Update Liam en Marieke

Leuk om zo positief nieuws te lezen :) Alles gaat goed, da's mooi!

Wijzelf zitten weer in NZ, gelukkig maar, want in Brisbane is het errug warm op dit moment (gister geloof ik 38C, buhhhh).

Nog veel plezier!

Ireen

Geweldig dat je er zo lekker van kan genieten! Wat mooi dat Liam al een baan heeft :up:
Veel plezier nog deze 2 weken!

Jaaa kben echt aant genieten van het rondwandelen in de stad/her dorp (Venray). Waar ik eerst woonde in Ierland lagen de winkels zo ver weg en ook erg beperkt aqua voorraad dat ik nu echt ff dubbel aant genieten ben. Liam waarschuwde me al om nog maar even juist te genieten van het wegkruipen onde mn donzen dekbed aangezien het in Perth zoooo warm is...

Ik vond juist dat die ene supermarkt in Tramore (Super Valu?) zo enorm veel had ;) In ieder geval wel qua levensmiddelen.

Lekker is dat he... dat wegkruipen onder je dekbed. Altijd zo'n veilig gevoel ;)

Ja maar die supermarkt is de ENIGE voor het merendeel van de bevolking, als je wat langer in Ierland daar woont waar ik woonde ga je echt heel veel dingen ontdekken die ze NIET hebben...
Vind t inderdaad heerlijk om onder mn donzen dekbedje te kruipen, en zelfs in de (infra) rode sauna te gaan die mn ouders hier thuis hebben. Maar!!! in Oz zalk heeeeel blij zijn met de warme temperaturen, dan is de zonnebrand niet meer aan te slepen! Mijn gezicht verbrandt heel gauw dus heb zojuist gezichts zonnebrandcreme F50 gekocht omt alvast in huis te hebben. NOvember was in Perth de heetste maand in ong 30 jaar dus hoe zal december er dan wel niet uit komen te zien...?! Ben benieuwd!

[quote author=mariekske link=topic=5734.msg104818#msg104818 date=1197625492]
.....dan is de zonnebrand niet meer aan te slepen! Mijn gezicht verbrandt heel gauw dus heb zojuist gezichts zonnebrandcreme F50 gekocht omt alvast in huis te hebben. NOvember was in Perth de heetste maand in ong 30 jaar dus hoe zal december er dan wel niet uit komen te zien...?! Ben benieuwd!
[/quote]

Hoedje? Fozzie heeft er ook eentje ;-)

[quote author=mariekske link=topic=5734.msg104965#msg104965 date=1197928308]
ok un goei idee ja! maar kdoe ook graag dubbel dutsj dus dubbel seef; hoed plus crempje
[/quote]

em misschien ook nog een shirt met lange mouwen??

Dat is iets wat ik trouwens vaak doe, een shirt met lange mouwen (overhemd) bij lange tijden buiten (wandelingen en zo). Ik heb een broertje dood aan insmeren, dus als het effe zonder kan, dan graag. En met hoed en overhemd ben je een heel eind.

Het zal onderhand wel tijd worden om op een wat vastere stek te komen denk ik zo? (NL - Ierland - Canari - NL - ...). Om maar niet te spreken van de overgang dadelijk van het Hollandse winter weer (getver, wat koud .. ;-) ) naar het zomer weer hier. Alhoewel afgelopen 2 dagen grijze lucht en wat regen er ook erg Hollands uitzag (alleen niet zo voelde gelukkig).

[quote author=perthpete link=topic=5734.msg104986#msg104986 date=1197958694]
Alhoewel afgelopen 2 dagen grijze lucht en wat regen er ook erg Hollands uitzag (alleen niet zo voelde gelukkig).[/quote]

Gelukkig het Nederlandse geneuzel over het weer blijft ook in Australie behouden :up:

[quote author=tweety link=topic=5734.msg105110#msg105110 date=1198016122]
Gelukkig het Nederlandse geneuzel over het weer blijft ook in Australie behouden :up:
[/quote]

Nee nee, da's gewoon het weerbericht! Volledig ter uwer info! :)

Yep, tis hier echt ontzettend kkkkkkkoud in Nederland, ben ook grieperig bahbah. Ben inderdaad in een tijdsbestek van een maand in 4 verschillende landen geweest, maar Oz geeft voor mij toch echt de voorkeur!!!
Perthpete, kzal inderdaad alsk de hele dag in de zon ben wat vaker een longsleeve aandoen, maar t lastige is dat ik het heel snel warm krijg dus ook begin te transpireren, dus toch wat vaker F30 op mn armen... En 50 op mn gezicht. Liam vroeg laatst of ik F15 voor hem mee wilde nemen vanuit Nederland aangezien hij t nergens kon vinden in Oz! Wat is jullie ervraring?

Hmm, wij kijken eigenlijk alleen maar naar F30(+). Ik geloof wel dat Ellens gezichtscreme een F15 is ... Maar dat zal Liam wel niet zoeken ;-).

Wij hebben tegenover het gebouw waar ik werk een zuil waar de tijd, datum en temperatuur op wordt aangegeven en in Hengelo is het op dit moment Minus Drie graden Celsius!!! <<pieping piep>> -3!! Is gewoon niet leuk meer! Daarbij is het ook nog eens compleet bewolkt en mistig. Hoe koud is het bij jou Mariekske?

Nououou.... kdenk dat t hier in t Venray zo'n min 2 graadjes is gedurende de dag. Benk ook niet zo blij mee. Khoop wel heel erg dak nog sneeuw te zien krijg voordat ik vertrek, dat zou wel heel bijzonder zijn!

Ja, dat zou wel cool zijn als je
nog sneeuw hebt voor je weggaat.
Het heeft toch wel iets, vooral als
je weet dat het de laatste keer is
dat je koud, nat en bevroren bent  :grin:

Maak je dan een sneeuwman met een australisch
thema?
snowman-058.gif

Succes Marieke met het regelen van alles!

groetjes Miranda  :smile:

Hier heb je je sneeuw.....  :p

Snow-Clad-Trees-thumb.jpg

Je zou nl. ook niet willen dat het vliegtuig vertraging gaat oplopen omdat de startbanen van het vliegveld ondergesneeuwd zijn.....
:lol: :lol: :lol:

[quote author=tum link=topic=5734.msg105271#msg105271 date=1198132665]
Maak je dan een sneeuwman met een australisch thema?
[/quote]

Ja, eentje met een grote Ozzie BBQ ernaast.....vind de sneeuwman ook fijn :) Heeft hij het niet zo koud.... brrrrrr

Jaaaaaaaaaaaaaaa, kep vandaag sneeuw gezien, de hele weg van Venray naar Eindhoven was bedekt met een klein laagje sneeuw en de bomen zagen helemaal wit/zilverachtig, echt heel erg mooi... En dan te bedenken dat ik volgende week zondag in mn bikini kan rondhuppelen terwijl het vandaag min 4 vroor!!!

De bomen zijn hier helemaal wit :) Niet van de sneeuw, maar van de vorst. Heel gaaf om te zien. Het blijft door de mist ook heel mooi hangen!

Back