Hi Agnes,
Nou idd als het aan het begin direct gemeld hadden had ik het veel eerder kunnen doen en wat geld kunnen sparen, dit had ik zeg maar niet ingecalculeerd en erg riant geleefd waardoor ik niet zo veel gespaard heb (heb het wel erg naar m'n zin gehad
. Maar gelukkig heb ik hele lieve ouders die me het geld kunnen lenen.
Ik heb 8 maanden in Sydney gewoond en had het geluk een full-time baan in een rehabilitatie centrum te hebben gevonden. Erg gemakkelijk baantje al miste ik de verantwoordelijkheid en de actie van de vaat&transplantatie unit waar ik in NL werkte wel. Heb eerst voor een agency gewerkt, maar daar is het altijd maar afwachten of ze wel werk hebben en of je optijd je telefoon opneemt en soms bellen ze om 5 uur s ochtends of je om 7 uur wil beginnen. en je werkt vaak in verpleeg te huizen, wat ik persoonlijk verschrikkelijk vindt. Ik vond het maar niks, maar als ik straks in Sydney weer terug kom ga ik dat wel weer doen.
Ik vond het heerlijk om in Sydney te wonen en nu ik in Coffs harbour ben mis ik na een paar dagen al de drukte van de stad. Ik zou het inderdaad kunnen proberen om me via NZ te laten registreren, maar ik las daar ook al dat je een assesment moest doen, nu heb ik me er niet goed in verdiept hoeveel dat zou kosten. ik wil namelijk niet weg uit Australië, wil heel graag in Sydney blijven (fell in love with Sydney;-).
Ik heb inderdaad ook dat formulier laten invullen door mijn hogeschool, met nog een hele beschrijving erbij van m'n uren, maar heeft geen zin gehad:-(
Momenteel ben ik in Coffs Harbour waar ik van plan was te gaan blue berry picken (voor mn 2nd year visa), maar ik hoorde dat het erg slecht betaalde en je moet soms een aantal weken wachten op werk, dus heb ik besloten me aan te melden bij helpx.net en zondag komt een family me ophalen om daar op een boerderij te gaan werken.
Veel plezier met je tijd in Australie ( ik geniet nog elke dag, ondanks dat het allemaal wat anders loopt