Kims
Well-Known Member
Moet idd een bridging course gaan doen .
Balen!
Moet idd een bridging course gaan doen .
Zouden jullie wel als enrolled nurse mogen werken voordat je zo'n bridging course hebt gedaan?
En zijn er werkgevers te vinden die (een deel van) de bridging course willen betalen?
Inderdaad balen, maar dat lijkt nu helaas zo te zijn voor elke Nederlandse verpleegkundige die zich wil registreren...
In welke staat had je je registratie ingediend?
Ik snap niet goed waar jullie die informatie over werkervaring weghalen? Ik kan er nergens iets over vinden???
Dankje. Ik heb een mail gestuurd naar de APHRA, dus wacht even af...Hey Nienkek
Zelf heb ik mijn visa( State Sponsored PR) sinds juli 2011, dus de regels voor het hele visa proces waren anders. Ik moest toen wel werkervaring hebben als gediplomeerd verpleegkundige om mijn diploma te laten waarderen(nu: http://www.anmac.org.au/sites/defau...Nurses_and_Midwives_for_Migration_Puposes.pdf) eenmaal suitable for migration kon ik het visum aanvragen( IELTS deed ik toen pas) en om te kunnen werken in OZ moet je laten registreren bij AHPRA die op het moment een bridging course verlangen. In OZ veranderd men zeer regelmatig de regeltjes!!! Een migratiebureau die niet op de hoogte is van de assessment eisen en de huidige regels zou ik heel snel gedag zeggen!!
Succes en geef niet op!!!
Mien
Ik kwam de volgende registratie-formulieren tegen die duidelijk benoemen dat je in vijf jaar minimaal drie maanden als RN gewerkt moet hebben om je te kunnen registeren.
Hey,@ Ellawishes
Heb je al updates?
Nou, ben wel benieuwd. Hij duurt drie maanden he? En kost dn 13.000 dollar. Een hoop geld. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe je het gaat vinden om in een instelling/ziekenhuis te werken.Hi hi,
Ik ben inmiddels bezig met de 1e week van de Bridging cursus (en vindt het nog steeds onzin, leer eingelijk helemaal niks nog voor zover). Als iemand hier informatie over wil hebben email me gerust: marrievanderplas@hotmail.com
Ik hoorde van een klasgenoot van mij dat AHPRA minimaal 1jr werkervaring van haar eiste. Zij heeft geen werkervaring in eigen land opgedaan maar AHPRA vond het ook goed als zij 1 jaar als nurse assistant in een Australische instelling op een High care afdeling heeft gewerkt. Misschien zou dat ook een optie zijn! Maar die Cursus moet je sowieso doen! Ook een Belgische vriendin moet de cursus gaan doen.