Voor wat voor muziek houden jullie zoal van?

[quote author=marc-el link=topic=3143.msg36346#msg36346 date=1131984275]
Ben bijna elk feest van trance energy geweest in utrecht maar afgelopen jaar vond ik er niet veel meer aan veel te hard.
Het zelfde met sensation white afgelopen jaar zo,n slecht feest geweest ( en zo dachten er meer) en daar betaal je dan 60 euro voor, voor een paar van die tweede hands dj,s zoals jean, audio bullies (wie dat bedacht heeft :oops:) en dan nog david getta, ben al veel naar feesten geweest maar die vent kan helemaal niets.
Maarja heeft niets met dit onderwerp te maken maar moets het toch even kwijt (bedankt daarvoor).
Daarom zeg ik al de echte trance is niet meer te horen in clubs of op feesten en is alleen maar te krijgen op vinyl.
De trance era is voorbij :cry:

Groeten marcel :up:
[/quote]

Trance Energy vind ik nog wel gaaf hoor.......dat is tenminste nog een echt trance feest,
maar wat sensation white betreft ben ik het helemaal met je eens.
Ik ben ook blij dat ik dit jaar niet geweest ben.......ik heb idd bijna alleen maar slechte verhalen daar over gehoord.
En dat de trance era voorbij is.........denk het niet hoor.
Als je kijkt dat er afgelopen zaterdag weer 12000 man(uitverkocht) bij Armin in Ahoy waren, dan is trance volgens mij nog steeds in.

Bert
 
je hebt gelijk het is nog wel trance maar als je bekijkt bij tiesto wat voor muziek hij nu maakt en zo zijn er meer dj die eerst melodieuze vocal trance produceerde en nu meer naar de progresive trance gaan, het verschil tussen trance en hard trance word veel kleiner kijk bijvoorbeeld in discotheek The matrixx wat dj jochen miller eerst draaide en wat er nu onder trance verstaan word het vrolijke (waar het bij trance om gaat) is niet meer.
Maarja deze discussie hoort eigenlijk niet bij dit subject want het gaat hier over wat voor muziek wij van houden.
Maar ben blij dat er meer mensen zijn voor een discussie over trance. :up:

Groeten marcel
 
Mijn favoriete Oz acts: Sarah Blasko, Ben Lee, Cat Empire, Jon Butler, Jet, GrinSpoon, Spiderbait, NICK CAVE , en een locaal bandje: Stringmansassy.

Verder:
-World: Fado, Flamenco, Bossanova, Tango (NB! Het si erg moeilijk om aan originele releases van wereldartiesten te komen hier in Oz  :x Er worden mn compilaties verkocht in de CD shops en dat niet alleen in Brisbane, maar ik heb ook nooit veel kunnen vinden in Sydney of Melbourne, bloody hell! In Adelaide daarentegen zit een prachtig zaakje in Rundle St: Star Records, als ik het goed heb, super! Iemand nog tips voor een droogstaande genietster van wereldmuziek in Oz?)
-R&B: Marvin Gaye, India Arie, Mary J Blige, Otis Redding, Curtis Mayfield, etc
-60-ties: Joni Mitchell, Ome Bob, Leonard Cohen, Janis Joplin.
-Pop: PJ Harvey, REM, Pixies, Bjork, etc
-NL/Belgen pop: de Kift, The Ex, Gorki, Flip Kowlier, dEUS.
 
[quote author=amoz link=topic=3143.msg36469#msg36469 date=1132051749]
Mijn favoriete Oz acts: Sarah Blasko, Ben Lee, Cat Empire, Jon Butler, Jet, GrinSpoon, Spiderbait, NICK CAVE , en een locaal bandje: Stringmansassy.

Verder:
-World: Fado, Flamenco, Bossanova, Tango (NB! Het si erg moeilijk om aan originele releases van wereldartiesten te komen hier in Oz  :x Er worden mn compilaties verkocht in de CD shops en dat niet alleen in Brisbane, maar ik heb ook nooit veel kunnen vinden in Sydney of Melbourne, bloody hell! In Adelaide daarentegen zit een prachtig zaakje in Rundle St: Star Records, als ik het goed heb, super! Iemand nog tips voor een droogstaande genietster van wereldmuziek in Oz?)
-R&B: Marvin Gaye, India Arie, Mary J Blige, Otis Redding, Curtis Mayfield, etc
-60-ties: Joni Mitchell, Ome Bob, Leonard Cohen, Janis Joplin.
-Pop: PJ Harvey, REM, Pixies, Bjork, etc
-NL/Belgen pop: de Kift, The Ex, Gorki, Flip Kowlier, dEUS.
[/quote]

Ik kan zo even geen tips bedenken op het gebied van wereldmuziek. Maar ik zal thuis nog wel even kijken naar wat namen.
Die R&B die je noemt is tenminste de echte goede R&B en niet die weinigzeggende R&B van tegenwoordig (althans is mijn mening dan). Ik vind dan ook dat de term R&B tegenwoordig een beetje misbruikt wordt.
Van de 60-ties moet ik zeker eens gaan luisteren naar Leonard Cohen en Janis Joplin (vooral van de laatstgenoemde  :oops: ).
Van de NL/Belgen-pop vind ik vooral DEUS helemaal te gek!!!
 
Die R&B die je noemt is tenminste de echte goede R&B en niet die weinigzeggende R&B van tegenwoordig (althans is mijn mening dan). Ik vind dan ook dat de term R&B tegenwoordig een beetje misbruikt wordt.

@Jean76

Wat R&B betreft heb je helemaal gelijk.
Het is allemaal TE commercieel.
Ik noem het altijd maar Bling Bling Rap of Pseudo Gansta Rap.......zoals 50cent en z'n vrienden (of vijanden) hahahaha

Bert
 
 
Inderdaad, Bert; we zijn het wel eens geloof ik  :wink:
O ja Amoz; heb trouwens nog even wat namen opgezocht; Axiom of choice, Hossam Ramzy, Rafa el Tachuela en Mahmoud Fadl.
 
Hee, over die moderne R&B shit gesproken: ik ga eigenlijk ook wel een beetje erg uit mijn dak van Destiny's child, geloof ik  :oops:

@ Jean76: Never heard of 'um. De laatste drie zijn Rai, denk ik, nietwaar? Heb een CDtje van Cheb Khaled, je weet wel, die bekende, en die vind ik ook helemaal te gek. Maar 'k zal weer eens de CD winkel induiken en gaan luisteren (als ik die namen maar kan onthouden!).

Vanochtend btw geluisterd naar Ani diFranco: Wauw!  :lol:
 
En Angie Stone en Erykah Badu en Macy Gray en Stevie Wonder en de Jackson 5 en de Temptations!!  :lol:
 
Zodra er blote billen en too much bling bling in de clips voorkomt vind ik het al belachelijk.... Zo heb je ook Nelly (dat hij met een vrouwennaam rond loopt.....  tssss ;) ) die een pleister op zijn wang heeft zitten ook al zit er helemaal geen wondje ;) En waarom nou al die trillende vrouwenbillen... Om te masqueren dat de 'muziek' gewoon echt *** is?

Wat trouwens ook geweldig is... Afro Celt Sound System en Arling&Cameron
 
De 'gouwe ouwe': Little river band, Journey, INXS, The Police, Billy Idol (waar ik eerdaags naartoe ga).. Maar ook U2, Coldplay en natuurlijk the Bee Gees..
En waar ik vrolijk van word is natuurlijk...KYLIE!!! :happysun:
R&B en rap doen me niet zo veel..
 
[quote author=barbarozzie link=topic=3143.msg36639#msg36639 date=1132132799]
De 'gouwe ouwe': Little river band, Journey, INXS, The Police, Billy Idol (waar ik eerdaags naartoe ga).. Maar ook U2, Coldplay en natuurlijk the Bee Gees..
En waar ik vrolijk van word is natuurlijk...KYLIE!!! :happysun:
R&B en rap doen me niet zo veel..
[/quote]

Het is te hopen dat KYLIE weer snel de oude is.
 
Back
Top