Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Het enige obstakel voor vepleegkundige is dat de AHPRA alleen de registratie aan je geeft als je een "bridging course" doet die 3 maanden voltijd is en gemiddeld zo'n $15000 kost...

En dit geldt voor elke Nederlandse verpleegkundige (zegt de AHPRA)...
 
Hoi graagweg
Ik heb even bij de AASW op de website gekeken, en ik denk dat veel wel overeenkomt. Ielts heb ik al binnen, is gelukkig twee jaar geldig. Van al mijn werkgevers kan ik ook weer een verklaring regelen, dus dat zal het probleem niet zijn.
Ik ben wel echter benieuwd: Ik hem MWD in deeltijd gedaan én verkort, in drie jaar. En ik las op de andere thread over social work dat ze daar nog wel eens streng om zijn.
En het kost gewoon weer 850 AU$.....
Ik ga als ik in Australie ben maar eens bekijken of het een meerwaarde heeft of dat ik ook een leuke baan kan vinden waarbij ik zonder een registratie aan de slag kan
 
Kims,
Heb jij trouwens al een beeld of ze dat bij meerdere diplomas uit Europa eisen, zon Bridging Course?
En zijn er nog verpleegkundigen gevonden die wel sinds die periode een registratie hebben gekregen zonder dat ze die Bridging Course hoefden te doen?
 
Voor zover ik weet alleen voor verpleegkundigen, maar wie weet...

Nee, geen andere verpleegkundigen gevonden helaas...al heb ik het idee dat die er misschien wel zijn omdat de AHPRA alles behalve consequent is.
 
Dat is wel balen zeg dat je echt alleen met Bridging Course geregistreerd kan worden. Is via Nieuw Zeeland geen optie? Ik weet dat dit voor fysio registratie een manier was om de dure (totale kosten$10,000) en niet gemakkelijke APC examens te omzeilen. Registratie in NZ zou makkelijker zijn en zonder al te veel problemen om te zetten in AHPRA registratie. Ik heb de directe route gedaan en dus veel betaald en veel gestresst, het is het wel waard geweest. :)
 
Hi hi,

Ik was juist opzoek naar verpleegkundigen die zich onlangs hebben laten registreren. Ik ben hbo-verpleegkundige sinds 6 jaar en heb een aantal dagen geleden het bericht gekregen dat ik ook de Bridging course moet volgen. Dit na een half jaar bezig te zijn geweest met telkens weer opnieuw nieuwe documenten inzenden en afwachten. Zij gaven aan dat de Nederlandse competenties namelijk niet hetzelfde zijn als de Australische competenties. Was dit voor jou ook het geval? Ik snap überhaupt niet dat ze mij dit niet een halfjaar geleden konden vertellen, als ze andere Nederlandse verpleegkundige hun registratie ook geweigerd hebben.

Ik ben enorm teleurgesteld en was ook van plan het aan te gaan vechten, maar las net een bericht op het Australië dat geen zin heeft.
Ik ben momenteel al in Australië en ga waarschijnlijk over een paar maanden noodgedwongen de cursus volgen. Ik wil hier namelijk graag nog even blijven en als verpleegkundige aan het werk gaan. Kosten zijn trouwens 10.000 dollar. Maar als je zo'n 3 maandjes als fulltime als verpleegkundige werkt heb je het geld er wel weer uit:)

Groetjes Marrie
 
Nah!! da's toch helemaal mooi zeg! je bent dus al binnen gelaten, blijkbaar was toen een assessment wel voldoende ? En nu doen ze moeilijk over die course..... Zou dat uberhaupt wel mogen dan? Strange.....
 
Zij gaven aan dat de Nederlandse competenties namelijk niet hetzelfde zijn als de Australische competenties. Was dit voor jou ook het geval? Ik ben enorm teleurgesteld en was ook van plan het aan te gaan vechten, maar las net een bericht op het Australië dat geen zin heeft.

Hi, dit was inderdaad precies hetzelfde voor Nienke. Het aanvechten heeft, denk ik, weinig zin aangezien dit de nieuwe AHPRA regel schijnt te zijn. Nienke heeft het geprobeerd met de ANF maar er is helaas niets uitgekomen.

Ik ben momenteel al in Australië en ga waarschijnlijk over een paar maanden noodgedwongen de cursus volgen. Ik wil hier namelijk graag nog even blijven en als verpleegkundige aan het werk gaan. Kosten zijn trouwens 10.000 dollar. Maar als je zo'n 3 maandjes als fulltime als verpleegkundige werkt heb je het geld er wel weer uit:)

Wij konden destijds alleen last minute cursussen vinden in Sydney en Melbourne van $15.000 maar het is een nogal wisselende prijs.

Je haalt het er inderdaad wel weer uit als je langer Down Under werkt omdat je erg goed kunt verdienen als verpleegkundige.

Succes ermee!
 
Nah!! da's toch helemaal mooi zeg! je bent dus al binnen gelaten, blijkbaar was toen een assessment wel voldoende ? En nu doen ze moeilijk over die course..... Zou dat uberhaupt wel mogen dan? Strange.....

Het klinkt alsof Marrie niet was binnengelaten op het zijn van verpleegkundige aangezien je geen sponsorship of werkvisum kunt krijgen op die basis tot je bent geregistreerd!
 
Ik had mijn registratie nog niet gekregen toen ik hier heen kwam, ben er eigenlijk hier pas mee begonnen, omdat het onderdeel schrijven van de IELTS test telkens onvoldoende was:( Hier heb ik uiteindelijk de OET gedaan en wel geslaagd. Ondertussen was ik alvast met mijn registratie begonnen en steeds kwamen ze met andere eisen. Ik ben hier heen gekomen op een work-holiday visa en heb een fulltime baan het afgelopen jaar gehad als nurse assistent, maar nu moet ik dus farm werk gaan doen omdat mijn visa in januari verloopt en ik waarschijnlijk niet zo snel een Sponsorship heb gevonden, ook al zou ik de cursus in oktober doen.
Ik had het allemaal wat rooskleuriger ingezien en had ook eerlijk gezegd dit forum niet in de gaten gehouden en ging er eigenlijk wel vanuit dat ik m'n registratie zou krijgen. Maar we geven nog niet op:)

Mocht er iemand nog tips hebben over farm work of ander werk voor een 2nd year visa, hoor ik dat graag:)
 
Dat is wel balen zeg dat je echt alleen met Bridging Course geregistreerd kan worden. Is via Nieuw Zeeland geen optie? Ik weet dat dit voor fysio registratie een manier was om de dure (totale kosten$10,000) en niet gemakkelijke APC examens te omzeilen. Registratie in NZ zou makkelijker zijn en zonder al te veel problemen om te zetten in AHPRA registratie. Ik heb de directe route gedaan en dus veel betaald en veel gestresst, het is het wel waard geweest. :)
Goed punt om eens uit te zoeken! Ik weet dat het voor dierenartsen uit Nederland ook een makkelijke omweg is om je in Australie te registreren. Voor Australie moet je nl het Amerikaanse dierenarts examen doen (NAVLE) en voor Nieuw Zeeland heb je aan je Nederlandse diploma genoeg, Vervolgens mag je je wel in Australie registreren als je eerst in NZ hebt gewerkt, dus zonder dat NAVLE examen te hoeven doen.
Kan me inderdaad voorstellen dat voor verpleegkundigen iets vergelijkbaars geldt...
 
Hoi Marrie,
Frustrerend he!!! Pfff dat ze je een aantal maanden in de waan laten dat als je dit en dit maar opstuurt je er uiteindelijk wel komt. Ja bij mij hebben ze het ook over de competenties. Tijdens de aanvraag vroegen ze ook expliciet naar: they must demonstrate both theory and clinical hours in the following streams: Medical/Surgical, Adult Nursing, Community Nursing and Mental Health Nursing.
Naar mijn weten heb ik dat allemaal goed aangetoond, en het is onduidelijk wat ze dan missen.

Ik ben erg benieuwd hoe je die Bridging course gaat bevallen. Ik denk niet dat ik dat ga proberen, omdat ik niet van plan ben om langer dan 1/2 jaar in australie te blijven en hoop dat ik een andere leuke baan vindt. Maar wie weet is de Nieuw Zeeland optie ook nog wel wat.
Marrie, waar woon jij en hoe beviel je werk als nurse assistant?
 
Hi Agnes,

Nou idd als het aan het begin direct gemeld hadden had ik het veel eerder kunnen doen en wat geld kunnen sparen, dit had ik zeg maar niet ingecalculeerd en erg riant geleefd waardoor ik niet zo veel gespaard heb (heb het wel erg naar m'n zin gehad:). Maar gelukkig heb ik hele lieve ouders die me het geld kunnen lenen.

Ik heb 8 maanden in Sydney gewoond en had het geluk een full-time baan in een rehabilitatie centrum te hebben gevonden. Erg gemakkelijk baantje al miste ik de verantwoordelijkheid en de actie van de vaat&transplantatie unit waar ik in NL werkte wel. Heb eerst voor een agency gewerkt, maar daar is het altijd maar afwachten of ze wel werk hebben en of je optijd je telefoon opneemt en soms bellen ze om 5 uur s ochtends of je om 7 uur wil beginnen. en je werkt vaak in verpleeg te huizen, wat ik persoonlijk verschrikkelijk vindt. Ik vond het maar niks, maar als ik straks in Sydney weer terug kom ga ik dat wel weer doen.
Ik vond het heerlijk om in Sydney te wonen en nu ik in Coffs harbour ben mis ik na een paar dagen al de drukte van de stad. Ik zou het inderdaad kunnen proberen om me via NZ te laten registreren, maar ik las daar ook al dat je een assesment moest doen, nu heb ik me er niet goed in verdiept hoeveel dat zou kosten. ik wil namelijk niet weg uit Australië, wil heel graag in Sydney blijven (fell in love with Sydney;-).

Ik heb inderdaad ook dat formulier laten invullen door mijn hogeschool, met nog een hele beschrijving erbij van m'n uren, maar heeft geen zin gehad:-(

Momenteel ben ik in Coffs Harbour waar ik van plan was te gaan blue berry picken (voor mn 2nd year visa), maar ik hoorde dat het erg slecht betaalde en je moet soms een aantal weken wachten op werk, dus heb ik besloten me aan te melden bij helpx.net en zondag komt een family me ophalen om daar op een boerderij te gaan werken.


Veel plezier met je tijd in Australie ( ik geniet nog elke dag, ondanks dat het allemaal wat anders loopt:)
 
Tijdens de aanvraag vroegen ze ook expliciet naar: they must demonstrate both theory and clinical hours in the following streams: Medical/Surgical, Adult Nursing, Community Nursing and Mental Health Nursing.
Naar mijn weten heb ik dat allemaal goed aangetoond, en het is onduidelijk wat ze dan missen.

Ze missen niets maar hebben besloten dat elke Nederlandse verpleegkundige nu een "briding course" moet doen omdat zij stellen dat de Nederlandse opleiding niet gelijk is aan de Australische...

Complete onzin in mijn ogen omdat de Nederlnadse opleiding aanzienlijk beter is...
 
Ze missen niets maar hebben besloten dat elke Nederlandse verpleegkundige nu een "briding course" moet doen omdat zij stellen dat de Nederlandse opleiding niet gelijk is aan de Australische...

Complete onzin in mijn ogen omdat de Nederlnadse opleiding aanzienlijk beter is...

Hallo allemaal,

Zit hier nu vol ongeloof deze string te lezen over de Registratie in Australië. Heb gisteren mijn IELTS gedaan in Amsterdam. Het ziet er dus naar uit dat werken als verpleegkundige voor mij geen optie is. Ben inmiddels een jaar te oud om een WHV aan te vragen. Laat staan dat ik even $15.000 heb om een bridgend course te gaan doen.

Staat er een officiële statement op hun website waarin ze Nederlandse verpleegkundige weigeren? En is de route via nieuw Zeeland gemakkelijker dat jullie weten?

Ben benieuwd omdat ik graag zou willen wonen en werken in Australië. Hopelijk krijg hier wat mogelijkheden om verder uit te zoeken. Anders ga ik mijn energie steken in nieuw Zeeland aangezien ik daar al wel eens een visa heb gehad.

Groetjes
 
Staat er een officiële statement op hun website waarin ze Nederlandse verpleegkundige weigeren?

Ze weigeren je niet, ze zeggen alleen dat ze je niet kunnen registreren voor je de bridging course doet. Dit leek eerst nogal dubieus, maar nu er steeds meer vergelijkbare berichten van Nederlandse verpleegkundige binnenkomen, lijkt het er op dat ze het hun nieuwe regel hebben gemaakt.

En nee, dit stond vooralsnog niet op hun website. De ANF (Australian Nursing Federation) heeft het voor mijn zusje (Nienke die deze post heeft geplaatst) uitgezocht en zeggen dat ze (de ANF) legaal geen poot hebben om op te staan om de AHPRA aan te kunnen vechten...

En is de route via nieuw Zeeland gemakkelijker dat jullie weten?

Dit was makkelijker en ook om eerst je registratie in Engeland te krijgen. Of dit nog zo is, is de vraag omdat je niet alleen je registratie moet overhandigen maar ook je diploma en papieren van je opleiding en je uitgebreide CV...

Succes ermee!
 
Last edited:
Vraag mij af of het niet handig is voor Nederlandse veleegkundige om via new Zeeland
Ze weigeren je niet, ze zeggen alleen dat ze je niet kunnen registreren voor je de bridging course doet. Dit leek eerst nogal dubieus, maar nu er steeds meer vergelijkbare berichten van Nederlandse verpleegkundige binnenkomen, lijkt het er op dat ze het hun nieuwe regel hebben gemaakt.

En nee, dit stond vooralsnog niet op hun website. De ANF (Australian Nursing Federation) heeft het voor mijn zusje (Nienke die deze post heeft geplaatst) uitgezocht en zeggen dat ze legaal geen poot hebben om op te staan.



Dit was makkelijker en ook om eerst je registratie in Engeland te krijgen. Of dit nog zo is, is de vraag omdat je niet alleen je registratie moet overhandigen maar ook je diploma en papieren van je opleiding en je uitgebreide CV...

Succes ermee!
dank je wel :)

Ben nu aan het proces begonnen. Las alleen de eerdere berichten en de moed zakte mij in de schoenen. Had het idd niet juist geformuleerd. Ben benieuwd of ik hetzelfde bericht ga krijgen.
 
Hi,

Ik bedoelde met mijn bericht dat de ANF legaal geen poot heeft om op te staan omdat de AHPRA dit als instituut heeft besloten. Dit is allemaal uitgezocht door de advocaat van de ANF... Het lijkt nu voor elke Nederlandse verpleegkundige te gelden en ik ga er van uit dat ook jou een bridging course zal moeten doen...

:confused:
 
Back
Top