Of je nou op een klein bedrijf werkt of een groot maakt mi niet uit hoe
jezelf in elkaar zit. Of ik nou voor Hilton zou werken of een klein hotel in de achterhoek.
Ik heb voor Conrad Hotels ( De buitenlandse tak van Hilton ) gewerkt aan de Gold Coast, na ruim een jaar werd mij een promotie aangeboden en die heb ik toen afgeslagen en duidelijk verteld dat ik aan het eind van het jaar weer terug zou gaan naar Nederland. Ik vond het aannemen van de promotie niet fair voor de return die zij ervoor zouden krijgen. ( Ja zo zit
IK dus in elkaar) Uiteindelijk werd er in Brussels een nieuwe Conrad geopend en, omdat ik had aangegeven dat ik naar Nederland zou terugkeren, werd mij een fantastische baan in Brussels aangeboden ( driedubbele promotie!) die ik met veel plezier heb gedaan.
De meesten hebben dus ook geen "echt" idee hoe de werkgever zal reageren maar gaan er hoogstwaarschijnlijk van uit hoe ze ZELF zouden reageren, dat siert de persoonlijkheid dus niet echt.
Kijk dat bedoel ik nou, met mijn openheid van zaken heb ik alleen maar voordeel gehad. Ook mijn laatste werkgever wist al 1,5 jaar !! dat ik weer wilde emigreren. Niet 1 keer ben ik in die tijd negatief behandeld met " jij gaat toch weg", "voor jou hoeft het niet meer" etc. ik heb me ook altijd voor de volle 100+% ingezet, tot de laatste dag. Zoals reeds eerder geschreven, ik heb nog steeds contact met mijn vorige werkgever(s).
Gelukkig zijn er dus genoeg werkgevers die net zo denken als ikzelf.
Het " limiteren van je ontwikkeling door je visumaanvraag en een klein "traininkje" valt niet zo goed te rijmen, een goede training kost goed (veel) geld! er is niet 1 werkgever die een onbenullig "traininkje" niet zou geven aan een werkgever die aangeeft wellicht ooit te emigreren, dat zijn immers de kosten niet.
Bij een gebrek aan goede mensen in een bepaalde bedrijfstak zullen ze blij zijn met elke maand/dag/uur dat je kan werken, als je je visum uiteindelijk niet zou krijgen, zou de werkgever alleen maar "blij" zijn.
De motivatie van mijzelf als werkgever is om een zo goed mogelijk ondernemersklimaat te kweken voor personeel en klanten, daar varen we allemaal wel bij. Als iemand aan mij aangeeft verder te willen in het leven bv door emigratie dan zou ik hem/haar daar voor de volle 100% in steunen.
De ikke, ikke, ikke mensen op deze planeet komen zichzelf ooit een keer tegen, zowieso ieder morgen in de spiegel, na het douchen, voordat ze naar hun werk gaan!
( ik begrijp dus niet dat er mensen zijn die bij een bedrijf weg willen gaan door emigratie en dan gewoon naar hun werk gaan onder het mom van "ik kan hier nog jaaaaaaaaaaaaren werken", hoe vaak moet je dan wel niet de waarheid verdraaien, ja zeggen waar je nee moet doen en gewoon keihard liegen, brrrrrrrrr)
Willem Vollebregt
Resort Manager
Desert Palms Resort
74 Barrett Drive
Alice Springs NT 0870
Tel: 08 8952 5977
Fax: 08 8953 4176
Mob: 04 3020 3756
Email: willem-lenie@tpg.com.au
Email: vollebre@tpg.com.au
Email: manager@desertpalms.com.au
WWW: www.willem-lenie.blogspot.com