Tot over een paar jaar?!

haha ja zal weinig anders opzitten vrees ik...
Wat houd die wachtpoule eigenlijk precies in, heeft iemand daar ervaring mee?

[quote author=Senseo link=topic=9702.msg132085#msg132085 date=1234569822]
[/quote]
Nou, als ik je eerste post lees, valt er wat de familie betreft niets te vrezen. Zo te zien zijn ze net zo "erg" als de fam. van Miranda  :grin:

Ik dacht dat Catkin ervaring had met een "pool".
Daar wordt je geloof ik niet zo blij van.

Bart

[quote author=Senseo link=topic=9702.msg132113#msg132113 date=1234631751]
Owjeej...durf ik Miranda nu nog te vragen naar haar familie?

:D
[/quote]
Echt wel! Ze zijn super aardig en super behulpzaam :up:

We hebben vanmiddag nog een bakkie gedaan met onze overburen, die gaan na de zomer weer terug naar WA.
Ook weer de nodige tips van gehad.

Bart

Zij zitten al in Aussie begrijp ik ;)
Je schoonouder dus bedoel ik haha, jullie hebben je visum al.. wanneer willen jullie gaan?

[quote author=Tekkel link=topic=9702.msg132093#msg132093 date=1234600269]
[quote author=Senseo link=topic=9702.msg132085#msg132085 date=1234569822]
[/quote]
Nou, als ik je eerste post lees, valt er wat de familie betreft niets te vrezen. Zo te zien zijn ze net zo "erg" als de fam. van Miranda  :grin:

Ik dacht dat Catkin ervaring had met een "pool".
Daar wordt je geloof ik niet zo blij van.

Bart
[/quote]

Haha nee ik werd niet zo blij van een pool. Nadeel van een pool is dat je alleen het visum krijgt als de punten voor dat betreffende visum omlaag gaan. Eenmaal in een pool kun je er geen punten bijkrijgen en ben je dus afhankelijk van het feit dat een visum omlaag zou gaan qua punten en aangezien zoveel mensen een visum willen denk ik niet dat ze snel omlaag gaan met de punten, dus lig je vervolgens voor 2 jaar voor niks op stapel. Ik zou dan adviseren om toch voor een visum te gaan waar je voldoende punten voor hebt...

Ik heb voor de 'grap' al je geposte berichten eens doorgescrolled (wordt je idd niet echt vrolijk van) om uiteindelijk op dit antwoord van je uit te komen haha!
Momenteel ben ik dus bezig om van al mijn opleidingen een engelse samenvatting te krijgen, er staan er een aantal op de site van de Aussie governement. Realiseerde me net dat ik ook ooit nog eens een vmbo opleiding heb gedaan en afgerond.. of ik dat diploma nog heb??
Het is me allemaal wat met dat papierwerk en dan ben ik nog maar mondjesmaat begonnen!

Hoe gaat het inmiddels met jou visum?

Ik heb mijn familie form 1277 gestuurd, met het bericht erbij er serieus naar te kijken, het is niet niks wat ze zich op de hals halen..
Wat ze ook zeggen ik heb er vrede mee, al hoop ik natuurlijk dat ze er wel mee akkoord gaan aangezien het wel een beetje mijn laatste optie lijkt ze zijn :cry:

[quote author=Senseo link=topic=9702.msg132115#msg132115 date=1234633221]
Zij zitten al in Aussie begrijp ik ;)
Je schoonouder dus bedoel ik haha, jullie hebben je visum al.. wanneer willen jullie gaan?
[/quote]
Nee, niet mijn schoonouders, die zitten nog gewoon in Harlingen.
De zus van schoonpa zit sinds begin jaren 80 in WA.
Met man , 2 dochters, 2 zonen en een hele rits klein en achterklein kinderen.
En ze doen, net zoals jouw tante en aanhang, erg hun best voor ons.
Je zou je er soms bijna ongemakkelijk bij voelen :wink:
Als je ze iets mailt waar je je wat twijfels over hebt, komt er meteen een geruststellend antwoord terug :up: :up:

Waarschijnlijk gaan we vandaag tickets boeken, om 19 April te gaan vliegen :happysun:
Bart

Hoi Bart,
Ik heb de laatste weken ook veel sites afgestruind voor tickets. De goedkoopste waren te vinden op www.airchina.com van de gelijknamige maatschappij. Voor ons vier-en iets van 2100 euro one way.
Wij hebben uiteindelijk toch gekozen voor Qantas.
Loek

Ik ga even bij Singapore kijken (China vliegt niet vanf A'dam en niet op Perth :|).
Is de vorige keer ook goed bevallen;
Dichtbij opstappen
Maar 1, niet al te lange, tussenstop
Mooie vertrektijd
Mooie aankomsttijd

Helemaal goed dus en zal ongeveer 2400 kosten.

EDIT net geboekt het is Malysia geworden. Tijden zijn nagenoeg gelijk, maar 250€ goedkoper.

Bart

[quote author=Senseo link=topic=9702.msg132121#msg132121 date=1234648643]

Hoe gaat het inmiddels met jou visum?
[/quote]

Nou er rust een vloek op mijn visum. Ik heb per 1 Juli 2008 ingedient (wederom). Ik sta echter op geen enkele lijst, waardoor ik dit visumjaar (t/m juni 2009) niet op mijn visum hoef te rekenen. Duurt dus nog wel even... Maar goed we sparen even door.

Je beroep staat niet meer op de SOL lijst van dit visumjaar?
Das balen!
Maar hopen dat hij er komende keer wel op staat dan!

[quote author=Senseo link=topic=9702.msg132124#msg132124 date=1234652089]
Ik heb mijn familie form 1277 gestuurd, met het bericht erbij er serieus naar te kijken, het is niet niks wat ze zich op de hals halen..
Wat ze ook zeggen ik heb er vrede mee, al hoop ik natuurlijk dat ze er wel mee akkoord gaan aangezien het wel een beetje mijn laatste optie lijkt ze zijn :cry:

[/quote]

Ze kijken er iig serieus naar..ik heb nog niks gehoord erover, normaal zijn ze vrij snel!
Pff wat nou als ze alsnog besluiten niet te willen helpen?

*zucht*

Nog steeds niks gehoord erover..durf het ook amper te vragen aan ze :-(
Maar ja als het niks word dan moet ik andere opties overwegen...alleen heb ik weinig opties over denk ik!

Mamavark hoe is het bij jullie?
Veel fire warnings redelijk dicht in de buurt... mijn familie zit bovenop mount dandenong, dus niet in direct gevaar.
Jullie zitten tussen de verwachte brandhaarden is als ik het een beetje goed begrijp?

Een kleine nieuwsflash!

Mijn tante heeft een gedeelte van de bijlage gelezen die ik ze verzonden heb voor het 'family' sponsored visum!
Alleen nog geen tijd gehad om het er met de rest van de familie te overleggen..Wel zij ze dat ze me altijd zouden steunen als dit echt is wat ik wil.. Dus dat bied dan weer perspectief!
Of ik het echt wil is een beetje overbodige vraag ;) Voor zover ik weet wil ik dit al sinds ik kan schrijven!

Back