Update Liam en Marieke

Alvast een heel goed uiteinde gewenst
in Australië. Ik hoop dat je vlucht goed
gegaan is en het afscheid (een beetje)
is meegevallen.

groetjes Miranda  :smile:

Heyyy, daar ben ik weer!
Bedankt allemaal voor jullie lieve en meelevende berichtjes!
Kep nu eindelijk weer es tijd om even op mn gemak naar mn verslaafde website hier te gaan!
Afscheid viel me niet makkelijk eerlijk gezegd... Toen ik in de (super!!!) lange rij stond voor de douane (50-75 meter) mocht de familie en vrienden niet mee in de rij ivm de drukte, ook niet via de zijkant, dus heb ik ruim 40 min nog ongemakkelijk met tranen in mn ogen staan zwaaien, omkijkend, brullend van verdriet. Heel gek om daar iedereen te zien staan waar je zoveel van houdt en te weten dat je ze heel lang niet meer zal zien en minder/anders betrokken bent met hun leven en zij met t jouwe...
En dat ze daar met zn allen foto's van je staan te knippen alsof je een celeberty bent, haha!
Gelukkig had ik een geweldige zitplek achterin t vliegtuig met maar 2 stoelen en een hele leuke nederlandse meid van mijn leeftijd langs me die ik een beetje mn verhaal kon doen. Heeft heel veel gescheelt! Ook fijne afleiding gehad aangezien SA tv/video schermpje heeft in stoel voor je. Mijn vlucht was direct van Adam naar Singapore en (13 uur geloof ik) en dan nog 5 uur naar Perth, dus vond t eigenlijk heel snel gaan. Alles ging goed door de douane, zelfs mn senseo crema koffie kwam ermee door, MAAAARRR... mn electronische vliegenmepper mocht ab-so-luut niet t land in, helaas pindakaas, was erg fijn geweest hier met al die vliegen hier!

Ben hier nu ruim een week en t bevalt me goed! Liam was een week vrij en we hebben al heel veel rondgesjopt en gekocht (tv, koelkast, stereo, fiets etc etc, de list is endless) maar ook tijd vrijgemaakt om naar t prachtige Kings Park te gaan en t strand dat op 5 min afstand van ons ligt. Zucht... Tis echt super mooi hier! Hebben ook een webcam aangeschaft en skype in huis dus kunnen we gaan kommunieseere met t thuisfront!

Ook vandaag orienteren op werk en nu ook gekeken naar vrijwilligrswerk om me nuttig te maken voor de community en ook zo mensen te leren kennen. Khoud jullie op de hoogte!!! Maar t gaat me allemaal goed! Vind t leuk om er de volgende Perth-meetoing bij te zijn!

Liefs, Marieke

Eindelijk in Perth !!
Geniet ervan.
Dat afscheid nemen op Schiphol is een van de nadelen van het emigreren  :grin:

Groetjes Jolanda  :up:

Oh jee wat erg dat je zo in die rij hebt moeten staan!!! En dan ben je nog helemaal alleen ook. Gelukkig ben je nu weer lekker bij Liam! Wat fijn ook dat hij een week vrij was. Kun je lekker genieten van elkaar aangezien je elkaar toch een paar weken niet hebt gezien.

Succes met het zoeken naar een job!

Vakantieman, is ze al bruin?

Ja ja, ik hoor het al, het is allemaal afzien. Winkelen (en deze keer 's mét man, haha), shoppen, meer winkelen, bah bah, erg hè :-D

Nou, hartstikke leuk dat je er zit en dat is een mooi begin van 2008 geworden! Alles is goed :)

Hoi Marieke,

Fijn dat alles goed is gegaan! En als je eenmaal lekker kan chatten/webcammen met familie is die afstand echt niet zoooo groot meer  :wink:. Je treft het met het mooie weer hier!!
Veel plezier!!!

Groetjes Marie

Hoi Marieke

Te gek dat je het naar je zin hebt en 5 minuten van het strand zalig he met deze temperaturen :up:

Succes met werk zoeken.

Hoi Marieke,

Fijn dat je het nu toch zo naar je zin hebt.
Veel plezier met je nieuwe leven daar en
mail maar lekker veel met je familie, zodat
ze zich betrokken voelen bij je reilen en zeilen..
of is het rijlen en zijlen???

groetjes Miranda  :smile:

railing of ssailing,kzou t nie wete haha!
We gaan morgen lekker een weekendje weg naar Cervantes om de Pinnacles nog een x te zien en lekker te schjnorkelen, jeuj, soort mini tripje. Vandaag ook met Wendy/Keesje afgesproken van Xpdite en heerlijk gelunsjt in Freemantle. Keesje, als je dit leest; nogmaals bedankt voor de gezellige middag! Heel fijn voor mij om mensen te leren kennen!
Was net nog ef foto's aant bekijken van mn laatste 2 weekjes in Nederland met de familie en toen kwamer er even wat traantjes opwellen. Gek, want ben sinds ik hier ben, ben ik nog niet zoveel met missen/besef van missen van fam. en vrienden bezig geweest aangezien je (net zoals anderen neem ik aan) zo in beslag wordt genomen door je nieuwe omgeving en de meest noodzakelijke dingen aanschaffen... Oei, battery vd laptop is bijna leeg. Volgende keer weer eer verhaal! Doeiiiiiiiiiiii

Heel herkenbaar Marieke, je weet nu dat je je familie en vrienden een tijdje niet gaat zien en dat is toch anders dan een vakantie.
Nu is het voor het echie. Het is een kwestie van wennen, komt allemaal goed.
Veel plezier met je weekendje weg.

Groetjes Ozzie

yep! Was een leuk weekend, werden wel bijna weggeblazen, kostte ons bijna 2 uur !!! om de tent op zetten zo hard waaide het! Wat betreft jouw vraag Jolanda mbt Liam, had al eerder gerieplaajt op jouw verhaal maar denk dat ik t niet helemaal goed doe... Steeds als ik via mn hotmail een personal message van Xpdite krijg reply ik wel maar volgens mij niet zoals het hoort... Liam werkt nu bij Austal, een bedrijf dat grote schepen bouwt. Zodra Liam zijn examen heeft gedaan en gehaald krijgt hij zijn vergunning om zelfstandig te mogen werken, en de eerst mogelijke datum is eind februari dus  hopelijk haalt hij het en kan hij verdienen wat hij echt verdient!!! Hopelijk gaat t ook helemaal goed komen met jouw Mark!!! Dus jij komt uit Eindhoven??? Ik heb er vanaf mn 18e tm 28e gewoond, in Woensel en de stad. En jij...? Doeiiiiiiiiiii grts, Marieke

Hey Mariekske...

Replyen in de e-mail op een PM afkomstig van Xpdite.net werkt niet. De afzender van deze e-mail is nl. admin@xpdite.net en niet het echte e-mail adres van de verzender van het PM bericht. Je kunt wel replyen, maar dan moet je handmatig het e-mail adres aanpassen van de ontvanger....Veel sneller is het dan, volgens mij, om in te loggen op het forum en naar "My Messages" te gaan.....

He Marieke, het komt wel goed met Liam, lees ik wel.
Ik heb altijd in Strijp gewoont, vlak bij het Trudo Pleintje.

Groetjes Jolanda  :up:

Lekker he die wind hier.

Ze zeggen dat Perth op de derde plaatst staat wat wind betreft.
Hoe zijn je nieuwe huisgenoten?
Succes met het vinden van een baan en hopelijk komt het voor Liam ook allemaal goed :up:

Mijn huisgenotennnnnn.... tjaaaaaa... Zoals in de meeste situaties waarin je als koppel met een ander koppel in huis woont en nog een 19 jarige after puber ist niet altijd makkelijk... Ze hebben hier een hele lieve puppy maar dat wisten we niet van te voren.
Alles moet op de tafel want t beessie knaagt overal aan, en zojuis een paar uur geleden wist ze zich op de tafel te klimmen en een flinke kras op mn peperdure zonnebril te slepen, boe-hoe... Of op de keukentafel een appel uit de fruitschaal pikke, niets is veilig!
Over t algemeen zijn ze wel ookeeeej, maar op sommige dingen botsen we wel erg.
Zij hebben t woord hygiene niet hoog in het vaandel staan helaas en we hebben t wel eens meegemaakt dat wanneer we een bepaald product vragen voor de gemeenschappelijke boodschappen zij dat niet nodig vinden. Beetje irritant. T huis voor onszelf is er nooit helaas, ze zijn beiden erg op zichzelf gericht en niet veel vrienden. Liam en ik zijn daar heel anders in. Ik ben al druk bezig met zoeken naar vrijwilligerswerk en ben sinds kort bekend met Wendy van Xpdite en ga as do met haar en Marie en kids naar de dierentuin (jeuj!). Vond het zelf heel belangrijk om buiten Liam om ook een eigen sociaal leven op te bouwen en om veel van de omgeving te zien. Het is wel fijn om de huur door 5-en te delen, dat maakt het juist weer zo aantrekkelijk. We zijn helaas erg anders dan onze huisgenoten, maar we overleven t wel..!
Zo, nu maar eens weer druk verder met mn CV anders kunnen we nooit een huis kopen! En juist wat meer privacy ervaren!
Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Hi Marieke,

Welkom in Oz. Traantjes wegpikken doe ik ook nog regelmatig, hoor!
En ik kan me voorstellen dat je graag een plekkie voor julliezelf wilt hebben.
Ik hoop dan ook dat je snel een baan zult hebben  :up:
Zowiezo voor de financien maar ook voor de sociale contacten.
Helaas heb ik tot op heden nog geen werk kunnen vinden, misschien ook wel omdat ik altijd in mijn achterhoofd hield dat ik pas na de zomervakantie wilden beginnen en niet al gelijk de eerste zomervakantie de jongste 8 weken naar de opvang zou moeten brengen.
Sterkte met de huisgenoten.

Mariette

Sorrieieieieie, ja ik leef nog!!!
Ben ook in het leventje van de werkende vrouw gevallen. Heb sinds enkele weken een FT baan in Trinity College, een hoog aangeschreven prive jongensschool 10-17 jaar) waar ik als educatie support medewerker verschillende leraren ondersteun met kids met leer moeilijkheden. Erg interessant en goed voor mn CV. Tis midden in het centrum, naast de WACA (West Australian Cricket Association) en het bevalt tot nu toe erg goed. Kan dus echt beginnen met sparen nu voor een klein paleisje voor onszelf. Tgaat me dus goed af; na een maand in Oz al een FT baan, jeueeueueueueuj!
We wonen nog steeds in Coogee dus tis wel een stukje rijden maar dat overleef ik wel.
Liam werkt bij Austal, ong. 4 km afstand, en hij heeft een scooter aangeschaft zodat we geen 2e auto nodig hebben. Erg handig hoor! Zeker als we s' avonds freemantle inwillen, gewoon 10 min op de scooter, nix geen parkeergeld betalen en benzineverbruik is erg aantrekkelijk. Goede tip voor anderen?!!!
T heerlijke van mn baan is dat ik 12 weken vakantie heb!!! En ik ben rond 16.00 thuis om vervolgens binnen 5 minuten in de zee te duiken, heerlijk!
Tgaat me dus goed af en daardoor erg druk met werk en huishouden dus helaaaaas minder tijd voor Xpdite... Hoop dat t iedereen goed vergaat. Onze laptop heeft sinds enkele weken WEER trubbels dus kan ook niet altijd online...
O ja, nu ik eraan denk, ff een vraagje... Ben benieuwd of iemand me kan vertellen of ze hier in Oz (Perth) ook contactlenzen verkopen in de chemist (net zoals in Nederland hebben ze overal losse maandlezen te koop, hema, kruidvat enz)????????
Ook zijn we hard op zoek naar betaalbare senseo crema (onbegonnen werk haha) maar klopt t dat er een merkvoor koffiepads  UNO te vinden is (Big W kank ze niet vinden) ...?
Tenks a lot! Probeer meer in tutsj te blijven! Doeiiiiii

Je hebt je draai al gevonden zo te lezen  :up:
Hoe is het met Liam zijn licence ??

Geniet ervan, groetjes Jolanda

He Mariekske!

Fijn om te lezen dat het jullie zo lekker vergaat! Het klinkt allemaal geweldig! 
Wat is een Senseo Crema? Is dat het apparaat of de pads? Goedkope pads heb ik hier ook nog niet gevonden, bij de Woollies 5,99 voor 18 pads van Douwe Egberts. Niet goedkoop, maar toch ben ik heel blij dat ze er zijn! Ik heb tot op heden genoeg aanvoer vanuit NL!

Groetjes Lin

Back