Tips verhuisbedrijven

Allen,

Ben bezig met transport van A'dam naar Sydney (deur tot deur, incl custom duties excl insurance) 15m3 aan dozen (groupage in 20ft container)

Heb na aanleiding van dit forum 3 offertes laten maken:

1 Vander Eijnden E 3500
2 Transpack E 3400
3 Allways transport E 3345.

Na contact te hebben opgenomen met nummer 4 : UTS, blijkt dat deze zijn internationale verhuizingen via Transpack doet. Het lijkt dus verstandig om direct met Transpack contact op te nemen: 010-4285280

2e interesante punt is dat Vander Eijnden zijn internationale transporten via Allways transport doet. Logisch dus om niet via Vander Eijnden te werken maar direct met de freight forwarder Allways Transport : 078 - 6311877.

Veel succes allen.

PS: Verzekerings kosten kunnen a 1,4% -  1,8% van boedel behoorlijk oplopen
 
zit hier dan ook het inklaren in Sydney bij? Ik heb nl ook wat offertes opgevraagd die net onder of rond de 3000 euro uitkomen voor 10 kuub maar niemand zet die inklaring erbij. Weet iemand wat je hier ongeveer voor kwijt bent?
 
MBT inklaren kan ik medelen dat firma Transpack voor custom clearance, + transporteren en plaatsen van container voor huis in sydney (<20km van city center) totaal Euro 1120 berekent. 
 
Wij hebben ingeschat dat als wij alles meenemen een container van 60m3 nodig hebben ,en als ik zo lees heeft niemand deze gebruikt .Wat zou zo eentje kosten?

groetjes Manja :)
 
Er zijn 2 soorten: een 20ft container en een 40ft container.
De 20ft container heeft een inhoud van ca. 30 m3 en heeft de maten 600x230x230 cms;
de 40ft container heeft een inhoud van ca. 60 m3 en heeft de maten 1200x230x230 cms.
Deze maten kunnen per container iets verschillen.

Ik schat dat je verhuiskosten niet het dubbele van een 20 voets container zullen zijn, maar het komt vast in de buurt.

Bart
 
Wij hebben pas een offerte op laten maken bij Kuiper, Weesp en deze berekende voor een 32 m3  (20 ft) een bedrag van  6475 eurie en voor een 40 ft container 9322 eurie.

Jeetje wat een geld he waar hebben we het in vredesnaam over.

Bij ons ging het om 43 cub dus denk ik dat wij gewoon een cub of 11 gaan dumpen.

Dit is overigens wel van door to door. Alles wordt dan in- en uitgepakt, zelfs de kasten worden uit- en in elkaar gezet. Zij maken dan ook de inventarislijsten, stickeren etc etc. Dat is dan wel weer lekker.
Behalveals je hele boeltje in Aussie uit container moet voor algehele checkup, dan heb je pech, maar dat moet je overal extra betalen, maar voor de rest zit eigenlijk alles erbij.
Oh ja de verzekering is 2,25 van een door jezelf te bepalen waarde met een minimum van 80 euro premie met een eigen risico van 205 euro.
Zij hadden op mij wel een heel goede en betrouwbare indruk, maar ja wij gaan nog niet en hebben dus nog even de tijd om uit te zoeken

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Mariette
 
bedankt voor jullie antwoord, het is inderdaad wel veel geld maar voor dat geld kunnen we niet een hele nieuwe huisraad kopen , dus  dan maar even slikken we kunnen ook moeilijk van de kinderen verwachten spullen achter te laten. Maar ik geloof dat de grootste  hoeveelheid spullen  toch wel van mij en mijn man zijn. Je verzamelt zoveel in een paar jaar.
En wat is er nu mooier in een super nieuwe omgeving toch je vertrouwde spullen te hebben .

groetjes Manja :)
 
Ja, wij willen wel heel wat meenemen, maar veel dingen daar toch opnieuw aanschaffen.

Een beetje schone lei is toch wel wat over te zeggen.

Mariette
 
Als je op de kosten wil besparen kan je zelf ook een hoop spullen inpakken. Denk aan boeken (kan je ze meteen uitzoeken welke nog mee gaan en welke niet) Onbreekbare spullen zoals spelletjes, papier, tuperware, administratie enz. Zelf je kasten demonteren en weer in elkaar zetten. Wij zijn wel even bezig geweest, maar als je er op terug kijkt, doe je het zelf waarschijnlijk toch voorzichtiger dan de verhuizers. Bij ons zijn ze 2 halve dagen bezig geweest en daarbij hadden wij opgegeven dat we zelf ook meehielpen.

Onze verhuizers zijn mondial movers uit Ede kosten voor 22 m3 en zelf meehelpen, inpakken en demonteren, verzekering enz enz +/- € 6000,-  Deze 22 m3 is later uitgebreid met alle kadeau's die we nog kregen van vrienden en familie bij ons afscheidsfeestje.
We hadden een 20 ft container en die was net over de helft vol.
 
Zelf inpakken scheelde bij ons maar iets meer dan 200 euri, dus op die 6300 mogen ze van mij ook inpakken.

Mariette
 
Nog een tip voor het zelf transport klaar maken:
Bij Paardekoopr Packaging (ca 6 offices in Nederland) kun je voor goede prijzen bubble plastic, inpak karton etc kopen (rol van 100m x 1m breed bubble plastic ben je zo kwijt)

www.paardekoper.nl

Cheers
 
Dank iedereen voor de vele info!

Ik wil eigenlijk maar een paar dozen verhuizen, maar merk dat dat relatief duur is.
Ga later op mijn gemakkie al die quotes en adviezen van jullie doorlezen, en zal er bij mijn quote aanvraag ook op letten dat het door-to-door is en dat de inklaring (en uitklaring?) er ook inzitten.

Woon hier al 2.5 jaar en heb nog steeds mijn geliefde boeken en kunst niet...  :|
Zal er eens wat vaart achter zetten.

Thanks again!
Inacar
 
Hallo,

Wij hebben vorige x, van australia naar Nederland de maatschappij OSS movers gebruikt. Die waren erg goedkoop en goed! Ze doen ook verhuizingen naar Australia toe.

www.ossworldwide.com
 
Beste Wilco,

Ben jij er al uit wat het verschil nu was? Wij hebben namelijk ook een hele scherpe offerte van €4718 gekregen van Topmovers (spijkernisse) tegenover Kuiper - €5698, Topmovers (Breda) - €6415, Mondial - tussen €5900 en €6364 (afhankelijk van het geen we zelf zouden uitvoeren) en KHZ - €5900.

Ook bij ons dus een zeer groot gat tussen de goedkoopste en de op 1 na goedkoopste, hoewel er qua offerte weinig scheelt.

We zijn dus wel een beetje nieuwsgierig waarvoor jullie uiteindelijk zijn gegaan.

Hgr, Jeanine
 
[quote author=Inacar link=topic=3637.msg63539#msg63539 date=1150874357]

Ik wil eigenlijk maar een paar dozen verhuizen, maar merk dat dat relatief duur is.
Inacar
[/quote]

Denk voor een paar dozen ook eens aan Worldwide Baggage Service (wbs op het net).....zie draadje daarover.

Henriette
 
zo te zien is dit alleen shipping, de andere prijzen zijn van verhuisbedrijven, dus verpakken, laden, transporten, inklaren, weer transport en uitpakken, scheelt natuurlijk wel even.  :p maar toch, € 1500,- voor een 30 m3 container is niet duur.  :up:
 
Wij hebben een 20ft container met onze spullen laten verschepen door Allways transport. Perfecte service, altijd per ommegaande reactie op je vragen. Ook hier ter plekke is alles vlot verlopen, geen schade of. Alleen was onze matras niet geleverd, maar het kostte maar een belletje en de volgende dag stonden ze weer op de stoep met matras.

Het heeft ons 3350 gekost. Daarvoor hebben we het in Nederland zelf ingepakt en in de container geladen (de chauffeur heeft onwijs hard meegeholpen, dus die hebben we dan ook nog 20 euro gegeven) en hier is het in ons huis neergezet.

Dit vind ik dus een aanrader.
 
Ik heb van iemand deze gekregen: vannet.nl

Ik heb zelf net een offerte aangevraagd dus ik kan er verder nog niks over zeggen, maar de gene waar ik het van heb is hier zeer tevreden over.

Jolanda
 
Die zijn ook bij ons thuis geweest voor een offerte. Heel aardige man (als je wat wilt verkopen meot je natuurlijk ook wel aardig zijn  :roll:, echte vertegenwoordiger). Maar uiteindelijk was een ander bedrijf goedkoper en die waren ook prima (weet niet eens meer hoe ze heten). Een vriendin van mij is al van NL naar Frankrijk naar La reunion (klein eiland naast Madagascar). Allemaal zonder problemen :).
 
In heb nu ook een offerte van Online shipping http://www.onlineshipping.nu/, die met een prijs komen van 1500 euro plus 295 voor het transport van de vrachtwagen hier. Dat is voor een complete 20 voets container van 30 kuub (jazeker!)

Heeft iemand al ervaring met ze? Komen er gigantisch veel kosten bij aan de andere kant?
Ik had ook niet iemand van van der Eijnden aan de lijn, die me vertelde dat het altijd veel duurder werd als je alles zelf deed.... Hij wilde ook per sé een adres hebben aan de andere kant, en dat heb ik dus nog niet. Ik wil best zelf mijn spulletjes daar gaan halen met een lokaal bestelbusje..

Vond 'm maar een draaikont, haalde er van alles bij. Wilde al mijn ingepakte spulletjes weer opnieuw gaan inpakken.
Had het nog over behandelen van hout, maar als je op de site kijkt van de douane is er geen goedgekeurde behandelaar in Nederland...

Bart
 
Back
Top