Update Sylvia&Rene

Dat is goed nieuws! Gefeliciteerd!
En laat ons maar gewoon meegenieten van de rollercoaster!
:up:

Thanks all!

Het nieuws al verspreid onder de mensen die het dichtst bij ons staan. Hoe grappig dat er eerst vooral meegeleefd werd, en ook bij de meesten van hen een soort van paniek toe slaat... en meteen agenda vol willen plannen alsof we volgende maand al gaan :D
Schoonma is ook ingelicht (en daarmee rest van schoonfam :p ), waarbij toch wat jammer is dat er veel dezelfde vragen komen als gehele procedure, alsof er niets is blijven hangen van wat we hebben verteld. Omdat toen niet seirues werd genomen..? Of wellicht toch meer omdat het voor hen nu pas gaat leven, en ze de dingen meer concreet willen hebben. In ieder geval een interessant fenomeen om vooral vanaf de zijlijn te bekijken.

En een grappig ding, wat misschien vooral de dames onder ons kunnen herkennen...; Met de komst van de koude wintermaanden ga ik vaak helemaal los op de dikke winter-vesten, truien, jassen en gevoerde laarzen... Maar nu toch wat zinloos voor maar 1 seizoen, want het kan wel frisjes zijn in oz, maar hoef niet zo ingepakt zoals hier.... Dus maar gewoon nog een seizoen met de garderobe van de afgelopen jaren, scheelt geld voor de komende zomer-outfits :p

Super gefeliciteerd! Dat jaar is zo om, al enig idee wanneer je echt wilt vertrekken? En soms is een dikke trui of een paar sokken ook in Oz toch wel lekker. Ook al is het buiten 15 graden in de winter, dan kan het in huis toch echt fris zijn. We hebben hier in de eerste winter maanden alle deuren open gezet om het binnen overdag zoveel mogelijk te laten opwarmen, beetje omgekeerde wereld. Isolatie is niet echt geweldig zeg maar...

Super gefeliciteerd! Dat jaar is zo om, al enig idee wanneer je echt wilt vertrekken? En soms is een dikke trui of een paar sokken ook in Oz toch wel lekker. Ook al is het buiten 15 graden in de winter, dan kan het in huis toch echt fris zijn. We hebben hier in de eerste winter maanden alle deuren open gezet om het binnen overdag zoveel mogelijk te laten opwarmen, beetje omgekeerde wereld. Isolatie is niet echt geweldig zeg maar...
heb me idd verbaasd op de boerderijen waar ik werkte hoe fris het kan zijn in het najaar, en ze nekl verwarming hadden in de huiskamer in de vorm van een houtkachel... :confused:

We houden nu nog augustus als ijkpunt, mede om zo wat meer tijd te kunnen nemen voor de beslissing wat te doen met Rene zijn bedrijf, wat nog wel wat voeten in de aarde heeft. En even wat langer geld opzij zetten om de eerste paar weken wat tijd te kunnen nemen om te acclimatiseren en werk te zoeken. In ieder geval fijn om enerzijds een punt te hebben om naar toe te leven (en de dagen af te tellen) maar ook een stok achter de deur te hebben om niet te lang te blijven wikken en wegen :)

De afgelopen weken benut om de balans van 2014 op te maken en vooral vooruit te kijken naar ons vertrek naar Oz. Steeds meer kwam toch echt het plan naar voren in augustus definitief te vertrekken, ipv een validatietrip om weer terug te keren naar NL voor het afsluiten van het bedrijf.
Uiteindelijk dan nu ook ons ticket geboekt; 15-08-15 laten we NL achter ons (ach ja, je moet toch een datum prikken, dan maar een leuke :) )
De komende maanden kunnen we dan benutten om het bedrijf nog een leveltje hoger te krikken voordat we het gaan verkopen. Een hoop extra druk, maar men zegt dat je dan het beste presteert ;)
Inmiddels ook collega's ingelicht, want mocht het toch spaak lopen, en wordt het in Augustus slechts een vakantie, dan moet ik natuurlijk wel een paar weken vrij kunnen zijn in de zomerperiode.... Leuke reacties van collega's, men dacht vooral eerst dat het nieuws zou inhouden dat ik zwanger zou zijn of een nieuwe job zou hebben :D Was toch even benieuwd hoe ze zouden reageren, anegzien we om ons heen al meerdere vreemde negateve respons hebben ontvangen op ons naderend vertrek.

De kerstdagen ook weer gehad, toch wat in het teken gestaan van 'de laatste keer in NL' tot we voor een vakantie terug komen. Zeker een beetje dubbel...

ie nu dat met een 10 minuten in sydney het vuurwerk losbarst :D Voor wie de gelukkige is dit mee te maken; geniet!!!! en; tot volgend jaar :)

Och wat herkenbaar toch allemaal!
Fijn dat je nu een datum hebt, is essentieel in het hele proces van afscheid nemen.
Goed bezig!:up:

Weer eens tijd voor een update zo 5 weken en 2 dagen voor vertrek... de tijd begint nu toch te vliegen, daar waar ik eerst het gevoel had dat ie maar niet vooruit te branden was!
Bedrijf is nog niet helemaal rond, maar aangezien ik mijn laatste werkdag al heb gehad, kan ik me nu volledig gaan storten op het helpen in het bedrijf.
Inmiddels ook wat spullen al verkocht, al paar keer door de spullen gegaan die we zouden willen behouden of wegdoen. Toch nog veel uit te zoeken en af te wegen wat er mee te doen.
Al deze trubbelingen vielen even in het niet toen we hoorden dat schoon-pa een agressieve vorm van darm en leverkanker heeft, met een maximale prognose van 3 maanden. Kort gezegd betekent dit dat hij nog voor ons vertrek zal komen te overlijden. Duidelijk niet één van de scenarios die we hadden kunnen bedenken. Je weet dat je mensen achterlaat hier, die je uiteindelijk niet zal bij kunnen staan in de moeilijke momenten van het leven. Maar zo abrupt en onverwachts...
We hebben na overleg met de fam wel het besluit genomen alsnog te vertrekken, mogelijk ook als schoonpa nog niet is overleden. Een moeilijke keuze, en indien nodig keren we direct na de douane weer rechtsomkeer. Helaas niet de luxe om later te vertrekken of nu 'alvast' heen te gaan om visum te valideren. Een dubbele tijd, waarbij we ons toch proberen te focussen op de droom die we eindelijk mogen gaan waarmaken.

Wat verdrietig en zwaar moet dat voor jullie zijn. Emigreren is al zo'n intens gebeuren, en dan dit erbij...
Sterkte in deze dagen, doe wat je hart je ingeeft, dat kan nooit verkeerd zijn.

Back