Ton & Ineke

Super auto!! Lin ook even interessant doen... :-D  Rijden jullie nu diesel of Benzine?

Groetjes Lin (Wil ook zo'n bak!)
 
Nou Ton,

Je ziet het.... pas maar op wanneer jullie aan het rond toeren zijn en bij een van ons op bezoek komen dat we er niet met je auto vandoor gaan....  :rotflmao:

Maar goed om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben gehad  :up:

'K hoop inderdaad dat de benzine kosten een beetje zullen dalen de komende 4 maanden zodat er nog wat van ons budget overblijft zodra we een auto hebben gekocht in Oz.

Gr.Koen
 
Hi Rene

Dat mag je wel zegen hoor, een arm en een been.
Het heeft een dubbele tank. Als we tanken gaat er 145 liter in.
Hele spaarpot leeg.  :cry:  :wink:

Hi Lin

De Tank rijd op diesel.
De reden is als er ooit iets mee is kan Ton het zelf maken, als we onderweg zijn.

Gr Ineke
 
Goeie keus Ien! (Lin die er veel verstand van heeft :roll: :-D NIET!!)
Maar ik weet wel dat je beter zo'n bak op diesel kan rijden!!

Snel weer even bellen!!

Groetjes Lin
 
He Ien,

Leuke bijnaam voor de auto "de Tank", hij zal ook wel zo zwaar zijn als een echte tack, vooral wanneer hij de caravan meesleept...  :up:

Gr.Koen
 
Hi Ineke,

Mijn kin lag op mijn borst toen ik las dat "de Tank" 147(!) ltr aan diesel heeft!! Dat zal "de Tank" wel heel wat zwaarder maken! Maar ja, diesel rijden is zuinig, maar hoe zit het met de diesel prijs daar?? Een beetje te vergelijken met NL?

Ik zit nog steeds vol bewondering aan die tank inhoud te denken!!

Hey, kids, have fun!!

Rene
 
[quote author=Robby link=topic=3331.msg43127#msg43127 date=1137097206]
:? 147 liter!!!!!!!!!!!!!!!! Holy sh*t

Ik schrik me een er*ctie.

Grt
Rob


[/quote]
Nou wil Regina zeker ook zo'n auto  :lol1: :rotflmao: :redcard: :eek:ops!:
 
Ik zat op een reactie van je te wachten voor ik naar bed ga.

Nou geloof me Regina heeft een vrachtwagen :rotflmao:
 
Rene,

De diesel prijs ligt volgens mij zo´n 10% boven de benzine prijs (regular danwel).

Alhoewel deze link specifiek voor WA is, is hij toch wel interessant.. http://www.fuelwatch.wa.gov.au/

En over zulke auto´s gesproken, onze voorkeur op het moment gaat uit naar een iets ´stadsere´ versie van een 4WD, de Ford Territory...

M.vr.gr.

Perthpete
 
Hoi Ton & Ineke,

En, hoe bevalt het? Helemaal naar jullie zin? In ieder geval leuk boodschappenautootje hoor! Kan je tenminste voor de hele maand ineens halen!!  :-D :-D

Hgr, Jeanine

(ps: Ineke ik ben helemaal verslaafd aan McLeod's Daughters hoor sinds je het zei tijdens de BBQ avond in Tilburg. Sinds kort zijn ze hier weer helemaal van voor af aan begonnen dus kan ik alles inhalen wat ik nog niet heb gezien  :up: :up:)
 
[quote author=Rene-L link=topic=3331.msg43115#msg43115 date=1137087117]Mijn kin lag op mijn borst toen ik las dat "de Tank" 147(!) ltr aan diesel heeft!! (...) Ik zit nog steeds vol bewondering aan die tank inhoud te denken!![/quote]

Dan zul je van deze ook wel impressed zijn:
20051212_100_1439_400x300.jpg


Landcruiser met Desert style modifications, flink verhoogd, en naast tanks voor warm-, koud- en drinkwater en motorolie zit er een 400l brandstoftank in! (en wij maar modderen met onze jerrycannetjes) Let ook op de custom aanhanger...
 
DAT is nou eens een mooie desert tourer!! Kan je overal mee naar toe, zelfs de supermarkt!

Rene
 
Hoi Ton & Ineke,

Even naar aanleiding wat Ton in het virtueel cafe zei onder het genot van een dubbele whisky...... Ton heb je de moed al kunnen opbrengen om weer wat te schrijven....???

We zijn niet nieuwschierig ofzo...... :evil: :up: :-D

Wachten volspanning op je volgende epistel.... :-D :loldevil:


Gr.Koen
 
Ik vind jullie auto zoooooooooooooo mooi, en ben jaloers op de 147 liter tank! De 1:9 vind ik ook prima, doet de mijne ook en volgens mij is dat heel netjes (ik heb overigens wel een andere auto: Nissan patrol, 1984 (!), 3.3 Turbo Diesel, maar best vergelijkbaar. Maar: ik heb maar een 60 liter tank en moet dus vaak tanken!!! Overigens wel overal gekomen (inclusief heeeeeeeel afgelegen) met de juiste planning en een extra jerrycan.

@landmiles: tja, wat kan ik zeggen..........this must be heaven.....! (heb je de auto nog? Wat doe je ermee? Neem je hem mee? Rijd je hem over als je gaat? Gaat die in de verkoop?

Henriette
 
Nee Henriette, niet nog, nooit gehad. Het waren twee Duitsers die we onderweg naar Dakar tegenkwamen, op het moment dat de situatie er voor ons vrij uitzichtloos uitzag. Dankzij dit monster hebben we het als groep uiteindelijk toch gered tot de hoofdstad van Mauretanie (waar we reparaties konden uitvoeren) en uiteindelijk tot de finish.

Wat doe je er mee? Leuk om over te filosoferen. Om te beginnen nog een keertje naar IJsland, en dan vet door de binnenlanden en het noordwestelijke gebied. Dan nog een keertje naar China, maar dan overland. En wat let je dan nog om het zooitje daar te kratten en op de boot naar Australie te zetten?!?
 
[quote author=henriette link=topic=3331.msg52079#msg52079 date=1142515065]
(...) Maar: ik heb maar een 60 liter tank en moet dus vaak tanken!!! Overigens wel overal gekomen (inclusief heeeeeeeel afgelegen) met de juiste planning en een extra jerrycan.[/quote]

Misschien nog een ideetje:

Deze Lada Niva heeft twee brandstoftanks op elkaar gestapeld, let maar op de twee tankdoppen boven elkaar. Ze hadden nog een sloop-Niva, waar ze de tank uit hadden gehaald en in deze gezet. Gaatje boren voor de vulopening, twee kraantjes voor de tankkeuze en klaar is kees! 2x55 is 110 liter.
 
Ik moest even doorgeven van Ton en Ineke dat ze nu in the middle of nowhere zitten en praktisch geen toegang tot internet hebben. Vandaag heeft hij de eerste verhalen en foto's van hun avontuur ge-upload op hun site www.tonenineke.com .
 
Hoi Ton en Ineke

Leuk om te horen en zien dat het goed met jullie gaat, geniet van jullie rondreis en we zien elkaar snel :up:

Groetjes Sander :up:
 
Back
Top