Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

P.s. ik heb al meerder verpleegkundigen gehoord die wel op basis van hun Skill hun PR hebben gekregen, maar dan alsnog te horen hebben gekregen dat ze alsnog de cursus moeten doen! Houdt hier rekening mee!
 
Ik lees nu al voor de zoveelste keer dit forum haha maar ook wij worden er gek van. Mijn vriendin en ik (als spouse) willen ook zo graag emigreren naar australia. Mijn vriendin heeft acht jaar werkervaring en is nu druk bezig met Engelse lessen voor de IELTS. Mag ik jullie vragen op welk visum wij het beste kunnen gaan? Ik neem aan dat we niet met een 187 visa kunnen gaan omdat je daarvoor een sponsor moet hebben, en mij lijkt het dat je niet een sponsor (bv. hospital) kunt krijgen alvorens je de registratie via de ahpra hebt gekregen of zien wij dit verkeerd. Ook de 190 skilled nominated visa zal lastig worden omdat je hiervoor een skills assessment moet doen via de ANMAC en je wellicht ook weer wordt doorverwezen naar aphra voor een bridging course, helllllup!
 
Hoi allemaal,

Ik ben ook druk bezig uit te zoeken hoe ik als verpleegkundige in Australie aan de slag kan. Eerst moet ik in sept IELTS test doen zodat ik daarna registratie aan kan vragen. Helaas heb ik MBO gedaan dus ik zal zeker Bridging Course moeten doen. In ieder geval kan iemand mij vertellen wat voor opleidingspapieren (behalve diploma) ik moet opsturen naar APHRA?

Groetjes Diana
 
Ha Marrie, hoe is het met de cursus afgelopen?
Wij krijgen inderdaad ook een permanent visum toegewezen op de verpleegkundige papieren van mijn man. Maar helaas keurde de Nurses and Midwives Board destijds zijn diploma af, en hebben we eigenlijk na twee jaar de moed opgegeven. Nu studeert hij aan de universiteit van Wollongong, om zo zijn kansen op een betere baan te vergroten.
Wat leuk dat jij ook uit Katwijk komt. Waar woon jij als het niet te prive is ? :)

groetjes!
 
Ha Marrie, hoe is het met de cursus afgelopen?
Wij krijgen inderdaad ook een permanent visum toegewezen op de verpleegkundige papieren van mijn man. Maar helaas keurde de Nurses and Midwives Board destijds zijn diploma af, en hebben we eigenlijk na twee jaar de moed opgegeven. Nu studeert hij aan de universiteit van Wollongong, om zo zijn kansen op een betere baan te vergroten.
Wat leuk dat jij ook uit Katwijk komt. Waar woon jij als het niet te prive is ? :)

groetjes!
Lijkt mij dat je sowieso een ahpra registratie dient te hebben voor een permanent visum? Of zie jij dit anders? Thanks in advance!
 
ik zou ook graag in Australie aan de slag willen gaan als verpleegkundige. Ben net afgestudeerd op bachelorniveau en begin nu te werken op pneumo.
is er eventueel de mogelijkheid om in Belgie een cursus ofzo te volgen zodat het diploma wel aanvaard wordt? tropisch instituut ofzo?
en geeft het een verschil of je dit doet vanuit Belgie of Australie zelf?
 
Hoi allemaal,

Ik ben ook druk bezig uit te zoeken hoe ik als verpleegkundige in Australie aan de slag kan. Eerst moet ik in sept IELTS test doen zodat ik daarna registratie aan kan vragen. Helaas heb ik MBO gedaan dus ik zal zeker Bridging Course moeten doen. In ieder geval kan iemand mij vertellen wat voor opleidingspapieren (behalve diploma) ik moet opsturen naar APHRA?

Groetjes Diana
Diana!

Je moet sowieso een course outline en transcript aanvragen bij je opleidingsinstituut. Ik hoop dat je het met MBO gaat redden, want ik ben er bang voor... Google eens op 1-8 overseas nurse, dan kun je zien wat je voor het assessment van AHPRA allemaal dient aan te leveren.

Succes!
 
ik zou ook graag in Australie aan de slag willen gaan als verpleegkundige. Ben net afgestudeerd op bachelorniveau en begin nu te werken op pneumo.
is er eventueel de mogelijkheid om in Belgie een cursus ofzo te volgen zodat het diploma wel aanvaard wordt? tropisch instituut ofzo?
en geeft het een verschil of je dit doet vanuit Belgie of Australie zelf?
Zul je voor een bridging course moeten gaan dan kan dit alleen in australia. Drie maanden durende opleiding!
 
Diana!

Je moet sowieso een course outline en transcript aanvragen bij je opleidingsinstituut. Ik hoop dat je het met MBO gaat redden, want ik ben er bang voor... Google eens op 1-8 overseas nurse, dan kun je zien wat je voor het assessment van AHPRA allemaal dient aan te leveren.

Succes!

Thanks Simon,
Ja ik weet ool niet of ze MBO accepteren maar hoop dat ik een bridging course kan doen. Of denk je dat ze dat zelfs niet zullen aanbieden?
 
Thanks Simon,
Ja ik weet ool niet of ze MBO accepteren maar hoop dat ik een bridging course kan doen. Of denk je dat ze dat zelfs niet zullen aanbieden?
Als ik de site van ahpra raadpleeg dan ben ik bang dat ze dat ook niet aanbieden. Kijk maar eens op de volgende site: http://www.nursingmidwiferyboard.go...ndorsement/International/criteria-nurses.aspx

Hier zie je de assessmentcriteria die men hanteert voor international qualified nurses. Onder punt vier zie je dat er verwezen wordt naar het AQF model. Helemaal onderaan de pagina zie je dat wanneer je gekwalificeerd wordt als lager dan AQF 6 je niet in aanmerking komt voor een bridging course en ik ben bang dat mbo AQF 5 is. Maar goed misschien ben ik de enige die hier zo over denkt..... I do hope so!
 
Als ik de site van ahpra raadpleeg dan ben ik bang dat ze dat ook niet aanbieden. Kijk maar eens op de volgende site: http://www.nursingmidwiferyboard.go...ndorsement/International/criteria-nurses.aspx

Hier zie je de assessmentcriteria die men hanteert voor international qualified nurses. Onder punt vier zie je dat er verwezen wordt naar het AQF model. Helemaal onderaan de pagina zie je dat wanneer je gekwalificeerd wordt als lager dan AQF 6 je niet in aanmerking komt voor een bridging course en ik ben bang dat mbo AQF 5 is. Maar goed misschien ben ik de enige die hier zo over denkt..... I do hope so!


Het is voor mij een beetje onduidelijk welke AQF MBO is, heb je enig idee waar ik dat kan controleren?
Ik hoop ook dat je ongelijk hebt maar word eerlijk gezegd wel een beetje moedeloos.
 
Ik zou je aanraden om ahpra te mailen! Voordat je met het helse papierwerkklusje begint! Wij wachten eerst ielts af voor we gaan lodgen
 
Ik zou je aanraden om ahpra te mailen! Voordat je met het helse papierwerkklusje begint! Wij wachten eerst ielts af voor we gaan lodgen

Dat heb ik idd gedaan, lees net hun mail terug maar het is eigenlijk niet erg verduidelijkend, zij verwijzen weer naar links met the standards etc. Nu weet ik nog niet veel meer, of het uberhaupt zinvol is om inderdaad zoveel papier rompeslomp en geld te investeren. Frustrerend.
 
Ik haak hier ook aan.
Mijn man heeft 2 sollicitatiegesprekken gehad en beide werkgevers zijn laaiend enthousiast. Dus mogelijk hebben we het geluk dat we een sponorship via mijn man's werk kunnen krijgen. Echter blijkt de APHRA ook in mijn/ons geval een dealbreaker te kunnen zijn.
Ik ben verloskundige en de regels en eisen zijn net ietsje anders dan bij verpleegkundige. Ik vind weinig tot geen ervaringen van andere Nl'se verloskundigen en de ene die ik ken, werd afgewezen omdat ze niet naast verloskundige ook verpleegkundige is (aangezien het een totaal andere opleiding is in Nl).
Als ik op verloskundige banen zoek in Australie dat is er heel veel vraag naar.
Ik blijf dus jullie verhalen volgen!
 
Erg vervelend! Maar je man kan wel eventueel als skilled person een visum krijgen of heeft hij ook met Ahpra te maken?;) Vandaag alle stukken bij de notaris opgehaald, weer een stapje dichterbij! Ziet er toch wel heel officieel uit haha! Vertalingen komen van de week binnen via de post:) I like! Nu 'even' IELTS halen in oktober:)
 
Even een vraagje;
ik heb hier en daar gelezen dat niet elke aanvraag bij AHPRA aanvaard wordt. Een bridging course zie ik nog wel zitten, maar heb nu wel wat schrik gekregen of ik al dan niet wel aan de slag mag gaan als VPK..wat zijn de ervaringen bij jullie? Wordt het Belgische diploma mits een bridging course normaal gesproken aanvaard als zijnde geschikt voor registratie of is er toch nog grote kans van niet?
 
Spannend allemaal hier. Man heeft maar liefst 2 goede sollicitaties gehad en dat ziet er heel goed uit. De aphra is helaas vreselijk. En het big register hier in Nl werkt ook niet prettig mee. Hoe hebben jullie dit gedaan?
 
Hebben jullie nog tips voor IELTS, heb reeds 5x meegedaan en iedere keer 6.5 voor writing!!!
Ik kan gewoon die 7 niet halen, hoewel ik op de andere sections meer dan genoeg heb (8-9).
Echt frustrerend!
Tips dus zeker welkom! :)
 
Spannend allemaal hier. Man heeft maar liefst 2 goede sollicitaties gehad en dat ziet er heel goed uit. De aphra is helaas vreselijk. En het big register hier in Nl werkt ook niet prettig mee. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Sorry voor de late reactie! Maar BIG is och gewoon online middels Digid aan te vragen? Sturen ze het gelijk naar Ahpra
 
Back
Top