Annelies en Thijs naar Australië

Zoals FritsC zegt, de afstanden zijn in bepaalde gebieden gewoonweg te groot om fibre aan te leggen. De wireless en satelliet waren altijd al onderdeel van het plan en volgens mij is daar niets mis mee. Het FTTN (fiber to the node) van de liberalen was gewoonweg heel kortzichtig en enorm politiek gedreven. Ook de aankopen van de verrotte netwerken van Telstra en Optus zag half het land al van te voren als een rampscenario. Maar de nu voorgestelde FTTD (fibre to the driveway) lijkt mij niet zo'n heel slecht idee; je kan best wat meters overbruggen over koper zonder signaalverlies.

Ik ben zelf heel gelukkig met mijn FTTP (fibre to the premise); ik ben bevrijd van de Telstra shackles en heb geen ADSL verbinding over kms verrot koper meer die de naam ADSL niets eens zou mogen dragen. Heb nu een unlimited plan (Telsta biedt dat nog steeds niet) en geniet nu van streaming op de tv via Netflix en andere streaming apps. Ik heb ook unlimited calls national en mobile, wat erg handig is met de slechte mobiele dekking in mijn huis.

De NBN verbinding heeft wat voeten in de aarde gehad, maar dat ben ik inmiddels wel gewend van Australie.
 
Zo zie je maar weer, dat het ook een groot verschil is waar je woont. Wij hebben bijvoorbeeld geen keus.
Telstra is onze beste vijand hier. Dus ja net 3/4 weken zonder telefoon en internet gezeten....je went eraan hoor :D
ik ben nu wel weer bijgelezen geloof ik.
 
Voor als iemand dit topic later vindt en misschien dezelfde vragen heeft zet ik hier even de antwoorden neer:

- Is wat we hebben voldoende of misschien wel teveel
Je moet minimaal de checklist hebben die in de formulieren staan. Extra is niet verplicht. Als je dat niet meelevert en ze hebben twijfels, dan kunnen ze om meer vragen, maar het betekent geen automatische afkeur

- Is het erg dat er sommige kleine dingetjes in het Nederlands zijn
Nee, dat is niet erg, zolang uit het document maar ongeveer duidelijk wordt waar ze naar kijken. Dus als erop staat "Naam" hoef je dat niet te laten vertalen naar "Name"

- Mag Form 80 en Form 147 ingevuld zijn met de computer, of moet het met de hand
Mag op de computer, zorg wel dat je het met de hand tekent

- Hoe moet ik mijn trips naar alle landen binnen Europa opschrijven
To the best of your ability wat je je kunt herinneren

- Ik weet niet meer precies welke ID kaarten en dergelijke ik ooit heb gehad, hoe schrijf ik dat op
To the best of your ability wat je je kunt herinneren

- Moeten we het visum nog laten valideren, of kunnen we bij een akkoord gewoon gaan
Nee, dat is alleen bij permanente visa zo. Niet bij temporary.

- Hoeft Annelies vanwege haar NZ paspoort echt geen enkel visum aan te vragen
Nee, zolang ze maar een eligable Kiwi is

- Is de twee maanden verwerktijd die voor het visum staat nog steeds actueel
Daar doen ze geen uitspraken over. Het is de richttijd, het kan langer duren of korter. We just have to wait.

- Kunnen we de spullen echt niet online inleveren?
Nope, opsturen naar Berlijn

- Moet alles certified copies zijn?
Nee, alleen wat in de checklist staat. Bank statements en the works kunnen gewone kopieën zijn.


Dank voor deze antwoorden!! Spaart weer tijd :)
 
Die stempel maakt het een certified document? Ik heb er toevallig eentje op het zojuist opgehaalde 'afschrift uit de basisregistratie personen' staan waarop staat wie er ingeschreven staan op ons adres en hoe lang ik daar al ingeschreven staat. Annelies haalt hetzelfde document ook nog op zodat ook te zien is hoelang zij al ingeschreven staat.
Dit moeten we volgens mij dan nog laten vertalen, want dat document is nu in het Nederlands.

We laten dan nog even gecertificeerde kopieën bij de notaris maken van onze paspoorten en dan zijn volgens mij de belangrijkste documenten getackeld.

We slaan de 'statutory declaration' dan over, want die staat voor een temporary visa nergens. We maken wel een lijst met alle mensen en hun contactgegevens die onze relatie kunnen bevestigen.

Voor de zekerheid doen we er dan ook allebei maar een beschrijving bij van onze relatie.


... en dan zouden we redelijk rond moeten zijn. Voor de zekerheid bel ik dan nog even met het consulaat en loop ik even alles door zodat we geen dingen missen en of alles goed is ingevuld en dan een paar maanden duimen ;-)

Ik heb een kopie van mijn paspoort bij de gemeente gehaald met stempels erop, geldt dat ook als gecertificeerd?
Hetzelfde voor mijn geboortebewijs uit België.....
 
Ik heb een kopie van mijn paspoort bij de gemeente gehaald met stempels erop, geldt dat ook als gecertificeerd?
Hetzelfde voor mijn geboortebewijs uit België.....

Yes, zo hebben wij het ook gedaan. Geen notaris nodig gehad. Scheelde ook aanzienlijk in de kosten ;)
 
Hoe is het met de beestenboel @Thijsvr @blck_bnny ?

Krijg je bericht dat ze aangekomen zijn? En of ze voor 10 dagen opgaan of afgekeurd zijn en langer huisarrest hebben :confused:

Hey, ja we zijn al een tijdje wat stiller. We dachten alles een beetje te clusteren qua updates, er loopt een hoop, maar nog niet zoveel is al helemaal concreet.
De katten gaan gelukkig wel lekker. Wat betreft is het goed geregeld. Heel on-Australisch. We kregen van Animals2Fly updates van ontvangst, dat ze op het vliegtuig gezet waren en van het vertrek vanuit Hong Kong na de tussenstop. Ze waren m'n betaling kwijtgeraakt dus om 1 uur 's nachts moest ik nog even mailen, maar verder niets dan lof voor hun werk. Je krijgt ook een track&trace nummer, dus je kunt letterlijk op de kaart zien hoe lang het nog duurt voor ze landen.

Dan komen ze aan in Australië en dan krijg je van de Department of Agriculture een bericht dat ze opgehaald zijn, daarna een een bericht dat ze hun eerste checks gekregen hebben en daarna kregen we een bericht dat alle pre-checks goed waren en dat we een ophaalmoment konden inplannen. Dat wordt zondag 22 januari om 10:40. Nog 6 nachtjes slapen dus. We kregen wel onverwachts nog een rekening van $100 omdat de katten opgehaald moesten worden op het vliegveld, maar goed we zijn al lang blij dat het verder allemaal zo goed gaat, dus die $100 is dan niet anders.

Verder moet je er ook rekening mee houden dat de katten geregistreerd moeten worden bij de gemeente. In ons geval is dat iets van 40 dollar per kat. Vind ik wel een goede zaak, zorgt ervoor dat mensen wat beter nadenken voordat ze een beest aanschaffen. Cat health insurance is hier (gelukkig) ook een stuk gangbaarder.

We hebben bij de verhuurder een verzoek ingediend voor de katten, maar nog geen antwoord op. Onze buren die tegelijkertijd met ons hier zijn komen wonen hebben ook katten, dus ik hoop op het beste.


Dat is het katten nieuws, sowieso zullen we een fotootje plaatsen als er zijn! ;)
 
Bedankt voor de antwoorden beide!

Het is hier nu net na 05:00 AM, de dierenambulance komt zo de katten ophalen om ze naar Schiphol te brengen. Zal blij zijn als ze onderweg zijn, nu zit je er heel de tijd tegen aan te hikken...
 
Yes, zo hebben wij het ook gedaan. Geen notaris nodig gehad. Scheelde ook aanzienlijk in de kosten ;)

Oh gelukkig, ben echt blij met alle info!! We willen de aanvraag deze maand de deur uit hebben! Ook de tip van FritsC om alles te nummeren is top:up:
Hopelijk krijgen ook wij dit jaar groen licht om samen een leven op te bouwen in Sydney, fingers crossed!
 
Yes, wij hebben ook de tip van FritsC gevolgd met het nummeren. Dit kregen we als reactie: "Thank you for your well-documented application." ;)

Succes met jullie aanvraag!
 
Yes, wij hebben ook de tip van FritsC gevolgd met het nummeren. Dit kregen we als reactie: "Thank you for your well-documented application." ;)

Succes met jullie aanvraag!

Ah dan gaan we dat nummeren zeker doen:)
Dank je wel! We gaan ervoor:cool: Hoe lang heeft het uiteindelijk bij jullie geduurd?
 
Ah dan gaan we dat nummeren zeker doen:)
Dank je wel! We gaan ervoor:cool: Hoe lang heeft het uiteindelijk bij jullie geduurd?

Dit was onze timeline, gekopieerd uit een eerder bericht:

- Documenten aangetekend naar Berlijn verstuurd en aangekomen op: 21 april 2016
- Creditcard afgeschreven op: 23 april 2016
--- wachten en bellen met het service center in Londen ---
- Service center in Londen geeft aan dat het inmiddels erg lang duurt en biedt aan een urgentie mail te sturen naar Berlijn: 12 augustus
- Eerste berichte van de case officer met de vraag het "cerfitificate of good conduct" op te sturen en bewijs dat ik health care insurance heb zodra ik aankom: 17 augustus
- DIBP letter van de BUPA als bewijs dat ik health care insurance heb naar de case officer: 17 augustus
- Aanvraag verklaring omtrent gedrag/certificate of good conduct: 17 augustus
- Ontvangst VOG en mail naar CO: 23 augsustus
- Mail van CO met de VISA grant: 25 augustus

4 maanden dus en er stonden 2 maanden voor.
Ik moet bekennen dat ik het half jaar tussen ons bezoek aan Australië in maart 2016 en ons definitieve vertrek in oktober 2016 eigenlijk compleet vergeten ben. Het was toen vervelend om te moeten wachten, maar als je eenmaal hier bent voelt het als zo enorm lang geleden. Eigenlijk hetzelfde als de vliegreis. Het is niet ideaal om 30 uur in een vliegende buis te zitten, maar zodra je een nachtje geslapen hebt kun je je er amper nog iets van herinneren. Dus laat je niet uit het veld slaan als het allemaal wat langer duurt dan verwacht. Je kunt het zien als oefening, want als er iets is wat je in Australië veel doet, dan is het wachten ;)
 
Update time!
Onze katten zijn gearriveerd! Belangrijkste eerst: ze lijken totaal niet onder de indruk van de reis en de quarantaine ;)

Jullie weten al hoe het voortraject is geweest. Je krijgt wat mailtjes over checks en dergelijke en dan mag je een moment inplannen om ze op te halen. Hoor je daarna niks meer dan is alles goed en kun je ze ophalen.

De quarantaine zit voor ons op een half uurtje rijden, dus dat was ideaal. Het is een soort gevangenis. Het staat pretty much in the middle of nowhere, grote hekken met prikkeldraad, betonnen gebouwen, stalen toegangshekken. Waarschijnlijk om te zorgen dat als er een beest uitbreekt, ze nergens heen kunnen, maar uitnodigend is anders. Gelukkig zijn de mensen zelf heel vriendelijk.

VfBi9lS.jpg


Je moet een paar hekken door om binnen te komen en daar is een soort binnenplein waar iedereen wacht die z'n beestje op komt halen. Ze raden aan om wat eerder te komen, dus wij waren er zo'n 20 minuten eerder dan afgesproken, maar dat was geen probleem. Alle dieren staan binnen te wachten en met name de honden laten hun enthousiasme om hun eigenaren weer te zien goed merken. Veel geblaf en rondrennen. Leuk om te zien en gelukkig snappen de mensen die er werken dat ook.

96e3i9S.jpg

die twee licht grijze mandjes zijn die van ons, de grote honden kwamen op de kar binnen.

Het is niet de bedoeling dat je zelf zomaar naar binnenloopt (Annelies... ;) ), maar je moet je rijbewijs of een ander identificatie document geven en dan halen ze het papierwerk. Dus alle testen en alle documenten van het transport, en dan mag je ze inladen (of als je het niet kunt tillen doen ze dat voor je, service). Weer de twee hekken door en dan ben je vrij!

HY10YV9.jpg



Eenmaal thuis zijn ze helemaal in hun nopjes. Alles verkennen, de trap op en af. Ze eten en ze drinken goed, zien er goed uit en overall zijn ze echt in topstaat. Beter dan we hadden verwacht na wat voor ons gevoel best een avontuur is geweest. En ook niet onbelangrijk: ze zijn enorm aanhankelijk. Je kunt zien dat ze ons herkennen, dat hadden we zelf niet verwacht.

Anyways, dan weten jullie een beetje waar jullie beestjes nu zijn, of zijn geweest of nog naartoe gaan :)
 
Update time!
Onze katten zijn gearriveerd! Belangrijkste eerst: ze lijken totaal niet onder de indruk van de reis en de quarantaine ;)

Jullie weten al hoe het voortraject is geweest. Je krijgt wat mailtjes over checks en dergelijke en dan mag je een moment inplannen om ze op te halen. Hoor je daarna niks meer dan is alles goed en kun je ze ophalen.

De quarantaine zit voor ons op een half uurtje rijden, dus dat was ideaal. Het is een soort gevangenis. Het staat pretty much in the middle of nowhere, grote hekken met prikkeldraad, betonnen gebouwen, stalen toegangshekken. Waarschijnlijk om te zorgen dat als er een beest uitbreekt, ze nergens heen kunnen, maar uitnodigend is anders. Gelukkig zijn de mensen zelf heel vriendelijk.

VfBi9lS.jpg


Je moet een paar hekken door om binnen te komen en daar is een soort binnenplein waar iedereen wacht die z'n beestje op komt halen. Ze raden aan om wat eerder te komen, dus wij waren er zo'n 20 minuten eerder dan afgesproken, maar dat was geen probleem. Alle dieren staan binnen te wachten en met name de honden laten hun enthousiasme om hun eigenaren weer te zien goed merken. Veel geblaf en rondrennen. Leuk om te zien en gelukkig snappen de mensen die er werken dat ook.

96e3i9S.jpg

die twee licht grijze mandjes zijn die van ons, de grote honden kwamen op de kar binnen.

Het is niet de bedoeling dat je zelf zomaar naar binnenloopt (Annelies... ;) ), maar je moet je rijbewijs of een ander identificatie document geven en dan halen ze het papierwerk. Dus alle testen en alle documenten van het transport, en dan mag je ze inladen (of als je het niet kunt tillen doen ze dat voor je, service). Weer de twee hekken door en dan ben je vrij!

HY10YV9.jpg



Eenmaal thuis zijn ze helemaal in hun nopjes. Alles verkennen, de trap op en af. Ze eten en ze drinken goed, zien er goed uit en overall zijn ze echt in topstaat. Beter dan we hadden verwacht na wat voor ons gevoel best een avontuur is geweest. En ook niet onbelangrijk: ze zijn enorm aanhankelijk. Je kunt zien dat ze ons herkennen, dat hadden we zelf niet verwacht.

Anyways, dan weten jullie een beetje waar jullie beestjes nu zijn, of zijn geweest of nog naartoe gaan :)
Herenigd! Wat fijn dat alles goed is gegaan! Onze honden verloren ons in de eerste weken niet uit het oog, dus dat aanhankelijke is zeer herkenbaar. Geniet maar lekker van hun gezelschap.
 
Gefeli!

Dan gelijk maar (weer) een vraagje. Wij hebben een mail gehad dat ze aangekomen zijn en dat we als er wat is we binnen 48 uur iets horen, Het is al dagen stil dus gevalletje geen nieuws is goed nieuws?

Als ik inlog is de status van da kat nog steeds:
"...The status of this reservation is In PEQ initial compliance. The cat is undergoing initial quarantine checks which normally take up to two days to complete..."

Aangezien ze woensdagochtend aangekomen zijn en het is nu zondag avond... Gevalletje OZ communicatie of...
Ik wil wel weten of ze nu wel of niet OK zijn zodat we de vlucht naar Canberra kunnen regelen voor a.s zaterdag.
De katten migratie is nog wel het meest vage en frustrerende deel van de migratie hoor... Een godswonder dat die beesten uiteindelijk allemaal bij hun baasje eindigen...>:D
 
Ik zou er morgen even een belletje/mailtje aan wagen. Het kan Australische stroperigheid zijn, maar bij ons was het twee keer binnen 24 uur geregeld. Beter een keer teveel gecheckt dan te weinig, zeker in jullie geval in verband met de doorvlucht.
 
Back
Top