Update Mayke & Rikki

En dan is het ineens alweer 160 dagen geleden dat we met onze 4 koffers in Melbourne aankwamen. Tijd voor een korte update :)

We zijn inmiddels al goed gesetteld. Allebei hebben we het naar onze zin op het werk, ons appartementje voelt echt al als thuis en we hebben inmiddels ook een auto gekocht.

Ook op het sociale vlak gaat het goed. Rikki gaat al sinds we hier zijn elke donderdag een potje voetballen met een groep expats en via die groep zijn we al uitgenodigd voor meerdere feestjes. Rikki had afgelopen weekend een mannen golfweekendje weg, en ik heb deze zaterdag mijn eerste meidenavond uit. Ik heb er veel zin in! De groep is ooit begonnen als Britse Social Group maar ze hebben besloten hoe meer zielen hoe meer vreugd. Dus voor andere Dutchies in Melbourne (ok met name aan de oostkant) kijk even in de Facebook groep daar is de groep laatst gepromoot.

Ik lees nog regelmatig jullie updates (ook van de nieuwe mensen). Voor de mensen die nog in het visum traject zitten: heel veel succes. Het is even doorbijten en kost veel stress (en geld) maar mijn ervaring is dat het het waard is.
 
Wow, het afgelopen jaar is voorbij gevlogen!
Wij zijn hier vandaag precies 367 dagen (een schrikkeljaar plus een dag) en er is veel gebeurd.

Tijdens het zoeken naar onze stavaza voor deze (waarschijnlijk laatste) update zag ik een groot aantal nieuwe namen. Ik wens jullie allemaal veel succes en vooral ook plezier met de voorbereidingen en het settelen in het nieuwe land. Vlak voordat wij vertrokken waren er een aantal Xpditers voor wie het helaas niet werkte, dat maakte mij toch wel een beetje zenuwachtig. Ik hoop dat ons verhaal jullie wat positieve krachten geeft.

Een jaar samengevat in een aantal feiten:
- We hebben allebei een leuke vaste baan weten te bemachtigen
- We hebben een leuk appartementje bij het strand (maar gaan vanwege mijn nieuwe baan toch iets dichter naar het centrum zoeken naar iets nieuws)
- We hebben een leuke groep vrienden
- We genieten volop van de mooie omgeving hier
- Onze supermarkt verkoopt speculaas en appelstroop

En als klap op de vuurpijl heb ik gister (op onze anniversary) Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima een handje mogen geven.

Mijn laatste blog staat hier:
https://mylifeupsidedownunder.wordpress.com/

Onze eerdere blogs gaan vooral over de voorbereidingen, dus wie weet staan er wat tips in die nuttig zijn.
 
Fijn te horen dat het allemaal zo lekker gaat en volgens plan! Heb ook even op jullie blog gekeken en zag foto's van Wim-Alex en Maxima. Dat is al de 2e expiditer, zag eerder ook al foto's van Brisbane met Janneke.
 
Grappig, ik zag een foto van Mayke en het koninklijk paar op Facebook voorbij komen. Een van mijn Facebookvrienden had die foto geliked.
Verder was er in Brisbane ook nog een aantal xpditers waarvan ik weet dat ze vroeger actief waren op het forum (ex-xpditers dus).
 
Grappig, ik zag een foto van Mayke en het koninklijk paar op Facebook voorbij komen. Een van mijn Facebookvrienden had die foto geliked.
Verder was er in Brisbane ook nog een aantal xpditers waarvan ik weet dat ze vroeger actief waren op het forum (ex-xpditers dus).
Wat een kleine wereld :)
 
Lang niet meer op dit forum geweest, maar ik kreeg via LinkedIn een vraag over emigreren dus ik verwees naar dit forum en dacht laat ik nog eens een kijkje nemen :)

Wij zijn hier inmiddels al weer ruim 4 jaar en hebben geen moment spijt gehad. Hier een kort overzicht van ons leventje down under.

Na een kort verblijf van een jaar in Edithvale zijn wij uiteindelijk in Port Melbourne beland. We genieten elke dag van de combinatie van het strand en de stad. En als we echt de natuur willen opzoeken stappen we in de auto. Melbourne is voor ons de perfecte stad met heel veel sport (ik volg nu zelfs het cricket!) en het uitgaansleven is ook erg divers.

Rikki werkt nog steeds als metaalbewerker bij het bedrijf waar hij ruim 3 jaar geleden aan de slag ging. Hij heeft lange tijd gevoetbald (ja onze versie met die ronde bal) maar is nu toch meer van het golfen. Het zal de leeftijd wel zijn 😎. Omdat hij Schots is en dus gewoon 2 paspoorten kan hebben, is hij bezig met de aanvraag van zijn citizenship.

Ik werk nu al bijna 4 jaar voor de Victorian overheid. Na flink wat reorganisaties ben ik uiteindelijk in het Digital Team beland in een rol waar ik heel veel plezier aan beleef. Het liefst stap ik op de fiets naar het werk (een Lekker bike) en na het werk ga ik graag paddleboarden op de baai.

De afgelopen maanden zijn met name voor mij een flinke test geweest toen we er achter kwamen dat mijn vader ernstig ziek is. Maar ook in situaties als dit ga je samen op zoek naar oplossingen. Mijn broer en zus hebben de zaak onder controle en ik word bij alles betrokken. We hebben goede hoop dat mijn ouders in 2021 toch weer onze kant op kunnen komen. Een jaartje later dan gepland maar ik weet zeker dat we er extra van kunnen genieten.

Ik zelf ga in mei weer voor een bezoekje terug naar Nederland vanwege het Eurovisie Songfestival (ik ben zelfs lid van de Aussie fanclub 😊). Maar in plaats van 80% Eurovisie en 20% familie ga ik het toch even omdraaien. Ik kijk nu al uit naar de kaaskroketten in Café Olivier in Utrecht🤤

Mijn advies voor iedereen die nog in de voorbereidingen zit: hang in there! Het is echt alle stress en grijze haren waard. En mochten mensen vragen hebben dan hoor ik het wel, ik deel graag tips en tricks
 


OFX
Back
Top