Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Nee dat dacht ook, maar Southern Cross University gaat deze vanaf 2/3/16 geven volgens de site, maar heeft volgens mij pas de 1e cursus in november 2016. Dus dat was dan voor jou te laat geweest.
De site is ook wat onduidelijk, want op de AHPRA site stond dat de opleiding 12 weken duurt en op de SCU site 0,5 jaar, heb navraag gedaan bij SCU en hij duurt gewoon 12 weken, maar wel over 14 weken verspreid, maar dat komt dan misschien doordat kerst erin valt.

wat klinkt dat weer heerlijk herkenbaar Australisch zeg, uhm ja, misschien, zou kunnen, wellicht o_O
 
Nee dat dacht ook, maar Southern Cross University gaat deze vanaf 2/3/16 geven volgens de site, maar heeft volgens mij pas de 1e cursus in november 2016. Dus dat was dan voor jou te laat geweest.
De site is ook wat onduidelijk, want op de AHPRA site stond dat de opleiding 12 weken duurt en op de SCU site 0,5 jaar, heb navraag gedaan bij SCU en hij duurt gewoon 12 weken, maar wel over 14 weken verspreid, maar dat komt dan misschien doordat kerst erin valt.
Ah ok, super! Ook al wat vermeld over de kosten op hun website? :)

Derde week in, en een korte week deze week door Anzac day. Kan niet zeggen dat ik heel erg onder de indruk ben, maar dat had ik stiekem ook wel verwacht. Aan de ene kant irriteert het me een beetje, omdat ik er zo veel geld voor betaal, maar aan de andere kant is het ook wel weer heel makkelijk te doen, zonder maximale inzet. Heb te horen gekregen dat ik mijn practicals van 30 mei tot 1 juni heb. In Brisbane. Dus ben erg blij, want de kwestie van practicals leverde veel ongelukkige gezichten op. In principe kunnen ze nergens plaatsen garanderen en gaan de studenten naar willekeurige bestemmingen (meeste in Sydney). Heel aantal meiden komen echter vanuit India of de Filippijnen en zijn dan niet echt blij met nog een additionele kostenpost om naar Sydney te vliegen.

Ik ben 1 van de drie mensen geplaatst in Brisbane dus ik ben echt ontzettend gelukkig! :) Heb een logeeradres in Brisbane, plus dan kan ik in de weekenden gewoon lekker naar huis toe.
 
Goed bezig zeg!! mag ook wat kosten maar dan heb je ook wat ;-). Is er ook een verdieping in psychiatrie?
Nee, niet echt. Er is een dag gewijd aan de psychiatrie waarin wel wat word uitgelegd, maar niks diepgaands. Zoals de rest eigenlijk. Heel algemeen. Je moet 19 zelf-leer modules afronden als je huiswerk, zijn dingen in het algemeen, zoals medicatieveiligheid, medicatiescripts, bloedtransfusie, handhygiene, cultural competence enz. Dan moeten we verder een debat doen, een artikel bekijken en er een review van maken, en een case study waarin we een court case bekijken van een verpleegkunde die naar het tuchtrecht is geweest. Rest bestaat uit lectures. Countdown has started, zit in mn laatste week!
 
Wat fijn dat het je zo goed af gaat en natuurlijk helemaal top dat je je practicals in Brisbane kan doen en dan lekker de weekenden naar huis kan.
Ik heb me nog niet heel erg verdiept in de opleiding bij Southern cross University. Ben nu druk bezig met de voorbereiding op mn OET test, 14 mei moet ik weer. Als die weer achter de rug is ga ik me verder verdiepen in de bridging en als ik mn OET ooit eens gehaald heb ga ik me pas inschrijven voor de bridging course, zonder geldig certificaat voor de engelse taal kan ik toch nog niet veel beginnen.
Die modules die je moet afronden klinken erg als de intercollegiale toetsen die we op het werk moeten doen. In ieder geval wel wat dezelfde onderwerpen. Wij moeten voor voorbehouden en risicovolle handelingen steeds een e learning toets behalen en dan een praktijktoets verrichten.
 
@Marcelle Ja, ben er erg blij mee! :) Vandaag laatste dag gehad, en morgen vlieg ik naar huis waar ik naar uit kijk!!

En dat van die certificaten klopt wel ja. Om hier je registratie te behouden moet je jaarlijks 20 uur aan CPD (continual professional development) uren besteden. Dit kan van alles zijn zoals cursussen. vaktijdschriften lezen, zulke certificaten etc. Je moet hier dan bewijs van bewaren omdat je ge-audit kan worden. Elk jaar moet je $160 dollar betalen voor je registratie!! Leuke bron van inkomsten voor de AHPRA.

En niet geheel onbelangrijk, over Engelse testresultaten gesproken, volgens mijn opleidingsinstituut accepteert AHPRA nu ook club scoring, wat betekent dat je je resultaten niet per se in 1 zitting hoeft te halen..
 
@Ellawishes Ik betaal hier ook 109.50 per jaar voor registratie bij V&VN nu weet ik eigenlijk niet of ik nu meer betaal vanwege mn dialyse aantekening en of je daar in Australie ook extra voor zou moeten betalen. En qua accreditatiepunten halen komt het ook wel aardig overheen met hier.
Ik had iid bij AHPRA gezien dat je engelse toets niet meer in 1 zitting op alle onderdelen gehaald hoeft te zijn. Ik richt me nu ook vrijwel alleen op schrijven omdat dat het enige onderdeel is waar ik een C voor had ipv een B.

Wat fijn dat je weer lekker naar huis kunt. Geniet er maar van. Moet je dan maandag gelijk aan je praktijk beginnen?
Heb je nou het theoriedeel ook met toetsen moeten afsluiten of iets dergelijks?
Ik ben ook wel benieuwd naar je praktijkervaring. Ik ben zo bang dat ik straks met 2 linker handen op de werkvloer sta, zit al 14 jaar in het dialysewereldje, is toch even wat anders dan een verpleegafdeling .
 
Elk jaar moet je $160 dollar betalen voor je registratie!! Leuke bron van inkomsten voor de AHPRA.

Dit is wel belastingaftrekbaar net als veel extra's voor verpleegkundigen zoals waskosten, telefoonkosten, boeken, schoenen, conferenties, zonnebrand en zonnebril (als je community werk doet) etc. Scheelt weer een beetje :up:
 
@Ellawishes lukt het praktijkgedeelte ook zo goed als de theorie?
Ik maak me daar voor mij ook best zorgen voor omdat ik nauwelijks ervaring heb op verpleegafdelingen. Ben vrijwel gelijk na mij n opleiding op de dialyse begonnen.
 
Hee @Marcelle

Ik heb vandaag eigenlijk mijn eerste dag gehad. Gisteren ook wel in het ziekenhuis geweest maar dat was de introdag. Denk niet dat je je heel erg zorgen hoeft te maken hoor. In principe word verwacht dat je aan het eind van 4 weken de zorg voor 4 patienten op je kunt nemen. Wat niet zo heel veel is. In mijn klas zaten ook best wel wat meiden die al 10 jaar op de OK hadden gezeten en dus inderdaad weinig ervaring op de verpleegafdelingen hebben.

Mijn eerste dag is goed, niet heel veel spannends gedaan en vooral meegekeken en de routine van de dag geobserveerd. Maar ik houd je op de hoogte voor het verdere verloop!
 
@Ellawishes, dus de praktijk sluit niet naadloos aan op de theorie qua tijd? Dat is wel jammer. Ik had gehoopt dat de 9 weken achter elkaar gegeven werden zodat ik maar 9 weken van mn werk en gezin weg hoefde. Ik ga nu nl misschien toch in Perth de bridging doen ivm omstandigheden binnen de familie.
Weet jij of het wel mogelijk is om alles achter elkaar te doen?
 
@Ellawishes, hoe is je praktijkgedeelte gegaan? Heb je je bridging program inmiddels afgerond?
Hey @Marcelle,

Ben nu iets meer dan een week klaar met m'n cursus. Het praktijkgedeelte was eigenlijk ook heel makkelijk. 5 werken voor gratis en niets werken haha. Het was in een privé ziekenhuis, en de afdelingen waarop ik heb gewerkt waren vrij rustig. Kan niet zeggen dat er nou verschrikkelijk veel verschil zit tussen de zorg in Nederland en Australië. Het komt vooral meer ouderwets over, zonder computers. Medicatieopdrachten worden handgeschreven (en vaak dus lastig leesbaar!) en alles met de hand gerapporteerd. Qua wondZorgmateriaal zijn er veel overeenkomsten. Procedures vaak toch hetzelfde, maar kleine dingetjes wat anders. Als verpleegkundigen op onze afdeling heb je niet echt een artsenvisite met de arts, maar de arts gaat gewoon zelf langs zonder pleeg. Dan moet je later teruglezen in het rapport wat het beleid is (altijd leuk artsenhandschrift ontcijferen). Medicatie toedienen is ook wat anders, alle medicatie (afgezien van opiaten) zit in een bedside cupboard en als pleeg mag je dan zelf alle medicatie in een cupje doen. Betekent dat de medicatie die je geeft je zelf uit de blister drukt, dus maar controle door 1 pleeg. Opiaten worden door twee plegen gecheckt, en moet ook gegeven worden met twee plegen, 1 pleeg checkt dan patiënten ID en DOB.
Antibiotica IV word gecheckt door twee pleeg en door 1 aangehangen.

Ga volgende week m'n AHPRA aanvragen, dat kost weer 450'dollar (300 registratie, 150 aan criminal check). Net email gehad van m'n opleidingsinstituut dat ze m'n gegevens doorgestuurd hebben naar de AHPRA. En dan heb ik hopelijk m'n registratie binnen een maand. 1 meid van mijn klas die de cursus heeft afgerond had haar registratie in drie weken!
 
Vraag mij af hoe de cursus is voor psychiatrisch verpleegkundige, want zet mij in een AGZ setting en dan ben ik onthando_O
 
Vraag mij af hoe de cursus is voor psychiatrisch verpleegkundige, want zet mij in een AGZ setting en dan ben ik onthando_O
Heel makkelijk; precies hetzelfde. Er is geen onderscheid in de cursus tussen GGZ/AGZ. Je zal dus precies hetzelfde proces moeten doorlopen om je registratie te behalen.
 
@Ellawishes Ah goed om te weten :)... toch heb ik weinig voorbehouden handelingen die ik doe tijdens mijn werk (lees: depot per injectie zetten).
Zat zelf te denken om een studie te gaan doen (master of nursing) in Nederland of België om zo hun regels wat te omzeilen, moet dat nog wat verder uitzoeken.
 
verder wat licht aan de tunnel las ik qua IELTS exams... je mag nu twee zittingen combineren (mits ze binnen een half jaar van elkaar gedaan zijn en het laagste punt niet onder de 6,5), aldus de documentatie van de AHPRA en ANMAC.
 
verder wat licht aan de tunnel las ik qua IELTS exams... je mag nu twee zittingen combineren (mits ze binnen een half jaar van elkaar gedaan zijn en het laagste punt niet onder de 6,5), aldus de documentatie van de AHPRA en ANMAC.

Echt? Dat kan het net wat gemakkelijker maken!
 
Zie pagina 3 artikel 4a lid 2 :)
 

Attachments

  • Nursing-and-Midwifery-Board---Registration-standard---English-language-skills---1-July-2015.PDF
    61.1 KB · Views: 1
@Ellawishes
Hoe lang heb je nou precies over de bridging gedaan? Want hij duurt 9 weken maar volgens mij zat er bij jou iets tijd tussen de theorie en de praktijk. Klopt dat?
Ik wil dat graag weten omdat als ik mij inschrijf voor de bridging van 16 januari er maar 4 weken zitten tussen afsluiten bridging en de uiterste datum van AHPRA dat ik mij weer moet inschrijven. Ik ben bang dat dat te krap is en dan kan ik beter voor de bridging van 2 januari in Melbourne gaan.
 
Back
Top