The Scutchies: Our story so far! (In Brisbane since June 9th!)

[quote author=Kathleen link=topic=4284.msg140573#msg140573 date=1245158175]
mmmm, ja. Ik kom bijna niet meer op het forum, vandaar. Wij zitten inderdaad weer in Holland. Yipppieieieie (NOT :))
[/quote]
Goh ....... jullie hebben nog wel effe om je alsnog weer te bedenken toch?? Of moet ik dat niet zeggen ...

[quote author=perthpete link=topic=4284.msg140578#msg140578 date=1245162953]
[quote author=Kathleen link=topic=4284.msg140573#msg140573 date=1245158175]
mmmm, ja. Ik kom bijna niet meer op het forum, vandaar. Wij zitten inderdaad weer in Holland. Yipppieieieie (NOT :))
[/quote]
Goh ....... jullie hebben nog wel effe om je alsnog weer te bedenken toch?? Of moet ik dat niet zeggen ...
[/quote]

Grapjas  :wink: Zal dit maar wijslijk weghouden bij Hans... die zit te broeden :) (sorry Scutch even vervuiling van jouw draadje) Las minder goede berichten qua werk enzo, zal nog wel even duren... tot 2012 mogen we nog twijfelen.....

Ben toch wel een beetje nieuwsgierig hoe het nu met jullie gaat...

Lastig, de wereld zonder internet....

Sacha

Hallo allemaal, na een paar weken hier even een update van ons.  Bedankt allemaal voor alle lieve berichten  :up:, super dat jullie aan ons denken.

@Sacha, haha :grin:, we hebben gelukkig geen vertraging gehad, en onze kinderen waren super lief (behalve de eerste vlucht van Aberdeen naar London).  We hebben internet toegang, maar het is een beetje beperkt dus eerst alles regelen en nu genieten weer van het forum  :smile:

@Markus:  Inderdaad de Brisbane Holiday is een leuk en netjes park, ik kan het zeker aanbevelen.  Alleen jammer dat het momenteel te koud  :freezing: is om te kunnen genieten van het zwembad!

@Kath:  Sorry, het ging zo snel op het laatst, we hadden gehoopt om afscheid te kunnen nemen van iedereen maar het is helaas niet gelukt.  Jullie moeten gewoon hier komen om ons te zien  :smile: 

Ik heb net een update gestuurd naar mijn engelstalige familie en vrienden, dus ik ga nu verder in engels (niet dat ik mijn Nederlands ga vergeten maar met beperkte internet toegang ben ik tijd aan het sparen!) 

We had good flights considering our young kids (it’s a long sit for a 4 and a 2.5 year old) and arrived early morning in Brisbane.    It was great to be met by Annemiek and Mark  :up:.  We had a hire car but far too much stuff to fit into it!  Mark’s 4x4 was big enough for all our luggage so they drove with us to the Holiday Village, our Cabin wasn’t ready so we went back to Annemiek and Mark’s for lunch first. 

It took us a while to get over the jetlag (the kids were up partying at night) and the temperature here in Brisbane, it was freezing at night, the coldest here for years and we didn’t know our airconditioning unit was also a heater  :?

We soon began to find our way around after buying a TomTom (essential here!) and got on with arranging everything, Medicare, Bank accounts,  TFN’s, etc, and buying a car.    No internet connection here in the Holiday Village so got Prepaid Mobile Broadband, which works pretty good most of the time.

Housewise we are still in our Holiday Cabin but have got a place to rent from the 11th, a nice townhouse in a new estate (suburb Wakerley) with a communal swimming pool and a park close by.  There is no Street View in Google Maps, but for those interested the address is Unit 41/586-614 Manly Road, Wakerley. Apparantly a lot of other young families with children live there so that should be good for Shea & Kian.  We did have another house at first but they gave it away to someone else after telling us it was ours so that wasn't very nice.  Anyway this new house is probably nicer so we're not upset about it anymore.  We heard our container arrived on July 2nd as planned, we're hoping customs don't inspect everything too much and decide to treat and/or confiscate any of our things.  It'll be so nice to move and have our own things again, especially for Shea & Kian, they've had to do without their toys for weeks.

We've been busy buying electrical stuff (fridge, washing machine, etc) and beds, most other stuff we took with us.  We've also discovered the local Ikea so they can expect a few visits from us as Mees loves their meatballs!

Jobwise Mees had his interview for a job as a ships carpenter which he’d arranged when we were in Scotland.  Unfortunately he heard two weeks ago that there wasn't any work for him.  But then a week ago he got called to say there was work and if he was still interested, of course he was!  He had a medical and another interview with the manager so he starts on Monday (tomorrow!) which is great news.  On a 3 month trial to start with, so hopefully that goes well and he will get a more permanent job after that.  Whatever happens it's a great start, and Australian experience on his CV.

It'll be a shock to Mees after having 2 months off as he has to start doing overtime immediately and will be working from 6 till 4, so early mornings for him :)   

I haven't really started looking for work yet, once we've moved and settled in I'll start.  Of course I can only work if we find childcare so will need to get that sorted first too.

As well as all the organising we've had some fun trips too.  We’ve met up with Eerainuh who has been great taking us sightseeing to Mount Cootha  and Jolly’s Lookout (Shea & Kian loved going downhill, they’re not used to hills of course!), and down to the water at Cleveland and Wellington Point.  She’s also been great giving us tips and tricks about how things work here.  We had fun in Annemiek & Marks 4x4 too on a trip to Bribie Island, driving along the beach, the bigger the bumps the bigger the laughs from Shea & Kian  :smile:

Shea & I even managed to get a long weekend in Sydney last weekend.  My brother & his wife were over from Perth as their 2nd daughter (my new niece) was getting christened there.  It was great to see my niece for the first time and to see my brother and family.  Shea & her cousin (who is 4 months younger than her) got on great too, just as well since we’ve moved closer to them  :grin:

So far so good, to be continued…..

Groetjes,
Susan

Hoi Susan,
tot zo ver klinkt het allemaal heel goed zeg!  :up:
Geweldig dat alles lekker loopt.
groetjes

Goed te horen dat alles goed gaat down under! Over een weekje ofzo zitten jullie in jullie nieuwe huisje en krijg je je eigen spulletjes weer en kunnen de kids weer met hun eigen spullen spelen. Dan nog even childcare en kindy e.d. en dan ben je al bijna helemaal ingeburgerd.  :grin: :lol:
Succes met alles!

Altijd lekker om te horen dat het met anderen ook ze goed gaat! Ga zo door, we hebben het geluk mee naar Down Under genomen!!!!

Hoi daar,

Klinkt hartstikke leuk en dat het goed gaat met jullie, you're on a roll, of zoiets dan toch hahahaha.

Veel plezier en succes met alles verder regelen,

groetjes Miran  :grin:

Ben wel benieuwd hoe Mees z'n eerste dag is gegaan :) Ik heb vandaag werkschoenen gekocht voor mijn nieuwe superbaan ;)

Groetjes!

Bedankt allemaal voor de leuke berichten.

@Annemiek: Ik neem aan dat je werkschoenen geen hoge hakken hebben  :grin:, ze zijn vast wel mooi

Mees zijn eerste werkdag is heel goed gegaan, hij is begonnen gelijk met twee anderen. S´ochtends kregen ze een rondleiding en s´middags moesten ze gelijk aan de slag.  Mees mocht met een andere nieuwe collega werken aan deuren voor de refit van een catamaran van Richard Branson.  Gelukkig hebben sommige mensen nog geld tijdens de financiele crisis  :grin:

Hij mocht gisteren rustig aan doen, pas om 8 uur beginnen, maar vandaag gelijk om 6 uur, de wekker ging heel vroeg  :sleep: 

Ik ben nu dus alleen overdag met de kids.  Gisteren ging prima, we konden naar de speeltuin en ze konden buiten spelen.  Maar vaandag zijn we de hele dag binnen wegens de regen, ik klag niet, maar het zal voor de kids heel fijn zijn als we verhuisd zijn en ze hun speelgoed weer terughebben.  Shea vraagt steeds `wanneer kunnen we naar ons nieuw huis´?  Onze container wordt vandaag geinspecteerd dus even duimen  :up: dat ze niet te streng zijn.

Hoi,

Fijn dat het allemaal zo lekker loopt, en leuk om van je te lezen!
Ik hoop met je mee, dat je niet teveel oponthoud met de container hebt, en dat jullie
straks heerlijk je eigen spulletjes weer om je heen hebben!

groetjes,
Marja

Dat met die container komt vast allemaal wel goed hoor ;)

M'n werkschoenen zijn van die typische Australische enkelhoge instappers. Ben bij Kmart, Target en BigW geweest, omdat de werkschoenen van de Bunnings meer dan $100 kosten. Ik dacht dat dat wel goedkoper kon, maar alle schoenen bij Kmart n Target waren of te groot of zaten niet lekker/deden pijn ergens op mn voet. Bij BigW geslaagd, maar wel met het duurste paar wat ik gepast had! Het is ook altijd hetzelfde nietwaar? ;)

Wat mooi dat Mees z'n eerste dag goed is gegaan. Enne... Beachboy Branson heeft inderdaad niet te klagen. Is toch best leuk dat Mees aan zijn boot werkt :)
Ik heb begrepen dat ze voor de rest van de week geen regen meer verwachten, maar dat kan hier zomaar weer veranderen. Is er trouwens een treinstation in de buurt van Eight Mile Plains? Misschien dat dan Southbank nog een leuke bestemming is om overdag met de kids naartoe te gaan. De lagoon is wel gaaf, ook al is het nu misschien een beetje koud om te gaan zwemmen ;)

Groetjes en spreek je snel weer!

Het is helaas  :-( niet helemaal goed gekomen met de container.  Ze hebben onze antieke eiken eettafel eruitgehaald, er zitten wat gaatjes in, dus $64O om een 'Gamma straling' te doen:

"The table will need to be treated with Gamma Irradiation ($640). Destruction is an option also, but only after the item is treated as the table is too large to be incincerated and would need to be buried."

We grappig dat als we de tafel niet meer wilde dat het begraven zou worden!

We hadden het enigzins verwacht dus zijn niet te teleurgesteld, ze hebben onze andere houten meubels niet eruit gehaald.  Ook zijn de fietsen, schoenen, buiten speelgoed van de kinderen, enz. goed doorgeen gekomen (Mees heeft alles super schoengemaakt).

Het is nu even wachten totdat de tafel klaar is, dan kunnen we verhuizen waarschijnlijk ergens eind volgende week.

Ook voor jullie dus even een kleine tegenslag. Maar het gewoon positief blijven bekijken en dan komt het goed! Wel lekker dat je straks je eigen spullen weer om je heen hebt. Ik hoop dat wij vanmiddag horen wanneer ik weer op mijn eigen stoel kan zitten...

Das niet zo leuk, je antieke tafel! Maar ik moest ook lachen toen ik las dat hij buried wordt hahah rare lui doe Australiers. Geven ze dan ook nog een dank woord aan de tafel?  :wink:
Wel lekker als je straks weer je eigen spulletjes hebt, vooral voor de kids!

[quote author=skippie link=topic=4284.msg142609#msg142609 date=1247131704]
Das niet zo leuk, je antieke tafel! Maar ik moest ook lachen toen ik las dat hij buried wordt hahah rare lui doe Australiers. Geven ze dan ook nog een dank woord aan de tafel?   :wink:
[/quote]
Koffie met een plakje cake  :lol1:

Bart

Hahaha ja Bart, een koffietafel!  :lmao: :lmao: :lmao:

ahhh we mogen niet lachen om de ellende van een ander he Sacha  :wink:

[quote author=skippie link=topic=4284.msg142646#msg142646 date=1247141932]
ahhh we mogen niet lachen om de ellende van een ander he Sacha  :wink:
[/quote]

Niet te hard lachen, maar een beetje grinniken mag altijd, doen wij zelf ook :smile:

Back