The Scutchies: Our story so far! (In Brisbane since June 9th!)

Nog een maandje en je bent onderweg, heb je alles al
geregeld, moet je nog veel doen?
Veel succes met de laatste loodjes hé, go with the flow
zou ik zeggen en laat het allemaal maar over je heen
komen (buiten al het harde werk wat er nog bij komt
kijken natuurlijk hahahaha).

groetjes Miran  :grin:

@Perthpete :  Ik ben blij dat je nog reageert op mijn topic  :smile:

@Miranda : Bedankt voor je bericht, het is inderdaad tijd voor een update

Ik ben net weer thuis na 3 dagen in Schotland.  Ik heb mijn kinderen achterlaten bij mijn ouders voor 9 dagen!  Ik heb uitgelegd aan de kinderen dat ik over 9 dagen terugkom met pappa.  Ze vonden het best.  Vanochtend uitgezwaaid en naar het vliegveld  :plane:.  Het ging prima totdat ik in de vliegtuig een foto in de krant van een klein meisje zag die op mijn dochter leek, ik moest ineens huilen  :cry:.  Maar ja het is beter zo, inpakken met hun hier was niet mogelijk, er is geen oma en opa hier om op te passen. 

Dus nu heb ik 6 dagen met mijn man om alles (we doen de kleine spullen) in te pakken voordat de verhuizers komen op 13 mei, moet lukken.  We zitten in een huurwoning dus moeten alles terugzetten in oorspronkelijke staat (vloerbedekking alles eruit), we hadden gehoopt dat nieuwe bewoneers alles zouden willen overnemen maar tot nu toe geen nieuwe bewoners voor het huis. 

Nu gaat het echt gebeuren.  Ik ben weken zonder werk en dacht dat ik veel gedaan zou krijgen, naar nee, de langer dat je hebt de minder dat je doet! 

We hebben wel veel gedaan, visite gehad, afscheidsfeestjes  :drink:, even genoten van nederland zoals weekendje weg naar Amsterdam enz.  Ook 4de verjaardag (30 april)  :cake2: van onze dochtertje gevierd, zij en onze zoontje hebben ook veel afscheidsfeestjes gehad, bij de creche, gastouder en peuterspeelzaal.  Ze weten dat ze gaan verhuizen naar Australie maar wat dat precies betekent weten ze natuurlijk niet.  Maar het verbaasd me wel hoe rustig ze blijven ondanks alle drukte en gebeurtinessen de laatste weken. 

Ik ga nu aan de slag, het inpakken gaat beginnen!

Gaat helemaal lukken! Gewoon 'one thing at a time' he, ga
niet haasten, nog even en je bent onderweg met je man
en kids naar Australië.  :smile:

groetjes Miran

Lekker je gang gaan inderdaad! Goed dat de kinders geen problemen hebben met een paar dagen buitenland zonder ouders ;-).

Succes met het inpakken van alles! Voor je het weet is alles klaar en zitten jullie met z'n viertjes lekker in het vliegtuig opweg naar Scozzie!

Bedankt iedereen  :up: alle positieve berichten hebben geholpen, zelfs ik ben kalm gebleven de laatste dagen en (nog) niet eens ruzie  :fight: gehad met mijn man over het inpakken!

Mees zijn auto is zaterdag verkocht dus nu moeten we een paar dagen op de fiets  :bike:, de meeste dingen op Marktplaats zijn weg en alles is bijna ingepakt, alleen vandaag de keuken en studerkameer nog. 

We waren bang dat we nog te veel dingen hadden maar we hebben het uitgerekend, het moet lukken (tenzij we alle twee niet kunnen rekenen  :lol:), dus hopelijk hoeven we woensdag niet te veel achter te laten op de stoep! 

Het gaat ook goed met de kids bij Oma en Opa in Schotland, we spreken  :call: ze elke dag en ik merk nu al dat mijn dochter veel meer engels spreekt.  We kijken er uit om ze zaterdag weer te zien  :smile:.

Geef ze zaterdag maar een dikke knuffel  :smile: je zal ze wel
gemist hebben. Wel leuk dat ze dat Engels zo snel oppikken!

Succes!

groetjes Miran

@Miranda:  Bedankt!  Gaat super met Oma en Opa maar we zullen heel blij zijn om elkaar te zien!

[size=18pt]YES!!!!!!!!!!!!!!![/size]  :happysun:  De verhuizers zijn geweest en onze container is onderweg van Friesland naar Rotterdam.  Ik geloofde niet dat alles in zou passen (was voorbereid om een deel van mijn schoenenverzameling en kleding achter te laten) maar ja alles paste met ruimte over!  We waren zo blij dat het mooi weer  :sunny: is vandaag, de sfeer zat er goed in.

We hebben net op de gras (we hebben niks meer thuis) in de zon gezeten in een klein flesje champagne gedronken  :cheers:.  Nu moeten we weer aan de slag om alle vloerbedekking eruit te halen, schoon te maken enz, het is helaas niet gelukt om nieuwe huurders te vinden voor ons huis.  Maar ja het ergste is voorbij dus nog een dagje 'werken' dan kunnen we ontspannen in de trein richting Schiphol.

Wat een fijn gevoel dat nu alles geregeld is.
Ik wens jullie een goede vlucht en succes en veel plezier in Oz!

Groetjes Ingrid

Lekker he, als die container de straat uit rijdt. Dan is ineens de stress weg! Geniet van jullie laatste dagen in Europa!

Nu komt het toch dichtbij he! Over 2 weken komen jullie zo ongeveer aan hier! En al bijna 2 weken zonder spullen. Hoe vinden jullie dat? Ik voelde me bijna zielig worden na een maand leven uit de koffer en geen huis meer hebben. Liep echt met m'n ziel onder m'n arm.
Nog even en dan is het zover. Nog veel plezier en succes met de laatste dagen in Nederland en Schotland en succes met afscheid nemen!

Bedankt voor de lieve berichten allemaal.  We zijn nu een het bijkomen in Schotland bij mijn ouders en aan het genieten van de kids die we 9 dagen niet gezien hadden.  Ze waren heel blij om ons weer te zien.  Shea spreekt ineens bijna vloeiend engels (daarvoor zei ze altijd 'dat kan ik niet!') en vertaalt alles voor Oma en Opa en ook alles wat haar broertje zegt, dus dat komt helemaal goed in Australie.

@Annemiek, we zijn inderdaad zonder spullen maar dat voelt (nog) niet raar omdat we vaker bij mijn ouders zijn dus het voelt eigenlijk alsof we op vakantie zijn.  Ik denk dat het pas echt wordt als we in Brisbane landen  :smile:.  We hebben ook bericht gekregen dat onze
container 2 juli in Brisbane aankomt dus hopelijk hebben we snel een huurwoning gevonden zodat we niet te lang zonder onze spullen zijn.

We genieten van dagjes uit hier, op bezoek bij vrienden en familie om afscheid te nemen.  Ze zijn natuurlijk gewend om ons niet zo vaak te zien maar het zal veel minder worden.

Mees is bezig geweest met contacten maken om een baan te vinden (hij is scheepstimmerman) en heeft al een interview geregeld voor de eerste week dat we in Brisbane zijn.  Ik wacht met banen zoeken totdat de kinderen gesetteld zijn bij kinderopvang enz.

Voor jullie schiet het ook al aardig op.
Een beetje kamperen in eigen huis. Op 'vakantie' naar schotland. :wink:

De spulletjes zijn onderweg dus daar is ook geen omkijken meer naar. Eigenlijk is het de tijd volmaken tot het  :plane: gaat.

Veel plezier in ieder geval de laatste dagen in schotland.

Axel

Back