TRA

Lees ik het nu goed???
Je diploma's laat je eerst vertalen en dan kopieren en certificeren? (Certificeerd het vertaalbureau trouwens ook?)
Dus zowel de nederlandse kopie alswel de engelse vertaling moet gecertificeerd worden.
Ik lees zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie

Ik heb het zo gedaan dat ik eerst de diploma,s heb laten certificeren door notaris ed.
toen heb ik daar weer kopietjes van gemaakt en die heb ik opgestuurd naar mijn vertaler en die vertaald alles dus ook de stempel van de notaris.
Maar de vertaling word wel gecertificeerd maar dan wel door de vertaler en niet door de notaris, dat wil zeggen dat de vertaler er een stempel van haar opzet waaruit blijkt dat het een beedigd vertaller is en dat is gratis.
Dus je hoef alleen maar de orginelen diploma,s te laten certificeren door notaris ed.


zutphen voor een apostiee (+/- 15 euro p.stempel
De apostille stempel hoeft niet, ik heb het in iedergeval niet gedaan en zo zijn er meer hier op het forum en bij ons is het allemaal goed gekomen.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Succes verder :up:
groeten marcel
 
Rene-L !!!!!!!!!! GEEN SLOTJE EROP HOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb dus gehoord dat bepaalde beroepen ook bij de TRA voorrang krijgen.
Dus moeten we nu gaan voor de TRA normaal of toch voor de zekerheid de TRA priority.

Wij willen er zo graag eind van het jaar zitten. (liever nu al!) :cry: :cry: :cry:
 
Ha die mensen,

Ik ben dan wel geen rene-l, maar als je het geld kunt missen en je wilt alles zo snel mogenlijk dan moet je natuurlijk voor de priority gaan en gewoon die $500 aud betalen.
Wij hebben gewoon $300 aud betaald en bij ons heeft het niet langer dan 4 weken geduurd dus.....................

groeten marcel :up:
 
Mar-cel!
Nee hoor jij mag ook reageren, wat is jouw occupation trouwens? Is dat de reden trouwens dat het zo snel ging?
4 weken is voor ons goed wij kunnen toch pas in Juni voor de IELTS en na de TRA erkenning moeten we de STNI nog regelen, dus we hebben nog wel wat tijd! Als die IELTS nou maar in eeen keer lukt.  :wink: :|

Clair en Nath!
Erwin zijn cijn CV gaat al heel wat jaren terug, veel van die werkgevers bestaan al niet meer. Wij sturen nu maar verklaringen op van opdrachtgevers/clienten, leveranciers van de afgelopen paar jaar, KvK, de bond zelf een historie schrijven, en foto's erbij ,dan moet het toch wel lukken?
Spannend hoor!

Groetjes, Mariëtte
 
Deze periodes staan op de site van de TRA, dus hier zou ik wel rekening mee houden.  Alles wat sneller is, is mooi meegenomen.

How long will my TRA application take to be assessed?

Applications have varied processing times, however, as a guide the following can be used:

Standard trade skill applications take approximately 120 working days.
Priority trade skill applications are placed at the end of the priority queue and take approximately 60 working days.
Review of adverse decision takes approximately 120 working days.


http://www.workplace.gov.au/workplace/Category/SchemesInitiatives/TRA/Pre-MigrationFrequentlyAskedQuestions.htm

Groetjes Sander :up:
 
Hai Sander, dank je, jij geeft de burger weer moed.
Trouwens, nog gefeliciteerd met je IELTS :up:

groetjes, Mariëtte
 
Back
Top