Uitschrijven bevolkingsregister

Hoi Veer
Over welke verzekeringen hebben we het dan :| Ziekte kosten wordt gedekt door het nieuwe sch**t stelsel. Auto verzekering heeft er niks mee temaken lijkt me. Zit ik alleen nog met me gezins rechts bijstant en wa verzekering. Als je een beetje rustig houd dan heb je die niet nodig :wink:
En om ons als twee verdieners officieel in huis te nemen daar wordt niemand happy van zeker niet als het iemand betreft met een uitkering. Dat zal de UVW leuk vinden.
 
[quote author=Ineke link=topic=1799.msg37426#msg37426 date=1132597520]
Het beste is op de dag, of een paar dagen na je vertrek,
je uit laten schrijven.
Het kan ook per post gedaan worden.
[/quote]

Ik klink misschien beetje als een leek hoor; maar waar kan dit gedaan worden eigenlijk?  :oops:

[quote author=Ellen link=topic=1799.msg37433#msg37433 date=1132601574]
Dat kan idd zo zijn, maar ik sta al een twee jaar niet meer ingeschreven in Nederland (eigenlijk nergens), maar als je onverhoopt toch gebruik moet maken van je WA verzekering (o.i.d.), dan gaan ze echt niet navragen of je ingeschreven staat bij de gemeente.
Wat niet weet, wat niet deert. (en ik spreek uit ervaring).
Als ik in Nederland zou blijven volgend jaar, dan ben ik alleen niet meer verzekerd voor ziektekosten vanwege de nieuwe zorgtoeslag. Maar goed dat ik volgende week vertrek....

[/quote]

Zozo Ellen; is dat niet enorm risicovol geweest dat je al die tijd niet ingeschreven hebt gestaan.....  :?
Ik hoop dat je dit wel beter regeld als je in Oz bent  :wink: (zonder betweterig te willen overkomen hoor).
Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen  :up:
 
Jean, wat voor risico's??

Ben voor alles verzekerd geweest, heb mijn eigen zaken gehad, nooit problemen gekregen met wie en wat voor een instantie dan ook.

En gewoon mijn visum gekregen.... En in Oz hoef je je niet in te schrijven bij een gemeente...
En ook al eerder vermeld, ik heb pas geleden belastinggeld teruggekregen over 2001 en 2002...

Ellen
 
wow, ik heb de 6 pagina's van dit topic doorgelezen en ik blijf toch met het volgende zitten:

Dit is/wordt mijn situatie:
Ik ga in ieder geval voor 2 jaar naar Australie, maar de kans is groot dat ik er blijf.
Ik heb sinds 2 jaar een koopwoning, deze ga ik verhuren (of het nou wel of niet mag van de bank, die hoeven er toch niet achter te komen). Mijn post laat ik door TPG Post doorsturen naar mijn ouders. Ik geef hun tekenbevoegdheid.

Omdat ik eigenaar van het huis ben moet ik de gemeentelijke belastingen betalen. Deze laat ik afschrijven van mijn Nederlandse rekening, waar ook de huur op binnenkomt.

Ik laat me verzekeren op de verzekering van mijn (australische) vriendin. Zij heeft een huis in Australie.

Welke risico's loop ik in dit geval? (Behalve dan dat de bank er achterkomt dat ik het huis verhuur en dat bij verkoop van het huis ik met huurders zit.)
 
[quote author=Ellen link=topic=1799.msg37520#msg37520 date=1132666443]
Jean, wat voor risico's??

Ben voor alles verzekerd geweest, heb mijn eigen zaken gehad, nooit problemen gekregen met wie en wat voor een instantie dan ook.

En gewoon mijn visum gekregen.... En in Oz hoef je je niet in te schrijven bij een gemeente...
En ook al eerder vermeld, ik heb pas geleden belastinggeld teruggekregen over 2001 en 2002...
[/quote]

Eh sorry, Ellen. Ik dacht aan risico's als ongelukken etc. Omdat je schreef dat je al twee jaar niet meer ingeschreven staat dacht ik dat je hiermee in de problemen zou kunnen komen. Maar ik weet hier ook niet alle ins en outs van....
 
Sjeemig, wat een topic. Zie bijna door het bos de bomen niet meer. Of door de bomen het bos niet meer :?

Ik vertrek in februari 2006 op mijn temporary partner visum naar Oz en blijf 1 jaar, kom dan terug naar NL voor 2 maanden om daarna weer te vertrekken voor 1 jaar. Tegen die tijd weet ik ook of ik mijn permanent partner visum krijg. Ik heb nu de temporary die geldig is voor 2 jaar.

De vorige keer dat ik voor 6 maanden naar Oz ging, heb ik via de woningbouwvereniging mijn woning verhuurd. Ik heb een huurwoning en ik mag in totaal 2 jaar legaal mijn woning onderhuren. Ik heb mij de vorige keer niet uit laten schrijven.

Nu begrijp ik dat als je je niet uitschrijft, je per 1 januari 2006 verplicht bent die nieuwe ziektenkostenverzekering te betalen, die alleen geldt binnen Europa. Heb ik dus niks aan, dus zit nu te denken om mij wel uit te laten schrijven.

Als ik daar ben, schrijf ik mij direct in voor Medicare... Is daar niet alles mee geregeld? Dan hoef je toch geen extra ziektenkostenverzekering voor het buitenland af te sluiten, toch? Of haal ik nu alles door elkaar....

Verder, wat zijn de nadelen als je je uitschrijft...?

Cheers, Marielle
 
Toch even dit topic weer in het leven roepen.

Ik wil me laten uitschrijven bij mijn gemeente. Ik heb nog geen nieuw adres in Australie.
Wat ik ook wil is dat de nederlandse instellingen (belastingdienst, pensioenbanken, IBG e.d.) mij wel kunnen bereiken en dan op het adres van mijn ouders.

Nu heb ik met de gemeente waar we staan ingeschreven dat ik

1) een binnenverhuizing doe van mijn tijdelijke huurwoning naar het adres van mijn ouders 9waar ik nu nog twee weken woon tot ins vertrek :wink:)
2) 'n week later ons laat uitschrijven uit het adres van mijn ouders en dan als nieuw adres alleen Australie opgeef en geen adres.

Op deze manier is ons laatste in de gemeentelijke basis administratie (GBA) bekende adres het adres van mijn ouders.

Mijn vraag is echter of deze creatieve oplossing ook zo wordt begrepen doro de belastingdienst enzo.

Wat zijn jullie ervaringen?

Cheers,
Loek
 
Ik heb gewoon de post een half jaar lang laten doorsturen naar het adres
van mijn moeder en alle post die daar nog binnen kwam daar heeft zij
een adreswijziging nog naar gestuurd, alles is prima in orde. Ons laatse
adres in het bevolkingsregister is trouwens ook gewoon Australië, want
een adres hadden we nog niet.

groetjes Miran
 
Bij uitschrijving bij de gemeente hadden we geen adres nodig. Gewoon doorgegeven dat we gingen emigreren. Dat betekent meteen ook dat je naar alle instellingen waarvan je wilt dat ze je adres kennen een adreswijziging moet sturen. Dat kan vaak (altijd?) ook een correspondentieadres in NL zijn.
 
Back
Top