Annelies en Thijs naar Australië

Apostille, bevestigd dat de kopieen die de vertaler erbij doet kopieen zijn van de originele documenten. Wij hebben het toen laten doen omdat we redelijk wat documenten hadden die vertaald moesten worden en het dacht ik EUR 40-50 meer was voor het hele pakket. Ik geloof zelfs dat je zelf naar de rechtbank kan om dat te doen. Was dacht ik iets van EUR 20 goedkoper. Weet niet of het echt nodig is, FritsC gaf aan dat hij het niet gedaan had en hij heeft het visum gekregen. :)
 
Het is kleding>schoenen>tassen. Ach, ze werkt er hard voor. Bij mij is het elektronica>auto's>motoren, haha ;) Heel klassiek

Hier is het ook zoiets: Kleding, schoenen (laarzen(!) en tassen. Auto is lease, motor wordt weinig meer gebruikt, wel 4 mountainbikes staan :rolleyes:

En on-topic maar weer :)
 
Hier is het ook zoiets: Kleding, schoenen (laarzen(!) en tassen. Auto is lease, motor wordt weinig meer gebruikt, wel 4 mountainbikes staan :rolleyes:

En on-topic maar weer :)

Off-topic nog heel even: Motor trekken we in Australië weer uit het vet. Lekker woon-werk naar kantoor, doet de helft van de collega's in Melbourne zeiden ze tijdens m'n gesprek daar. Nu is het alleen twijfelen of het een KTM 690 SMC wordt of een 990 Superduke ;-)

En weer on-topic!
 
Haha!
Er is ook een motor-topic hoor!
Broembroem.... En weer verder.

Jullie gaan lekker vlot.
Je krijgt dan ook hele goede informatie toegeschoven.
Het verhaal hoe je elkaar hebt leren kennen mag ook wel hier op het forum hoor, hoewel dat off-topic is.:p
Het lijkt me gewoon een kwestie van de juiste documenten verzamelen. Dat nummeren en de readmefirst is overigen ook een goed idee. Let goed op waar ze om vragen. Niet opsturen waar ze niet om vragen lijkt me.
Succes, nog ff knallen voordat de regels veranderen!
En voor je het weet zit je op de brommert in melborn.
 
Zeker goede informatie! Heeft ons al een hoop geholpen.
We hebben de kopieën laten waarmerken door de gemeente Amsterdam. Goed te doen financieel.

We hebben nu dit:
- Gedetaileerde beschrijving van onze relatie. Onafhankelijk van elkaar geschreven in het Engels. Ik zit op 5 a4tjes, zij op 2.
- Gewaarmerkte kopie van onze paspoorten
- 10 (meer mag niet) foto's van ons samen, verspreid van over onze relatie
- Bankuitdraai volledige activiteit van onze gezamelijke rekening + alle activiteit tussen onze persoonlijke rekeningen + scans van papieren bankafschriften + scans van onze bankpassen
- Internationale geboorteakte van mij
- Afschriften basisregistratie personen (helaas in het Nederlands), waaruit blijkt dat we samenwonen en hoe lang en op welk adres
- E-Tickets + hotelreserveringen van onze reizen samen
- Officiële brieven gericht aan mij en Annelies, allebei op hetzelfde adres
- Verzekeringspolis reisverzekering 2 personen. Annelies staat daar niet op genoemd, maar er staat op dat hij voor twee personen is
- Family tree die begint bij onze ouders
- Lijst met mensen + contactgegevens die kunnen bevestigen dat we een relatie hebben

Verder sturen we mee:
- Ingevuld Form 80
- Ingevuld Form 147
- 2 recente pasfoto's van ons allebei

Dat is hem. Het gaat allemaal ietsje langzamer dan we hadden gehoopt, maar so be it. Liever iets langer en dat het goed is, dan dat we gezeur krijgen.
Vandaag nog even alles netjes in de juiste mapjes zetten en dan maandag bellen met het consulaat in Londen.

Daar gaan we de volgende vragen stellen:
- Is wat we hebben voldoende of misschien wel teveel
- Is het erg dat er sommige kleine dingetjes in het Nederlands zijn
- Mag Form 80 en Form 147 ingevuld zijn met de computer, of moet het met de hand
- Hoe moet ik mijn trips naar alle landen binnen Europa opschrijven
- Ik weet niet meer precies welke ID kaarten en dergelijke ik ooit heb gehad, hoe schrijf ik dat op
- Moeten we het visum nog laten valideren, of kunnen we bij een akkoord gewoon gaan
- Hoeft Annelies vanwege haar NZ paspoort echt geen enkel visum aan te vragen
- Is de twee maanden verwerktijd die voor het visum staat nog steeds actueel


Dat was het weer! Zijn jullie weer bij ;-)


Deze websites zijn wel trouwens wel handig. Dacht zet ze maar gewoon neer voor als iemand anders in de toekomst dit topic vindt:
http://www.border.gov.au/LegacyPagesandAboutUs/Documents/info-permanent-partner-visa.pdf
http://germany.embassy.gov.au/beln/DeFacto_en.html
http://uk.embassy.gov.au/lhlh/immi_faqs.html#j
https://www.border.gov.au/FormsAndDocuments/Documents/1127.pdf
 
Daar gaan we de volgende vragen stellen:
- Is wat we hebben voldoende of misschien wel teveel
- Is het erg dat er sommige kleine dingetjes in het Nederlands zijn
- Mag Form 80 en Form 147 ingevuld zijn met de computer, of moet het met de hand
- Hoe moet ik mijn trips naar alle landen binnen Europa opschrijven
- Ik weet niet meer precies welke ID kaarten en dergelijke ik ooit heb gehad, hoe schrijf ik dat op
- Moeten we het visum nog laten valideren, of kunnen we bij een akkoord gewoon gaan
- Hoeft Annelies vanwege haar NZ paspoort echt geen enkel visum aan te vragen
- Is de twee maanden verwerktijd die voor het visum staat nog steeds actueel

Onze ervaringen op basis van het Aussie visum:

Het lijkt mij voldoende. Ook was het bij ons geen probleem als er iets in Nederlands is. Schrijf er gewoon bij wat het voorsteld in het Engels.
Waar we een vliegticket hadden, hebben we alle gemeenschappelijke reizen opgeschreven. Maar voor onze autoreizen binnen Europa hebben we het samengevat met 'xx trips to various countries within Europe between dd-mm-jjjj and dd-mm-jjjj'.
Wij hebben zelf alle forms op de computer ingevuld.

Valideren is in jouw geval niet nodig. Als je eenmaal het visum hebt kan je er gelijk heen en kan er blijven. Zeker nu je al een aanbod van een baan hebt. Let wel dat je binnen een jaar na je VOG/medicals voet op Ozzie bodem moet zetten.

Even googlen en het antwoord op je vraag over Annelies is snel gevonden:
http://newzealand.embassy.gov.au/wltn/Visas_and_Immigration.html
Annelies heeft dus geen visum nodig.
 
Form 80 is een klote formulier! hahaha. Wij hoefden um uiteindelijk overigens niet aan te leveren, ook al hadden we deze half ingevuld.
 
Form 80 is een klote formulier! hahaha. Wij hoefden um uiteindelijk overigens niet aan te leveren, ook al hadden we deze half ingevuld.

Hij staat bij ons expliciet op de checklist, maar ik zal vandaag even overleggen en vragen of ze hem echt willen hebben.
Helaas kunnen wij ook het hele verhaal niet via immi.gov inleveren, maar moeten het heel ouderwets opsturen ;-)
 
Voor als iemand dit topic later vindt en misschien dezelfde vragen heeft zet ik hier even de antwoorden neer:

- Is wat we hebben voldoende of misschien wel teveel
Je moet minimaal de checklist hebben die in de formulieren staan. Extra is niet verplicht. Als je dat niet meelevert en ze hebben twijfels, dan kunnen ze om meer vragen, maar het betekent geen automatische afkeur

- Is het erg dat er sommige kleine dingetjes in het Nederlands zijn
Nee, dat is niet erg, zolang uit het document maar ongeveer duidelijk wordt waar ze naar kijken. Dus als erop staat "Naam" hoef je dat niet te laten vertalen naar "Name"

- Mag Form 80 en Form 147 ingevuld zijn met de computer, of moet het met de hand
Mag op de computer, zorg wel dat je het met de hand tekent

- Hoe moet ik mijn trips naar alle landen binnen Europa opschrijven
To the best of your ability wat je je kunt herinneren

- Ik weet niet meer precies welke ID kaarten en dergelijke ik ooit heb gehad, hoe schrijf ik dat op
To the best of your ability wat je je kunt herinneren

- Moeten we het visum nog laten valideren, of kunnen we bij een akkoord gewoon gaan
Nee, dat is alleen bij permanente visa zo. Niet bij temporary.

- Hoeft Annelies vanwege haar NZ paspoort echt geen enkel visum aan te vragen
Nee, zolang ze maar een eligable Kiwi is

- Is de twee maanden verwerktijd die voor het visum staat nog steeds actueel
Daar doen ze geen uitspraken over. Het is de richttijd, het kan langer duren of korter. We just have to wait.

- Kunnen we de spullen echt niet online inleveren?
Nope, opsturen naar Berlijn

- Moet alles certified copies zijn?
Nee, alleen wat in de checklist staat. Bank statements en the works kunnen gewone kopieën zijn.
 
Heel handig! goede aanlevering voor xpdite-forum!

Heel veel succes met de laatste info verzamelen en dan fingers crossed!!!!
 
IpRCv7Q.jpg


Jazeker, jullie zien het goed. Dat is onze map. Onze stapel formulieren, papieren, foto's. Onze hoop in een plastic hoesje.
Vandaag aangetekend op de bus gegaan naar Berlijn, want voor de 461 kun je geen gebruik maken van immi.gov. De geplande selfie bij de brievenbus was niet mogelijk omdat aangetekende post in een aparte zak gaat. Helaas.

@FritsC, zoals je kunt zien hebben we bijvoorbeeld een soort read-me document bijgevoegd en alles genummerd, zoals jij als tip gaf (details zijn verder geblurred for obvious reasons). Het geheel oogt meteen een heel stuk overzichtelijker en is ook makkelijk voor jezelf om als checklist te gebruiken. Absolute aanrader voor anderen die een heel pakket documenten hebben.

Nu fingers crossed de komende tijd, maar het voelt goed om het de deur uit te hebben. Er staat twee maanden voor, hopelijk is dat een realistische indicatie.


Namens ons allebei enorm bedankt voor al jullie hulp en goede tips!
 
ziet er top uit! daar zou onze agent erg blij mee zijn (die van ons gaan hopelijk deze week voor de 2e keer op de bus o_O)
 
Wat is dat wachten moeilijk zeg...
Ik moet me echt inhouden om niet elke dag te bellen naar Berlijn om te vragen hoe het ervoor staat.

Mijn auto is inmiddels ook verkocht. Ik werd na weken stilte ineens gebeld en weg was ie voor een goeie prijs. Dat was het grootste financiële dingetje wat we hier nog hadden. Er staat nu eigenlijk niks meer in de weg om niet gewoon te gaan. Dus we staan op en gaan naar bed met de opmerking dat we naar Australië willen gaan. We zijn huizen aan het bekijken (Brunswick East is de ambitie), Gumtree aan het uitpluizen voor motoren en auto's en checken meermalen per dag de email en de spamfolder voor nieuws. We zijn er klaar voor, en de wait is killing :p
 
En mag je dan Australie in op basis van een NZ partner visum, en dan ook aan de slag?

Yes, we mogen wonen en werken, maar ik zal geen benefits of medicare krijgen. Over twee jaar kan ik m'n visum hopelijk om laten zetten zodat dat wel kan.
 
Back
Top