Ja Ja, ik weet het.... Het is schandelijk lang geleden dat ik hier geschreven heb, laat staan dat ik de site heb bezocht. Maar we hadden gewoon heeeeeeeeel veel andere dingen te doen, helaas..... Maar ik zal eens een korte update geven van onze 2 maanden in Oz.....
De eerste maand stond in het teken van het organiseren van dingen. Omdat we voorlopig in de granny-flat van mijn schoonouders wonen was en is woonruimte nog niet een probleem. We blijven voorlopig hier wonen, kunnen we lekker sparen omdat we geen huur hoeven te betalen. Ik blijf een zuinige hollander :roll: .
Maar het is allemaal gelukt hoor. Medicare, rijbewijs, Centrelink en ja, zelfs werk hebben we gevonden! Via een recruitmentbureau zijn we nu allebei tijdelijk werkzaam in op een crediteurenadministratie. Mijn vrouw sinds 2 weken en ik sinds afgelopen woensdag. En onze dochter zit nu 5 dagen in de week op de kindy. And she loves it
Ook onze container met onze spulletjes zijn op de verwachte datum aangekomen. Maar omdat we al in een (gemeubileerde) granny flat zitten hebben we die spulletjes zolang in selfstorage opgeslagen.
Ik ben nog maar 2 maanden hier maar heb tot nu toe nog geen moment spijt van de genomen stap. Dit in tegenstelling tot mijn vrouw, die het er moeilijker mee heeft. Ze mist NL. Maar ze zegt erbij dat als we in NL zouden wonen, ze zou denken: waren we maar in Oz. Ik denk dat ze voorlopig in deze 'twilight zone' zal blijven zitten totdat we echt ons eigen huisje hier zullen hebben.....
Kortom, het gaat best wel lekker met ons en ik hoop dat dat voorlopig zo zal blijven!
Groetjes!
KC