Voorzichtigheid of stiekum.....

[quote author=henriette link=topic=7154.msg91744#msg91744 date=1180936194]
En als ik google op mijn naam en achternaam komt er helemaal NIETS te voorschijn! Erg teleurstellend...... :wink:
[/quote]

Ja heb je dan mazzel of heb je pech? ;) Ik kom op 348 hits :wall: Gelukkig met email addressen die ik niet meer gebruik. Toen ik met die adressen ben gestopt heb ik echt een enorme afname aan SPAM gezien :) Dat is het nadeel van mailinglists; alles wat je stuurt blijft totin de lengte der dagen in archieven online staan :S
 
Tjonge Willem, je bent wel echt 'nederlands' gebleven met dat wijzende vingertje van je. Maar terwijl je jezelf zelfgenoegzaam op de borst klopt zou ik toch maar proberen te bevatten dat je _niets_ van iemand anders z'n situatie en hun vakgebied weet. Ik ken bijvoorbeeld genoeg bedrijven die continue 'the extra mile' van hun personeel verwachten zonder er iets voor terug te geven. Als je voor zo'n bedrijf werkt en je weet niet eens of je uberhaupt het visum wel krijgt, (en als je het wel krijgt geef je ze maanden opzeg termijn) kan ik me prima voorstellen dat je het voor je eigen geweten kan maken om zo'n training niet te missen.
 
Ik zie helemaal geen "vingertje" bij Willem. Dat zou je van mij misschien ook kunnen zeggen en van ieder die in meer dan 3 regels zijn mening geeft... :p

Willem heeft het kennelijk met zijn werkgevers goed getroffen en probeert nu ook vanuit zijn eigen positie als werkgever de zaken positief te benaderen. Dat is te waarderen, maar je moet voorbereid zijn op teleurstellingen, Willem. Waarschijnlijk in Oz nog wat sneller dan in NL want hier is de kloof tussen "workforce" en "management" nog behoorlijk groot. "Maten naaien" is hier uit den boze, maar de baas naaien is een nationale sport om het maar eens op z'n hollands te zeggen.

Het probleem "hoe/wanneer vertel ik het mijn werkgever" is breder dan alleen t.a.v. emigratie. Ook bij gewoon van baan veranderen kan het spelen - misschien alleen wat korter. Ik denk dat het gewoon bij het "spel" hoort. Zelf ben ik na een aantal jaren als "knecht" ook een groot aantal jaren "baas" geweest in een redelijk groot bedrijf. Ik heb dit soort dingen dan ook diverse malen meegemaakt. Een oplettende en ervaren werkgever hoeft het niet van de persoon zelf te horen maar vangt de signalen toch wel op: van collega's die het "in vertrouwen hebben gehoord" en bij de baas komen slijmen, of gewoon extra snipperdagen over een bepaalde periode (voor sollicitatie gesprekken of bij emigratie het regelen van medicals, en andere rompslomp). Ook het er "niet helemaal (meer) bij zijn" van de betrokken werknemer. Onbewust schakelt iemand nl. toch een beetje af met zo'n vertrek in het vooruitzicht; al heeft ie het zelf soms niet in de gaten.

Ik heb het mensen nooit kwalijk genomen als ze zich wilden verbeteren: dat is hun goed recht en heb ik zelf ook gedaan. Maar zodra ik het wist heb ik er wel rekening mee gehouden: soms door ze (wat meer) af te schermen van vertrouwelijke gegevens (bij vertrek naar de concurrentie) en ook door het in de gaten van houden van de motivatie en de loyaliteit. Groeps opleidingen, accoord - mochten ze mee doen. Maar een individuele cursus was niet meer aan de orde.
Ik zie dat niet als egoisme maar meer als de gevolgen van een gezond spanningsveld wat nu eenmaal bestaat tussen de belangen van de werknemer en werkgever.
 
[quote author=-+henk+- link=topic=7154.msg91801#msg91801 date=1181001402]Ik zie dat niet als egoisme maar meer als de gevolgen van een gezond spanningsveld wat nu eenmaal bestaat tussen de belangen van de werknemer en werkgever.[/quote]

Dekt wat mij betreft prima de lading.

Michiel
 
En Syl en nog wat anderen, volgens mij begon Henk het topic met open vizier. Dat jullie beren op de weg zien
What a load of bull.......or should I say bearsh@#t?? ..... :|....ik gaf gewoon even mijn mening en vroeg het een en ander. Het is overduidelijk dat we het niet allemaal met elkaar eens zijn en dat is prima. :up:
Wat ik me gewoon afvroeg is waarom moet je je hele hebben en houden op een forum kwakken om eventueel serieuzer genomen te worden??. Als je een regelmatige bezoeker bent van dit forum dan "leer" je elkaar toch enigszins kennen aan de schrijf stijl en de manier van antwoorden? Ik kan hier wel van alles en nog wat over mezelf neer pennen maar wie zegt dat die informatie correct is?

Nogmaals als het relevant is wil ik best meer info. verstrekken over mijn persoonlijke leven en of situatie..........maar vaak is dat gewoon niet nodig.

Groetjes
Syl
 
Het valt me op dat deze discussie nu ook vooral gaat om werk. Ik post niet al mijn gegevens op internet, maar op mijn werk weet iedereen dat ik wil gaan emigreren. Dat weten ze al zo'n maand of 6. Mijn manager heeft mij zelfs een positieve referentie verschaft  :up: En ze vroeg me ook wat ik binnen de stichting zou willen op het moment dat ik niet weg zou gaan. Daarnaast mag ik ook gewoon nog mee doen met alle trainingen (misschien scheelt het dat ik niet in ht bedrijsleven, maar de zorg werk). Dit zegt echter niks over de positie van andere mensen in hun werkleven. Als mensen dit nog niet willen delen met hun baas, kan ik me dat ook goed voorstellen. Ik heb echter wel de keus gemaakt hier eerlijk over te zijn, omdat mijn nieuwe baas vroeg naar toekomstplannen en eventueel mensen wilde inzetten op projecten.

Ik zie het nut er echter niet van in, dat mensen precies weten hoe ik heet, waar ik woon etc. De meeste mensen weten mijn voornaam wel en als ze meer moeten weten dan zijn er zoveel manieren om contact te leggen. Mijn achternaam zegt niks over de informatie die ik hier kan geven/ wil ontvangen of over mijn persoonlijkheid (om maar een voorbeeld te noemen). Ik denk niet dat ik heel geheimzinnig ben, maar ook niet ontzettend open. Daarnaast kijk ik niet anders aan tegen de mensen die hier, bij wijze van spreken, hun hele hebben en houden op het forum zouden zetten, dan tegen mensen waarvan ik alleen de nicknaam of voornaam weet. Maar dat is uiteraard mijn mening.
 
[quote author=Syl link=topic=7154.msg91823#msg91823 date=1181029193]
Als je een regelmatige bezoeker bent van dit forum dan "leer" je elkaar toch enigszins kennen aan de schrijf stijl en de manier van antwoorden? Ik kan hier wel van alles en nog wat over mezelf neer pennen maar wie zegt dat die informatie correct is?
Syl

Schrijfstijl.....ooohoooohh :p :evil:

Is mijn schrijfstijl okay Syl(en andere)???...

Bloody klompwalk!!!,

jack :evil:
 
heel ff ik zit er bijna nooit maar mijn meissie wel maar wat maakt het nou uit dat je baas het weet of niet je gaat tochweg
en dat je hele hebbe en houden hier op schrijft dat maakt toch ook niet uit
het komt toch wel op het net terechtt als je nou wil of niet
en als je daar geen zin in heb moet je het net niet op
ik zou dat moeilijke gedoe maar af leren want hierzo krijg je het des te moeileker er door ik zeg altijd maar zo eerlijkheid
duurt het langst maar dat is voor sommige mensen in de wereld nog niet door gedrongen

groetjes rob
 
Nou Rob, Ik wil m'n baas het liever zelf vertellen en niet de gok wagen dat hij er op een andere manier achter komt ;)
 
Ik zou er wel voor willen pleiten om in ieder geval; geslacht, leeftijd en woonomgeving (provincie of staat) op te geven.
Je kunt dan vaak dingen beter inschatten op waarde.
B.v. een opmerking over het rijbewijs in WA, heeft voor mij iets meer waarde als ik weet dat je in Perth woont, ipv Amsterdam.
Het zou ook een beetje raar zijn om iemand van 42 een WHV aan te smeren :p
En zo zijn er nog wel wat voorbeeldjes te verzinnen.

Bart
 
Goed idee Bart. Misschien een paar standaard vragen in je profiel dat dan ook nog eens zoekbaar is (als je bv mensen in WA zoekt). Is in ieder geval beter dan de karmaatjes van een paar weken terug!

Michiel
 
[quote author=rob en jolanda link=topic=7154.msg91839#msg91839 date=1181041075]
heel ff ik zit er bijna nooit maar mijn meissie wel maar wat maakt het nou uit dat je baas het weet of niet je gaat


[/quote]

nou niet mee eens dus...ik heb zelf ook gewacht tot ik een positieve skill assessment had. Er zijn helaas nog genoeg mensen die of de skill assessment niet halen (en nog een paar jaar moeten wachten in het beste geval), of zelfs hun visum aanvraag krijgen afgewezen terwijl alles klopt. Niets is zeker tot je weggaat en het visum in je paspoort hebt geplakt.

Dus ik snap het wel als je een bepaald funcite hebt of een kortzichtige baas of dergelijke dat je niet aan de grote klok wilt hangen dat je VAN PLAN bent om naar het buitenland te vertrekken. Tegen de tijd dat je je visum hebt en alles geregeld om te vertrekken ben je vaak weer een paar maanden verder, meer dan genoeg tijd om dan je baas te informeren....
 
Wat Sabien nu schrijft heb ik dus precies zo meegemaakt...

In januari 2005 de knoop al doorgehakt. In maart 2005 de skills assessment opgestuurd, nadat ik mijn werkgever had ingelicht. In mei 2005 een negatief advies ontvangen, vanwege niet genoeg werkervaring. De hoeveelheid werk werd minder en ik zat daar maar hele dagen te bedenken wat ik weer eens zou gaan doen. Uiteindelijk zelf wel op zoek gegaan naar ander werk (en gekregen), maar er werd me wel even fijn verteld door mijn werkgever dat er voor mij ook geen plaats meer was en als ik niet in juli van dat jaar was gegaan dat ik dan in december wel weg had gemoeten...gelukkig heb ik de eer aan mezelf kunnen houden en ander werk kunnen vinden, maar het zal je maar gezegd worden. Dus voor een ieder is de situatie weer uniek en ik vind niet dat je als stelregel dan maar moet vinden dat meer personalia van een ieder op het forum neergezet moet worden. Gelukkig biedt de forumsoftware hier ook de vrijheid in. Die verplicht je ook niet om je hele hebben en houden op het internet te gooien. Mijn naam was al ooit een keer geindexeerd door Google, met een link naar het forum. Ik heb toen enige posts van mij en Annemiek aangepast en nu zitten we niet meer in de Google index met mijn naam....(gelukkig)...Ja, je komt nog wel bijna 700 berichten tegen van mij, maar dat is meer werkgerelateerd en ontspanning... maar heeft niets met onze emigratie te maken....
 
Je denkt misschien dat je echte naam verwijderd is van het forum, maar is ie dat ook van de archieven?

http://web.archive.org/web/*/http://www.xpdite.net/forum/ (effe de hele link kopieeren en plakken)

Ik probeer maar aan te geven, dat als je eenmaal iets op het internet meldt, je het niet/nauwelijks meer kan verwijderen.
 
Ik ben op de hoogte van deze site, maar aangezien wij een SEO (Search Engine Optimization) company zijn, zullen ze niet verder zoeken dan in de populaire zoekmachines....en daar kom ik niet meer voor...is voor mij veilig genoeg....(voor nu dan)
 
Onder het motto: beter laat dan nooit..... ik kon het niet laten even te reageren.....

[quote author=willem-lenie link=topic=7154.msg91647#msg91647 date=1180796939]
Het verzwijgen voor je werkgever vind ik ook een rare zaak en zou ik als werkgever niet erg prettig vinden. Als je met je werkgever duidelijke afspraken maakt over je emigratieplannen zou ik daar dus als werkgever geen moeite mee hebben maar dan iemand die achteraf tegen mij zegt, oh ja morgen ga ik emigreren. Hoe zou JIJ het als werkgever vinden dat je personeelslid net een training van 10.000 euro heeft gehad en de volgende dag aangeeft dat hij gaat emigreren (en daar ben ik maanden/jaren mee bezig geweest!), ik zou me als werkgever behoorlijk genaaid voelen. Vind het erg egoistisch, maar daar zit de halve wereld dus van in elkaar ikke, ikke, ikke en de rest......

De meesten hebben dus ook geen "echt" idee hoe de werkgever zal reageren maar gaan er hoogstwaarschijnlijk van uit hoe ze ZELF zouden reageren, dat siert de persoonlijkheid dus niet echt.
[/quote]

Er bestaat altijd nog zo iets als een opzegtermijn, die je ook in acht moet nemen als je van baan verandert. Je vertelt toch ook je werkgever niet een dag van te voren dat je een andere baan hebt, of aan de andere kant: dat je bezig bent met solliciteren?
En voor wat betreft die training: Daar hebben werkgevers al jaren geleden een terugbetaalregeling voor bedacht.

Knap dat iemand op afstand de persoonlijkheid van zijn medeforummers kan inschatten op basis van (naar mijn mening) goed gefundeerde
argumenten, of gewoon een gevoel wat niet te verklaren is. Siert je niet echt zulke opmerkingen, maar dat is MIJN bescheiden mening.  :up:
 
Even een opmerking, veel werkgevers in Nederland hebben de afgelopen jaren ook niet al te veel blijk gegeven van loyaliteit naar hun medewerkers. Zie de vele herstructureringen bij bedrijven en de magere afkoopsommen en afvloeiingsregelingen waar op de een of andere manier de medewerker altijd dus de lul mee is. Dus werkgevers moeten absoluut niet klagen want ze hebben het voor het grootste deel zelf in de hand gewerkt dat er zo met ze wordt omgegaan. Het mes snijd dus aan 2 kanten.

Het is ook niet erg leuk als een werkgever je geen interessante klus meer geeft, want je gaat over een jaar toch weg, nee daar ben je blij mee als je net 5 jaar je iedere dag weer behoorlijk hebt ingespannen om je werk goed te doen.
 
Back
Top