Tips verhuisbedrijven

Ik kan alleen maar zeggen dat ik voor het verschepen van mijn 10 dozen als groupage Online Shipping echt fantastisch vind. Geen gedoe, veel zelf doen, maar is gemakkelijk en heel correct in het beantwoorden van vragen. Je moet een adres opgeven maar er is vast wel iemand/iets wat je daarvoor kunt gebruiken....

De kosten schijnen mee te vallen bij ophalen, omdat je het dus allemaal zelf inklaart. Volgens mij alleen inklaringskosten en douane kosten (of is dat hetzelfde)? Over een 2 weken kan ik meer zeggen.....

Kortom, als je een beetje slim bent (en dat ben jij natuurlijk), dan lukt dat zelf doen echt wel. Volgens mij wordt het bij mij iets van 120 dollar bij afhalen of zo.....

Maar ik heb het dan natuurlijk over groupage, niet over een container....
Maar wou effe zeggen dat de service etc. prima is!

Henriette
 
Ik wacht af in spanning Henriette, kan nog wel 2 weken wachten voor ik de keuze maak.
Kun je me de afloop laten weten?

Groetjes, Bart
 
Ik heb bericht gekregen dat de boot 13 nov aankomt en Sydney en mijn spullen 18 nov in Brisbane.
Onderaan het document staat alleen een bedrag van 350 dollar. Ik hoop niet dat dat is wat IK nog moet betalen bij ophalen???????? Weet iemand dit? Want dit is veel meer dan de voorbeeld bedragen (want volgens mij op ongeveer 150 dollar zou uitkomen??). Het is immers prepaid in Nederland dus ik moet alleen voor de inklaring betalen toch?

Henriette
 
13 november? en 18 november? Leef je nog een maand te vroeg en bedoel je december of komen jouw spullen echt pas volgend jaar november aan in Australie?
 
Hey!,

Heb ook via online shipping verscheept. De boot zou 30 November aankomen in Fremantle maar heb nog steeds niks gehoord... Heel maf. Volgens Online shipping weten hun van niks en moet ik contact zoeken met het bedrijf op mijn Bill of Loading maar dat bedrijf krijg ik niet pakken via email of bellen.... Echt zooooo irritant haha

Groetjes Ivet
 
Ivette,

Op de site van de haven van Fremantle (http://www.fremantleports.com.au/Shipping/Movements/PastVisits.asp) kom ik de volgende tekst tegen, ik denk dat het over jullie boot gaat. Hij is netjes op tijd (oke, 1 dag te laat) aangekomen dus ik vermoed dat jullie spul ergens op de kade staat.

Arrival Date          Vessel Name    Type of Vessel                        Origin Berth        Departed                Destination  Agent
01/12/2006 13:55  Msc Fremantle  Cellular Container-No Gantry  Jakarta No.7 NQ  02/12/2006 13:10  Melbourne    Mediterranean Shipping Company

Op de site van de agent kun je met je containernummer / bill of loading kijken hoe het ervoor staat: http://www.msc.com.au/tracking/tracking_login.html.

Laat even weten je op deze manier de boel kunt tracken!

succes!
 
Henriette,
De douane kosten moet je ter plekke betalen. Misschien staat het transport van de haven naar je huis nog open?
 
Hey,

Nou op die site kan ik niks vinden. Op mijn b/l stond als agent: Hindle-buralli pty. ltd. Die gebeld en ook hun kunnen niks in het systeem vinden, dus word hopelijk terug gebeld morgen... humz...

Ik kan dat bedrijf alleen ook nergens op de Fremantle port site vinden. Op mijn B/L staan 2 bedrijven, Sercon (online shipping) en die Hindle Buralli... echt heel raar!

Iniedergeval bedankt!!!

Groetjes Ivette
 
Inderdaad december in niet november, koe dat ik ben!
En vandaag nog weer contact gehad met agent. Zij bellen en emailen mij zelf regelmatig en alles is super verlopen tot nu toe. Ik moest zelf even aangeven of ik de  inklaring zelf wilde doen of dat  ik een broker had ingeschakeld. Zelf dus, Ik houd van DYO.
Die kosten: is dus inderdaad 305 dollar aan allerlei fees (vraag me niet precies wat want ze kunnen me vanalles wijs maken) maar geen inklaringskosten, want ik doe het dus zelf. Er zitten customs kosten bij, sea charges, haven charges, handling kosten etc. Nou het versturen in Nederland was dus 95 euro en hier kost het dus 305 dollar om het op te mogen halen! Dus meer dan het hele verschepen zelf. Bizar eigenlijk,maar schijnt vaak zo te gaan.
Overigens zou ik niet blij zijn met mijn spullen op de kade! Je hebt maar 3 dagen vrije opslag, daarna ga je ervoor betalen!

Al met al, dik tevreden met de service en afhandeling,  maar wel een tegenvaller qua kosten hier in Australie.

Henriette
 
hi,

Iemand toevallig ervaring met KHZ verhuizingen uit Alphen a/d Rijn?
Kreeg net namelijk een offerte met zeer scherpe prijs binnen, 25kub voor 5000 euro.....

alvast bedankt, groet karin
 
[quote author=karinfreekenkids link=topic=3637.msg77296#msg77296 date=1166533452]
hi,

Iemand toevallig ervaring met KHZ verhuizingen uit Alphen a/d Rijn?
Kreeg net namelijk een offerte met zeer scherpe prijs binnen, 25kub voor 5000 euro.....

alvast bedankt, groet karin
[/quote]

Ik ken ze niet Karin, maar vind de aanbieding niet zo scherp. Je kan voor dezelfde prijs ook bij v/d Eijnden terecht, en vast nog op meer adressen.
Als je zelf bereid bent de handen uit de mouwen te steken, kan het voor de helft van de prijs.

Kijk maar op online shipping http://www.onlineshipping.nu/

Je moet rekening houden dat er bij de douane in Oz ook nog wat bij komt.

Bart
 
de offerte van vd eijnden zit er dik 200 euro boven voor dezelfde voorwaarden, maargoed........heb nog wat offertes te gaan.......we wachten af

karin
 
[quote author=karinfreekenkids link=topic=3637.msg77315#msg77315 date=1166559220]
de offerte van vd eijnden zit er dik 200 euro boven voor dezelfde voorwaarden, maargoed........heb nog wat offertes te gaan.......we wachten af

karin
[/quote]

Wat is nou 200 euro op 5000 euro in totaal???

Vooral als je ergens anders voor 2500 euro terecht kunt...
 
Toch nog een kink in de kabel op het laatst (maar absoluut buiten de controle van Online Shipping...). Ik had over en weer contact gehad van de agent in Australie en ik moest de 305 dollar etc betalen want de boel was binnen. Het zou per vrachtwagen van sydney naar brisbane gaan, 13 dec in sydney al aangekomen. Ik heb mijn delivery order opgehaald in Brisbane (bij weer de agent van de agent) en ben naar de stad getogen om bij Customs de boel in te klaren. Dit ging supergemakkelijk! Quarantine wilde niet eens vragen aan me stellen, hebben de boel zo geaccepteerd, waarschijnlijk met dank aan een goede paklijst en ingevulde Unaccompanied Personal Effects statement. Ik dus hulp geregeld en op naar het depot om mijn 10 kerstcadeaus te halen. Was er nog niks aangekomen uit sydney!! Na over en weer contact blijkt dat de spullen nog steeds en Sydney zijn en hier zeker niet meer voor de kerstdagen aankomen, missschien zelfs wel niet voor oud en nieuw. Nou , was wel een tegenvaller en ik begrijp ook nog steeds niet waar ik die 305 dollar voor moest betalen. Voor een hoop lucht! Want wie doet er eigenlijk wat????????? Heb wel heel boos bedongen dat ze de boel maar thuis komen brengen want ik neem niet nog een dag vrij! Ik geloof wel dat ze dat nu doen. Dus: ik heb wel inklaringsformulier, maar geen goederen!! En dus geen kerstpakketten  :cry:

Houd dus wel rekening met nog behoorlijk wat kosten in Australie bij zelf doen, iets meer dan Online Shipping op de website heeft staan (althans bij groupage).

Henriette
 
[quote author=henriette link=topic=3637.msg77492#msg77492 date=1166919564]
Houd dus wel rekening met nog behoorlijk wat kosten in Australie bij zelf doen, iets meer dan Online Shipping op de website heeft staan (althans bij groupage).
[/quote]

Had ik al gedaan Henriette, Online shipping rekent 1500, ik hoop onder de 3000 uit te komen. Dat scheelt dan nog een hoop met de 5000 die verhuisbedrijven voorrekenen.

Ik laat trouwens mijn spulletjes gewoon naar de haven van Adelaide sturen, en haal ze daar zelf op. Zal wel een hoop sjouwwerk zijn, maar dan huur ik gewoon een paar backpackers in uit een hostel om de hoek :grin:

Succes met het verkrijgen van je spulletjes.

Bart
 
Ik heb mn dozen! Staan hier keurig op de verandah. Ik heb nog een paar keer boos geemaild (op zijn Hollands zeg maar) en jawel, dat werpt vruchten af!! Iemand is in een truck gestapt en heeft de dozen in Brisbane bij het depot afgeleverd (DIY ophaal weet je nog.....)

Prompt een dag na de laatste boze dreigbrief kreeg ik bericht dat de spullen in Brisbane waren en dat ze "aan het uitzoeken waren" hoe ze ze zo snel mogelijk bij mij thuis zouden krijgen.

Ik was vrij en had de auto nog leeg ivm de vorige poging en besloot dus om ze zelf maar meteen te gaan halen. Binnen een half uur was ik terug met dozen (lekker dichtbij woon ik) en heb ik ze naar boven gesjouwd. Ze zijn nog dicht, behalve mijn precious ingelijste foto's. Alles lijkt prima!
Ik werd ook nog gebeld door Online Shipping (ik had daar een kopie van de boze brief naar toe gestuurd) en die gaan nog eea uitzoeken. Vond ik allemaal heel erg netjes en correct! Heerlijk toch effe...die hollandse efficientie! hhhhmmmmm was effe genieten. Hij gaat ook even uitzoeken of de site niet iets aangepast moet worden ivm de aanzienlijk hogere kosten dan verwacht (en of ze dat allemaal wel juist doorgerekend hebben aan mij).

Nou, ikke dus blij, agent blij dat ze van mij af zijn en het zwaard van Damocles boven hen verwijderd is, Online Shipping blij dat ik niet boos op ze ben. Eind goed, al goed.....
En nog extra work out ook met dat gesjouw. Goede aanvulling op mijn zojuist afgesloten gym abonnement en eerste personal trainer sessie (met als resultaat dat ik al twee dagen nauwelijks kan lopen.... :lol:)

Henriette
 
Mooi,

Ga ik met een gerust hart met Online shipping in zee. 29 Januari komt de truck met container!

DIY loont!!

Bart
 
Even hierop reageren denk ik.
Ik heb mijn verhuizing laten doen door Allied Varekamp. Inderdaad, zij zijn behoorlijk aan de prijs maar daar krijg je wel iets voor terug.

Mijn bevindingen zijn als volgt. In de eerste plaats kreeg ik omdat ik via het migration bureau mijn visumafhandeling had laten lopen 100 euro korting. Dat is weer mooi meegenomen denk ik zo. Ik heb afspraken gemaakt, ze zouden het op een dag, vroeg in de ochtend komen ophalen. Ze stonden die dag inderdaad prima op tijd op de stoep. Toen werd alles keurig netjes op een professionele manier ingepakt, maakten zij een paklijst en moest ik nog even een handtekening zetten. Zo gezegd zo gedaan.
Tussen mijn spullen zaten o.a. een aantal ingelijste foto's en andere zeer breekbare spullen. Toen ik aankwam in Australie belde Allied Pickfords na enkele dagen de jeugdherberg waar ik toen overnachte op of zij even door wilde geven dat ze mijn details hadden, of ik even iets wilde ondertekenen enz..
Zo gezegd, zo gedaan. Na een tijdje kreeg ik bericht dat alles was aangekomen. Echter na 4 weken na binnenkomst kwam de douane met een bericht dat ik op zo'n formulier had ingevuld dat ik spullen had gekocht in de laatste 12 maanden en dat ik erop hade geschreven "see attached sheet". Ze wilden even weten wat dat was. Ja, hoe kan dat er nu afgaan als ik het eraanvast had geniet. Maar goed, zo gezegd zo gedaan. Enkele dagen later kwam Allied Pickfords alles brengen.

En inderdaad, geen enkel krasje, probleempje, niks. Sommige dozen waren tijdens het transport helaas beschadigd. Aan het materiaal zelf echter, niks aan de hand.
Toegegeven, het kostte een paar centen maar er zat geen schrammetje op. Dan krijg je toch ook maar weer waar voor je geld denk ik zo. En ik hoefde er buiten dat probleempje met de aangeniette kassabon die verdwenen bleek te zijn weinig te doen.
 
Hi Hawk,

Mag ik vragen wat je kwijt was en hoeveel cub je had?
Wij gaan ook voor de door to door verhuizing.
Wel wat duurder maar geen gezeur.

Groetjes, Mariette
 
Precies weet ik het niet meer maar het was net onder 3000 euro voor 5m3. Mijn bank en bed namen uiteraard de meeste ruimte in beslag. Ik heb geen grote kasten meegenomen en dergelijke. Gelukkig zijn die hier ook al in mijn huis.

Succes.
 
Back
Top