Tot over een paar jaar?!

Senseo

New Member
Mijn tante, zus van mijn vader, riep het meteen toen ik als 'surprise' bij haar voor de deur stond afgelopen 30 December.. You always said you were going to come someday...and STAY..so will you stay, please?
En als het had gekunt had ik dat ook absoluut willen doen, ik ben absoluut verkocht! Wat is Victoria mooi zeg!
Ik en mijn 4,5 jarige dochter zijn pas net terug en missen het nu al, uiteraard ook mijn familie (2 zussen van mijn vader met hun gezin en mijn oma die 80 werd 31-12) 3 weken zijn we kriskras door Victoria gereden in een Wicked camper, af en toe bij familie een nachtje en dan weer on the road. Wat hebben we een geweldige tijd gehad!
Mijn familie (30 jaar geleden ge-emigreerd) woont in Narre Warren, Officer en Mount Dandenong. Vlakbij FamVark heb ik begrepen, wiens blog ik van voor tot achter heb gelezen, alleen al om de mooie foto's en de leuke schrijfstijl!
Als het kon ging ik vandaag nog terug, helaas gaat dat niet lukken ;)
Ik heb vorig jaar een huis gekocht wat ik nu nog aan het opknappen ben, met de kredietcrisis lijkt me je huis te koop zetten (helemaal in Limburg waar in woon) niet de beste optie. Bovendien ben ik alleenstaande mama met een dochter van 4,5 en werk fulltime.
Niet de allermakkelijkste uitgangspositie om te emigreren, maar moet te realiseren zijn binnen nu en 5 jaar... toch?
Geeft dan meteen de kans om flink te sparen, cv opnieuw op te stellen, diploma;s te vertalen etc..

Uiteraard zijn tips and tricks altijd welkom!!

Groetjes,

José
 
Hallo Jose,

Tips heb ik niet direct omdat het over een lange termijn gaat, maar ik vind het wel ontzetend leuk om te horen dat je hier zo'n fijne tijd hebt gehad. Ik woon sinds 6 maanden in Melbourne en wat is het fijn om bijvoorbeeld in je weekend gewoon even de bergen in te gaan of naar het strand. Dat was in NL wel anders, zeker het weer was niet altijd bijzonder en je zat lang in de auto om ergens te komen. Niet dat het ver was, maar vanwege de drukte en stoplichten.
Maar als je eenmaal aan het werk bent (ik werk ook fulltime) dan krijg je ook weer een 'gewoon' dagelijks leven. Het weer is wel zo veel beter en je kunt je vrije tijd leuker besteden.

Ik heb ook wat last van de crediet crisis (ik denk dat het daardoor komt tenminste) want mijn appartement staat leeg sinds ik eind juli ben vertrokken en heb jammer genoeg nog steeds geen huurder gevonden. Ik blijf optimistisch en hoop dat het allemaal goed zal komen binnen niet al te lange termijn.

Heeft je dochtertje het ook goed naar haar zin gehad?

Groetjes, Vanja
 
[quote author=Shuter Street link=topic=9702.msg131445#msg131445 date=1233737780]
Staat je appartement niet toevallig in Den Haag? Dan weet ik wel iemand namelijk  :wink:
[/quote]

[quote author=Senseo link=topic=9702.msg131423#msg131423 date=1233703198]
(helemaal in Limburg waar in woon)
[/quote]

:shock:

Maaruh, bekend verhaal. Ik heb wel wat tips. Ik ben van plan om over 3 jaar te gaan en ben er eind 2007 mee begonnen om van alles op papier te zetten. Ik heb daar voor mezelf een echt vier jaren plan van gemaakt, inclusief planning, waar ik het eerste punt al van vervuld heb. Ik zou zeggen: plan het goed, geniet ervan nu je nog in NL bent en bedenk goed dat je hier een stuk rust hebt doordat je pas over +/- 3 jaar hoeft te beginnen met aanvragen :)
 
Dag José,

Welkom op het forum. Weer een limburger erbij. Da's mooi. Waar komt je vandaan? Wij komen uit Guttecoven.

Veel succes met je plannen. Je hebt nog even de tijd maar het is wel goed om nu al te bekijken wat je kansen zijn. Wil je op eigen kracht gaan of kan je je alten sponsoren door je familie?

Cheers,
The Munnichs Family
 
Goed plan :up:
En volgens mij zijn Senseo's altijd wel welkom in OZ, want koffie zetten kunnen ze niet :p

Maar vertel eens iets meer; beroep, leeftijd?
Dat zijn toch wel heel belangrijke dingen, als je voorgoed naar OZ wilt vertrekken.

Bart
 
[quote author=Zwerver link=topic=9702.msg131448#msg131448 date=1233740582]
[quote author=Shuter Street link=topic=9702.msg131445#msg131445 date=1233737780]
Staat je appartement niet toevallig in Den Haag? Dan weet ik wel iemand namelijk  :wink:
[/quote]

[quote author=Senseo link=topic=9702.msg131423#msg131423 date=1233703198]
(helemaal in Limburg waar in woon)
[/quote]

:shock:

[/quote]

Vanja verteld over een appartement en daar staat niet waar ze woont. Senseo zit in Limburg ja. Ben nog net niet zo blonT  :wink: :grin:
 
Hoi allemaal!

Ik ben 34 jaar, van beroep manager op een uitzendburo in Sittard. Maar ik woon zelf in Brunssum.
Ik ga proberen op eigen kracht naar Australie te komen maar gaat dat niet dan is sponsoren een optie denk ik met zoveel familie daar!
 
Hoi Senseo,

Welkom hier en goed idee om naar Australie te vertrekken, of er iig plannen voor te maken.
Ik zou me inderdaad ook vast gaan orienteren over de mogelijkheden. Dan kan je bepaalde stappen die je nog kunt ondernemen om je kansen te vergroten. Zo verlies je punten wanneer je 35 bent die je misschien erg hard nodig hebt. Orienteren kan nooit kwaad.

Succes met alles!
Dijnnas
 
Zou ik in aanmerking komen voor een family visum?
Aangezien mijn oma, 2 zussen van mijn vader en hun family er wonen en eventueel kunnen sponsoren, mocht het met een werk visum niet lukken?
Hebben jullie ervaringen met vacature sites in Australie? Zo ja waarmee hebben jullie goede ervaringen?

Groetjes José
 
Ik heb even geen tips vor je, maar wel een bedankje!!

Fijn dat mijn blog leuk vind; ik vraag me wel eens af wie het leest, en dan is dit erg leuk om te horen.

en natuurlijk; veel succes met je visum. Een idee is natuurlijk het aanvragen voor je 35e, valideren, en pas echt gaan als je gespaard hebt etc. (maar houd ook rekening met de leeftijd van je dochter.)
 
Hoi Mamavark!

Gelukkig zijn de branden jullie bespaard gebleven! Jullie hebben een superleuk blog hoor, je hebt leuke humor en een makkelijk leesbare schrijfstijl, ik lees hem graag!

Ik ben waarschijnlijk wel een paar keer langs jullie huis gereden op weg naar mijn tante, grappig!

Momenteel ben ik een beetje als een ongeleid projectiel bezig heb ik het idee, ik wil mijn cv laten vertalen (moet dat beedigd?), mijn IELTS test halen, maar moet dat vóór je je visum aanvraagd?
Ik wil eigenlijk wel gaan aanvragen voor ik 35 word in September, scheelt me toch weer 5 punten, en het liefst zonder hulp van mijn familie.
Nu zou ik best als office manager of enrolled nurse ofzo aan de slag kunnen/willen, maar ja, solliciteren is nu niet echt een optie nog :D

Eerst maar eens uitzoeken waar ik moet beginnen met mn visum aanvraag, cv etc!

Dus tips zijn welkom!

Groetjes,

José
 
Je CV is geen officieel document- dat stel je zelf op, en vetaal je dus ook zelf.

En dank je, Nogmaals!! (als is het nu even minder leuk)

auk
 
Tis weer lekker op dreef he bij jullie! Scary hoor!

Ik heb vandaag allemaal competentie profielen en opleidingsomschrijvingen geprint in het Engels.
Leek me wel handig voor bij een assesment denk ik?

Groetjes Jose
 
Hey Aukje!

Jullie zaten toch op Phillips island? Mooie foto;s weer!

Ik heb vandaag even een kort lijstje gemaakt van mijn punten, ik kom maar niet aan de 120 punten..of zie ik nog iets over het hoofd?

Careers counsellor: 50 punten
34 jaar: 25 punten
Goed in engels: 25 punten
3 van de 4 jaar in mijn beroep gewerkt: 5 punten
Maakt een totaal van 105 punten  :cry:
 
[quote author=Senseo link=topic=9702.msg132072#msg132072 date=1234560879]
Hey Aukje!

Jullie zaten toch op Phillips island? Mooie foto;s weer!

Ik heb vandaag even een kort lijstje gemaakt van mijn punten, ik kom maar niet aan de 120 punten..of zie ik nog iets over het hoofd?

Careers counsellor: 50 punten
34 jaar: 25 punten
Goed in engels: 25 punten
3 van de 4 jaar in mijn beroep gewerkt: 5 punten
Maakt een totaal van 105 punten  :cry:
[/quote]

Wees jij maar blij met je tante;
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/176/

Points test
The points test pass mark for this visa is 100 points. If you score less than 80 points, your application will be refused. If you score at least 80 points but less than 100 points your application will be placed in a reserve pool.

Ik ben heel blij met de oom en tante van mijn vrouw  :dance:

Bart
 
Uiteraard ben ik zuper blij met ze en willen ze me graag helpen. Ik ben alleen een nogal eigenzinnig typje die een heel hoog 'zelf doen' gehalte heeft  :lol:
Dus ik had gehoopt het op eigen kracht te kunnen :(
 
Back
Top