Tot over een paar jaar?!

Oke, zoals me nu uitgelegt is door school is het volgende aan de hand:
Ik moet deelkwalificatie 415 chronisch zieken opnieuw doen. Dit kost mij 3 maanden waarin ik een eindopdracht maak welke niet met een eindgesprek word afgesloten. Deze eindopdracht word 2 wekelijks besproken met een leraar.
De kosten bedragen 1500 euro... ZUCHT!

Ik vrees dat ik het toch op deze manier zal moeten doen, kan me laten assessen als manager maar kom dan aan tekort punten, kan mn familie inschakelen maar kom dan in Aussie moeilijker aan het werk!
Als verpleegkundige heb je zo een baan in Aussie en mijn 'zelf doen' gehalte is erg hoog!
IELTS en medicals zal weinig problemen opleveren denk ik....

Maar jah die 1500 euro hakt er wel weer in zeg!
 
Ze werd 3e.. goed genoeg voor de finale 19 juli in een discotheek haha...die gaat ze niet winnen hoor!
Is een soort soundmixshow maar dan gemaakt voor en door kinderen..al zijn die dan 8 jaar en ouder.
De organisator vond Leigh zo schattig dat ze mee mocht doen, maar de andere kinderen zijn veeeeel beter!
 
Nog 3 maanden en dan heb ik mijn BIG registratie!!
Dan kan ik op famiily visa, state sponsored visa of permanent visa 175.. dan nog wat werkervaring alleen..
 
HA!

Een jaar later..maar we zijn er nog steeds :D
Ik hoop dat alles met iedereen goed gaat hier,..zo even bijlezen!

Ondertussen ben ik geslaagd voor de laatste test, een scriptie, en ben ik in afwachting van mijn diploma!
De plannen om te gaan zijn nog altijd springlevend hoor ;)

Er is wel wat veranderd in de tussentijd, zo ben ik wegbezuinigd bij mn huidige werkgever en zit dus nu even thuis... en heb ik sinds afgelopen kerst weer contact met mijn vader (na 20 jaar radiostilte)
Mijn vader wil echter OOK naar Australie maar is al te oud voor een eigen visum...wellicht kan hij met mij en mijn dochter meeliften?
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Groetjes,

José
 
Hoi Jose, ik kan me "Senseo" nog wel herinneren, was het al zo lang geleden dat je op het forum bent geweest?

Op je vraag hoe je vader mee kan : zodra jij in Australie woont kan hij uiteindelijk een family visa aanvragen , maar vergis je niet er staat een wachttijd van ongeveer 7 jaar voor....
Wat wel kan is dat hij op een toeristenvisum naar Australie komt, maar dat moet je dan telkens verlengen, door het land te verlaten. Dan is een toerstenvisum niet echt ideaal, maar zal in de eerste jaren dat je er woont de enige optie zijn.
By the way, je kunt een family visa volgs mij pas aanvragen als je 2 jaar in Australie woont.

Succes met alles!
 
Er is wel wat veranderd in de tussentijd, zo ben ik wegbezuinigd bij mn huidige werkgever en zit dus nu even thuis... en heb ik sinds afgelopen kerst weer contact met mijn vader (na 20 jaar radiostilte)
Mijn vader wil echter OOK naar Australie maar is al te oud voor een eigen visum...wellicht kan hij met mij en mijn dochter meeliften?
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

En volgens mij kan het ook alleen maar als meer dan de helft van je 'gezin' in Australie woont. Als jij dus enigst kind bent zou dat volgens mij kunnen. Ik vind het overigens wel knap dat je na 20 jaar hem niet te hebben gezien binnen deze korte tijd al weer op zo'n voet met hem leeft.

Succes!
 
Ik heb nog een oudere zus die hier woont, maar de rest van de familie woont allemaal daar, 2 tantes en mijn oma en hun familie.
7 jaar wachttijd pfff..

Ik had bedacht dat als hij bij mij in zou wonen ik hem wellicht gewoon mee zou kunnen nemen.. last remaining relative gaat het niet worden voor hem denk ik als ik al daar ben want dan woont mijn zus nog altijd hier :s

Onze band is nog niet zoals die wezen moet, maar ik ben geen haatdragend type dus ik denk dat het allemaal wel los loopt. Bovendien gun ik het hem om bij zijn familie te zijn en gun ik mijn dochter meest van al haar opa bij zich :D

Was op de kop af een jaar geleden dat ik hier was Alie!
 
Als ik het goed begrijp wonen zijn zus en moeder daar, als zij permanent resedent zijn dan is het grootste deel van zijn familie al daar en kan zijn moeder/zus hem helpen. (als ik het goed heb)gezin is volgens mij ook moeder en zus
 
Nog even the requirements doorgelezen maar volgens mij moeten zijn zussen zijn visum idd kunnen sponsoren.. Maar als ze dat in hetzelfde tempo doen als toen ik het ze vroeg is hij al met pensioen tegen de tijd dat hij antwoord krijgt!
Ze zijn daar niet zo snel heb ik in de gaten haha!

Ondertussen ben ik me lekker rustig aan het voorbereiden, heb nu mijn diploma verpleegkundige nivo 4 op zak, dat zou het makkelijker moeten maken om een visum te krijgen bv state sponsored of 176 skilled worker..

Alleen die IELTS test op Academic nivo...OEF!
shocked.gif
 
Er is helemaal geen IELTS training of test centre in Limburg..zelfs geen cursus..nahjaaaaa zeg :D
 
Hahaha je hebt gelijk hoor Kathren! Limboland loopt in een heleboel dingen achter!

Kreeg vandaag een baan aangeboden via email.. DutchCare in Kilsyth en Darrum Downs zoekt Nederlandse verpleegkundigen!
Helaas voor hen ga ik het niet redden om eind Maart al daar te zijn ;)


Hun site is niet erg indrukwekkend, iemand die deze organisatie kent? Hoe staan ze bekend?
 
Yeahhh! Ben zo blij ;)
Heb via Facebook een Nederlandse Amerikaan leren kennen met een doctoraal in Engels!!
Hij woont met zijn Amerikaanse vrouw in Amerika en wil me helpen mijn Engels te verbeteren... Ik ben van plan om me in te gaan schrijven voor een IELTS test op academic nivo om te kijken hoever ik ben en waar ik nog aan moet gaan werken.
Ondertussen gaat hij me helpen met mijn grammar :D
De youtube filmpjes zijn ook erg leerzaam moet ik zeggen!!
 
BIG registratie is nu in orde en ben inmiddels begonnen als ZZP'er in de zorg.. Bestaat dit ook in Australie?
Moet nu mijn diploma laten erkennen door de Nurses Board..iemand hier verder ervaring mee?

Groetjes,

José
 
Ha José

Vorig jaar ben ik met m'n gezinnetjes ge-rëemigreerd (bestaat dat woord???) naar Australia. Ik ben zelf ook verpleegkundige en woon in Mount Evelyn onderaan de Dandenongs. Ik ken iemand die voor Dutch Care heeft gewerkt, ikzelf werk in Maroondah hospital. Als je informatie wilt dan stuur mij maar een pm-metje.........heb inmiddels vele ervaringen opgedaan.

Groetjes Mariette
 
Back
Top