The K.C's in Pine Rivers (QLD)

Zo, het huis is weer buikgriepvirus-vrij  :) dus morgen vol goede moed naar de Ambassade in Den Haag voor Emma's paspoort. Er zijn echt zoveel regeltjes dat we door het bomen het bos eventjes niet meer zagen! De visumaanvraag voor mij was veel en veel eenvoudiger! Zojuist zijn we erachter gekomen dat Emma's pasfoto waarschijnlijk niet voldoet aan de eisen. Haar hoofd staat te ver naar achteren! Dat is niet zo leuk want tijd om nieuwe te maken en ook nog eens laten tekenen door iemand die zegt dat dat werkelijk Emma is, dat hebben we niet.

Nou ja, we zullen wel merken hoe dat gaat aflopen....... We houden de spanning er wel lekker in, zo!

KC

Ach ja, da's irritant. Die van mij was toen iets te donker, dus moest ik daar in de buurt van de ambassade weer nieuwe maken!! (toen ik mijn paspoort verlengde zeg maar)

succes!!

Tjonge jonge, wat een gedoe hoor om een Aussie paspoort voor Emma te krijgen! Zoals verwacht was de pasfoto niet goed. Er stond te weinig gezicht op. Er moet ongeveer 70 % gezicht op de pasfoto staan en Emma's gezicht beslaat ongeveer 60 %. Wij waren bang dat we nu naar huis werden gestuurd om alles weer overnieuw te doen maar gelukkig, dat hoefde niet. De geautoriseerde pasfoto's werden nu gebruikt ter identificatie van Emma en voor het paspoort moesten we bij een fotozaak in de buurt van de ambassade nieuwe foto's maken. Simone, volgens mij leefde die fotograaf alleen nog van het maken van pasfoto's voor de ambassade. We kregen van de ambassade een geplacificeerde routebeschrijving naar die fotograaf! Voordeel is nu wel weer dat hij precies wist hoe de foto's moesten zijn....
Afijn, Emma wilde zowaar meewerken en er kon zelfs een klein glimlachje van af!

Tenslotte moesten we onder toeziend oog van een getuige (!) het formulier ondertekenen. En nu maar hopen dat we over drie weken dat paspoort in huis hebben!

KC

[quote author=KC link=topic=647.msg7716#msg7716 date=1106425907]
Tjonge jonge, wat een gedoe hoor om een Aussie paspoort voor Emma te krijgen! Zoals verwacht was de pasfoto niet goed. Er stond te weinig gezicht op. Er moet ongeveer 70 % gezicht op de pasfoto staan en Emma's gezicht beslaat ongeveer 60 %. Wij waren bang dat we nu naar huis werden gestuurd om alles weer overnieuw te doen maar gelukkig, dat hoefde niet. De geautoriseerde pasfoto's werden nu gebruikt ter identificatie van Emma en voor het paspoort moesten we bij een fotozaak in de buurt van de ambassade nieuwe foto's maken. Simone, volgens mij leefde die fotograaf alleen nog van het maken van pasfoto's voor de ambassade. We kregen van de ambassade een geplacificeerde routebeschrijving naar die fotograaf! Voordeel is nu wel weer dat hij precies wist hoe de foto's moesten zijn....
Afijn, Emma wilde zowaar meewerken en er kon zelfs een klein glimlachje van af!

Tenslotte moesten we onder toeziend oog van een getuige (!) het formulier ondertekenen. En nu maar hopen dat we over drie weken dat paspoort in huis hebben!

KC
[/quote]
Ah, die van mij was toen niet geplastificeerd..!! Maar dat was ook alweer 5 jaar geleden denk ik!
En die zat toen dicht ofzo, moest ik naar een ander.... Ach, ik was toen nog nooit in Den Haag geweest, dus vond het wel leuk. In mijn eentje op avontuur, 3 uur met de trein er heen, dan de bus.. :D

En voordat je het weet staan morgen de verhuizers op de stoep! En dat betekent de laatste dag dat de computer nog in huis staat.... De tijd vliegt en er moet nog zoveel ingepakt worden, dat is niet leuk meer. Dus weinig tijd om wat te schrijven.....

Emma's paspoort is inmiddels ook aangekomen dus wat dat betreft geen zorgjes meer!

Maandag 14 februari is de overdracht van ons huis aan de nieuwe bewoners en dan zwerven wij nog een week of drie. Eerst een weekje in NL, dan een weekje naar mijn broer die in Zuid Duitsland woont en dan weer een weekje ''afscheid' nemen in NL....

Ik zal na vandaag voorlopig niet meer online zijn, dus ik zal zeggen..... tot ooit!

KC

Aha ! Dan zal ik zeggen: alvast goede reis !  :plane:

en heel veel geluk in Brisbane !  :happysun:

Cheers !

Ingrid.

Tot daar dan he?  :-D We spreken wel wat af als we allebei een beetje gesettled zijn! Succes met het afscheid nemen. En ik hoop dat de reis Emma niet te zwaar valt.  :later:

Waarchijnlijk te laat.. maar..

Veel succes, en goede reis, en succes met al het georganiseer in het begin!!!!!!

:plane: :cheer:

24 uur afzien! Maar dan ben je er,en heb je het achter de rug.  :cool:

heel veel sterkte en het ga jullie goed.  :up:

Groetjes Sander

:later:

:cool: Op de goeie afloop!!! Jullie kijken vast nog wel ergens op een computer zo af en toe, dus bij deze dan toch nog: Gefeliciteerd en een goeie reis en een leuk (!?) afscheid toegewenst!!!!!  :up:

En wij zijn er ook bijna..... momenteel in Singapore en dan nog een uurtje of 9 vliegen naar Brisbane! Wat een zit hoor!

Weinig tijd om wat te schrijven dus dat komt een andere keer wel!

Groetjes

KC

[quote author=KC link=topic=647.msg10534#msg10534 date=1110243434]
En wij zijn er ook bijna..... momenteel in Singapore en dan nog een uurtje of 9 vliegen naar Brisbane! Wat een zit hoor!

Weinig tijd om wat te schrijven dus dat komt een andere keer wel!

Groetjes

KC
[/quote]
Gweldig!!Ik wens jullie nog een goede reis! Het laatste stukje!! Het ga jullie goed Down Under!
Ik hoop dat als we allemaal gesetteld zijn in Brisbane dat we dan eens een meeting kunnen hebben!

(Jeetje het lijkt zo kort geleden dat ik op Singapore Airport ook mijn email stond uit te lezen voordat ik doorrreisde naar Brisbane...!!)

The K.C's must be there by now!  :wink:  :-D
Je had het over een lange zit he.... Ik wil je zeker geloven! Het langste wat ik ooit gevlogen heb is 4.5 uur.... Maarja... Heb dan ook nog maar 4 keer gevlogen (heen-terug, heen-terug)

Veel geluk!!! En geniet van het mooie weer!  :up:

:cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

Welkom in Brisbane!!!!! Weertje hè???

Ja Ja, ik weet het.... Het is schandelijk lang geleden dat ik hier geschreven heb, laat staan dat ik de site heb bezocht. Maar we hadden gewoon heeeeeeeeel veel andere dingen te doen, helaas..... Maar ik zal eens een korte update geven van onze 2 maanden in Oz.....

De eerste maand stond in het teken van het organiseren van dingen. Omdat we voorlopig in de granny-flat van mijn schoonouders wonen was en is woonruimte nog niet een probleem. We blijven voorlopig hier wonen, kunnen we lekker sparen omdat we geen huur hoeven te betalen. Ik blijf een zuinige hollander  :roll: .

Maar het is allemaal gelukt hoor. Medicare, rijbewijs, Centrelink en ja, zelfs werk hebben we gevonden! Via een recruitmentbureau zijn we nu allebei tijdelijk werkzaam in op een crediteurenadministratie. Mijn vrouw sinds 2 weken en ik sinds afgelopen woensdag. En onze dochter zit nu 5 dagen in de week op de kindy. And she loves it  :up:

Ook onze container met onze spulletjes zijn op de verwachte datum aangekomen. Maar omdat we al in een (gemeubileerde) granny flat zitten hebben we die spulletjes zolang in selfstorage opgeslagen.

Ik ben nog maar 2 maanden hier maar heb tot nu toe nog geen moment spijt van de genomen stap. Dit in tegenstelling tot mijn vrouw, die het er moeilijker mee heeft. Ze mist NL. Maar ze zegt erbij dat als we in NL zouden wonen, ze zou denken: waren we maar in Oz. Ik denk dat ze voorlopig in deze 'twilight zone' zal blijven zitten totdat we echt ons eigen huisje hier zullen hebben.....

Kortom, het gaat best wel lekker met ons en ik hoop dat dat voorlopig zo zal blijven!

Groetjes!

KC

Hoi KC,

Leuk om wat van je te horen. Ik ben blij dat jullie het daar naar julie zin hebben, ook al mist je vrouw Nederland een beetje. Ik zal Nederland als ik in OZ ben ook wel een beetje missen denk ik :wink:.

Goed van je te horen KC!!! :)

Dat gaat lekker, en hopenlijk beter als jullie je eigen plek hebben. :)

Back