Voor wat voor muziek houden jullie zoal van?

[quote author=Syl link=topic=3143.msg35773#msg35773 date=1131621691]
- Ben Harper

Syl
[/quote]

Die is inderdaad érg goed!
 
Ik ben gek op dance en gospel muziek.Ik heb hier de hele dag Slam FM aanstaan,wil volgend jaar ook een cursus gaan doen aan een DJ school. :up:
 
Wie van jullie kent Missy Higgins uit Melbourne???
Heb vorig jaar een CD'tje meegenomen van Down under.

Lekkere luister muziek!!!


groetjes Teuni
 
[quote author=clair link=topic=3143.msg35791#msg35791 date=1131626094]
Ik ben gek op dance en gospel muziek.Ik heb hier de hele dag Slam FM aanstaan,wil volgend jaar ook een cursus gaan doen aan een DJ school. :up:
[/quote]

Leuk......dus nog een DJ in ons midden.

Bert
 
Jij ook Bert??
Ik ben het nog niet maar wil het heeeeeel graag worden!! :)
In eerste instantie als hobby,daarna zie ik wel.
 
MMMMM, dan zal ik ook even.....Onze voorkeur voor muziek is voornamelijk hardcore, oldschool en industrial. Maar om op te dansen (streetdance demoteam) is het toch R%B en hiphop. Als we gaan stappen is het meestal naar hardcore feesten, waar je heerlijk uit je dak kunt gaan (ook zonder drugs!!!!, om maar meteen alle vooroordelen teniet te doen)
 
[quote author=clair link=topic=3143.msg35804#msg35804 date=1131628754]
Jij ook Bert??
Ik ben het nog niet maar wil het heeeeeel graag worden!! :)
In eerste instantie als hobby,daarna zie ik wel.
[/quote]

yep........eigenlijk ook gewoon als hobby, maar wordt toch af en toe wel eens geboekt voor optredens.
Verder maak ik ook wel mixen voor internet radiostations.

Bert
 
Komt mijn lijstje:

Als jeugdige: kinderen voor kinderen (lang geleden, heerlijke nostalgie muziek trouwens! :))

Als puber: nirvana (want dat vond niemand leuk, dus ik wel lekker puh! Had ook (net als Annemiek) longsleeves, tot grote ergernis van mijn moeder, van het album in utero met de ingewanden van een vrouw erop :D:D. Verder was ik een mega brave puber. Dus ik vond dat mijn moeder met deze enige uitspatting moest leren leven :D.

Nu: Van nederlands talig: Blof, Acda en de Munnik, De Dijk, Paterke! (=Pater Moeskroen voor vrienden), Paul de Leeuw. Tot K's Choice, Bettie Serveert, Crowded House. Het is belangrijk dat het op den duur lekker meeblert, en een beetje diepgang heeft. Dat miste ik een beetje aan Nirvana, de diep gang. Of het ging gewoon niet over dingen die mij boeiden: drugs, vrouwen, drugs en dat soort ongein :D.
 
Wat dachten jullie van Uluru! dat is een album van tony O connor.  Dit album brengt je helemaal in de goeie sfeer.

Maar wat vind ik verder leuk... nou ik als ik in mijn lijst van mp3 kijk staat daar heel veel in. van Andre Hazes tot Hakkuhbar
en van Atomic Kitten tot Heather Nova..
daar zit nog heel veel tussen  :lol:

Maar wat ik nou echt heel erg mooi vind is toch dolly parton  een beetje jaren '80 muziek is toch de mooiste muziek!
 
:thinking:

Ik vind het altijd zo moeilijk om hier een duidelijk antwoord op te geven, maar ik ga eens een poging wagen :wink:.

Over het algemeen Marillion en Fish (symphonische rock) en the Counting Crows.
Robbie Williams wil er af en toe ook nog wel tussendoor schieten :).
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het aan m'n bui ligt.
De ene keer klassiek, dan weer zwijmelen bij de love songs of gewoon lekker Pearl Jam (vooral als ik moet poetsen).
Tja, en ik ben af en toe nog een beetje blijven hangen in de 80's :oops: :-D

Conclusie: DUS GEWOON VAN ALLES WAT :-D.

Behalve "oer-Hollandse .....". Dat vind ik zó verschrikkelijk.
 
[quote author=jufrebekka link=topic=3143.msg35807#msg35807 date=1131629105]
Komt mijn lijstje:

Nu: Van nederlands talig: Blof, Acda en de Munnik, De Dijk, Paterke! (=Pater Moeskroen voor vrienden), Paul de Leeuw. Tot K's Choice, Bettie Serveert, Crowded House. Het is belangrijk dat het op den duur lekker meeblert, en een beetje diepgang heeft. Dat miste ik een beetje aan Nirvana, de diep gang. Of het ging gewoon niet over dingen die mij boeiden: drugs, vrouwen, drugs en dat soort ongein :D.
[/quote]

Bettie serveert is vorig weekend bij ons in het poppodium geweest. Echt geweldig!!!! Kende ze wel van naam en heb ze nu dus ook echt ontmoet!! Was echt te gek en ontzettend druk..

Pff, als kind ben ik opgegroeid met Klein orkest en Kinderen voor Kinderen. Toen ik ging puberen was ik helemaal in de hippie muziek. Daarna nog een poosje gothic geweest en nu ben ik weer lekker terug bij mijn hippiemuziek. Plus de muziek van de jaren daarvoor :)

Grtz Tanne
 
Ik luister voornamelijk naar Robbie Williams, echt geweldig...........

Maar ook Kylie ontbreekt niet (in Ahoy gezien) uiteraard.

Rock,metal enzovoort boeit me absoluut niet,
R&B is trouwens ook erg lekker, net als de muziek van Ilse de Lange.
 
[quote author=bono link=topic=3143.msg35846#msg35846 date=1131638866]
Rock,metal enzovoort boeit me absoluut niet,
[/quote]

hmmm; ik had juist de associatie een beetje van de naam bono met rock (lees U2)  :)

Heb momenteel trouwens Metallica opstaan. Die hebben in mijn ogen toch best wel een nieuwe link gelegd tussen rock en metal; vooral met de albums Load en Reload (hoewel deze zeker niet tot mijn favoriete Metallica-albums behoren).
Datzelfde heeft de Prodigy op zijn buurt trouwens ook weer gedaan met dance en rock.
Ik ben dan ook dol echt op crossover-stylen. Voorbeelden zijn St. Germain, Junkie XL (vooral zijn 1e twee albums), Linkin Park, Limp Bizkit (beiden vind ik absoluut geen nu-metal; onzinterm), Depeche Mode, Ozric Tentacles, Groove Armada en ga zo nog maar even door.

Heb trouwens zonet het nieuwe nummer van Madonna gehoord. Verrassend goed zeg!!! Mooie Abba-tune zit erin. En dat zijn ook al all-time hero's van me. Net als de Beatles, The Doors, Pink Floyd en nog veel meer.
 
Van wat voor muziek hou ik?? Ja dat is een goeie. Niks specifiek alles wat een beetje lekker klinkt heb om me werk meestal TMF opstaan en anders SLAM FM op de radio. Als ik dan weer iets leuk hoor dan moet ik het gewoon hebben. Dan draai ik hem 100keer en dan is het weer over :-D 
In het algemeen ligt het aan me bui waar ik van hou. De ene keer Black metal/ death metal of oude rock metalica, deep purple, ac/dc. De anderen keer heb ik ineens een transe cd opstaan.  Ook heb ik een aardigen verzameling van gangster rap-- 50 cent, Snoopdog, The Game, Eminem, Yes-r, THC.  Heel divers dus. Dan hebben we nog een kant waar voor ik me een beetje schaam!  :| ... maar ik luister dus ook graag naar oude muziek en dan vooral 70s- 80s disco hits. Geweldig! 
Door Vanessa "muis" Ben ik ook een beetje van volks muziek gaan houden. Andre hazes, Jan Smit, Frans Bouwer :-o

Dat was het eigelijk wel. Je kon beter vragen wat vind je niet leuk. Dat is maar 1 ding Opera geblèr of Duitse slager muziek :wall:
 
Mijn favorieten zijn Jacques Brel (de franstalige vlaming), Jeff Buckley, Pink Floyd, Tom Waits, Maria Callas & Blof

En natuurlijk ook nog Kevin Bloody Wilson met zijn all time favourite "the courting song" (ook wel bekend onder "do you fuck at first dates?")  :-D
 
[quote author=TheBroute link=topic=3143.msg35720#msg35720 date=1131616062]

Maar in de jaren 80 is mijn echte liefde geboren op het gebied van muziek: Italo disco.
Dat zullen maar heel weinig mensen kennen denk ik.
Dat was een aparte muziek stroming naast de 'normale' disco muziek in die tijd.
Dat was in de tijd van Lime, Boys town gang etc.
Italo uit de jaren 80 is nog steeds populair en er worden ook nog regelmatig party's georganiseerd,
waar ik dan ook met regelmaat te vinden ben.........
Een paar bekendere Italo artiesten zijn: Fun fun, Spagna, Den Harrow, Koto, Ken Laszlo.  


[/quote]

Nou Bert, ik vind het heel dapper dat je er voor uit durft komen dat je van Italo houdt  :lol:
Sjeezes man, grotere commerciele bagger is sindsdien niet meer gemaakt.....

Maar goed, ieder zijn meug.

Bart
 
Mijn muzikale voorkeur gaat zeker uit naar Trance. :up:
Niet die commerciele trance maar de Trance die je hoort in clubs etc.
Wat voor Trance maakt niet zoveel uit het kan varieren van vocal, uplifting, retro belgium (Atmoz etc) of gewoon hard Trance.
Ben zelf dj (laatste tijd niet zo veel meer) maar heb daarom een paar honderd 12" vinyl.
Al moet ik zeggen dat de Trance era nu wel een beetje voorbij is (jammer)
Maar mijn 12" collectie en mijn draaitafels en mengpaneel doe ik nooit van de hand omdat deze gewoon een fortuin waard zijn dus die zullen mee moeten naar oz.
Mijn motto:  Een dag zonder Trance is en dag niet geleefd.

Maar heb ook veel klassieke muziek thuis. En Toto of de the Cors mag ik ook graag horen.

Nou de groeten,
MARCEL
 
Back
Top