Voor wat voor muziek houden jullie zoal van?


hmmm; ik had juist de associatie een beetje van de naam bono met rock (lees U2)  :)


Ik moet je teleurstellen: Ik houd niet van U2.
Mijn superleuke hond heet(te) Bono, en die kon ook niet zingen :wink:
Vroeger maakte ze goeie muziek maar tegenwoordig is het waardeloos (Sorry voor de U2 liefhebbers !!)

Groetjes
Ineke
 
[quote author=marc-el link=topic=3143.msg35865#msg35865 date=1131648445]
Mijn muzikale voorkeur gaat zeker uit naar Trance. :up:
Niet die commerciele trance maar de Trance die je hoort in clubs etc.
Wat voor Trance maakt niet zoveel uit het kan varieren van vocal, uplifting, retro belgium (Atmoz etc) of gewoon hard Trance.
Ben zelf dj (laatste tijd niet zo veel meer) maar heb daarom een paar honderd 12" vinyl.
Al moet ik zeggen dat de Trance era nu wel een beetje voorbij is (jammer)
Maar mijn 12" collectie en mijn draaitafels en mengpaneel doe ik nooit van de hand omdat deze gewoon een fortuin waard zijn dus die zullen mee moeten naar oz.
Mijn motto:  Een dag zonder Trance is en dag niet geleefd.

[/quote]

Leuk om te lezen. Ik ga zelf geregeld naar goa-trance-parties. Zaterdag as is er in Simplon  te Groningen een goa-trance-partie (voor de liefhebber; http://www.simplon.nl/?nid=872&shift=0 ). Wellicht ga ik er heen. Maar ik denk echter dat ik het weekend een beetje rustig moet doorkomen, aangezien ik volgende week woensdag een toets moet maken.
Maar om even op GOA-trance-parties terug te komen. Ik heb er dit jaar al talloze gehad; eentje in de bossen van Gieten (Drenthe), in de bossen vlakbij het Zernika-complex te Groningen, ergens op een boot. Je kunt het zo gek niet bedenken. Het zijn echt kinky-feestjes, met een uiterst prettig publiek.
 
Tsjonge, ik loop al weer flink wat pagina's achter op deze topic, zie ik. Ben een beetje druk met het leeghalen van het huis, dus zit ik tegenwoordig met een soort helicopterview de nieuwe topics te lezen. En daar viel m'n vermoeide oog op deze.
Ik ga natuurlijk al wat langer mee en dochter + vriend(innen) zijn de deur al uit, dus Trance etc. zegt me niets. De laatste herrie die ik van boven heb horen komen was HOUSE.

Niet best, he. Maar ja.  :oops:
Tegenwoordig gaat ze naar concerten van DEUCE, een Belgische band. Vind ik ook wel leuk.

Ik ben ooit begonnen met een singeltje van Cliff Richard, the day I met Mary en daarna volgden
The Golden Earring, Black Sabbath, Led Zeppelin, Deep Purple, etc. The Beatles en Rolling Stones hebben me nooit veel gezegd.
Toen Jan en ik verkering kregen was hij een grote liefhebber van Jethro Tull (1968) -Too old to Rock and Roll and too young to die en Aqualong, met de muzikale duizendpoot Ian Anderson.
We zijn er nu allebei aan verslingerd en gaan nog steeds naar hun optredens.
Verder heb ik uit die tijd ook nog LP's van Shocking Blue, Earth & Fire.

Ik houd nog steeds van flink stevige muziek.

In Australie luister ik ook graag naar de rockzenders. 
 
Nou Bert, ik vind het heel dapper dat je er voor uit durft komen dat je van Italo houdt  :lol:
Sjeezes man, grotere commerciele bagger is sindsdien niet meer gemaakt.....

Maar goed, ieder zijn meug.

Bart

Italo commerciële bagger? Pardon?
Tja......die artiesten die ik ff opnoemde dat waren de artiesten die wel op commercie uit waren,
maar de echte 'underground' Italo is toch een heel ander verhaal hoor.
Die is heel onbekend en smerig goed.
Dus niet zo snel oordelen over muziek waar je niet het fijne van weet Bart.

Bert
 
[quote author=Jean76 link=topic=3143.msg35875#msg35875 date=1131653526]
[quote author=marc-el link=topic=3143.msg35865#msg35865 date=1131648445]
Mijn muzikale voorkeur gaat zeker uit naar Trance. :up:
Niet die commerciele trance maar de Trance die je hoort in clubs etc.
Wat voor Trance maakt niet zoveel uit het kan varieren van vocal, uplifting, retro belgium (Atmoz etc) of gewoon hard Trance.
Ben zelf dj (laatste tijd niet zo veel meer) maar heb daarom een paar honderd 12" vinyl.
Al moet ik zeggen dat de Trance era nu wel een beetje voorbij is (jammer)
Maar mijn 12" collectie en mijn draaitafels en mengpaneel doe ik nooit van de hand omdat deze gewoon een fortuin waard zijn dus die zullen mee moeten naar oz.
Mijn motto:  Een dag zonder Trance is en dag niet geleefd.

[/quote]

Leuk om te lezen. Ik ga zelf geregeld naar goa-trance-parties. Zaterdag as is er in Simplon  te Groningen een goa-trance-partie (voor de liefhebber; http://www.simplon.nl/?nid=872&shift=0 ). Wellicht ga ik er heen. Maar ik denk echter dat ik het weekend een beetje rustig moet doorkomen, aangezien ik volgende week woensdag een toets moet maken.
Maar om even op GOA-trance-parties terug te komen. Ik heb er dit jaar al talloze gehad; eentje in de bossen van Gieten (Drenthe), in de bossen vlakbij het Zernika-complex te Groningen, ergens op een boot. Je kunt het zo gek niet bedenken. Het zijn echt kinky-feestjes, met een uiterst prettig publiek.
[/quote]

Leuk dat er nog meer Trance liefhebbers zijn hier.
Mijn verzameling en apparatuur zou ik toch ook echt mee moeten nemen naar Ozzie.
Zo'n 5000 singles, 1000 maxi singles.......pffffff wat een gewicht!

Bert
 
Thanks JufBek.!!!

Vergat ik De Dijk helemaal!!!!!! :up:

En dan ook nog maar even een aussie band: Powderfinger!!

Groetjes
Syl
 
Wat een leuk onderwerp!! Over muziek wil ik altijd wel ouwehoeren.

Mijn all-time favourites: Pearl Jam (we hebben net Live on two legs herondekt, luister ik nu naar. Wist je trouwens dat het legendarische album Ten nu alweer 14 jaar oud is.... zorgt er af en toe voor dat ik me met 29 jaar soms oud voel!), REM, Live, Counting Crows, Bush, Everclear, Foo Fighters, Red Hot Chilli Peppers, 3 Doors Down...

Ook veel Nederlandstalig hoewel ik me nu ineens realiseer dat ik daar sinds ik hier zit niet zoveel vernieuwing in gebracht heb. Ik zit dus nog steeds in het muzikale Nederland van 4 jaar geleden  :lol: . Dus ik luister nog steeds naar oude albums van De Dijk, Trockener Kecks, The Scene, Blof en Acda en de Munnik...  Komt bij dat Glen er niet veel aan vindt omdat 'ie het niet kan verstaan. Lekker dus als ik alleen thuis ben. 

Maar wat ik in deze hele discussie toch een beetje mis is de Australische rock. En er is zoveel! Syl noemde Powderfinger al (die komen trouwens uit Brisbane  :up: ) maar het luisteren waard zijn ook: The Superjesus, The Screaming Jets, Fuel, Something for Kate, Killing Heidi, Jebediah en wat ouder maar erg goed: Jimmy Barnes (solo of met zijn vroegere band Cold Chisel). Simple Plan is ook Australisch. Om er zo maar even een paar te noemen, ik sta open voor aanvullingen van anderen!

Een goede introductie tot sommige van deze bands zijn de "Cold - Live at the Chapel" CD's. Mix van Australische en internationale bands die optreden in een kerk in Melbourne. Ergens wel een beetje vergelijkbaar met Twee meter sessies.

groet! Trude
 
Hihi... Trude, wist niet dat jij een Barnsey "chick" was! :-D  Doet het altijd goed in de auto, kan je lekker ongelimiteerd mee-galmen :) Wat vind je trouwens van Bernard Fenning solo?

Groetjes
Syl
 
Hiya Syl,

Kan mezelf toch niet echt een Barnsey chick noemen hoor. Bovendien heeft hij volgens mij wel genoeg chicks om zich heen  :-D Maar je moet toch toegeven dat 'ie een zekere charme heeft :roll: en een geweldige stem! Ik hou wel van dat rauwe geluid.

Grappig dat je Bernard Fanning noemt. Ik had in eerste instantie totaal gemist dat 'ie solo was gegaan.
De eerste keer dat ik Wish you well hoorde vond ik al dat het zo'n bekende stem was. Maar het duurde nog zeker een week voordat het kwartje viel. Had zelfs met Glen nog een discussie waarin ik zei dat het absoluut Australisch was en hij vond dat het Amerikaans klonk.  :cool:  Wat is het toch altijd lekker om gelijk te krijgen!
 
Het is trouwens ook leuk om eens na te gaan welke bands je allemaal al live hebt gezien :) Ik zou het niet eens meer allemaal weten! Heb tot nu to 1 keer DOA, 1 keer Lowlands, 2 keer pinkpop, 1 keer Rock Werchter en 1 keer Dauwpop mee gemaakt. Vorig jaar voor het eerst Alanis Morrisette live gezien en die is goehoed!

Okeee.... Dit is ook leuk... "We hebben schijt aan de bazen! De baas die gebruikt ons allemaal! Dit zal voor een aantal vast wel bekend zijn... Iemand???
 
[quote author=BlizzardofOz link=topic=3143.msg35911#msg35911 date=1131671294]
Wat een leuk onderwerp!! Over muziek wil ik altijd wel ouwehoeren.

Mijn all-time favourites: Pearl Jam (we hebben net Live on two legs herondekt, luister ik nu naar. Wist je trouwens dat het legendarische album Ten nu alweer 14 jaar oud is.... zorgt er af en toe voor dat ik me met 29 jaar soms oud voel!), REM, Live, Counting Crows, Bush, Everclear, Foo Fighters, Red Hot Chilli Peppers, 3 Doors Down...
[/quote]

Oh; Pearl Jam is echt super. Alleen de magie is er nu wel wat af. Ten tijde van Ten was het echt zo'n bijzondere band. Ook met de opvolgers Vs en Vitalogy vond ik ze nog steeds magistraal. Ook op de soundtrack Singles stonden twee prachtige nummers waaronder State of love and trust. Met No code en Yield werd het echter nogal minder en knapte ik er een beetje op af. Maar met Binaural waren ze weer helemaal terug; de magie was er weer; dat mysterieuze..... Hun laatste album Riot act is ook wel erg de moeite waard, hoewel er ook wel erg doorsnee nummers opstaan. Toch geloof ik weer helemaal in Pearl Jam. Blijft een superband!!!!


Wat is eigenlijk in hemelsnaam Italo-disco? Never heard about it? Ver voor mijn tijd  :p
 
[quote author=TheBroute link=topic=3143.msg35893#msg35893 date=1131660410]
Nou Bert, ik vind het heel dapper dat je er voor uit durft komen dat je van Italo houdt  :lol:
Sjeezes man, grotere commerciele bagger is sindsdien niet meer gemaakt.....

Maar goed, ieder zijn meug.

Bart

Italo commerciële bagger? Pardon?
Tja......die artiesten die ik ff opnoemde dat waren de artiesten die wel op commercie uit waren,
maar de echte 'underground' Italo is toch een heel ander verhaal hoor.
Die is heel onbekend en smerig goed.
Dus niet zo snel oordelen over muziek waar je niet het fijne van weet Bart.

Bert

[/quote]

Je hebt helemaal gelijk Bert. Ik en mijn grote mond....  :x :oops:

Misschien moet je me maar eens een stukje laten horen.

Bart
 

Je hebt helemaal gelijk Bert. Ik en mijn grote mond....  :x :oops:

Misschien moet je me maar eens een stukje laten horen.

Bart

Oké Bart.......het is al goed!
Maar zoals gezegd hou ik ook nog van heeeeeeeel veel andere muziek hoor.
Ik zal er nog maar eens een paar op noemen:
Red Hot Chili Peppers, Faithless, Golden Earring, Queen, Creed, Toto, Live, Papa Roach, Cure, Corrs, Depeche Mode, Anastacia, New Order, Skunk Anansie, Simple Minds, Black Crowes, Lenny Kravitz, Greenday.......en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Bert
 
Goeie namen, Bert. Vooral Lenny Kravitz  :up:
Maar blijf toch wel even benieuwd wat Italo-disco is  :) . Heeft het toevallig iets met Italie  :lol: ?
 
:-D ik moet gelijk denken aan dat nummer "Boys, boys, boys" van Sabrina met zo'n geweldige zwembad clip er bij. :lol: (komt wel uit het verre verleden)

Groetjes
Syl
 
Sabrina en boys is inderdaad ook Italo, maar dan wel een supercommerciële.
Maar zoals ik al eersder zei.......er is heel veel onbekende 'underground' Italo geweest in de jaren 80.
Maar al met al klonken die nummers over het algemeen heel zomers en vrolijk.

Antwoord aan Jean76:

Italo Disco is eigenlijk een verzamelnaam van dat soort muziek wat inderdaad begin jaren 80 z'n oorsprong had in Italië, maar ook kwam er later uit andere landen dat soort muziek.
Zoals uit Spanje, Duitsland en Nederland.......eigenlijk heette dat Eurodance, maar werd toch vaak Italo genoemd.......zeker door outsiders.
Een stijl die wel aardig dicht bij Italo en Eurodance lag is High Energy.
Die stijl kwam voornamelijk uit Engeland, USA en Canada. Enkele voorbeelden: Patrick Cowley, Divine, Bobby O, Tapps, Marsha Raven etc.

Bert
 
Haha Bert; leuk om te weten joh.
Ik zal binnenkort eens wat gaan beluisteren.
Wat dance betreft luister ikzelf erg veel goa-trance zoals Astral projection, Cosmosis, Psydrop (topper!!!), Cosma, Skazi, Atmos en nog veel meer. En al die leuke feestjes he  :p . Moest er dit weekend eentje aan me voorbij laten gaan helaas  :cry: .
 
Goa is ook wel gaaf inderdaad, maar is toch wat meer underground dan de Trance die ikzelf draai.
Ik draai zelf toch wel wat commerciëler.....althans de leken kennen het niet hoor, maar voor de echte Trance liefhebber draai ik over het algemeen wel DE bekendere tracks afgewisseld met wat onbekender werk.
Ik ga zelf ook wel graag naar dat soort feestjes hoor.......'Armada night' bijvoorbeeld of Trance Energy.
Gisteren ook graag naar Armin Only gewild in Ahoy, maar was helaas verhinderd.

Bert
 
Ben bijna elk feest van trance energy geweest in utrecht maar afgelopen jaar vond ik er niet veel meer aan veel te hard.
Het zelfde met sensation white afgelopen jaar zo,n slecht feest geweest ( en zo dachten er meer) en daar betaal je dan 60 euro voor, voor een paar van die tweede hands dj,s zoals jean, audio bullies (wie dat bedacht heeft :oops:) en dan nog david getta, ben al veel naar feesten geweest maar die vent kan helemaal niets.
Maarja heeft niets met dit onderwerp te maken maar moets het toch even kwijt (bedankt daarvoor).
Daarom zeg ik al de echte trance is niet meer te horen in clubs of op feesten en is alleen maar te krijgen op vinyl.
De trance era is voorbij :cry:

Groeten marcel :up:
 
Back
Top