verhuisbedrijf in Brisbane) hoe het eigenlijk werkt. Ze vertelden ons het volgende:

De container wordt bij aankomst in Brisbane meteen doorgereden naar het magazijn van Chess. Daar wordt de container uitgepakt en de goederen komen in een ‘quarantine’ zone te staan. De container gaat dan weer meteen retour naar NL.

Het verhuisbedrijf laat de Douane weten dat de goederen klaar staan voor inspectie. De douane komt dan binnen 3 dagen langs voor controle. Heeft de douane de spullen vrijgegeven en wordt de afspraak gemaakt om de goederen af te leveren.

Onze container is op 9 februari vertrokken uit NL en de spullen zijn op 15 maart afgeleverd. Lekker snel dus!

Groetjes

Kees

Da's toevallig bij ons (Rebekka en Martijn) wordt de afhandeling ook door Chess gedaan. Onze spullen zijn echter in Sydney aangekomen. Ze zullen dan nu wel daar in het magazijn staan. Blijkbaar duurt he bijons langer dan drie dagen, want de container is al op 27 april in Sydney aangekomen.
Na het vrijgeven moet het eerst dus nog naar Brisbane worden vervoerd. Ik hoop dat de aflevering bij ons huis dan nie lang meer op zich laat wachten.

En nog steeds gaat het lekker bij The KC's  :beach: Alleen brrrrr, wat is het hier koud zeg, in de winter! Nooit gedacht dat ik de verwarming zou missen! Maar ach, gelukkig hebben we de dikke wollen truien meegenomen uit NL  :lol:

Mrs KC werkt nog steeds in Toowong, op zich gaat het lekker maar het reizen van en naar het werk valt toch wel wat zwaar. Een enkele reis duurt ongeveer 1,5 uur.....

En ik werk ook nog steeds. Heb een kortere reistijd (25 min) en zelfs kans dat het een vaste baan gaat worden. Ik hoor dat hopelijk volgende week!  :)

Emma gaat ook lekker, verengelst al helemaal  :evil: maar ach, dat zat er dik in......

We wonen nog steeds in de granny flat bij mijn schoonouders en dat levert soms wat probleempjes op, maar ook daar valt mee te leven. We kijken wel rond naar woningen in de buurt (Strathpine) maar doen het rustig aan.

Verder hebben we onze Medicare kaarten nog steeds niet en met Centrelink hebben we ook al een paar keer in de clinch gelegen.

Zo, dan ga ik nu een lekkere lamington pakken en die ga ik lekker op de veranda opeten!

Groetjes!

KC

Hoi K.C. leuk om wat van jullie te horen. Komen jullie ook een keer naar de jongeren borrel, of naar de picnic in juli? Kunnen we zien wie er een dag na ons hier is aangekomen  :up:.

Groetjes rebekka

1.5 uur!!  :-o
Nou, de rest klinkt wel goed, succes met jou werk!!

Ja, het is erg koud, hier ook: koudste juni in 70 jaar of zo!!
Het is in huis maar 12.7 graden  :oops: En we hebben haast geen verwarming...
En de was schiet ook niet op met drogen! En ik ga geen droger kopen, die dingen slurpen elekriciteit!

Leuk van je te horen!

Wat klinkt dat heerlijk zeg.... Lekker op de veranda opeten!! De kou neem ik wel op de koop toe!!!  :-D

Hier weer een update van ons drukke leventjes Down Under....

Ikzelf heb sinds 1 juli een contract, dus dat is lekker nieuws. Mijn vrouw heeft te horen gekregen dat voor de kerst haar contract zal worden beeindigd omdat de vrouw die ze momenteel vervangt zal terugkeren. Op zich lekker dat we dit ruim van te voren weten.... en kan ze lekker bijkomen tijdens de hete feestdagen en begin volgend jaar gaan storten op het vinden van een nieuwe baan..... Inmiddels volgt ze een MYOB curses op de TAFE college in Bracken Ridge. Elke zaterdag naar school....

Daardoor zijn de weekends hier ook erg druk. Hopelijk keert de rust in september terug, als de cursus is afgelopen!

Ook zijn we druk met huizen kijken. We hebben besloten om in de buurt van Strathpine te blijven en dan richting Bray Park en Warner. Hebben bijna een stuk land gekocht maar hebben dat toch maar afgeblazen omdat berekeningen uitwezen dat we dan voor een huis aan het werken waren en er geen geld meer was voor leuke dingen. En dat willen we ook weer niet  :roll: Voorlopig zitten we nog lekker droog in onze Granny Flat!

Rebekka, zoals je wel gemerkt hebt waren we niet op de picknick. De City is voor ons best wel een eind weg.... Maar wie weet, ooit komt er een dag........

Groetjes!

De KC's

Blij om te horen dat het goed gaat. Even nieuwsgiering MYOB (make your own business???).

Groetjes Miranda

Close, very close.....het staat voor Mind Your Own Business en het is een bookkeeping pakket voor je comp.

Groetjes
Syl (ben er ook mee bezig maar moet nog een hoooooooop leren, dus als Mrs. KC nog tips heeft?)

Dank je wel lin,  :up: Het was een rustige avond. Met pakjes en telefoontjes uit NL. Ook van mijn moeder maar ze heeft het er nog steeds moeilijk mee dat wij aan de andere kant van de wereld wonen. Tja, ik had het ook even te kwaad maar ja, dat hoort er nu eenmaal bij. Op dit soort momenten heb ik het eventjes moeilijk maar omdat ik het reuze naar mijn zin heb hier in Oz, was het snel weer over.

We zijn overigens nu ook landeigenaar. Van de week is de projectontwikkelaar accoord gegaan met ons bod. Tot onze verrassing overigens want we zaten meer dan $ 20.000 onder de vraagprijs. Dus nu moeten we op zoek naar een leuk, betaalbaar huis om erop te laten bouwen!

Groetjes!

KC

Dat is goed nieuws! :up:

Spannend allemaal zeg, kan me voorstellen dat jullie wel toe zijn aan jullie eigen plekkie. Alles goed met werk, etc.?

Groetjes
Syl

He wat leuk zeg! Gefeliciteerd!
Ik was van de week bij Ineke en die had een krantje met hele mooie huizen die je zelf kunt laten bouwen! En voor Hollandse begrippen :wink: niet eens zo duur...!!! (Ja ik heb het niet op mijn bank staan hoor.... :?)

Succes!!!
Groetjes Lin

Geweldig, ben benieuwd hoe jullie droomhuis eruit ziet straks  :up:

groetjes Miranda

[quote author=KC link=topic=647.msg28890#msg28890 date=1127444999]
Dus nu moeten we op zoek naar een leuk, betaalbaar huis om erop te laten bouwen!
[/quote]

Fantastisch!!

Wanneer gaan julie aan de gang? En heb je al een idee van het type huis of zo?

Rene

Gefeliciteerd met jullie aankoop  :up:

Als het nog niet uitkomt, kan je ook beginnen met een Bungalow (tent)  :tent:  :cool: :-D

Gr. en Suc6 Ton  :)

Back