Voor wat voor muziek houden jullie zoal van?

Jean76

XPdite Sponsor
Tsja ik dacht laat ik maar eens weer een nieuwe topic openen. Heeft weliswaar niet veel met Oz van doen, maar het leek me wel een heel aardig onderwerp. Ik vind het weleens leuk om te weten wat voor muziek de XPditers hier zoal graag luisteren!!
Laat ik eens een boekje open doen over mijzelf.
Ik luister zelf erg veel genres, als het maar geen 'goedkope' Top40 is of schlager  :-o .
Wat ik zoal luister is oa volksmuziek (veel uit midden-oosten en Noord-Afrika), klassiek (vooral filmmuziek), jazz (oa Miles Davis), blues, pop (oa U2, dEUS, Black Rebel Motorcycle Club), rock (oa Muse, Filter), metal (oa Dream Theater, Opeth), dance (oa Groove Armada, JXL, Chemical Brothers) etc. Verder heb ik als regionale helden; Torf, Harrie Niehof en uiteraard (ze zullen ze tot in Overijssel wel kennen) Rooie Rinus & Pe Daalemmer!!!
Zelf speel ik ook nog een beetje; keyboard-synthesizer, gitaar, didgeridoo (jaja; toch iets over Oz  :p ) en djembe.
Nou; zou het ook leuk vinden om het van de anderen hierzo ook te weten te komen
 
Hmmm....ik luister eigenlijk vooral naar "rock", oude (seventies) én nieuwe: Rolling Stones, The police, The doors, Golden earring, Led Zeppelin,Pink Floyd, Janice Joplin, Tom Waits, Coldplay, Ozark Henry, Dire Straits ....  als er maar een ziel in zit!
Ook luister ik erg graag naar blues en soul en om op te dansen kies ik toch voor r&b!

Sara
 
tsja ook bij ons is het erg gevarieerd maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar R&B en alllerlei Dj's zoals Dj jean etc. als het maar lekker klinkt ( en er wakker van bijf in de auto na mijn nachtdienst! radio staat dan dus op mach 10 hahaha!)
Ohja wat ik ook graag mag horen is Kane!
Greetzzzzzzzzz, Cindy
 
okeeee... nu ikke :)
Ik ben begonnen met Nirvana... als 13 jarig meisje met de Dr. Martens aan en de Nirvana longsleeve. Lange tijd ben ik een enorme 'alto' geweest en luisterde ik naar: Nirvana, Lenny Kravitz, Foo Fighters, The Doors,  Janice Joplin, Jimmy Hendrikx, Aerosmith, Metallica enz.
Heb ook een periode gehad dat ik alleen maar in het zwart liep en luisterde naar de donkere metalbands (zal jullie niet vervelen met de namen ;) )

Nu ben ik wat veranderd (qua kleding zeker ;) ) Maar luister nog steeds naar het bovenstaande. Ben sinds een jaar of 3 ook aardig fan van Racoon! Geweldige band! Ook luister ik naar Anouk, K's Choice, Golden Earring enz.
Sinds een tijdje ook andere muziek gaan waarderen zoals Lamb, Faithless enz en.... Pater Moeskroen! Dat is echt niet alleen Roodkapje Roodkapje ;) Ze hebben inmiddels een cd of 10 gemaakt denk ik en de muziek is geweldig!!!!

R&B en Rap vind ik dus zeeer irritante muziek..... Misschien ook wel, omdat ze alleen maar clips kunnen maken met halfnaakte vrouwen ;)
 
Ja, Faithless en Lamb zijn natuurlijk ook fantastisch! Ik ben een grote fan van liveconcerten en festivals, dat vind ik heerlijk: de sfeer, de mensen, de muziek,.....zàlig!

Kennen jullie trouwens Ozark Henry? Een Belgische band, maar FANTASTISCH!!

Sara
 
[quote author=Annemiek link=topic=3143.msg35711#msg35711 date=1131614828]
okeeee... nu ikke :)
Ik ben begonnen met Nirvana... als 13 jarig meisje met de Dr. Martens aan en de Nirvana longsleeve. Lange tijd ben ik een enorme 'alto' geweest en luisterde ik naar: Nirvana, Lenny Kravitz, Foo Fighters, The Doors,  Janice Joplin, Jimmy Hendrikx, Aerosmith, Metallica enz.
Heb ook een periode gehad dat ik alleen maar in het zwart liep en luisterde naar de donkere metalbands (zal jullie niet vervelen met de namen ;) )

Nu ben ik wat veranderd (qua kleding zeker ;) ) Maar luister nog steeds naar het bovenstaande. Ben sinds een jaar of 3 ook aardig fan van Racoon! Geweldige band! Ook luister ik naar Anouk, K's Choice, Golden Earring enz.
Sinds een tijdje ook andere muziek gaan waarderen zoals Lamb, Faithless enz en.... Pater Moeskroen! Dat is echt niet alleen Roodkapje Roodkapje ;) Ze hebben inmiddels een cd of 10 gemaakt denk ik en de muziek is geweldig!!!!

R&B en Rap vind ik dus zeeer irritante muziek..... Misschien ook wel, omdat ze alleen maar clips kunnen maken met halfnaakte vrouwen ;)
[/quote]

Dat alto-gevoel ken ik ook erg goed. Ben eigenlijk wel benieuwd trouwens wat voor metalbands je eigenlijk luisterd(e?). Ikzelf houd van veel metal zoals Machinehead, Fear Factory, Sepultura, Pantera, Deftones, Soulfly en al eerder genoemd Dream Theater en Opeth.
En ja; R&B en Rap zuigt  :lol:


[quote author=sarabaes link=topic=3143.msg35714#msg35714 date=1131614953]
Ja, Faithless en Lamb zijn natuurlijk ook fantastisch! Ik ben een grote fan van liveconcerten en festivals, dat vind ik heerlijk: de sfeer, de mensen, de muziek,.....zàlig!

Kennen jullie trouwens Ozark Henry? Een Belgische band, maar FANTASTISCH!!

Sara
[/quote]

Ozark Henry heb ik weleens van gehoord, maar nog nooit geluisterd.
Faithless is heel mooi en Lamb heeft ook schitterende nummers.
Ik ben veel ondermeer naar Lowlands geweest. Da's echt een superfestival; helaas wel vet commercieel geworden. De afgelopen keer heb ik ondermeer Queens of the stone age gezien en die vond ik echt geweldig. Net als veel andere acts trouwens.
 
Om toch nog even een beetje bij Oz in de buurt te blijven.... Mijn favoriete Oz-acts zijn; Midnight Oil, INXS, Silverchair, Nick Cave, Crowded House en wellicht ben ik nog wel weer wat vergeten.
 
Ook mijn smaak is zeer gevarrieerd:
Ik hou eigenlijk van muziek uit de 60's zoals bijvoorbeeld The Beatles, Elvis,
Maar ook van de Glam rock uit de 70's zoals The Sweet, Mud, Slade etc.
Maar in de jaren 80 is mijn echte liefde geboren op het gebied van muziek: Italo disco.
Dat zullen maar heel weinig mensen kennen denk ik.
Dat was een aparte muziek stroming naast de 'normale' disco muziek in die tijd.
Dat was in de tijd van Lime, Boys town gang etc.
Italo uit de jaren 80 is nog steeds populair en er worden ook nog regelmatig party's georganiseerd,
waar ik dan ook met regelmaat te vinden ben.........
Een paar bekendere Italo artiesten zijn: Fun fun, Spagna, Den Harrow, Koto, Ken Laszlo.  

Verder hou ik ook wel van U2, Aerosmith, Guns&Roses, AC/DC, Status quo, maar ook van Coldplay, Keane, Moby en ook de dance muziek van tegenwoordig vind ik leuk.
Behalve R&B dan eigenlijk alhoewel ik daar ook wel een paar nummers hebt die ik goed vind:
Blackstreet - No digity, 2Pac - California love, Mary J Blige - Family affair

Ik hou me tegenwoordig ook meer en meer bezig met Club, Groove, Techno en Trance.
Ik draai zelf ook als Trance DJ en componeer ook wel dance muziek op m'n computer.


Bert
 
Crowded House is ook erg goed ja! :)
Een paar metalnamen dan :) Venom, Blind Guardian, Iron Maiden, Slipknot, Gorefest, Anthrax, Slayer, Megadeth, System of a Down enz.... Ik heb mijn kleine verzameling metalcd's aan een vriendin gegeven. Af en toe kan ik nog wel erg graag luisteren naar Rammstein, P.O.D., Sevendust, Spineshank, Static-X enz. :)

Coldplay heeft heerlijke muziek, maar ik word er vaak wat triestig van.....

Bert ook bezig met muziek? Ik heb 4 jaar lang in een band gezongen en zing nu bij een popkoor
 
Haha; Venom. Da's een partij evil zeg  :evil: :evil: :evil: . Gorefest heeft trouwens weer een nieuwe cd!!! En van Rammstein heb ik ook een aantal nieuwe nummers. Het zijn echt toffe metalnamen die je noemt hoor. Ben zelf trouwens ook regelmatig op Waldrock geweest. Kewl festival  :up:

Ik speel zelf een beetje gitaar en wat keyboard-synthesizer. Heb ooit wel een tijdje in een bandje gespeeld en heb zelf ook wel voor een bepaalde periode zelf wat muziek gemaakt (met oa Rebirth, groovebox, Motif-synth etc). Helaas ligt het nu nogal op zijn gat en zie mezelf ook niet zo 1,2,3 een bandje weer beginnen aangezien ik ook met een opleiding momenteel bezig ben. En wellicht eind volgend jaar naar.........  :cool:
 
@Annemiek

Jazeker......ik kan geen noot lezen, maar ik maak gewoon vaak iets op gevoel.
En dan hoor ik vanzelf wel of het goed klinkt of niet.

En wat Coldplay betreft........natuurlijk moet je dat ook niet heel de dag horen, maar dat heb ik eigenlijk wel met alle muziek.......lekker gevarrieerd luisteren heet dat hahaha

@allen

Ik heb al wat opmerkingen over bands uit Ozzie gehoord, maar daar hoort natuurlijk ook AC/DC bij en Kylie Minogue en niet te vergeten Men at Work............Do you come from a land down under!

Bert
 
[quote author=TheBroute link=topic=3143.msg35736#msg35736 date=1131617759]

En wat Coldplay betreft........natuurlijk moet je dat ook niet heel de dag horen, maar dat heb ik eigenlijk wel met alle muziek.......lekker gevarrieerd luisteren heet dat hahaha

[/quote]

Ik heb Coldplay vorige week live gezien, tweede keer al en.... they rock! Ze zijn veel opgewekter en vuriger/levendiger als de meesten denken. Een zééééér goede live band!  :up:

Sara
 
Oh jee; hoe heb ik die nu kunnen vergeten  :oops: ; AC/DC!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Goed dat je me ermee bent gekomen, Bert.

P.S. Ik ben zelfs nog in Perth in de gevangeniscel geweest waar de 1e zanger van AC/DC gezeten heeft. Die gevangenis maakte sowieso wel erg veel indruk op me.
 
[quote author=Annemiek link=topic=3143.msg35727#msg35727 date=1131616861]
Crowded House is ook erg goed ja! :)
[/quote]


Zijn zeker goed, was vorig jaar in Melbourne bij een optreden van The Finn Brothers.
Dat was echt gaaf.

en Natuurlijk VAN DIK HOUT, hebben nu een sabbatical, is echt afkicken een jaar lang geen optreden van de jongens !!!

En natuurlijk LIVE ondertussen ook al 3 keer in het echiie gezien waaronder 1 x Brisbane
SUPERTOF
groetjes Teuni
 
[quote author=sarabaes link=topic=3143.msg35701#msg35701 date=1131613591]
Hmmm....ik luister eigenlijk vooral naar "rock", oude (seventies) én nieuwe: Rolling Stones, The police, The doors, Golden earring, Led Zeppelin,Pink Floyd, Janice Joplin, Tom Waits, Coldplay, Ozark Henry, Dire Straits ....  als er maar een ziel in zit!
Ook luister ik erg graag naar blues en soul en om op te dansen kies ik toch voor r&b!

Sara
[/quote]

Ik ben een erg grote fan van Janis Joplin dus wilde ff zeggen dat het dus niet met "ce" is.. :)

Ik ben voor heel veel wakker te maken en muziek is een grote hobby van me. Janis is mijn voorbeeld en hou ook meer van gouwe ouwe dan de nieuwe muziek. Het lijkt allemaal zoveel op elkaar, maar dat kan aan mij liggen. Ik hou ook van nederlandse muziek, maar dan meer richting acda en de munnik en bløf. Ook musicalmuziek ben ik een erg grote fan van. Van west side story tot hair :)

Vind het wel leuk om te zien dat iedereen hier toch voornamelijk rockers zijn. :)

Grtz Tanne
 
[quote author=Cajendra link=topic=3143.msg35744#msg35744 date=1131618324]

Ik ben een erg grote fan van Janis Joplin dus wilde ff zeggen dat het dus niet met "ce" is.. :)
Grtz Tanne
[/quote]

  :eek:ops!:  Klopt Tanne, mijn fout...soms wil ik iets té snel zijn!  :-D

Sara
 
[quote author=Cajendra link=topic=3143.msg35746#msg35746 date=1131618545]
:-D it's ok, zij zal er toch geen last meer van hebben :)

Grtz Tanne

[/quote]

Ik zal vanavond een glas Southern Comfort drinken op haar! Zal ze leuk vinden!  :wink:

Sara
 
Om maar eens wat te noemen dat ik hier al voorbij zag komen: Muse, JXL, Chemical bros, Coldplay, Nirvana, Lenny Kravitz, Foo Fighters, Lamb, Faithless, de Pater, LowLands, Nick Cave, System of a Down, Ramms+ein, Kulie Minogue, Blof,


En om er nog wat aan toe te voegen: Placebo, Snow Patrol, The Editors, Rock Werchter, The Gathering, Marilyn Manson, Garbage, The Prodigy, Heather Nova, Miss Kitten, Interpol, Korn, Radiohead. Ik kan er nog een paar vergeten zijn  :)
 
Zal het kort houden om jullie niet al te veel te vervelen :-D

- Bob Marley (of Bob Smiley zoals de kids hem noemen) :)
- Ben Harper
- John Butler Trio (Australisch)

Syl
 
Back
Top